Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Plynová Škoda Octavia G-Tec stojí 433.900 Kč

Škoda Octavia jezdící na stlačený zemní plyn (CNG) dorazí na český trh v červnu. Liftback bude stát 433.900 Kč, kombi 466.900 Kč.
Zpět na článek
5. 3. 2014 17:03
5. 3. 2014 17:38
6. 3. 2014 08:10
5. 3. 2014 13:06
Octavia G-Tec cena
434 000kč a to bude určitě za holinu.Cena vskutku odvážná.
Rozbalit vlákno
5
5. 3. 2014 13:19
Re: Octavia G-Tec cena
je to o 9000 korun víc než stojí 1.6tdi 77 kw. zájemce to mít bude. největší nevýhodou je ta obří nádrž na benzín.
5. 3. 2014 14:24
Re: Octavia G-Tec cena
Ta obří nádrž na benzín je zbytečná.Stačilo by kolem 25 litrů a větší nádrž na CNG,aby byl dojezd na plyn aspoň 600-800 km.
5. 3. 2014 14:53
Re: Octavia G-Tec cena
S třetí nádrží na plyn (21 kg CNG) by udávaný dojezd byl 574 km, pokud vyjdu ze zde uvedených 410. Už si nepamatuji, kolik by měla ta na benzín, ale ne více než u Passatu.
5. 3. 2014 16:01
Re: Octavia G-Tec cena
574 km by už šlo.těch 410 je málo,těch CNG stanic zatim tolik neni a jezdit často na benzín pak strácí efekt.
6. 3. 2014 07:13
Re: Octavia G-Tec cena
Si děláte srandu. Tourku (Octavia II) clověk koupil za 270.000 a za 24.000 měl v ní LPG...Na Nádrž ujedete 700km a dalších 700 na benzín
5. 3. 2014 13:10
plyny do TSI nemají smysl
...když si vezmu, že já na nádrž z TSi ujedu tak 1090 km, dejme tomu že octavie je těžší a větší, ale 1000 km to bude...vyplatí se proto uvažovat o plynu kvůli cca 300 km?
Mně stojí 300 km po Praze tak 600 kč. Podle mého názoru se tak do TSi cpát plyny nevyplatí. ale možná kdybych jezdil jen po dálnici, tak by se o tom dalo uvažovat, ale to už se dostáváme k tomu, že by se vyplatilo TDI kvůli dálnici...
Rozbalit vlákno
75
5. 3. 2014 13:20
Re: plyny do TSI nemají smysl
napadlo tě, že majitel auta na cng na benzín jezdit nebude?
Avatar - grifith
5. 3. 2014 13:32
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nebude? Vzhledem k velikosti nádrže na plyn je to velmi odvážné prohlášení a celé toto vozidlo je navrženo velmi zvláštně...
5. 3. 2014 21:19
Re: plyny do TSI nemají smysl
jak nebude? Neplácej blbosti. Musí na benzín jezdit. Těch stanic zase v ČR tolik není, aby jsi ten benzín z toho mohl 100% úplně vynechat a vystačit si s CNG....
Avatar - Ronault.
6. 3. 2014 17:38
Re: plyny do TSI nemají smysl
Je jich málo, ale pořád dost aby to vyšlo jen na jízdu na CNG, pokud pojede na benzín, bude to do 10%
5. 3. 2014 13:21
Re: plyny do TSI nemají smysl
To si to představuješ jako tak, že budeš jezdit na plyn i benzín? Kdo si tohle auto koupí, se bude snažit jezdit jen na plyn.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 13:36
Re: plyny do TSI nemají smysl
Sama automobilka degradovala velikostí nádrže na CNG na poměrně nezajímavý kousek. Také nevidím příliš důvodů kupovat vozidlo na CNG pro ujetí cca 300km, ty ano?
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 13:51
Re: plyny do TSI nemají smysl
S dojezdem 400km si firma provádějící nějaký servis v okruhu třeba 150km kolem Prahy, s vlastní plničkou, jistě vystačí. V budoucnu asi nebude problém, v případě zájmu, zmenšit benzínovou a přidat plynovou nádrž. Ale u nás jde také o hustotu plnících stanic, která je zatím mizerná, takže Škodovka tímto modelem podle mě necílí na soukromníky, ale především na velké flotilové zákazníky.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 14:27
Re: plyny do TSI nemají smysl
Co bude nebo nebude v budoucnu dle mě v tuto chvíli není podstatné. Aktuální stav hustoty plnících stanic CNG je tristní, tedy význam může být pro velké flotilové zákazníky. Ale chtějí tito do svých flotil vozy, jejichž dojezd na požadované palivo bude relativně malý? Nemyslím si, pak už jen tedy opravdu nějaké řády kusů do firem s malým akčním rádiusem, ovšem zde už by dle mého mohla nastat otázka výhodnosti hybridních vozů. Obzvláště v provozu po a kolem Prahy...
