Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic Type R Concept: Moruga Scorpion

Honda představuje vizi (možná dokonce prototyp) sportovní verze aktuální Hondy Civic 5D. Tohle bude hodně pálivé.
Zpět na článek
5. 3. 2014 19:12
6. 3. 2014 12:01
5. 3. 2014 19:35
5. 3. 2014 20:24
5. 3. 2014 20:41
5. 3. 2014 20:47
5. 3. 2014 21:05
5. 3. 2014 22:27
6. 3. 2014 08:19
5. 3. 2014 23:03
6. 3. 2014 07:48
6. 3. 2014 09:29
6. 3. 2014 11:07
6. 3. 2014 12:01
6. 3. 2014 12:21
6. 3. 2014 14:16
6. 3. 2014 20:52
6. 3. 2014 08:17
5. 3. 2014 21:17
5. 3. 2014 22:11
5. 3. 2014 22:31
6. 3. 2014 07:33
6. 3. 2014 20:21
7. 3. 2014 10:08
6. 3. 2014 08:24
6. 3. 2014 08:26
6. 3. 2014 13:37
6. 3. 2014 17:04
6. 3. 2014 19:51
6. 3. 2014 21:00
6. 3. 2014 21:42
6. 3. 2014 22:02
7. 3. 2014 08:26
7. 3. 2014 08:45
7. 3. 2014 08:49
7. 3. 2014 09:22
7. 3. 2014 09:33
7. 3. 2014 09:37
7. 3. 2014 10:58
6. 3. 2014 21:39
6. 3. 2014 22:06
6. 3. 2014 23:29
7. 3. 2014 07:33
7. 3. 2014 08:21
7. 3. 2014 08:52
7. 3. 2014 08:10
7. 3. 2014 11:08
7. 3. 2014 09:07
7. 3. 2014 09:31
6. 3. 2014 14:53
6. 3. 2014 17:06
6. 3. 2014 19:51
6. 3. 2014 21:44
6. 3. 2014 21:55
7. 3. 2014 07:41
7. 3. 2014 11:17
5. 3. 2014 19:12
Pozadí
No ta záď je opravdu brutální :-)

Líbí se mi, ale v Čechách bych se asi bál všech závodníků..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
6. 3. 2014 12:01
Re: Pozadí
S tímhle nikdo chtít závodit nebude. Když potkáš STI, taky po něm nepůjdeš. I když jsou i výjimky. >:D Svého času jsme si pěkně zařádili, když jsem řídil minulé CTR. >:-[] :yes:
5. 3. 2014 19:35
Civic
Po veledlouhé době mám pocit, že Civic vypadá parádně. Dávám oba palce vzhůru. :yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2014 20:24
spoiler
Přes jejich spoilery není dozadu nic vidět, v ostatních autech to jde, nechápu, že Honda tohle nezvládá už dlouhodobě.
Rozbalit vlákno
16
5. 3. 2014 20:41
Re: spoiler
Dá se stím naučit žít, není to zase tak hrozné. Jako kompenzace za "špatný" výhlet přes zadní okno, slouží v předposledním Civicu velká zpětná zrcátka. A ten výhled je to poslední, co u takového auta budu řešit.
5. 3. 2014 20:47
Re: spoiler
Kolik si toho s nima najezdil ;-)
Jinak kazde bezne auto je delane na pritlak jako toto, ze ;-)
" záď s obřím křídlem - to vše s cílem zajistit autu co nejlepší aerodynamiku a přítlak." hovori jasne ze nejde o zadnou tuctovou krabici na pojizdky do lidlu a zpet ;-) Zadek je brutalni

Jinak samo, ze tvuj Golf, ma vetsi pritlak a nizsi aerodynamicky odpor. Teda pardon, jsem se spletl, je to krabicoid bez pritlaku a adporem vzduchu jako pred 15 lety, ze ;-) Zajimave je ze ostatnim motory s retezem jdou a vw motory nezvlada dlouhodobe. U hondy umysl u nekoho neumetelstvi ;-)
5. 3. 2014 21:05
Re: spoiler
Jak píšu, ten výhled je sice omezený a zadní okno rozděluje na dvě části, ale dá se na to bez problémů zvyknout a další věc jsou ty velké zpětné zrcátka, takže nevidím problém, jen si to chce zkusit a nedělat hned závěry.

