Novinky
To zas bude podvodů a daňových úniků.
Tak pověz. Ja ktakový podvod provedeš? Patrně toho víš o DPH dost takže se od tebe rádi poučíme i všechny okolní státy.
Taky se toho děsím. Už teď si mohli sprostě odečítat celých 19 % DPH na počítače, televize, nábytek... a teď ještě i auta! A ani nebudou znehodnocený mřížkou! No jak k tomu my obyčejní slušní lidé co nikoho neokrádáme, příjdeme??? 8-s >😁
Tak jsme konečně jednou nohou v Evropě. Zatím to bylo tak, že sis mohl koupit vetřeesku bez DPH ovšem Bentleye ne. A jako proč? No protože žijeme v době po rudoteroru a srp s kladivem ještě leckde tak docela nezrezivěl...
Takže nyní (ještě musíme počkat na podpis pana presidenta) se už konečně může daňový poradce hrdě posadit do svého eSka, do kufru uložit dvacet kilo listin, počítač a kopírku, povolit si uzel, a jet za svými klienty přesně tak, jako se může hrdě malíř pokojů posadit do svého Kangoo a jet vybílit třeba lidovej dům.
Kalouskově amnestii nelze tleskat, k tomu lze napsat jen - konečně.
BRAVO VLÁDA :yes:
Takže nyní (ještě musíme počkat na podpis pana presidenta) se už konečně může daňový poradce hrdě posadit do svého eSka, do kufru uložit dvacet kilo listin, počítač a kopírku, povolit si uzel, a jet za svými klienty přesně tak, jako se může hrdě malíř pokojů posadit do svého Kangoo a jet vybílit třeba lidovej dům.
Kalouskově amnestii nelze tleskat, k tomu lze napsat jen - konečně.
BRAVO VLÁDA :yes:
Lihovej dům by potřeboval vybílit, ale rovnou buldozerem s DPH!
Vidím že máš divoké představy o tom v čem jezdí daňoví poradci.Taky by se mi líbilo jezdit S-kem, ovšem můžu tě ubezpečit že pro určité profese je tato možnost odpočtu úplně k ničemu.
Zase pro určitý profese je OK, když nemusí mít znehodnocený auto klecí a odvezou i štafle.
Vůbec tvému příspěvku nerozumím. V čem jako tedy podle tebe jezdí "daňoví poradci"? A jakým profesím je odpočet k ničemu?
Jak to že je k ničemu? DPH si budeš moct jako plátce odečíst i na tom Sparku za 160 tisíc (nebo kolik to teď stojí)
Zcela správně, obavy oranžovejch demagogů z toho, že si všichni podnikající v ČR hned nakoupěj Murciélago a budou tam rvát štafle, závitořezy, příklepovky anebo si s ním právník sjede soukromě pro selátko na víkendové opékání, vycházejí z předpokladu, že ti všichni jsou pitomci, co si koupěj co možná nejdražší auto, aby "oholili" stát o DPH. Že to auto jaksi musej taky zaplatit, to jim nějak uchází.
A zrovna tak jim uchází, že tenhle nesmysl s přepážkou a poměrem hmotností neumožnil podnikatelům kupovat jiná, třeba i levnější auta, která by jim vyhovovala. Například všechny sedany...
A zrovna tak jim uchází, že tenhle nesmysl s přepážkou a poměrem hmotností neumožnil podnikatelům kupovat jiná, třeba i levnější auta, která by jim vyhovovala. Například všechny sedany...
krom toho limit 1,5mio je celkem zasadni veci, za 1,5mio exkluzivni karu nekoupis, ale mas hlavne pravdu v tom, ze treba nemohli spolecnosti nakoupit flotilu sockoidnich Fabii v hatchbacku.. :yes:
tady citim lehkou zavist k lidem co jezdi v Sku 😄 mimo to, odpocet muzes vyuzit na jakykoliv auto, kldine i to nejlevnejsi ne ? a to Sko nezavid 😄 bud rad, ze takovy auto mozus omrknout i v realu a ne jen na fotkach na internetu...
K eSku cítí závist kde kdo, ale jak píše Ricardo... ta závist je v podstatě ke všemu i tomu Sparku, kde to odečíst "jde". Pro pracující lid v zaměstnaneckym poměru je to synonymum slova "zadarmo" a to je problém.
No já znám i zaměstnance, kteří správně chápou pojem DPH a všechno okolo toho. Chápou, že ne všichni podnikatelé jsou plátci DPH a že je vždycky něco za něco. NĚCO odvedeš a něco málo si odečteš.
A taky že jako zaměstnanci neplatí silniční daň a nevedou knihu jízd atd.
Jen nevím, jestli se to počítá. Jsou totiž jenom dva a jsou to moji zaměstnanci. 😉
A taky že jako zaměstnanci neplatí silniční daň a nevedou knihu jízd atd.
Jen nevím, jestli se to počítá. Jsou totiž jenom dva a jsou to moji zaměstnanci. 😉
>😁 tak to si je drz protoze takovych je malo >😁 :yes: bohuzel musim souhlasit s tim, ze hodne lidi se mysli, ze jakmile si podnikatel koupi napr. audi, medveda, bmw, tak je to hned prachac a ma na 10 takovych aut a urcite si na to vydelal nejakou nelegalni cestou ;-\ bla bla. je to typicka vlastnost cechu, zavist 😄 nerikam, ze taky obcas nejakou karu nezavidim ale snazim se o zdravou zavist a zaroven si rikam, ze sem rad jak si to ty lidi kupujou. protoze jinak bych si nemohl zprijemnit den napriklad jizdou za corvette. a to je pro fanouska velka nadhera 😄 okynko dolu a poslouchat tu nadheru, pritom sledovat ty krasny svetla... aaa uz je mi zase blaze >😁
No a teď si u tý ZR1 odečteš i DPH a máš to vlastně zadarmo >😁
Ještě jsem to pořádně nečetl, ale ten limit 1.5 miliónu je fakt ? Já jen, že do toho se nevejdeš ani s líp vybaveným Vianem například, abych hned nemluvil o tý X6ce. 😄
No vidíš, to mě nenapadlo, jestli to zůstává... V tom případě je to zbytečná veselice, ale logickej kompromis, aby to rudá parta schválila.
tak to muzes na ZR1 zapomenout 😁
Na ní ani nemyslim, ale ty stagnující prodeje spíš nasvědčujou tomu, že ten limit padne taky. Přeci jen jedno BMW7 na daních pro stát bude suplovat třeba deset jinejch aut. Ale nehádám se.