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 15:39
Re: plyny do TSI nemají smysl
Hybrid se dokáže náklady na kilometr přiblížit v nejlepším případě ke 2 Kč za km, CNG se blíží 1 Kč za km, takže velké firmy s nájezdem do těch 400km vlastní plničkou a hvězdicovým provozem nemají levnější alternativu, viz třeba Česká pošta. Firem, které na autech dělají 700km denně zas tak moc není.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 15:59
Re: plyny do TSI nemají smysl
Firmy s vlastní plničkou, to je právě ten problém. Ty, co je nemají, mají vcelku smůlu. A to je to aktuální poměrně velké omezení. Firmy nemusejí dělat extrémní nájezdy denně, aby pochopily, že malý dojezd je omezující prvek. Osobně alternativním palivům fandím, ale CNG má zatím velmi omezenou infrastrukturu na to, aby se dalo uvažovat o nějakém masivnějším rozšíření pro běžné zákazníky.
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 16:35
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ano, je to cílené na velké zákazníky s hvězdicovitým provozem a vlastní plničkou, na soukromníky přijde řada asi až mnohem později.
Avatar - abacus
5. 3. 2014 16:55
Re: plyny do TSI nemají smysl
No ona Škoda nepredáva autá iba v Čechách. Najrozšírenejšia európska sieť čerpačiek je v Taliansku a Nemecku . cca 900. V Taliansku jazdí tuším 600 až 700 000 áut na CNG.
Nemecky a rakúsky trh bude pre Škodu veľmi lukratívny. Nehovoriac o tom, že nákup vozidiel na CNG je dosť podporovaný roznymi "eko"dotáciami.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 17:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
Bavím se z pohledu českého zákazníka, nejsem Ital či Němec a tak mě jejich trhy pramálo zajímají.
Avatar - abacus
6. 3. 2014 08:21
Re: plyny do TSI nemají smysl
Z jednej strany Čiech na druhú je to tušim 500 km, tak na dve tankovania to bez problémov dáš. A ak poskakuješ okolo komína plničku budeš mať vždy na dosah. Samozrejme auto na CNG si nebude kupovať Jožko z hornej dolnej, kde najbližšia stanica bude 50 km.
Inak neveril by si ,ale niektorí ľudia používajú autá i mimo hraníc vlastnej krajiny a taký Čech sa bude pohybovať smerom na juh za slniečkom a smerom na západ za biznisom.
Zase 45 staníc v Česku je oproti 11-tim na Slovensku určite pozitívnejšia správa.
Bez áut nebudu plničky, bez plničiek nebudú autá....
Avatar - grifith
6. 3. 2014 11:24
Re: plyny do TSI nemají smysl
A ty si plánuješ cestu podle toho, kde mají benzínky? To doufám ne, zatím je totiž infrastruktura CNG velmi slabá. Jožko z hornej dolnej? Kolik máš těch stanic třeba na Moravě? Kam kdo jezdí je zcela irelevantní, přece si nebudeš kupovat CNG vozidlo proto, že v německu mají přes 900 plnících stanic? Když kolem domu máš jednu v okolí větším než 50km... To je naprostý nesmysl. Proto pokud nebude zlepšena infrastruktura, nevidím příliš důvodů pořizovat vůz s tímto pohonem. Určité firmy toto využívat mohou, stále však jde o marginální cifry, viz. prodeje osobních CNG vozů v posledních dvou letech.
Avatar - abacus
6. 3. 2014 14:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
Áno benzínky si vyberám. Za 20 rokov jazdenia mám už vytipované zastávky, kde budem tankovať, kde si dám raňajky, kde si dám kávu, kde niečo po ceste zjem.... Nezastavím na hociakej sr.ačke, len preto, že tam majú o 5 centov lacnejší benzín, alebo zadarmo toalety. Naprieč Slovenskom mám vytipovaných 4 až 5 benziniek, kde sa podľa potreby zastavím, Keď jazdím Maďarsko, Slovinskom zastavujem výlučne v sieti motorestov Marché. Keď prechádzam Rakúskom z juhu na sever nikdy nevynechám dialničnú zastávku u jazera Worthersee. Nie je nič lepšie ako dať si dobré jedlo s nádherným panoramatickým výhľadom z terasy motorestu.
Tak isto sa dá bez problémov naplánovať cesta ktoroukoľvek krajinou so zámerom kde je možné to CNG natankovať. Nehovoriac o tom, že navigácie bývajú dostatočne inteligentné a ponúkajú POI podľa potreby tankovať CNG.