No a jak píšeš, tady se nejedná o žádné nádstavce MILOTEC, ale o funkční aerodynamické prvky a celkově to auto je vytvářeno s důrazem na max funkčnost, než na vzhled, tady už žádné kompromisy nepřichází v úvahu, pokud má jít o nejrychlejší předokolku planety a věřím, že Honda svým slibům dostojí, nejsou to žádní břídilové a už v minulosti dokázali postavit skvělé stroje! :yes: :-!
Avatar - Starfighter
5. 3. 2014 22:16
Re: spoiler
No jen aby ses nedivil. I minulý Focus RS měl podle PR karbonové křídlo, které přidávalo na záď x kg a nebylo pro okrasu. Tato teze se ujala. Pak se autem svezl Mark Webber a na otázku redaktora ohledně křídla a přítlaku dostal jasnou odpověď "absolutely zero"... >:-[]

[odkaz]

Civic na tom nebude líp.
5. 3. 2014 22:27
Re: spoiler
Asi nelze čekat přítlak jako v F1. Jinak se zeptám, nějak měřil tu sílu co vyvine to křídlo? Nebo to testoval s křídlem a pak bez křídla, že může říci že to bylo u FF RS k ničemu? Je to otázka na kterou těžko může dát pravdivou odpověď. Civic Euro Type-R Mugen, měl také křídlo jako prase, ale jestli tam bylo k ničemu nebo ne těžko někdo z nás posoudí. Designově nový Type-R vypadá zezadu hodně zajímavě, že by to křídlo bylo k horšímu si ale nemyslím. Přeci si nebudou zhoršovat možnosti k dosažení dobrého času na NS. Toto je zatím autosalon, ne seriová verze.
5. 3. 2014 23:03
Re: spoiler
Cílem bývá snížit vztlak (a že ho zrovna zadek Focusu musí vytvářet relativně dost), ne generovat přítlak. ;-) Jestli to poznáš, je otázka. Mark má pravdu v tom, že bys jeho odstraněním mohl zlepšit spotřebu (snížit odpor vzduchu). "Přidává" tu tedy nebývá o tom, že by tlačil na auto, ale že ubere, co by tam jinak bylo. Jiná věc je, jak moc vizuálně agresivní musí být pro splnění funkce.
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 07:48
Re: spoiler
F RS ma jakoby dvoudilny, nizsi cast nad celnim oknem tvori odtrhovou hranu pro zlepseni aerodynamiky a vrchni cast by nejaky pritlak generovat mohla. To by chtelo asi hodne testovat, jestli je to funkcni nebo ne. To same plati tady u Type-R nebo WRX STI, ktere ma snad jeste vetsi. Do medii se da nakecat cokoli.
Avatar - King
6. 3. 2014 09:29
Re: spoiler
Já si spíš myslím, že to byla jen Webberova velkohubá hláška, jakých měl už stovky. Na druhou stranu ne každá automobilka si s aerodynamikou hraje tak, jako Honda. Ať už to bylo před 20 lety NSX s perfektní aerodynamikou bez viditelných přidatných prvků nebo co se odporu vzduchu vypiplané Insighty a poslední dva Civicy. Ona si spousta lidí myslí (a zdá se, že jich je čím dál víc), že všechna auta jsou stejná. :-)
6. 3. 2014 11:07
Re: spoiler
Je otázka, kolik že to má generovat a v jaké rychlosti. Něco málo to klidně při 200 km/h být může. Z jeho tvaru to nevypadá, že by vytvořil něco podstatnějšího. Ani nevypadá nějak zvlášť pevně (zdání může klamat).
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 12:01
Re: spoiler
Souhlas, vidim to podobne. Co to generuje tezko soudit
Avatar - King
6. 3. 2014 12:21
Re: spoiler
Tohle asi nelze poznat "od pohledu", spíš ta hláška působí groteskně, když nemohl vyzkoušet FRS bez křídla, poněvadž se bez něj nevyrábí.