Na druhou stranu ten limit byl pro auta N1 tabu, takže by pro ně připadala jen ta výhoda mříže.
Kde někdo přišel na nějakou hranici 1,5 mega?
Nejdřív socani udělali 900 litrů na odpočet jakýhokoliv auta, pak se to zvedlo na 1,5 mega bez ohledu na DPH. Z hlediska nákladů, pokud to formuluju správně... U kategorie N1 to snad nemělo limit. Koupil si S-kládu za 3 mega a odepsal si jen 1.5. Taky pakárna... proto se to tahalo přes operativní lesingy a různý pronájmy a tím se to ojebalo.
Z auta za 2 mega s DPH by mi teda vrátili DPH celé, nebo jen z 1,5 mega?
Pokud si ho měl jako N1 s přepážkou, tak ti vrátili DPH z 2 mega, pokud jsi plátcem. Pokud si ho měl jako třeba sedan, nebo i kombi bez přepážky a tudíž i bez homologace na N1, tak si žádný DPH nedostal zpět a v nákladech vozidla z hlediska odpisů jsi si odečetl jen 1.5 mega, i kdyby stálo třeba 10 mega... uf... snad to chápeš, resp. jsem to podal správně... Sleepere pomóóóc >😁
Ale to já vím, ptám se jak to má být teď...
Má být nějaká hranice při koupi?
Má být nějaká hranice při koupi?
Však právě píšu, že to mi neni jasný...
Předpkládám, že to padne...viz: výše...
Předpkládám, že to padne...viz: výše...
Zatím jsem nikde v návrhu žádné omezení nezaregistroval...
No jasně, já četl jen titulky, takže nevim naprosto nic. Každopádně je to zajímavá úvaha, ale spíš pro "sleepery", než abych to studoval třeba já, nebo ty. Tady můžem jen tlachat a pokud tam bude to 1.5 mega, tak ta X6 mě bude muset oželet. I když v podstatě se v tom případě asi mění jen jedno a to je ta klec, protože bude homologace sice N1, ale baz klece. Tak v tom mam teď hokej >😁
Pokud to projde, tak přechod do N1 pomocí klece padne, bude zbytečný, protože odpočet bude možný i na osobní auto. Prostě už se přestanou uměle dělat náklaďáky z osobáků...
P.S.dnes v Autocaru - první dojem z X6 50i!
P.S.dnes v Autocaru - první dojem z X6 50i!
Mam ho tady... resumé je asi 35D přečtu
Odecist DPH muzes u vozu v porizovaci cene DO 1,5mio CZk.Co vam neni jasne??
Nezobral by si jednu bokovku? Potreboval by som niekoho, kto dokáže cca 200 ľuďom vysvetliť, že výplaty neprichádzajú každý mesiac na účet firmy zo štátnej kasy - vopred díki! 😄 >😁 ;-\ 😲
Týjo, dvěstě lidí. To už maj i odbory, že jo. Tak to ne. Takhle nepříjemný pravdy davu vysvětlovat nebudu. Netoužím se stát mučedníkem... 😉 >😁
Ber to ako výzvu, nesmieš sa báť 😉 Ale pre istotu by som si prečítal niečo o defenestrácii a o umení zmiznúť, ako to robil Coperfield >😒]
Robím si srandu, ale fakt je ten, že vysvetľovať väčšine ľudí niečo o DPH, odvodoch, že Ti to nedáva štát ale naopak, že zákazka za milión nerovná sa zisk milión a pod... to radšej učiť osla chodiť na zadných 8-s
Robím si srandu, ale fakt je ten, že vysvetľovať väčšine ľudí niečo o DPH, odvodoch, že Ti to nedáva štát ale naopak, že zákazka za milión nerovná sa zisk milión a pod... to radšej učiť osla chodiť na zadných 8-s
Tak tentokrát naprostý souhlas :yes: "Konečně" bylo první slovo, co mě napadlo...
Jen té vládě by už ani naše společné bravo nepomohlo 😒
Jen té vládě by už ani naše společné bravo nepomohlo 😒
Podle mě je ten zákon špatný.
Nechápu, proč si vůz mohou koupit pouze podnikatelé+plátci DPH a ne všichni podnikatelé = plátci i neplátci DPH.
V praxi to znamená, že ten bohatší si může koupit levnější auto a ten chudší živnostník nikoliv.
A zrovna tak nechápu, proč se už nezavedlo v ČR šrotovné, které by pomohlo chudším spoluobčanům k novějšímu autu a zároveň pomohlo životnímu prostředí.
:no:
Nechápu, proč si vůz mohou koupit pouze podnikatelé+plátci DPH a ne všichni podnikatelé = plátci i neplátci DPH.
V praxi to znamená, že ten bohatší si může koupit levnější auto a ten chudší živnostník nikoliv.
A zrovna tak nechápu, proč se už nezavedlo v ČR šrotovné, které by pomohlo chudším spoluobčanům k novějšímu autu a zároveň pomohlo životnímu prostředí.
:no:
No to je přesně ono, že to řeší lidi, kteří nemají ani základní znalosti, nebo představu o DPH, nebo účetnictví...
A ty si toho zářný příklad...
A ty si toho zářný příklad...
To je drsný, co ? Stačí si přečíst příslušné zákony a pánovi by asi ztuhl úsměv. Ale blažená nevědomost ho dovedla k přesvědčení, že je diskriminován. Já se trochu obávám, že ani ti poslanci kolikrát netušej o zákonech, který schvalujou, vůbec nic. Natož občané. Plátcem DPH se každý podnikatel může stát i dobrovolně, tak proč tedy všichni nejsou,že...?