Kto chce automobil na CNG (prípadne akýkoľvek iný automobil), tak si ho kúpi a bude v ňom hľadať pozitíva.
Kto má plné ústa reči, a prázdnu peňaženku bude hľadať negatíva, mnohokrát len aby ospravedlnil vlastnú neschopnosť si daný produkt kúpiť.

P.S. Keď si z Moravy jazdí radšej na pálenku. Sieť "čerpačiek" bude určite dostatočná. :-)
Avatar - grifith
6. 3. 2014 14:39
Re: plyny do TSI nemají smysl
V pořádku, pokud ti přijde infrastuktura pro provoz jako dostatečná, pak si moc rozumět nebudeme. Příliš jsi nepochopil důvod, proč o vybírání benzínek píšu... CNG plničku si nevybereš proto, jaký krásný výhled do okolí bude nebo jak kvalitní jídlo tam podávají, ale proto, že široko daleko nikde jinou nemají. Chce-li někdo být otrokem auta a plánovat si cestu vyhlídkovou trasou po CNG plničkách, je to jeho možnost. Já to považuji za hlavní nevýhodu. Kecy o prázdné peněžence apod. jsou už jen úsměvnou parodií na obhajobu výhod CNG. Chápu, kde nic není, ani smrt nebere... ;-)
Avatar - abacus
6. 3. 2014 15:37
Re: plyny do TSI nemají smysl
Konkrétny dojazd tejto Octávie je cca 400 km. Chceš tvrdiť, že na trase 400 km, čo je dojazd tohto modelu nenájdeš v Čechách ani jednu plničku? [odkaz]
Nehovoriac, že sú tu modely na CNG i s dojazdom vyšším.

Kto chce psa byť, palicu si nájde.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 15:46
Re: plyny do TSI nemají smysl
Já ti netvrdím, že si během 400 km nenajdeš plničku, najdeš. Například pro celý zlínský kraj je celá jedna plnička, pokud ji nemáš za rohem, pak budeš "tankovat" kde? Pokrytí je aktuálně naprosto nevyhovující. Mít takové pokrytí čerpacích stanic, ještě dnes jezdí půlka lidí na koních ....
Avatar - abacus
6. 3. 2014 16:11
Re: plyny do TSI nemají smysl
Aspoň je vidieť ako čítaš príspevky a ako im "rozumieš".
O 8:21 som napísal: Samozrejme auto na CNG si nebude kupovať Jožko z hornej dolnej, kde najbližšia stanica bude 50 km.
Pre nechápavých preložím: Ten kto nemá v adekvátnom dosahu plničku si to auto nekúpi.
Ten kto býva v Prahe, či Ostrave, bude mať dostatok možností.
Nehovoriac o tom a povedali to v diskusii i ostatní: Tú su veľké možnosti pre fleet, kde nebude problém pre 10 -20 áut zakúpiť plniacu stanicu.
"Obyčajný smrteľník" - bežný vodič si môže auto kúpiť s dotáciou a predpokladám, že ušetrené peniaze na PHM mu budú stáť za určitý diskomfort v súčasnom počte plniacích staníc.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 16:57
Re: plyny do TSI nemají smysl
Takže to je vlastně auto pro fleety a velmi málo lidí, kteří mají blízko plničku. Pokud ti oblast Moravy přijde stejná jako horní dolní, máš asi jiná měřítka. Nehodlám rozebírat počet plnících stanic, však si to sem dával sám a počítat dokážeš.
Shodneme se tedy v tom, že reáné využití tohoto vozu je silně omezené díky zlé infrastruktuře. Hlavním potenciálním zákazníkem jsou firmy, jenž si tu infrastrukturu musí vybudovat na vlastní náklady a není to jenom o samotné plničce... ;-) Tomuto pohonu u nás jen tak pšenka nepokvete.
Avatar - abacus
6. 3. 2014 17:08
Re: plyny do TSI nemají smysl
Zhodnúť sa môžme akurát v tom, že si obmedzene zmýšľajúca osoba, ktorá nedovidí ďalej ako po hranicu Moravy.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 17:21
Re: plyny do TSI nemají smysl
Když myslíš, brát ti to opravdu nehodlám. Jen jsi vedle jak ta jedle... Když dojde argumanetace, začnou invektivy, jak typické pro určité diskutéry. Přečti si co vše píšeš, pak se nad tím zkus zamyslet.
Avatar - Ronault.
6. 3. 2014 17:42
Re: plyny do TSI nemají smysl
Já si před cestou chystal cestu dle stanic LPG, když jsem jel na jih a vždy to vyšlo. Pravda, nešlo zastavit libovolně, ale odpovídalo to tak právě přestávkám, jak jsem si chystal. A i na naftu to dělám podobně, když jsem jel do PL k moři, taky jsem zadával na navigaci benzínku Orlen, kde mají Vervu.