Z pohledu F1 to ale jako "absolutelly zero" působit může, teď Nismo tvrdí, že nové křídlo na GT-R vygeneruje při 200 km/h 100 kilo, což je asi na poměry formule 1 směšná hodnota, natož pak přítlak křidélka u hatche.
6. 3. 2014 14:16
Re: spoiler
Však s ním v tomhle nesouhlasím - myslím si, že bys rozdíl ve vysoké rychlosti poznal. To je snad z mého původního příspěvku zřejmé. Jen si nemyslím, že je jeho hlavní funkcí tvořit přítlak, ale spíš rušit vztlak. F1 (a obecně vše, co je stavěné okolo přítlaku) je jiný svět.
Avatar - Starfighter
6. 3. 2014 19:29
Re: spoiler
No ale Mark Webber tam říká, že by rád viděl řidiče, který by poznal, jestli tam je nebo není křídlo. A to v jakékoliv situaci, do které se může s F RS dostat.

Jinak, proč používal třeba Vašek Pech svoje tréninkové Mitsubishi Evo IX bez velkého křídla? Přitom byl jeden ze dvou v ČR, který s tím autem dokázal jet úplnou hranu. Smiřte se s tím, že tyhle rádoby funkční křídla jsou vizuálním doplňkem obalené mkt řečmi. Type-R bude rychlý i bez křídla.
6. 3. 2014 20:52
Re: spoiler
Rušení vztlaku je o stabilitě ve vysokých rychlostech. Jakých lze třeba dosáhnout na neomezených úsecích Autobahn. Podobné prvky nemusí vylepšovat čas na okruhu, můžou ho klidně i zhoršit. V některých případech na auto šly přes protesty designérů (napadá mě Elise, nebo TT). Něco jiného je, jestli musel vypadat, jak vypadá. Další věc je, že na silniční verzi opravdu k ničemu sloužit nemusí, může tam být jen pro potřeby homologace.

Co konkrétně to dělá u Focusu RS, nemám ani tušení. Mohu ti jen říct, že zadek Focusu bude vytvářet vztlak, relativně dost. Jak moc to bude nebezpečné, nevím. Stejně tak nevím, jestli by si nevystačili s jinými prvky. Dále ti mohu říct, že přidání spoileru vztlak zmenší. To je elementární aerodynamika.

Je naprosto možné, že auto bude bezpečné, i kdybys ho uřízl. Rozdíl bys opravdu ani nemusel poznat. Ale k tomuhle závěru nedojdeš tím, že se podíváš na ten pochybně vypadající kus kompozitu a prohlásíš ho za nefunkční. On totiž něco dělá, byť jiného než třeba v F1. Pořád platí, co jsem napsal původně - je otázka, jestli bys to poznal. Protože auto není jen křídlo. Podruhé jsem napsal explicitněji, že s tímhle nesouhlasím, ale ujela mi formulace - že to poznáš, není garantované, ale ani vyloučené.