Vaše povinná četba, pane, základní daňové zákony (o daních z příjmů, o DPH, o správě daní a poplatků, o silniční dani atd.), dále zákon o účetnictví, o pojistném na sociální zabezpečení, o pojistném na zdravotní pojištění, živnostenský zákon, obchodní zákoník a spoustu souvisejících vyhlášek a nařízení vlády. Přeji hezký den a dejte vědět, jak je to s tou diskriminací. 😉
Vaše povinná četba, pane, základní daňové zákony (o daních z příjmů, o DPH, o správě daní a poplatků, o silniční dani atd.), dále zákon o účetnictví, o pojistném na sociální zabezpečení, o pojistném na zdravotní pojištění, živnostenský zákon, obchodní zákoník a spoustu souvisejících vyhlášek a nařízení vlády. Přeji hezký den a dejte vědět, jak je to s tou diskriminací. 😉
Ty si jako zaměstnanec, důchodce, nebo člověk na sociálce odečítáš DPH za knedlík, nebo rohlík? Ten kdo si odečte DPH, tak ho odvede i z prodeje a ten rozdíl odevzdá státu, aby si mohl žít.
Nn, je to uplne stejne, jako to byvalo pred zavedenim teto novely.Jen uz nemusis rvat do auta mrizku a nemusi byt pomer pocet mist / nosnost.
Ono právě, co jsem zběžně četl... ten motor je mastodontní, ale jak si říkám já, nebo spíš si myslim a tam to i píšou... k čemu ti to je, když sedanu, resp. jako se sedanem se s tim stejně jezdit nedá... Dinar třeba tvrdí, že benzín je benzín, ale 35i má sice OK zvuk, ale v takový kachně je ti to stejně k ničemu. Je to SUV a třeba u ML350 a 320 je rozdíl ve spotřebě kolem 5 litrů na kilo a efekt minimální. Krom toho ta nafta má určitý limity i při agresivní jízdě, ale benzín je bezednej. Třeba u trojky i pětky je to jasný, že benzín.
PS: ta X6M ale bourá veškerý mýty soudnosti. To už je jiná a klukovská balada...
PS: ta X6M ale bourá veškerý mýty soudnosti. To už je jiná a klukovská balada...
Tak ML určitě lepší 320CDI, než 350, dokonce díky krouťáku máš
u 320CDI pocit "silnějšího" auta...
U 3ky a 5ky hodně záleží na použití a využití.
Znám lidi co jezdí z Moravy do "D" 5-6x za měsíc, pro takové bude R6 v naftě asi vždycky spíš vhodnější, než R6 v benzínu...
A třeba ve trojce má hezčí zvuk 30i, než 35i, protože turba tlumí a zkreslují "sport." zvuk, ten se pak musí "dohánět" více "výfukem"...
u 320CDI pocit "silnějšího" auta...
U 3ky a 5ky hodně záleží na použití a využití.
Znám lidi co jezdí z Moravy do "D" 5-6x za měsíc, pro takové bude R6 v naftě asi vždycky spíš vhodnější, než R6 v benzínu...
A třeba ve trojce má hezčí zvuk 30i, než 35i, protože turba tlumí a zkreslují "sport." zvuk, ten se pak musí "dohánět" více "výfukem"...
Však v SUV jezdíš hlavně "rovně"... Pokud vlezeš z 3.0d do 3.0i tak máš prokazatelně větší pocit, že ta nafta víc táhne. Problém je, to i v kontextu s mym blogem o FR TDi, že se ani nerozjedeš a už tam musíš rvát další kvalt. Automat je automat a ten ti zase v tom rozhodování pomůže, resp. u těch kategorií, co mluvíme, nemáš naštěstí ani na výběr.
Ten Blog jsem nečetl, ale ten FR TDI znám, také moc smyslu nedává, to už raděj FR benzín a to už zase mnohem raději kultivovanější hezčí a vypracovanější GTI třeba s DSG...
V kompaktech u něho končím vždy, vyzkoušel jsem vlastně všechno od A3 přes BMW1 až po japonce, ale v tom si prostě neumím pomoci... :-!
V kompaktech u něho končím vždy, vyzkoušel jsem vlastně všechno od A3 přes BMW1 až po japonce, ale v tom si prostě neumím pomoci... :-!
No to je chyba, ale v těch motorech se shodnem...
[odkaz]
[odkaz]
Tak čus...
[odkaz]
[odkaz]
Tak čus...
Čus, zkouším ti sestřelit toho Drátha...
Proč je ten text na tom blogu tak drobný?
Proč je ten text na tom blogu tak drobný?
Psal ho asi Milan Drobný...
Jak se to dá nějak rychle zvětšit, aniž bych měnil nastavení rozlišení monitoru? To nejde vůbec přečíst...
Co říkáš na tu akční důchodkyni...?
Co říkáš na tu akční důchodkyni...?
ale notak 😄 5 litru ? medvedi tak zerou ?
v soucasne dobe mame doma k dispozici X5 3.0i (prvni gen.). papirove hodnoty max rychlosti a zrychleni jsou stejne jako 3.0d a mas pravdu, ze se zda ze 3.0d vic tahne (ikdyz je to jen pocit - oba 0-100 za 8,3s a max. 210). rozdil ve spotrebe ale 5 litru neni. ve meste jezdim s benzinem za 13 a s naftou to bylo tusim taky prez 10. na dalnici to mozna bude vetsi rozdil protoze benal bere cca 15-16 a diesel nevim, s tim sem na dalnici nejel ale asi tam ta spotreba bude o neco nizsi. celkove ale v prumeru bych to videl tak o 3 litry nizsi spotrebu. pripocti si cenu benzinaku pri nakupu, cenu benzinu a nafty, zvuk benzinu, naklady na udrzbu diesloveho motoru a zacnes vazne uvazovat jestli je ta nafta potreba.
v soucasne dobe mame doma k dispozici X5 3.0i (prvni gen.). papirove hodnoty max rychlosti a zrychleni jsou stejne jako 3.0d a mas pravdu, ze se zda ze 3.0d vic tahne (ikdyz je to jen pocit - oba 0-100 za 8,3s a max. 210). rozdil ve spotrebe ale 5 litru neni. ve meste jezdim s benzinem za 13 a s naftou to bylo tusim taky prez 10. na dalnici to mozna bude vetsi rozdil protoze benal bere cca 15-16 a diesel nevim, s tim sem na dalnici nejel ale asi tam ta spotreba bude o neco nizsi. celkove ale v prumeru bych to videl tak o 3 litry nizsi spotrebu. pripocti si cenu benzinaku pri nakupu, cenu benzinu a nafty, zvuk benzinu, naklady na udrzbu diesloveho motoru a zacnes vazne uvazovat jestli je ta nafta potreba.