5. 3. 2014 17:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
Plnička nestojí zase tolik peněz. Navíc ne každá země je na tom jako ČR. Tady půjde v první řadě o německý trh. Poptávku po vozech na CNG ženou firmy, kterým tohle palivo dává smysl a vlastní plnička pro ně nepředstavuje žádný problém. Konkrétně v ČR dává pro soukromé vozy větší smysl LPG a bez poptávky od firem by tu tovární CNG asi nikdo nenabízel.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 17:30
Re: plyny do TSI nemají smysl
ZDe je článek o ceně této Octavie na českém trhu a proto je diskuze o tom, jak se toto bude prodávat všude jinde, pro zdejšího zákazníka vcelku zcestná. Abychom to shrnuli, shodneme se nejspíš na tom, že v českém prostředí nedává tento konkrétní model valného smyslu. Respektive skupina potenciálních zákazníků je opravdu velmi, velmi úzká.
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 17:37
Re: plyny do TSI nemají smysl
Velmi úzká na počet zákazníků, nikoliv na počet aut, která se jim prodají, tam to určitě bude ve stovkách a časem to může řekněme tisícovku nebo dvě nabrat (v ČR).
Avatar - grifith
5. 3. 2014 17:43
Re: plyny do TSI nemají smysl
Uvidíme, pokud škoda prodá 200 - 300 kusů, by si moci velmi gratulovat. Tisícovkové prodeje jsou hudbou hooodně daleké budoucnosti.
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 17:51
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nemyslím si, Škoda prodává do firem 60 nebo 70% Octavií, začne to u velkých firem a pak i k menším, jak píše MT plnička je pro firmu pakatel a zemní plyn je dnes zaveden skoro všude. Bude to stejný náběh jako v DE jen o 2-3 roky posunutý. Nevím jak naběhnou prodeje, ale jestli ještě letos tak za rok 2015 bych si na první tisícovku prodaných Octavií v CNG klidně vsadil.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 18:27
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ty jsi názor vyjádřil, já také a jaká bude realita nám ukáže buducnost. Pokud se u nás nezmění nějak výrazně podmínky a podpora CNG, pak první tisícovka prodaných kusů nás čeká tak za pět let... Firmy, nefirmy.
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 18:46
Re: plyny do TSI nemají smysl
Letos je plán prodat ještě do konce roku 600 ks, za 2015 se prodá minimálně 1000 ks. Za dva roky a něco si to povíme. ;-)
Avatar - grifith
5. 3. 2014 19:34
Re: plyny do TSI nemají smysl
Plán je věc jedna a realita druhá. Podle plánů by chtěl každý prodávat neustále víc, ale praxe pak ukáže opak. Vzhledem k akuálním prodejům CNG vozů za minulý rok jsou plány pěkně optimistické... ;-)
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 19:52
Re: plyny do TSI nemají smysl
No zrovna Octavii se daří "nadplán". A 1500 ks CNG aut vloni není úplně málo.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 20:06
Re: plyny do TSI nemají smysl
Jenže těch 1500 ks je všech značek a typů a druhů. Úspěch Octavii přeju, špatným vozem určitě není.
Avatar - Ham.
5. 3. 2014 20:23
Re: plyny do TSI nemají smysl
Bez autobusů a náklaďáků. V roce 2012 to nebylo ani 500.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 20:53
Re: plyny do TSI nemají smysl
Dle SDA bylo nově registrováno za rok 2013 celkem 379 osobních automobilů na CNG. Pokud jen jeden model dokáže toto číslo celkově téměř ztrojnásobit, pak to bude více než úspěch.... osobně to nepředpokládám.
Pro srovnání v roce 2012 to bylo 470 ks.
5. 3. 2014 21:48
Re: plyny do TSI nemají smysl
Bude se na tom podílet i nabídka. Když pominu dodávky a MPV, tak co je na trhu? Punto, Panda, Passat a up! (+"klony"; ani nevím, kdy se začal prodávat, ale zase tak dlouho na trhu není), o ničem jiném nevím. Mimochodem, Punto má nádrže na 13 kg CNG a 45 litrů benzínu. ;-) Panda má pak 12 CNG, respektive 35 litrů benzínu.