Co se týče STI a spol., funguje to i na civilní verzi, byť jde o jinou konfiguraci než na soutěžní. Možná to neplatí univerzálně. Tady bude hrát roli homologace - i když na silniční verzi namontují funkční křídlo, tak zvolí pravděpodobně takový úhel náběhu, že jeho příspěvek bude minimální. V takových případech bych ale nemluvil o tom, že je tam pro parádu. Tvé potřeby se odvíjí od toho, jak to auto používáš. V rallye jde například i o to, aby auto dobře létalo, protože jsou to typicky stroje těžké na předek.
Avatar - King
6. 3. 2014 08:17
Re: spoiler
V tomhle případě se budou muset do zrcátek dívat ti ostatní. >:D ;-)
Avatar - Choochoo
5. 3. 2014 20:58
kral hothatchu
Pokud seriovy design nepose.ou, predek zustane, bude to obrovska pecka.
Pokud budou vykony odpovidat designu kral HH je tu na dlouhou dobu. Zadek i predek dokonaly, studie jak se patri. Ted zbyva cekat jak se Honda vyporada se seriovkou. Nejak si nedokazu predstavit ze by tohle zastavilo na semaforech vedle GTI, designovy rozdil minimalne 2 generaci ;-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
14
5. 3. 2014 21:25
Re: kral hothatchu
Když už na to Honda nemá technicky, tak tomu alespoň dá největší spoiler na světě... >:-[] Tomu říkám rozdíl dvou generací. Aneb parodie na HH. >:-[]
5. 3. 2014 21:33
Re: kral hothatchu
MRS: tak ty si tady chyběl v téhle diskuzi, to zase bude flame :no: :no: :no: ps. bud v klidu, tohle bude král HH na hodně dlouhou dobu, hlavně po technické stránce :-! A parodie pak budou všichni ostatní i ten tvůj kosočtverec Rencek!
Avatar - King
6. 3. 2014 09:33
Re: kral hothatchu
Tenhle dutohlav je z Renault tábora? :-O Bych to býval odhadoval na německou kliku. :-) V tom případě jeho dementní reakce tedy vůbec nechápu. Megane RS také zrovna vizuálně není auto, které bys v řadě před mateřskou školkou zaparkovaných přibližovadel snadno přehlédl. Hot hatche by prostě měly vypadat hot. :-!
Avatar - Choochoo
5. 3. 2014 22:11
Re: kral hothatchu
Na co nema technicky? >:D Ty si hodne mimo >:-[]
5. 3. 2014 22:33
Re: kral hothatchu
Ty to dáš, až si vyndáš tu hlavu z prd.le... >:D
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 07:43
Re: kral hothatchu
Jojo, mokrej hadr na hlavu to zpravi, rekni si doma nekomu >:D
Avatar - King
6. 3. 2014 08:21
Re: kral hothatchu
Nespraví, bohužel, tohle už je na medikaci... :-(
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2014 06:19
Re: kral hothatchu
Tewntokrát se raduješ právem, jiné zadní světla zakomponované do křídla vypadají na 1.
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 07:39
Re: kral hothatchu
Tak ono zatim neni proc se moc radovat. Seriovka se ukaze az na podzim, ale tohle vypada hodne dobre
Avatar - King
6. 3. 2014 08:22
Re: kral hothatchu
Toho zadku se bojím. Bojím se, že nezůstane. Byla by to škoda. :-|
6. 3. 2014 11:42
Re: kral hothatchu
Se dvěma generacemi souhlas. To tak bude zhruba odpovídat době, od kdy Honda tohle auto velkohubě představuje a slibuje a kdy se pak dostane na krám .... ;-\
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 12:19
Re: kral hothatchu
Tak mi rekni od kdy ho Honda velkohube predstavuje a od kdy prijde na kram ;-)
Tak nejak prvni zminka Hondy ze chce byt nej je z z druhe poloviny roku 2013 auto ma prijit na trh 3/2015, coz je cca 1,5roku. Nemyslim ze je to prace ala hop na kravu uz je tele ;-) Tohle jde delat tak u faceliftu a stejne techniky, ale tady je komplet novy motor, novy adaptivni a rozsireny podvozek. Kdyz cteme jak dlouho Skoda odlazuje na lidech(to ho jeste testovali tovarne) jen podvozek u OIII aby neskakal jak koza tak se 1,5 roku na spickovy sportak vubec nedivim.
Avatar - iudex
6. 3. 2014 13:43
Re: kral hothatchu
Prosím Ťa, tajpár sa aj priamo na tomto serveri avizoval už v r. 2011, t.j. cca. 2,5 roka. Roky sa rieši, že to bude turbo, najprv 1,6, potom 2,0, 280 koní, 300 koní; C TR mal byť predstavený v Ženeve v 2013, prešiel celý rok a nie je ani na tohtoročnom ženevskom salóne.
Skrátka od doby, odkedy sa avizuje C TR už predstavili nové špičkové hotheče skoro všetky konkurenčné automobilky a Honda furt len avizuje. A preto je všetkým okrem dvoch tunajších zarytých Hondistov na smiech.
Avatar - King
6. 3. 2014 16:57
Re: kral hothatchu
Musíš dokázat odlišit to, že se o autě "mluví" a že o něm něco oficiálně prozradí automobilka. CTR 9G se v médiích avizoval už v době, kdy bylo jasné, že 8G CTR skončí. A víš co? Teď teprve z Hondy leze jak z chlupaté deky, že se vlastně v product planu 9G původně s CTR vůbec nepočítalo (neptej se mě ,kterého chorého japonského mozka napadlo, že by CTR neměl být)!