3, nebo 5 už neni velkej rozdíl a záleží, jak jezdíš. U nafty mám po roce spotřebu 11 a u benzínu kolem 2500km 16l. Pro mě je podstatný, že perioda tankování je menší.
pockej co budes mluvit az budes v dieslu neco met spravovat. nerikam, ze se ti to musi stat ale kdyz se to stane, je to neprijemny. ze zajedes pro palivo o chvilicku dyl, to je nepodsatny protoze to porad jezdi a slouzi. mimoto u X5 je objem nadrze u benzinu/dieslu 92 respektive 93 litru takze s tim chvilicku vystacis 😉 nebo te to na benzinkach tak stve ? >😁
Jednou mě odešla na dvakrát převodovka a pochybuju, že to má s naftou něco společnýho. Krom toho mám v týhle kategorii a naftě najeto 80, 160, 110, 50 a s jedním kolem 30t/km, tak kdy a co se mi tedy stane? Nejsou to závodní auta a pro mě je na prvním místě co nejmíň vylejzat z auta, než si dělat a počítat nějaký grafy, kdy se mi to vyplatí, nebo kolik budu platit za inspekci za dva roky. Krom toho benzínky z duše nesnášim a zvlášTě pokud to padne na nějakou se sběrem bodů a pitomcem, co se rozhoduje, jestli si vezme bonusovej baťoh, nebo autíčko. Z 90% auto používám na práci a tam kam jedu chci bejt včas a rychle. Na kochání u benzínek jsou dovolený.
jo ti sou dobří >😁 ale ja se pres ne nejak dokazu prenest a benzinky mi nevadej 😄 mimoto na plnou nadrz ujedes tolik km, ze te omezuje spis to, ze by ses mel protahnout, atd. takze by si stejne zastavil. ale to sou spekulace. nic proti dieslu ale my a nasi znamy sme se vzdycky spalili. stridalo se to s benzinama a s tema problemy nebyly. benziny maji hezci zvuk a krasne se tocej. ja sem proste benzinovej :😉 a ja vim. diesel ma vetsi silu odspoda atd 😄 kazdej je nejakej. ty chces jet, ja si klidne zastavim u benzinky jednou navic 😄
Nedělej si iluze, že dnešní moderní benzínové motory nemají tak složitou techniku jak diesely. Dnešní přímovstřikové, přeplňované benzíny jsou technicky neuvěřitelně podobné dieselovým konkurentům. A i u benzínu například funguje přímý vstřik na principu podobném CR, jen se u něj takové označení nikde nepoužívá...
P.S.Velký vliv na životnost těchto systémů
má u obou typů motoru, především
kvalita-čistota paliva...
P.S.Velký vliv na životnost těchto systémů
má u obou typů motoru, především
kvalita-čistota paliva...
inu nevim. do mazdy 6 sme brali od toho nejlepsiho z shellu az po hypernova benzinku a najeli sme 140 tisic bez jedinyho problemu s motorem (jednou se zasekl zamek a jednou blikala kontrolka airbagu, oprava par stovek). nevim jestli ten dvoulitr neni az zas tak moderni ale bral vsechno a odvdecil se spolehlivosti a krasnym projevem. stara 626 jakbysmet, ta akorat brala jeste olej >😁
naproti tomu scenic, starej passat, MB E byli v dieslu a s kazdym z nich byl problem. mozna smula mozna ne. tak jako tak, tech par penez nevic za benzin se nam uz zda jako prijemna investice 😄
naproti tomu scenic, starej passat, MB E byli v dieslu a s kazdym z nich byl problem. mozna smula mozna ne. tak jako tak, tech par penez nevic za benzin se nam uz zda jako prijemna investice 😄
To si ale "trochu" odběhl...
Když se bavíme o špičkových, moderních motorech zůstaňme raději u toho BMW. Porovnával jsem např. motor 35i s 35d!!!
P.S. Nebo běžnější koncernové
2,0 TFSI s 2,0 TDICR
ty jsou také konstrukčně
"srovnatelně složité"...
(vstřikování, přeplňování apod.)
Když se bavíme o špičkových, moderních motorech zůstaňme raději u toho BMW. Porovnával jsem např. motor 35i s 35d!!!
P.S. Nebo běžnější koncernové
2,0 TFSI s 2,0 TDICR
ty jsou také konstrukčně
"srovnatelně složité"...
(vstřikování, přeplňování apod.)
i tady bych bral radsi 35i 😄 a nevykřičníkuj. moc se u toho nervuješ :-!
no ale 2.0 TFSI ma malinko jiny vykon nez 2.0 TDICR ne ? 😄
no ale 2.0 TFSI ma malinko jiny vykon nez 2.0 TDICR ne ? 😄
Divíš se těm vykřičníkům??? Tak řeš téma, které si sám nadhodil! Argumentoval si menší spolehlivostí a náročnosti na opravy
u dieselu. Tak teď zase neskač na výkon motoru... Víš vůbec
o čem chceš vlastně diskutovat... 😉
u dieselu. Tak teď zase neskač na výkon motoru... Víš vůbec
o čem chceš vlastně diskutovat... 😉
nevim. nechavam tomu volny prubeh 😄 pokud beres konkretni motory 35i a 35d od BMW, tak tam je to asi jedno ale u vetsiny jinych znacek bych vzal benzin (nefoukaný) prave kvuli tem duvodum co sem psal vys.
kdo vi jak na tom sou se spolehlivosti zrovna 35i a 35d... BMW taky neni zazrak spolehlivosti, ikdyz je to super znacka co dela super auta a motory sou proste super 😉
p.s.: ted zase otazniky ? 😄
kdo vi jak na tom sou se spolehlivosti zrovna 35i a 35d... BMW taky neni zazrak spolehlivosti, ikdyz je to super znacka co dela super auta a motory sou proste super 😉
p.s.: ted zase otazniky ? 😄
To jo, ale brát ohled při výběru mezi 35i a 35d na pravděpodobnost poruch a ceny jejich případných oprav je už dneska nesmysl...
no mezi temahle dvema je to konkretne blbost ale jinak to blbost neni...
