Ženeva 2014
IPace
3
bocni zrcátka ale slouží i k tomu abys vedel co se deje vedle auta, ne jen po stranach za nim 😉
Přejít do diskuze
nechcem byť zlý, ale keď je vonku sychravo, mám na medveďovi vždy riadne zadrbanú zadnú kameru. a keď je vonku mráz, vidím tak ... cez ľad.
jj, ono to v te Asii bylo asi vetsinou taky v Toyotach, vlastne vsechny taxiky byli tamni Corolla a jinak sem se vozily snad samima Hiluxama, Ravkama a Ventury
Display v zrcátku jsem viděl i v Evropě - nabízela to minimálně Toyota (jestli si dobře pamatuji, měla to například minulá generace RAV4).
Nahrazení vnějšího zrcátka kamerou. Nebo o čem se tu bavíme? Nebudu ti hledat, který/ které to přesně je/ jsou. Opravdu velký úhel ti dá celkem nepřirozený obraz. Pokud se bavíme o viditelném spektru, tak jen těžko uvidíš skrz auto.
jak vnirtni zracko ovlivnuje aerodynamiku? a venkovni zrcátka nahrazena elektronikou v podobe kamer a displayu je jak pise _MT_ problém legislativ, snahy na konceptech v tehle oblasti mělo jiz několik automobilek, kdy venku místo zrcátka je mala kamerka a uvnitř na A sloubcich jsou displaye
kupříkladu co se me hodne libilo v Thajsku (vseobecne Asii) tak ze mají vnitrni zrcátka kombinovana s navigaci, kdy část zrcátka je vybavena displayem navigace, a tohle reseni Nissanu by to mohlo také casem kombinovat 😄
kupříkladu co se me hodne libilo v Thajsku (vseobecne Asii) tak ze mají vnitrni zrcátka kombinovana s navigaci, kdy část zrcátka je vybavena displayem navigace, a tohle reseni Nissanu by to mohlo také casem kombinovat 😄
Pokud vím, brání tomu předpisy. Tady by ale mělo jít o vnitřní zrcátko (stejně jako u Audi), což má smysl u aut, kde není pořádně vidět ven. Pokud bys vnější zrcátka nahradil kamerou vzadu, tak bys akorát vytvořil ohromné mrtvé úhly.
Já to chápu tak, že to nahrazuje téměř zbytečné vnitřní zrcátko. Dodávky ani náklaďáky to nemají a kdysy byly kombíky a MPV s mříží a přes tu se dívat nedalo.
Už před lety jsem si říkal, proč mají auta vůbec zrcátka, který zhoršujou aerodynamiku, když už technologie dovoluje místo toho použít širokoúhlou kameru v zadním nárazníku nebo nad zadním sklem a promítat obraz na dispej . Tleskám Nissanu :yes:
Přesně. Taky mám couvací kameru a tohle je první co mě napadlo. Objektiv kamery má poměrně malou plochu a stačí jedna pořádná kapka špíny a obraz je v tahu.
přesně tak nahrazení vnějších zrcátek kamerou. Jako řidič nepotřebuješ přirozený obraz. Jako řidič potřebuješ vědět jestli za tebou vlevo a vpravo něco nejede. Takhle se musíš koukat na 3 místa. Tímhle by si měl přehled o situaci na jednom místě. Ergonomicky naprosto výborný.
čemu brání jaký předpisy. V dnešní době širokoúhlých kamer se žádných mrtvých úhlů bát nemusíš. 😉
To pak ale nemá moc efekt. Zrcátko je výrobně levnější než displej s kamerou a ve chvíli kdy ti na karoserii zůstanou trčet boční zrcátka to postrádá smysl. Dovedu si představit, že pro zlepšení aerodynamiky auta (snížení spotřeby) to má význam použít jako komplexní řešení. Navíc řidič nebude muset kontrolovat 3 zrcátka ale jediným pohledem na jedno "zrcátko" získá povědomí o situaci za ním. Takže je to mnohem ergonomičtější, řidiče to bude méně rozptylovat a unavovat.