Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prezident podepsal zákon umožňující odpočet DPH u osobních aut pro podnikatele

redakce AUTO.CZ
Diskuze (206)
Podnikatelé od dubna budou moci při nákupu nového vozu uplatnit odpočet daně z přidané hodnoty (DPH). Počítá s tím novela, kterou ve čtvrtek schválil Senát a kterou dnes podepsal prezident republiky. ČTK o podpisu informoval mluvčí Hradu Radim Ochvat.

Podnikatelé si dosud mohli daň odečítat jen u aut vybavených pevnou mřížkou. Tu si často nechávali namontovat i do osobních aut, jako užitkové pak vykazovali i některé verze luxusních značek.

Opoziční ČSSD tvrdí, že opatření pomůže jen podnikatelům; obává se, že toho budou zneužívat. Sociální demokraté v rámci svého protikrizového balíčku takzvané šrotovné, tedy příspěvek na nákup nového auta v případě likvidace starého. Sněmovna by o něm měla rozhodovat v úterý, Kalousek se staví proti.

Zástupci podnikatelů ale pokládají novelu za dlouho očekávanou a vítanou zprávou pro firmy, které tak ušetří na nákladech. Analytik UniCredit Bank Pavel Sobíšek očekává, že možnost odpočtu DPH letos zvýší prodeje aut až o 15.000.

Podle Svazu dovozců automobilů firemní zákazníci kvůli očekávanému opatření na přelomu roku odkládali nákup nových automobilů. Opatření by podle tajemníka svazu Pavla Tunkla mohlo pomoci zvýšit letošní prodej osobních vozů proti loňsku o desítky procent, nákupy ale bude částečně brzdit ekonomická krize. Prodej nových osobních aut v Česku loni vzrostl o 8,4 procenta na 143.661 vozů.

Zvýšení poptávky po automobilech je podle Kalouska "vedlejší produkt". "Ten hlavní motiv je dát do toho nějakou logiku, systém a pořádek," řekl ministr senátorům.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (206)
18. 4. 2009 11:23
Otázka
Možno som v návale emocionálnych politických príspevkov prehliadol informáciu, ktorá ma najviac zaujíma. A síce - vie niekto, ako to bude v ČR s vozidlami N1 s prepážkou zakúpenými pred schválením/nadobudnutím účinnosti pertraktovaného zákona?

Konkrétne, ja mám vo firme Accord Tourer v N1. Vozím v batožinovom priestore note book a sem tam nejaké ľahšie krabice. Mreža mi vadí z estetických dôvodov a aj preto, lebo keď potrebujem previezť niečo väčšieho, nedajú sa sklopiť zadné sedadlá a využiť podstatne väčší priestor, ako je 400 l kufor. Môže český podnikateľ mrežu beztrestne demontovať?

Pre vysvetlenie - ja viem, že česká jurisdikcia sa nevzťahuje na Slovensko. Ale naši súčasní ministerskí úradníci si často zľahčujú život tým, že zákon rešpektujúci smernicu EU tupo preložia z češtiny do slovenčiny a potom predložia do parlamentu. Takže je veľká pravdepodobnosť, že čo platí u vás, bude platiť aj u nás.

Ozaj, a ako to je pri cestách do zahraničia? Musím mať mrežu v krajinách EÚ? A v iných krajinách mimo EÚ (Švajčiarsko, Chorvátsko,..)?

S pozdravom: "Dajme deliacu prepážku na smetisko dejín!"

sa lúčim a ďakujem vopred za odpovede.
Avatar - woody-alien
30. 3. 2009 16:25
Re: Ja si myslím...
Řekl bych, že procentuální podíl šašků je stejnej v každým státě.

Čili nejen, že jsme na rozpadu federace vydělali, ještě tu máme dvakrát víc šašků než vy. ;-)
30. 3. 2009 01:14
Re: Ja si myslím...
:-) S autami je to jednoduchšie, pokiaľ tu nešaškujú všelijakí Matelkovia, vtedy sa ako Slovák niekedy musím aj hanbiť. :-!
30. 3. 2009 01:11
Re: Ja si myslím...
Vidím, že si to všetko veľmi dobre pamätáš, ja by som len dodal, že rozdelenie veľmi intenzívne masírovala federálna televízia tým, ako nás Slovákov vykresľovala v spravodajstve. A je aj veľká pravda v tom, že ste na rozdelení výborne zarobili, lebo zo Slovenska nebol pri delení kompetentný ekonóm, všetci na federále boli Česi, alebo Slováci, ktorí chceli v Prahe zostať.Ale to už je história, podstatné je, že normálni Česi a Slováci majú aj naďalej dobré vzťahy.
29. 3. 2009 22:54
Re: Ja si myslím...
;-)