Dobře, ale nenezávisí to jen na typu paliva, ale hlavně použitých technologiích - turba, přímý vstřik apod.
A ty už se dnes vyskytují sice pomalu, ale čím dál častěji
i u benzínových motorů např. TSI...
A ty už se dnes vyskytují sice pomalu, ale čím dál častěji
i u benzínových motorů např. TSI...
...že Klausa môžme my Slováci Čechom iba ticho závidieť. Alebo hociktorý iný štát, Klaus je proste mozog, ktorý má čísla spočítané prv ako teba vôbec napadnú. Priznám sa, že často jeho rozhodnutia a náhľady nechápem, napríklad skoršie prijatie Eura by teraz cez krízu českú ekonomiku podržalo - pravda ale je, že o kríze nikto nevedel, tak s ňou Klaus ani nemohol počítať.
Jediná škoda je, že je sám, mať zohratý tím podobných ľudí, bola by to iná káva.
Jediná škoda je, že je sám, mať zohratý tím podobných ľudí, bola by to iná káva.
S tou krizí a Eurem je to přesně naopak, pokud toho moc nevíš o ekonomice a nebaví tě se v tom "máchat", nebo si o tom aspoň něco přečíst, tak zůstaňme opravdu raději u těch aut...
Ale nečekáš doufám, že vaši politici teď řeknou voličům, kdybychom věděli, že přijde ta krize, ještě bychom s tím Eurem počkali...
A Klausovi to sice pálí a s tím Eurem se rozhodně nesplet, ale má velký problé se svým egem a ješitností, která mu například teď doslova brání racionálně a rychle vyřešit vládní krizi..
Ale nečekáš doufám, že vaši politici teď řeknou voličům, kdybychom věděli, že přijde ta krize, ještě bychom s tím Eurem počkali...
A Klausovi to sice pálí a s tím Eurem se rozhodně nesplet, ale má velký problé se svým egem a ješitností, která mu například teď doslova brání racionálně a rychle vyřešit vládní krizi..
To vieš, nikto nie je bez chyby. Ani Klaus. A ani ja a ani Ty - nenapísal som, že nerozumiem úplne všetkým Klausovým rozhodnutiam... >😁 Ale fakt o tých autách sa kecá lepšie. 😉
Obvykle s tebou souhlasím, ale tohle snad nemůžeš myslet ani ze srandy. Člověk, který si myslí, že je neomylný, nejchytřejší, jeho názory musí sdílet každý. Člověk hledající opačná řešení či cesty nežli všichni ostatní (navíc považující je za jediné správné). Stačí se jen podívat na jeho výplod - kupónovou privatizaci... (abych nekřivdil, Ježek se taky podílel).
Najlepší ľudia šli vždy proti prúdu, s tým sa zmier. Nie sú dokonalí, nie sú neomylní, ale veci riešia vlastým rozumom, nie pudmi stáda.
A jak se projevuje to, že jeho "názory musí sdílet každý"?
Dobře, ne úplně správně jsem se nevyjádřil. Vpodstatě vysloví svůj názor a nediskutuje o něm.
Myslím si, že to není pravda, a že ty sám nebudeš schopen popsat konkrétní rozdíly v tom, jak "nediskutuje" on a jak "diskutují" ostatní. Klaus navíc zpravidla odpovídá velice věcně.
Třeba svůj nepopulární názor na globální oteplování měl v úmyslu již minimálně 2x obhajovat veřejně tváří v tvář jeho největší hlásné troubě Alu Gorovi. Jezdí svoje názory prezentovat na místa, kde rozhodně nemůže počítat s nakloněným publikem. Takových není moc.
Třeba svůj nepopulární názor na globální oteplování měl v úmyslu již minimálně 2x obhajovat veřejně tváří v tvář jeho největší hlásné troubě Alu Gorovi. Jezdí svoje názory prezentovat na místa, kde rozhodně nemůže počítat s nakloněným publikem. Takových není moc.
Neprináleží nám, Slovákom, hodnotiť českého prezidenta, ale v každom prípade je to osobnosť s vlastným názorom, oproti tomu nášmu Gašparovi Ivanovičovi, ktorý je úplne bez názoru a zobe Ficovi z ruky. Ale aj tak nechápem Klausa, že sa podieľal na zvrhnutí vlády uprostred predsedníctva EU, toto fakt normálny prezident nerobí, poškodil meno Českej republiky i stabilitu EÚ.
Chlape, napočítaj do desať, kým niečo napíšeš. O tom predsa vôbec nehovorím. Ja Klausa tiež často nechápem alebo s ním nesúhlasím (asi preto, že ho nechápem), napriek tomu ho obdivujem. Takú kapacitu ako je Klaus na Slovensku žiaľ nemáme.
Tak takúto tuposť môžeš napísať už skutočne len ty. Vážne mi to vyrazilo dych
Pre tupý mozog tuposť, to je pravda. Potom nechápem, načo sa vyjadruješ k príspevkom, na ktoré ti nestačí mozgová kapacita...
Ty sa radšej k takýmto témam nevyjadruj, nie si kompetentný a navyše ten Tvoj slovník, škoda komentovať.
Tyvole ZROVNA TY tu někomu vykládej o tuposti, ZROVNA TY, ty hloupý děcko. :no: Děláš tu Slovákům dlouhodobě akorát ostudu.
Ten tvůj taky-názor na Klause je toho dalším příkladem. Nesouhlasim s nim v pár věcech, neschvaluju pár jeho kousků, ale ta tvoje pitomoušká "analýza" Klause, to je vyloženě k smíchu - stejně jako ty.
No jak jsem už řekl, děláš tu Slovákům jenom ostudu; táhni už konečně k čertu Danieli.
Ten tvůj taky-názor na Klause je toho dalším příkladem. Nesouhlasim s nim v pár věcech, neschvaluju pár jeho kousků, ale ta tvoje pitomoušká "analýza" Klause, to je vyloženě k smíchu - stejně jako ty.
No jak jsem už řekl, děláš tu Slovákům jenom ostudu; táhni už konečně k čertu Danieli.
Klaus rozdelil s Mečiarom republiku a teraz tu máme dva slabé štáty a vy sa ho tu zastávate. Bože.