...na rozdíl od Toureru, s nímž se údajně počítalo, byť tomu jeho uvedení na trh také příliš neodpovídá. Ba dokonce před těmi 3 roky měl údajně větší šanci na výrobu Civic 5D Hybrid, než CTR. Jak o kousek jinde píše Choochoo, oficiálně byl CTR potvrzen před rokem a půl a teprve půl roku se ví, že bude mít dvoulitr.
5. 3. 2014 21:17
Pecka
Už teď je jasné, že Honda vezme vítr z plachet všem osmnáctiletým tunerům, který domršej svůj starej krám tak, že se stane vizuálně i technicky nepoužitelným, protože nyní to dostanou rovnou v sérii... >:D Hlavně zezadu to je fakt móóóc pěkný. >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Choochoo
5. 3. 2014 22:11
Re: Pecka
Uz mas strikly rychly pruhy a nalepeny mracitka na svetlech, kdyz tomu tuneni tak rozumis? >:-[]
Jinak chapu ze nevis o cem je rec, aerodynamika se resi na okruhu. Ti co na ni nemaj, jezdi po polich s WRC >:-[]
5. 3. 2014 22:31
Re: Pecka
No hlavně ti co tomu rozumí nepracují u Hondy a nepíšou do diskuze o něčem co není... >:D
Avatar - Choochoo
6. 3. 2014 07:33
Re: Pecka
A kde pracuji, kdyz ne u Hondy? >:D

Tady snad designujou aerodynamicky rychly pruhy
[odkaz]
nebo tady
[odkaz]
v jakym tuzing shopu se da sehnat to luxus kridlo, ze bys mohl informovat Hondu >:D
6. 3. 2014 20:21
Re: Pecka
Pruhy jako pruhy, ale ty "designérky :-!

TT RS bych i mohl, ale to křídlo mi nějak neštymuje, to je kýč jako hrom.
Avatar - King
6. 3. 2014 08:24
Re: Pecka
>:D zabils >:-[] :yes:
Avatar - King
6. 3. 2014 08:26
CTR
U mně dobrý. Hodně dobrý! Teď už jen se toho neleknout a neubrat. :-) ...a Leonu naložit co nejvíc. >:-[] ;-)
Rozbalit vlákno
30
Avatar - iudex
6. 3. 2014 13:37
Re: CTR
Vidím, že Hodisti ten Leon ťažko spracúvajú, keď automobilka nenávideného koncernu VW, ktorá má i v tom koncerne až treťoradé postavenie (pod VW a Audi) bez veľkých rečí dosiahne to, o čom Honda sníva už tri roky a stále sa k ničomu nedostala.
Btw. Japonci sú známi tým, že z atraktívnych konceptov vznikne nakoniec bezpohlavná sériovka.
Avatar - King
6. 3. 2014 17:04
Re: CTR
Jak už jsem psal v diskuzi pod Cuprou - je to přesně naopak. Jsme rádi, že se čas na Ringu "aktualizoval" a pak ty ani tobě podobní nebudou moci říct, že pokořit 4 roky starý rekord o 40 koní slabšího auta není žádný extra výkon.

Honda svým prohlášením o nejrychlejší předokolce vyzkoušela, kdo se nechá vyprovokovat, doufejme, že se přidá i Opel, renaulťáci vyhrožují nějakým RS R a možná se dočkáme i RCZ R. Honda není Audi, aby si vybírala discilpíny, ve kterých není s kým soupeřit. ;-) Až je CTR smázne, nebude nikdo moct říct ani popel. >:-[]
6. 3. 2014 19:51
Re: CTR
Myslím, že v případě Seatu nejde o žádné vyprovokování - je podstatně novější, než MRS, má vyšší výkon, polemiku o gumách nebudu rozjíždět, takže je celkem logické, že je na ringu nejrychlejší, docela bych se divil, kdyby nebyl. Je hezké, že se dostal pod osm minut, to je pěknj bonus, ale pořád je to prostě logický postup. Jinými slovy Seat nezvedal žádnou hondí rukavici, ani žádnou svou nehodil, udělali jen to, co se od nich čekalo - zajeli s nejnovější a nejvýkonnější současnou předokolkou nejrychlejší čas.
Osobně prostě pořád ty vášně okolo času na NS nechápu, minimálně v kategorii předokolek pro lidi...

