Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTD: GTI mezi diesely

Diskuze (187)
SEAT má v nabídce León FR TDI, Škoda zase Octavii RS TDI, a tak ani nový Volkswagen Golf nemůže zůstat bez výkonné dieselové verze. Tou se stane Golf GTD se známým motorem 2,0 TDI o výkonu 125 kW.

„Dieselové GTI“ je jednou z premiér na autosalonu v Lipsku který probíhá právě nyní, na přelomu března a dubna. Označení Golf GTD navazuje na tradici, která začala v roce 1982 prvním modelem tohoto jména. Všechny technické parametry jsou ovšem u moderního nástupce o několik tříd dál než u původního GTD.

První Golf GTD si i přes karoserii s optickým paketem GTI musel vystačit s turbodieselem o objemu 1,6 l, který dával 51 kW (GTI tehdy mělo 82 kW a běžný Diesel 40 kW). Nástupce z druhé generace měl se stejně velkým motorem 59 kW. Třetí generace pak zůstala stále u slabého nepřímovstřikového turbodieselu, konkrétně 1,9 TD o výkonu 55 kW. Poté Golf GTD z nabídky zmizel.

Moderní interpretací se stal v roce 2007 Golf V v provedení GT TDI, který měl motor 2,0 TDI o výkonu 125 kW, tehdy se ale jednalo o starší verzi pohonné jednotky se vstřikováním čerpadlo-tryska. Stejné základní parametry, ovšem motor se systémem common-rail, má nový Golf GTD odvozený od šesté generace. 350Newtonmetrový agregát dosahuje kombinované spotřeby 5,3 l/100 km, nejvyšší rychlost je 222 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,1 s. Kromě šestistupňové manuální převodovky je na výběr také dvouspojková DSG.

Od GTI se GTD na pohled liší jen v detailech, například lišty na masce chladiče jsou chromované místo červeně obarvených. 17palcová kola Seattle jsou ovšem společná s GTI, stejně jako optický paket nebo například sportovní podvozek. Cena pro německý trh je stanovena na 27.425 Euro, tedy asi 750 tisíc Kč. Základní cena benzinového Golfu GTI je o 825 Euro nižší.

Volkswagen Golf GTD - technické údaje a srovnání s GTI
Motor2,0 TDI (GTD)2,0 TSI (GTI)
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]19681968
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/4200155/5300-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1750-2500280/1700-5200
Max. rychlost [km/h]222240
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,16,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,37,3
Cena v Německu [Euro]27.47526.650

Diskuze (187)
Avatar - Hammunasakra
2. 4. 2009 01:38
Re: Milý vwhite label(e)!
Nu je PO půlnoci takže .... NEbyl to "apríl", NEbyl to "výmysl"(Citroën C5 byl opravdu za "nej-" palubku oceněn ... popravdě před časem byl "oceněn" také jako NEJ- taxík ... hmmm - ale je to PRAVDA), ale když už vy to NEčetl či PŘEhlédl, tak ŠKODA, že jste alespoň na mých PŘEDposledních 6 řádek NEreagoval ;-\
PS: Já vám v jiné diskuzi zase z "jiného" NĚMECKÉHO testíku pár drobností "opsala" - nu ZVĚDAVA jsem CO vy na to - já NEjsem ten "pravý" citroënář - mne zajímá to "lepší" z verzí C5 a budoucí DS 5 a C6 (C1 je poněkud "pod" mojí rozlišovací schopností) ;-)
PPS: Onen testík německý 14ti hatchbacků TAkÉ NEbyl apríl - ostatně ten bude asi "k dohledání" i na netu ... POCHOPITELNĚ zvítězil "nový" pětapůltý golf :yes: - v "naměřených" hodnotách ale PRÉMIovÉ audi (A3) docela ZKLAMALO (že jí občas PORÁŽEL Citroën C4, to NEpřekvapí, že ;-) , ale v něčem myslí i kia ceed ...
...mně se (určitě!) ULEVí - až to s tím "pojmenováním" PRÉMIE a "prémiový" vůz jednou POCHOPíM :-)
zív-zív dobrou
Avatar - white label
1. 4. 2009 23:35
Re: Milý vwhite label(e)!
AutoTIP i Auto ZEITUNG beru pravidelně, v posledních číslech
o C5 nic...a o Citroenu vůbec, taky nic...
Jen v posledním Autozeitung (7) srovnávací test Citr.C1 se skůtrem Yamaha Vity :*) >:-[]
A to fakt není apríl... 8-s
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2009 23:14
Re: Milý vwhite label(e)!
Já onen TopGear (kde Scirocco "ocenili") také NEčetla/NEviděla ... ale docela to "smysl" dává, docela se tomu "věřit" DÁ ;-)
Já to o té palubce Citroën C5 četla v něčem PAPÍROVÉM (já taková "stará škola" - dokonce PŘIZNÁM že "tištěná" písmenka mi VÍCE "vyhovují") - myslím že v AutoTip (no možná ještě AutoZeitung)
PS: Galina tady toho už NAPSALa ... (a já snad VÍM, čím jezdí moje VLASTNí služebná!)
PPS: Narozdíl od vás (i když jste "zpochybňoval") NEmám "problém" říct, že Scirocco 2.0 T(F)Si je docela ZAJÍMAVÝ/POVEDENÝ levný sporťáček a poslední dobou ZAUJALO a POTĚŠILO mne audi, že "vrátilo" se k R5 (v TT RS) - to mi přeci jen pro "prémii" LEPŠí a VHODNĚJŠí než stále jen 4válcový ... připadá :yes:
Ach ... a CO na tu palubku říkáte VY? TO mne spíše zajímá (popř. na CELÝ vůz ... třeba v "mé" motorizaci V6 2.7 HDi?)
Pvwěkný den :-)
Avatar - white label
1. 4. 2009 22:24
Re: Milý vwhite label(e)!
Jestli někdo tu palubku ocenil, tak měl k tomu důvod, já takové ocenění nemám potřebu zpochybňovat. Sám jsem ji neviděl, dej aspoň odkaz...

P.S. GTI tu nedávno psal, že žádného Golfa nemá...
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2009 21:42
Re: Milý vwhite label(e)!
Tak G-alina T-atjan i-vanovna NEMÁ golf?
Hmmm, děkuji :-)
PS: "DLUŽÍTE" mi "pochvalu" té "pochválené/oceněné" C5!
Už se "těším"! Nebo to NE"zvládnete"? ;-)