Nevím, který stát tady řval, že Vás ožebračujeme, a kdo demonstroval za nezávislost 😉 A my jsme na té Vaší nezávislosti vydělali. Možná krátkodobě, ale vydělali.
To sou kecy. Rozdělení si přála většina Slováků.
To by som nepovedal, že sme si väčšinou želali, pretože nik nevedel, ako to bude fungovať po osamostatnení, napokon prvé roky boli ťažké. Ale v viete si predstaviť, ako by tá federácia fungovala, keď v každom štáte robia politici taký bordel? Veď by sa nedohodli úplne na ničom. V tom mal Klaus pravdu a je dobre, že dokopal aj Mečiara k rozdeleniu.
Kdo chce,dobře si pamatuje,jak to bylo. Nejprve jeden budoucí vysoce postavený SK ústavní činitel na jednom mítinku v Komárně řekl cosi o samostatnosti SK. Byl to s. Číč,pak šéfoval někde v parlamentu či vládě,nevím,nebudu si pamatovat každého šmejda a jeho fci.Přidal se Ján Čarnogurský se dvěma židličkama v EU.On aj. chtěli společnou měnu atd..(asi to bylo výhodné), ale svoji Svrchovanost, což jaksi dost dobře v jednom státě nejde.Pak se přijala SK Parlamentem Svrchovanost SK, hořely fatry svrchovanosi po celém SK, dokument hrdě nesl v SK sněmovně s. RNDr.Prokeš(SNS)-brňák, původem.Kňažko se stal ministrem zahraničí SK.Jaksi soráč, ale byl federální min. zahraničí a pak za jednu část země další?Docela úchylka.Přeskočím výkřiky dost bylo Prahy, Havla, doplácení....házení vajíček po prezidentovi atd.Pro úplnost je třeba dodat, že Mečiar byl dlouho PROTI dělení(možná blafoval, jako správný Doktor ve svazcích STB-to se nikdy neví,že...).Jediná strana ve volbách 1992, která byla na celostátní úrovni byla ODS.Pak se Mečiar a VK v Brně dohodli, že to rozetnou a podle mne, jediné správné řešení. Nelze nadávat na společný stát a těžit z výhod např. jedné měny.Ale dnes je SK jinde, vlnka nacionalismu opadla...jj, taky mne vždy dostane, že na SK nikdo nechěl dělit stát, ale STV přece vysílala bojovná shromáždění za samostatnost SK.Ještě že jsou archívy... Osobně jsem to vítal, každý sám a je klid.Dnes netvrďme,že totéž se dělo v česku.SK se z krize díky Euru vylíže líp, bolševik Fico na tom nemá nejmenší zásluhu, obchody u nás praskají ve švech,neb nákupy za Éčka je pro lidi z SK mnohem výhodnější.Vidím to denně.Spíš by si měli lidé na SK kopnout dopr***toho rudého Gašparoviče a pak se může celé SK chechtat, že my máme namodralého VK, který umožní vládu rudým, Jestli socani nebo komunisti, to je fuk, je to nastejno.To i Fico to má líp srovnáno než ten hospodský s bradavicí.Takže ve finále Slovensku závidím a držím palce.Zde se lidé zbláznili a věří,že samo,snadno,bez práce atd...tak jo.Když myslí...
Jo, mít oranžový brejličky je dneska v módě. Až si je lidi v ČR konečně sundaj, možná že budou zvracet ale to už bude pozdě.
Tady bych s tebou hodně souhlasil...
Jen si myslím, že pokud se Slováci dostanou z krize dříve, nebo lépe než my, určitě to nebude hlavně díky Euru, ale spíš naopak.
A to že u nás praskají i díky Slovákům obchody ve švech, jak píšeš, je daleko přínosnější pro naši, než Slovenskou ekonomiku...
Jen si myslím, že pokud se Slováci dostanou z krize dříve, nebo lépe než my, určitě to nebude hlavně díky Euru, ale spíš naopak.
A to že u nás praskají i díky Slovákům obchody ve švech, jak píšeš, je daleko přínosnější pro naši, než Slovenskou ekonomiku...
Vidím, že si to všetko veľmi dobre pamätáš, ja by som len dodal, že rozdelenie veľmi intenzívne masírovala federálna televízia tým, ako nás Slovákov vykresľovala v spravodajstve. A je aj veľká pravda v tom, že ste na rozdelení výborne zarobili, lebo zo Slovenska nebol pri delení kompetentný ekonóm, všetci na federále boli Česi, alebo Slováci, ktorí chceli v Prahe zostať.Ale to už je história, podstatné je, že normálni Česi a Slováci majú aj naďalej dobré vzťahy.
ex-it(ti)
Klaus práveže trval na spoločnej mene, to bolo jadrom sporu v rokovaniach. V ostatných veciach bol viacmenej ochotný ustúpiť. Mečiar nemal v predvolebnom programe samostatnosť, pretože takmer 80% ľudí na Slovensku ju nechcelo. Ešte aj v 1993, niekoľko mesiacov po rozdelení, súhlasilo s týmto krokom iba 29% ľudí. Preto je dnes ťažké povedať, či Mečiar chcel samostanosť, alebo do poslednej chvíle veril, že si uhrá dosť právomocí aj v rámci federácie.
Klaus práveže trval na spoločnej mene, to bolo jadrom sporu v rokovaniach. V ostatných veciach bol viacmenej ochotný ustúpiť. Mečiar nemal v predvolebnom programe samostatnosť, pretože takmer 80% ľudí na Slovensku ju nechcelo. Ešte aj v 1993, niekoľko mesiacov po rozdelení, súhlasilo s týmto krokom iba 29% ľudí. Preto je dnes ťažké povedať, či Mečiar chcel samostanosť, alebo do poslednej chvíle veril, že si uhrá dosť právomocí aj v rámci federácie.
Máš pravdu, od určité doby už jednoduše federace přestala fungovat, ODS a HZDS jako vládnoucí strany neměly nic na čem by se mohly shodnout a hrozily neustálé "pomlčkové" války. V tu chvíli už bylo lepší stát rozdělit, jakkoli se to zdálo být na škodu.