Největší dojezd, když nepočítám dodávky, má, co vím, Zafira, udávaných 530 km.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 21:54
Re: plyny do TSI nemají smysl
Já jen tvrdím, že jeden model nedokáže aktuální roční prodeje CNG vozů zvednout téměř o 200% i když se jedná o Octavii. Ale mohu se také mýlit.
5. 3. 2014 22:04
Re: plyny do TSI nemají smysl
To je otázka, potenciál na to má, viděl bych však první rok střízlivěji. Je možné, že už mají jisté zájemce; jen Škoda ví, nakolik je to výstřel naslepo.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 22:05
Re: plyny do TSI nemají smysl
Psal jsem to výše, úspěch jí přeju ;-) Zbytek, týkající se prodeje CNG, je velkou neznámou.
5. 3. 2014 14:26
Re: plyny do TSI nemají smysl
Kolik aut nižší střední má více? Když před lety tuhle platformu ukázali, tak si překročení 400 km celkem pochvalovali. Třetí nádrž možná dostane Passat, ten to má tak i dnes. Cílové skupině by to mělo stačit. I když více je lépe, když dojde na dojezd.

Co se mě týče, tankuji hodně často. Teoreticky by auto při mém obvyklém stylu jízdy těch 500 dát mělo, ale do prázdné nejezdím.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 14:33
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nejde o to, kdo ho má největšího, ale o to, na koho tedy díky představeným parametrům model míří? Díky velmi slabé hustotě plnících stanic CNG je okruh možných uživatelů realtivně úzký... Uvedl jsem to již výše, velmi zajímavé srovnání by mohlo být s hybridními vozy. Pohonu na CNG není důvod nefandit, ovšem jejich použitelnost je vcelku omezená.
5. 3. 2014 14:47
Re: plyny do TSI nemají smysl
Realita je, že míří na firmy a ty si spíš zřizují vlastní plničky. To je podle mne důvod, proč dnes upřednostňují CNG před LPG. CNG se ve firemním sektoru celkem chytlo a to je pro VW zajímavé.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 14:50
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ve chvíli kdy tomu bude odpovídat i další infrastruktura, asi se bránit nebudu, ale v aktuální situaci je tento model opravdu jen tak do počtu s velmi úzkou skupinou potenciálních zákazníků.
5. 3. 2014 15:00
Re: plyny do TSI nemají smysl
Řekl bych, že v tom bude cena. Nádrže nejsou zadarmo, takže musí balancovat potřeby zákazníků s tím, co jsou ochotni zaplatit. Bylo by zajímavé, kdyby sis mohl za třetí nádrž připlatit.
Avatar - grifith
5. 3. 2014 15:06
Re: plyny do TSI nemají smysl
Určitě, byla-li by možnost příplatku za větší dojezd na CNG, pak by to dokázalo rozšířit okruh lidí (firem), kteří by o modelu reálně uvažovali. Pokud by tedy tento příplatek byl "rozumný". Ale nehodlám se pouštět do debaty, jak velký příplatek by byl akceptovatelný... :-)
5. 3. 2014 16:05
Re: plyny do TSI nemají smysl
Tipoval bych to na 25-30 tisíc za dalších 164 km dojezdu na CNG.
Avatar - Ondore
5. 3. 2014 17:26
Re: plyny do TSI nemají smysl
To je hodnota celej prestavby, nádrž navyše by mohla byť pod 300 euro ;-)
5. 3. 2014 17:42
Re: plyny do TSI nemají smysl
Podobné nádrže, jako používá VW, jsem viděl kolem 20-25 tisíc za 40 litrovou. Nevím, jestli to byla přemrštěná cena, nebo ne. Musel bych se podívat, kolik si VW účtuje za nádrž jako náhradní díl, kdybych to chtěl zpřesnit.
5. 3. 2014 18:28
Re: plyny do TSI nemají smysl
Podle mě hrály hlavní roli zástavbové problémy. MQB je primárně navržena na klasický pohon. U aut typu Octavia nejde dát nádrže pod podlahu, takže zbylo jen místo v kufru resp. místo pro rezervu a tam nacpali, co se dalo. Stále jsem ještě neviděl fotky Octavie/Golfu CNG, ale tipuju, že nádrže budou umístěny stejně jako u Golfu BiFuel z přelomu tisícíletí.
5. 3. 2014 18:43
Re: plyny do TSI nemají smysl
Viděl jsem i verzi se třemi nádržemi, ostatně stejné řešení má Passat. Tady máš dvě pod kufrem. Třetí dávají pod zadní lavici na úkor nádrže na benzín, která je tak zmenšená; tady je plnohodnotná. To soudím z A3/ Golfu.
5. 3. 2014 18:48
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nezapomínej, že Octavia/Golf mají po přechodu na MQB nádrž zmenšenou na 50 litrů.
Passat má standardní nádrž 70 litrů, takže prostoru pro vměstnání třetí CNG nádrže má víc. Starý Golf IV BiFuel měl taky dvě nádrže.
5. 3. 2014 19:19
Re: plyny do TSI nemají smysl
Už si právě nepamatuji přesná čísla, ale v hlavě mám, že snad měla 11 litrů (místo standardních 50). Jen mi to přijde hodně málo a už je to delší doba, takže si nejsem jistý, jestli sem si to nespletl třeba s up!.
Avatar - Ronault.
6. 3. 2014 17:39
Re: plyny do TSI nemají smysl
300 km je dost, takový dojezd jsem měl s LPG taky, pravda, měli více stanic, ale CNG taky přibývá.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 17:50
Re: plyny do TSI nemají smysl
Je to dost či málo?Toť je otázka. Četnost LPG se s CNG příliš srovnat nedá, přece jen necelých 50 stanic CNG pro celou republiku mě osobně přijde málo. Zatím ;-)
6. 3. 2014 19:18
Re: plyny do TSI nemají smysl
V minulém tisíciletí také nebyla hustota plnících stanic na LPG nějak závratná a našli se lidé, kteří na něj jezdili. U CNG je možnost i domácí plnící stanice, jsou však spíš komfortní než výhodné pro běžný soukromý provoz. Uvidíme, jestli se Benzina pochlapí a šlápne do CNG.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 19:42
Re: plyny do TSI nemají smysl
Souhlasím, je to o rozvoji infrastruktury jako základu pro další rozšíření mezi běžné uživatele. Jako alternativní pohon vitám každou možnost. Domácí plnící stanice je možnost, ovšem to návratnost investice posunuje do zcela jiných hodnot. Pokud zde začne některý z hráčů v oblasti ropných paliv nabízet CNG na většm množství svých stanic, lze to brát jako pozitivum a další krok k vyšším prodejům takto poháněných vozidel. ;-)
6. 3. 2014 20:20
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ona se i zvládne zaplatit rychle, ale kolik domácností najede přes sto tisíc km za rok? Když si k tomu vezmeš velmi omezený výběr aut, soukromě to není moc zajímavé.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 20:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ano a to tvrdím od začátku....
7. 3. 2014 12:29
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nikdo tu snad netvrdil, že je to ideální pro soukromý provoz. Jen si nemyslím, že by trh byl tak malý. Na CNG máš například i vysokozdvižné vozíky. Co VW podle mne chybí, jsou dodávky na CNG. Mají jen Caddy.
Avatar - grifith
7. 3. 2014 17:56
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ani nemusel, v článku byla uvedena cena modelu pro koncové zákazníky, z toho pramení i můj "řečnický" dotaz pro jakého běžného zákazníka je model určen. Nic víc, nic míň.
5. 3. 2014 21:29
Re: plyny do TSI nemají smysl
i tak z toho nevytlučeš při tom jak jsou rozházený pumpy dojezd, aby jsi z toho benzín vynechal.

