Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plynová Škoda Octavia G-Tec stojí 433.900 Kč

Diskuze (96)
Škoda Octavia jezdící na stlačený zemní plyn (CNG) dorazí na český trh v červnu. Liftback bude stát 433.900 Kč, kombi 466.900 Kč.

Nová Octavia G-Tec bude dostupná ve výbavách Active, Ambition a Elegance, k tomu bude dostupný paket zvýhodněné výbavy Plus. Na výběr je mezi karoseriemi liftback a kombi, pod kapotou je speciální verze motoru 1.4 TSI o výkonu 81 kW.

Dvě nádrže na stlačený plyn pojmou 15 kg CNG (to odpovídá 97 litrům), přičemž výrobce udává spotřebu 3,5 kg/100 km. Přepočtený akční rádius na plyn je 410 km, k tomu zůstává 50litrová nádrž na benzin, která v kombinovaném režimu vystačí na 920 km. Octavia G-Tec má proto působivý teoretický dojezd 1330 km.

Nádrže se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru. Jeho objem proto klesl na 460 l, resp. 480 l u kombi, nicméně prostor pro posádku ani prostor pro náklad nad dvojitým dnem zavazadelníku není omezen.

Škoda Octavia je po malém Citigo druhým modelem mladoboleslavské automobilky schopným spalovat CNG. Škoda tomuto alternativnímu palivu dala přednost před dříve oblíbeným LPG, které s obtížemi splňuje stále přísnější emisní limity.

Diskuze (96)
Avatar - grifith
7. 3. 2014 17:56
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ani nemusel, v článku byla uvedena cena modelu pro koncové zákazníky, z toho pramení i můj "řečnický" dotaz pro jakého běžného zákazníka je model určen. Nic víc, nic míň.
7. 3. 2014 12:29
Re: plyny do TSI nemají smysl
Nikdo tu snad netvrdil, že je to ideální pro soukromý provoz. Jen si nemyslím, že by trh byl tak malý. Na CNG máš například i vysokozdvižné vozíky. Co VW podle mne chybí, jsou dodávky na CNG. Mají jen Caddy.
Avatar - grifith
6. 3. 2014 20:22
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ano a to tvrdím od začátku....
6. 3. 2014 20:20
Re: plyny do TSI nemají smysl
Ona se i zvládne zaplatit rychle, ale kolik domácností najede přes sto tisíc km za rok? Když si k tomu vezmeš velmi omezený výběr aut, soukromě to není moc zajímavé.
6. 3. 2014 20:05
Re: plyny do TSI nemají smysl
To záleží jen od toho, kde jezdíš. Také jsem napsal, že se bude snažit. Tys to napsal stylem, jako by tankoval každých tisíc kilometrů.

Za předpokladu, že s motorem nebudou problémy (to je vždy riziko u nových jednotek), servisní náklady budou na úrovni TSI. Ne každý motor se na přestavbu hodí. A typicky se s tím při přestavbě nic nedělá, protože by to bylo příliš drahé. Jen se ze zkušenosti ví, co funguje a co ne. Proto jsou tovární zástavby výhodné. LPG se ve firemním světě nikdy moc nechytlo, spíš u soukromých aut. U CNG je to naopak.