Ale jak napsal Klaudius : Lepší se bavit o autech, no ne ? 😉
Ale jak napsal Klaudius : Lepší se bavit o autech, no ne ? 😉
😄 S autami je to jednoduchšie, pokiaľ tu nešaškujú všelijakí Matelkovia, vtedy sa ako Slovák niekedy musím aj hanbiť. :-!
Tak sláva, konečně zmiznou ty šíleně nepraktické a vrzající přepážky.Jinak k tématu, jak psal někdo výše, že to bude jen pro bohaté podnikatele a malý živnostník ostrouhá, protože není plátce DPH je blbina na entou. Sám jsem živnostník a dokonce i dobrovolný plátce DPH. Vysvětlení je jednoduché. První věc, co firmu zajímá, je jestli jsi plátce. Pokud ne, tak v cca 90% se s tebou nebudou bavit, natož aby jsi od nich dostal nějakou zakázku. Jednoduše budeš drahý a nekonkurence schopný. A k tomu zneužíváni kvůli kterému se rozčilují socani. Když nic jiného, tak na to auto si snad musíš nejdřív vydělat, ne? A pokud na to máš, tak pro mě za mě si měj auto za kolik chceš.
Naprostej souhlas. Ale stejně bych byl raději kdyby i u nás udělali podobný šrotovný jako třeba na Slovensku. Pro stát to zase tak drahý není, většina těch peněz se zase vrátí státu třeba na DPH. A plno "nebohatým" lidem by to pomohlo ke koupi nějakýho aspoň trochu dobrýho auta, i když třeba za cenu pod 200t, ale vždycky to bude lepší než nějakej rezavej favorit nebo něco ještě staršího ve stylu koupená technická, žádnej katalyzátor, rez a nebezpečný technický závady. Ale vzhledem k tomu že tahle vláda na obyčejný lidi kašle, asi se toho nedočkáme. Proč taky cpat nějakým chudým sockám příspěvek na nějakýho Sparka, ať si dál jezdí ve staré Škudce ;-\ Raději zaplatíme miliardy za nesmyslný vojenský mise nebo nějakou prohranou arbitráž...
Ale no tak: jsou profese, kde prostě plátce DPH být nemůžeš,protože když vystavíš FA,pak je to jedna cena za říkejme službu a DPH se ani nedá vyčíslit. Když přijde pacient zítra ráno k mé ženě, určitě se jí nebude ptát, jestli je plátcem DPH, ale ona se jej určitě bude ptát, jaký má zdravotní problém.U lékárny jsou plátci ze zákona.Takže zase bych nezevšeobecňoval.Ani nemocnice nedostane za práci(např. kyčelní kloub)zaplaceno od ZP samostatně práce+DPH, materiál+DPH,léky+DPH, režie+DPH(tzv. nemocniční paušál na diagnozu) atd...ale vše jako jednu sumu.Je třeba si doplnit EKO vědomosti.Jinak o nic nejde. :-!
Jako jak nemůžeš být plátce DPH u některé profese?
To ti jako zákon zakazuje? Že se to obvykle nevyplatí tomu, kdo nemusí, to chápu, ale že je to u některé profese vyloženě zakázané - být plátce DPH jako fyzická (OSVČ), nebo právnická osoba...? To nezní moc pravděpodobně!
A pokud tvá žena není plátce DPH, nemá důvod (a ani by neměla) ho na vydáváných účtech uvádět. U nás jsou sazby DPH 19, snížená 9 proc., u vyjímek nulová. Samozřejmě, že i náhrada kyčelního kloubu má svou sazbu DPH!
Nevím tedy o žádném důvodu k zákazu placení (odvodu rozdílu) DPH!
Nevím, nevím, jestli jsou tvé "EKO" vědomosti tak dokonalé jak si myslíš...
To ti jako zákon zakazuje? Že se to obvykle nevyplatí tomu, kdo nemusí, to chápu, ale že je to u některé profese vyloženě zakázané - být plátce DPH jako fyzická (OSVČ), nebo právnická osoba...? To nezní moc pravděpodobně!
A pokud tvá žena není plátce DPH, nemá důvod (a ani by neměla) ho na vydáváných účtech uvádět. U nás jsou sazby DPH 19, snížená 9 proc., u vyjímek nulová. Samozřejmě, že i náhrada kyčelního kloubu má svou sazbu DPH!
Nevím tedy o žádném důvodu k zákazu placení (odvodu rozdílu) DPH!
Nevím, nevím, jestli jsou tvé "EKO" vědomosti tak dokonalé jak si myslíš...
Možno som v návale emocionálnych politických príspevkov prehliadol informáciu, ktorá ma najviac zaujíma. A síce - vie niekto, ako to bude v ČR s vozidlami N1 s prepážkou zakúpenými pred schválením/nadobudnutím účinnosti pertraktovaného zákona?
Konkrétne, ja mám vo firme Accord Tourer v N1. Vozím v batožinovom priestore note book a sem tam nejaké ľahšie krabice. Mreža mi vadí z estetických dôvodov a aj preto, lebo keď potrebujem previezť niečo väčšieho, nedajú sa sklopiť zadné sedadlá a využiť podstatne väčší priestor, ako je 400 l kufor. Môže český podnikateľ mrežu beztrestne demontovať?
Pre vysvetlenie - ja viem, že česká jurisdikcia sa nevzťahuje na Slovensko. Ale naši súčasní ministerskí úradníci si často zľahčujú život tým, že zákon rešpektujúci smernicu EU tupo preložia z češtiny do slovenčiny a potom predložia do parlamentu. Takže je veľká pravdepodobnosť, že čo platí u vás, bude platiť aj u nás.
Ozaj, a ako to je pri cestách do zahraničia? Musím mať mrežu v krajinách EÚ? A v iných krajinách mimo EÚ (Švajčiarsko, Chorvátsko,..)?
S pozdravom: "Dajme deliacu prepážku na smetisko dejín!"
sa lúčim a ďakujem vopred za odpovede.
Konkrétne, ja mám vo firme Accord Tourer v N1. Vozím v batožinovom priestore note book a sem tam nejaké ľahšie krabice. Mreža mi vadí z estetických dôvodov a aj preto, lebo keď potrebujem previezť niečo väčšieho, nedajú sa sklopiť zadné sedadlá a využiť podstatne väčší priestor, ako je 400 l kufor. Môže český podnikateľ mrežu beztrestne demontovať?