další věcí budou servisní náklady. Aby to nakonec nebylo, že nula od nuly pojde.

Jedna firma, kterou přezouvám předělali všechny berlinga na LPG, aby ušetřili. Teď prý po třech letech udělali sčot, kolik je to vlastně stálo a zjistili, že na LPG a jeho údržbě je to vyšlo doslova 0 Kč úspora oproti tomu, kdyby jezdili jen na benzín, protože se to pořád někde sralo a byly auta čím častěji v servisu
6. 3. 2014 20:05
Re: plyny do TSI nemají smysl
To záleží jen od toho, kde jezdíš. Také jsem napsal, že se bude snažit. Tys to napsal stylem, jako by tankoval každých tisíc kilometrů.

Za předpokladu, že s motorem nebudou problémy (to je vždy riziko u nových jednotek), servisní náklady budou na úrovni TSI. Ne každý motor se na přestavbu hodí. A typicky se s tím při přestavbě nic nedělá, protože by to bylo příliš drahé. Jen se ze zkušenosti ví, co funguje a co ne. Proto jsou tovární zástavby výhodné. LPG se ve firemním světě nikdy moc nechytlo, spíš u soukromých aut. U CNG je to naopak.
5. 3. 2014 14:24
Re: plyny do TSI nemají smysl
No vidíš... a s CNG by tě těch 300 km vyšlo na 300 Kč... Jezdíš tedy o 50% dráž... Tak si spočítej, zda má plyn smysl
;-)
5. 3. 2014 21:16
Re: plyny do TSI nemají smysl
a jaké jsou servisní náklady? Ptám se, fakt nevím. Je to náročnější na údržbu?
5. 3. 2014 15:44
Re: plyny do TSI nemají smysl
s tím Roomsterem co tu máš ujedeš 1090km na nádrž? Jak to má velkou nádrž? To leda s větrem v zádech někde po okreskách ne? :-)
5. 3. 2014 17:16
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nerozumím výkonu 81 kW, to je ještě přidušenější než utlumených 90 kW. Passat má již pár let na své 1,4 110 kW, takže turbo v TSi v Octávce ztrácí na významu.
5. 3. 2014 17:46
Re: plyny do TSI nemají smysl
Tohle je ta 90 kW verze, pokud vím. Rozdíl by měl jít na vrub palivu. Co bude mít příští generace Passatu, je otázka.
5. 3. 2014 18:20
Re: plyny do TSI nemají smysl
Jenže Passat má dvojité přeplňování turbem a kompresorem, zatímco Oktávka má jen turbo. Pravda, kdyby chtěli, mohli by výkon naladit výše.
5. 3. 2014 21:15
Re: plyny do TSI nemají smysl
je tam jako v octavii I, má asi 52 l. Nebo nějak tak. Já jsem to vyloženě na knop nenechával, ale propočítával jsem to dlouhodobě podle tankování.

Já kamaráde jezdím i po Praze za 5,5 a fakt to sedí. Já jezdím hodně hodně ekonomicky a přizpůsobuji tomu styl jízdy doslova v každé zatáčce a v každý ulici. mám propočítaný i vzdálenosti mezi semaforama, aby mi to vyšlo, jak rychle musím jet, abych to stihnul k dalšímu na oranžovou ještě projet. Já jsem na to naprostej magor.:-)

Po okreskách jsem z toho nejméně dostal 4,3 l, ale to už byl těžký extrém, to už se fakt blbě dělá.
5. 3. 2014 22:23
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ekonomicky je na 50kmh ides 40, na 70 ides 50 a na 90 kmh ides 70? Tak to musi byt hned krajsi den vlect sa za tebou na nejakej okreske 8-s
6. 3. 2014 00:41
Re: plyny do TSI nemají smysl
Neplácej nesmysly. To není o rychlosti, ale o tom, jak umíš řadit a šlapat na plyn, navíc TSI si nechá hodně líbit co do rychlostního stupně při nízkých otáčkách podle toho ukazatele..A hodně je to o práci s plynem - Kdy ho pustíš a necháš se vyvést a tak bychom mohli pokračovat. Rychlost dodržuju přesně tak, jak je stanoveno značkou. Na 50 jedu 50, na 80, 80, na 90 jedu 90...
Jako je fakt, že díky tomu ukazateli doporučení přeřazení rychlostního stupně jsem strašně ušetřil.

Ale jinak se za mnou nikdo nikdy nevlekl, a jinak má samozřejmě možnost dát blinkr a předjet :-)
5. 3. 2014 18:23
Re: plyny do TSI nemají smysl
Smysl to dává, když si uvědomíme palivové náklady 1Kč/km.. Vem si, že na 100 tkm to dělá úsporu skoro 100 tisíc Kč.
5. 3. 2014 21:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
jenže o kolik to zvedne servisní náklady?
6. 3. 2014 06:33
Re: plyny do TSI nemají smysl
Pokud není motor konstrukčně ošizený, tak skoro o nic - přibyde jen výměna filtru plynu a častější výměna svíček.
Avatar - Ondore
5. 3. 2014 13:36
Koľko stojí prémia
Tlieskam za to, že sme sa konečne dočkali, ak máš vysoký ročný nábeh, toto je najlepšia cesta ako šetriť. 110 k Tvojmu obchoďákovi stačí, o rok, dva príde nový passat CNG, ktorý bude mať aspoň 150 koníkov. Patrilo by sa dodať, že táto Octavia má vzadu multilink a teda patrí k tým lepším.

Na zváženie je cena. Očakávaných 19.900 euro za strednú výbavu Ambition je podľa mňa mierne za hranou, za obdobný peniaz kúpiš hybridný Auris kombi, ak priložíš 2 tisícky, tak máš Prius alebo dokonca Lexus CT 200h, všetky uvedené autá s porciou 136 koní a automatom navyše.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - abacus
5. 3. 2014 16:49
Re: Koľko stojí prémia
Už som túto informáciu dával minule.
Na Slovensku je podpora predaja formou dotácie Ekofondu. Pre súkromnú osobu je to cca 2000 až 3000,- eur pre právnicke, prípadne fyzické osoby nepodnikajúce (obce, domovy sociálnych služieb a pod.) dotácia 6 až 7000 eur.
V Čechách je obdobný fond na podporu predaja.
Avatar - Ondore
5. 3. 2014 17:38
Re: Koľko stojí prémia
Dotáciu dáva SPP fyzickým osobám vo výške 2.000 euro, ak nemáš neziskovku, inú dotáciu nedostaneš, ďalšiu zľavu môže dať predajca automobilov. Podnikatelia platia plnú sumu, ktorá je podľa môjho názoru nadhodnotená, viď. vyššie.
Avatar - abacus
6. 3. 2014 08:03
Re: Koľko stojí prémia
Dotácia Ekofondu u fyzických osôb s "pomocou" predajcu je závislá od modelu, výrobcu (VW, Fiat, Opel a teraz i Škoda).
Takže zľava sa pohybuje od 500 do 3000(VW Passat)eur a dosahovala i výšku zľavy tuším 5300 eur. Samozrejme čím väčší a drahší model, tým vyššia zľava.

Áno podnikatelia na to bohužiaľ nemajú nárok. U "koncernu" dostaneš ako SZČO na konfigurované auto zľavu od 7-8%. Ako fleet začneš so zľavou 15%.
Príplatok za CNG je rovnaký ako u dízlov. Nepoznám nikoho, kto by tvrdil, že nákup dízlu sa mu nevyplatil. Preto nevidím dôvod, aby sa pri dnešnej cene plynu nevyplatil nákup auta s CNG. Všetko bude závisieť od toho na čo to auto používaš, kde ho používaš ( poskakovanie po meste, dlhé dialničné presuny ....) a koľko Km ubehneš. Samozrejme najdôležitejším faktorom bude sieť plniacích staníc. Jednoducho, keď v meste v ktorom pôsobím nemám plničku asi ťažko do toho pôjdem. Ak by v doashu bola vstúpi do toho i faktor "politickej moci" v akej výške sa rozhodne "panstvo" zdaňovať alternatívne paliva.
5. 3. 2014 18:19
Re: Koľko stojí prémia
Myslím, že Toyota se svými hybridy hybridy hrají svojí vlastní ligu a Octavia CNG bude konkurovat hlavně Octavii TDI.
5. 3. 2014 17:03
LPG
"Škoda tomuto alternativnímu palivu dala přednost před dříve oblíbeným LPG, které s obtížemi splňuje stále přísnější emisní limity."