Pre vysvetlenie - ja viem, že česká jurisdikcia sa nevzťahuje na Slovensko. Ale naši súčasní ministerskí úradníci si často zľahčujú život tým, že zákon rešpektujúci smernicu EU tupo preložia z češtiny do slovenčiny a potom predložia do parlamentu. Takže je veľká pravdepodobnosť, že čo platí u vás, bude platiť aj u nás.
Ozaj, a ako to je pri cestách do zahraničia? Musím mať mrežu v krajinách EÚ? A v iných krajinách mimo EÚ (Švajčiarsko, Chorvátsko,..)?
S pozdravom: "Dajme deliacu prepážku na smetisko dejín!"
sa lúčim a ďakujem vopred za odpovede.
btw, jak uz tu nekdo rekl. klaus neni clen stada. je to dobrej prezident. nemusime mit vsechno jako ostatni. lisabonska smlouva je typickej priklad. proc podepisovat neco, co neni doladeny a dokonce se tam resi i ruseni benesovych dekretu. to by se pak lidi divili kdyby cesi prisli o pohranici... polaci si to aspon do smlouvy dali, my ne. tak proc to hned podepisovat. at to nejdriv daj dokupy a pak se to podepise. to ze na nas tlacej ze vsech stran je pekny ale my si z toho na*** nesednem. a to je jen priklad. lidi sou vzdycky strasne chytry "proc to nepodepise" "dela nam ostudu" apod. ale sami o tom vedi kulovy...
takze klaus rulez.
p.s.: nedokazu si tam predstavit treba paroubka. nerikejte mi, ze by se vam to libilo. uz vidim ty titulky "cesky hitler na hrade"...
A pokud Slováci tolik nakupují v Polsku a u nás, pro kterou ekonomiku to je v této době výhodnější? Když bude vše levnější u nás, než u vás i díky kursu CZK, kdo kam asi bude víc
a častěji jezdit. Podívej se třeba na Rajecké Teplice, kolik tam bývá Čechů, ty vám také např.nebudou chybět, zrovna v období krize.
My můžem mít Euro třeba 3-4 po vás, ale pokud budem mezi posledními z okolních států, tyhle nevýhody co máte vy teď, se už nás zdaleka tak týkat nebudou, navíc v období pravděpodobně po krizovém období.
Prostě co se týče Eura nebylo kam spěchat...
Když začínala krize první co prohlásil náš min. fin. Kalousek bylo, že nám vyšlo to, že ještě nemáme Euro...
O tom asi Slovenské noviny, jak vidím, raději ani nepíšou...
Patí to samozřejmě i naopak. Oživení ekonomiky a tedy postupná cesta z krize vede právě přes zvyšování e😜ortu
a snižování importu, resp. změnu jejich poměru ve prospěch e😜ortu a zvýšení jeho objemu... A mezi hlavní "proe😜ortní" odvětví, pro které si zahraniční spotřebitelé přijedou až na Slovensko je pro vás cestovní ruch...
A u všech typů e😜ortu snižuje u vás "blokovaný" kurz Eura jeho konkurenceschopnost např. proti ČR, Polsku, Maďarsku...
Navíc se zavedením Eura se pro Slováky žádné životní náklady nesnížily, spíš naopak. Určitá výhoda nižších cen v zahraničí je zase výhodná spíš jen pro Slováky samotné a cestovní ruch ve státech kam cestují, než celkově pro vaši ekonomiku...
Navíc se tím u vás také zvýšuje cena práce, tak že lidi co dojížděli třeba z Makova pracovat na Moravu, už si za své výdělky v CZK, nekoupí "doma" to co před Eurem. Tak že buď půjdou zpátky konkurovat zaměstnancům na slovenský prac. trh a nepřímo, nebo přímo zvýší nezaměstnanost u vás, a nebo budou své vydělané peníze utrácet téměř výhradně v "levnější" ČR, nebo
v Polsku...
A pokud se bude rozhodovat např. zahraniční investor kam investovat, bude pro něj vaše vyšší cena páce také určitou nevýhodou... to vše sice platí celkem obecně, ale ne absolutně
a jen v určitých mantinelech, ne např. při nějakém velkém propadu měny...
Napsal jsem to hodně lidově, velmi zjednodšeně a trochu jednostranně, ale chtěl jsem vypíchnout hlavně ty nevýhody Eura u vás, především v období krize...
Prostě si myslím, že zatím! takový "osamocený" slovenský měnový euroostrůvek ve "východní" Evropě, může mít (zvlášť teď v období krize) mnohem více nevýhod, než by se na první pohled mohlo zdát...
A co se Klause týká, někdy si bez předsudků přečti co vlastně říká. Jistě, je to ješitnej exhibicionista a rád se poslouchá. Ale v podstatě jenom poukazuje na fakt, že se bez valnýho přemýšlení začínáme řídit dalšími dogmaty, aniž by byla skutečnost vůbec prokázána.
Nikdo se nesnaží věci zkoumat z obou stran,určí se PRAVDA a je to. Co třeba biosložky do pohonných hmot, takový fiasko. Nebo iniciativa japonských klimatologů, která otevřeně označuje tvrzení OSN o globálním oteplování za lež. K této iniciativě se totiž přidalo zhruba 10x víc vědců než k tvrzení OSN.
Takže až zase něco zvoláš zprostředka davu, nejdřív si to rozmysli. :no:
Nesnáším, když někdo jenom papouškuje novinový titulky. Cením si samostatnýho myšlení a osobní svobody včetně zodpovědnosti víc než davový psychózy. A omlouvám se, že jsem se nechal strhnout a rozvinul tady téma, který sem nepatří.
Klaus není žádnej ideál, ale aspoň se s tím nesmiřuje. O věcech přemýšlet ze všech stran a nenechávat se oblbnout mediální masáží, to je co si na něm cením.
trochu uber, ať nejsi za úplného šaška, pivní filosofe
Jinak bych ti přál alespoň třetinovou inteligenci pana presidenta :-!
To ze nerika veci, ktere by se vetsine libily, jeste neznamena, ze nerika pravdu!
Keby si už raz držal zobák, keď nevieš povedať nič rozumné...