WTF? LPG je naopak ekologičtější než benzín, nevznikají pevné částice (kouř), mnohem nižší emise CO a NOx. Problém je akorát při pokusu o spalování chudé směsi, protože to není ideální spalování a plyn nelze ve válci vrstvit jako benzín. Problém bude spíše v tom, že díky tomu má LPG vyšší papírovou spotřebu (měřenou většinou při nízkých otáčkách a tedy spalování chudé směsi u FSI a spol.) a tak do toho automobilky moc nejdou. Navíc je hodně prosazováno CNG kvůli dodávkám plynu, LPG je totiž vyráběno z ropy, CNG je zemní plyn, kterého je dostatek.
Rozbalit vlákno
1
5. 3. 2014 17:38
Re: LPG
Emise CO2 má snad motor při provozu na LPG nižší než při provozu na benzín. A emise CO2 jsou to, co se pokutuje, na spotřebu se přepočítávají. Osobně si myslím, že je to jen výmluva (ostatně původně VW i plánoval pohon na LPG i E85 vedle benzínu, nafty a CNG), nicméně citelný rozdíl je snad v emisích NOx, kde je na tom LPG hůř.
5. 3. 2014 18:35
Růst DPH u CNG
Jestli to čtu správně www.cng.cz/…egislativa-825/, tak to za chvíli za 1 Kč / km nebude :no:
Rozbalit vlákno
1
5. 3. 2014 18:43
Re: Růst DPH u CNG
Nemění se DPH, ale spotřební daň.
A propos, klidně to může i v budoucnu být 1 Kč/km. Záleží na cenách plynu, např. v USA je plyn přibližně třikrát levnější než v Evropě.
Avatar - RWD
6. 3. 2014 08:10
CNG
Pro žádnou společnost provozující pumpy nemá dnes význam CNG u nás nabízet, nebo být první. Průkopníkem v tomto však chce být Benzina, která CNG plánuje nasadit již velmi brzy. Odvážný to krok.
Řeší se tu velikost nádrže CNG kontra MQB, to zní, jakoby při navrhování MQB či nasazení do Octavie na to předtím nikdo nepřišel a tomu snad nevěříme. Museli to vědět předem.
Rozbalit vlákno
0
6. 3. 2014 10:24
Ne moc dobry napad
Osobne bych se tohohle docela bal. TSI je motor jehoz zplynovani se boji i firmy, ktere se na plynove vestavby specializuji a ktere maji uplne jine zkusenosti s plynovym pohonem nez koncern, ktery je navic znamy tim, ze ma problemy udelat i motor spalujici normalni benzin. Rekl bych, ze to s velkou slavou vyroluji a pak zjisti, ze zivotnost motoru je 100.000km, cimz vzniknou dalsi neprodejne ojetiny na trhu pouzitych aut. A tim cela plynova akce skonci.
Rozbalit vlákno
3
6. 3. 2014 11:31
Re: Ne moc dobry napad
Tyhle firmy ale asi těžko udělají novou hlavu určenou pro provoz na CNG. S CNG budou mít více než 10 let zkušeností a předchozí generaci 1,4 TSI (byť twincharger) roky nabízí v Passatu ve verzi na CNG.
6. 3. 2014 17:52
Re: Ne moc dobry napad
Tu na Slovensku je CNG uz dopredu zabite nezmyselnymi byrokratickymi poplatkami - kazdy rok 50 EUR za kontrolu a raz za tri roky 150 EUR za kontrolu nadrze plus cena CNG je tu snad najvyssia v EU, cerpacky prakticky ziadne a servis jedine autorizovany s tym, ze to, ze je v kazdej dedine skoda servis este zdaleka neznamena, ze na tie CNG nebudu pozerat ako tela na vrata...

skusenosti sem, skusenosti tam, skoda testuje motory na 200 000 km, vacsiu zivotnost by som preto velmi neocakaval. Napriek tomu je s turbobenzinmi VW dost problemov aj pri nabehu pod 100 000 km. Sukromna osoba si zaobstara LPG a mala firma si dvakrat rozmysli, nie kazda si zadovazi vlastnu plnicku/cerpacku. Skor by mohli mat zaujem firmy ako Posta a pod., tak ale ci im bude stacit tych 200 000 km relativne bezproblemoveho najazdu?
6. 3. 2014 19:41
Re: Ne moc dobry napad
Škoda prodává většinu aut v ČR firmám. Když jim zvládne prodat TDI a TSI, zvládne i TGI. CNG je, řekl bych, zajímavější u dodávek. A když už plničku mají, můžou zvolit CNG i u jiných aut.