P.S.

Sranda bude, jestli ty Astry a Focusy s NS pakety (o CTR raději taktně pomlčím) ten čas Leonu nedaj, nebo daj, ale jen o pár desetinek
Avatar - Ham.
6. 3. 2014 21:00
Re: CTR
P.S.
Jestli Astry nebo Focusy Cupru nedají nebo dají lhostejno jestli o desetiny nebo o deset sekund, je teď už SEATu asi docela šumák. Leon jim zajistil marketingovou bombu "první produkční předokolka pod 8 min". Ostatním teď nezbývá než se pinožit a poměřovat s tím co to první dal pod 8min. nebo si vydobýt nehynoucí slávu a dát to pod 7.
:-)
Avatar - King
6. 3. 2014 21:42
Re: CTR
To se pleteš. Být první pod 8 minut je bomba teď, ale až se pod těch 8 minut naskládá dalších 4-5 aut, stane se to normou. Vždycky je nejdůležitější, kdo je nejrychlejší v danou chvíli.

Nebo tebe zajímá, kdo vyhrál první GP Bahrajnu? Zajímá tě, kdo ji vyhraje letos.
Avatar - Ham.
6. 3. 2014 22:02
Re: CTR
Časy na NS není žádný závod, ale čistý marketing. Jistě v Bahrajnu zajímá každého, kdo je první, to je regulérní závod. Závod podle pravidel, v daném čase, za stejných podmínek, pod dohledem komisařů. Časy na NS jsou dobré jenom proto, aby si je daná automobilka vetkla do nadpisu reklamy "...jsme první pod 8 min", "jsme první kdo překonal bájnou bariéru....", "naše vozy prokázaly...." a můžeš se vsadit, že si nikdo do té reklamy nenapíše "o devět sekund jsme to nadali MRS". Sportovní hodnotu mají tyto časy absolutně nulovou, tedy vyjma těch co na NS zajedou závodní auta dané kategorie v nějakém závodě podle pravidel. Každý čas na NS zajetý individuálně továrnou bez jakýchkoliv pravidel lze jednoduše zpochybnit. Neříkám, že to tak muselo být, ale Cupra mohla mít klidně 380hp místo 280hp, protože danému motoru k tomu stačí přeladit ŘJ, ale mohla mít i nějaké HW zásahy na motoru, viz stejný motor v novém TT na 420hp, mohla mít zcela nestandardně nastavenou geometrii, mohla mít jiné pružiny, jiné tlumiče, když přitvrdíme tak mohla mít klidně vysápanou vnitřní výbavu, tlumící hmoty etc. kvůli odlehčení, ale mohla mít také některé plechy třeba z karbonu nebo hliníku, tisíc dalších možností a všichni vědí prd a nikdy se nedozví jak to doopravdy bylo. Prostě sportovně jsou tyto časy o guvně, jediná jejich hodnota je marketing.
Avatar - King
7. 3. 2014 08:26
Re: CTR
Žeby tolik snažení kvůli ničemu? Myslím, že sám nevěříš tomu, cos právě napsal. ;-)

Navíc si myslím, že kupodivu i koncernové značky ;-) mají nějaký smysl pro čest a fair play. Vážně si myslíš, že by se něco takového neprokeclo, při takové fluktuaci zaměstnanců v branži?
Avatar - Ham.
7. 3. 2014 08:45
Re: CTR
Nenapsal jsem kvůli ničemu, je to kvůli marketinkovým účelům a marketink je dnes to, oč tu běží. Pokud bereš tabulku časů na NS zajetých továrnou jako soutěž, jejíž vítěz vyhrává jakýsi závod o nejlepší auto tak jsi naivka, což nemyslím ve zlém, určitému druhu reklamy podléháme všichni, někteří věří i tomu kovbojovi s Marlborkami nebo Santa Clausovi s Coca Colou, někteří holt potřebují lehce akčnější zábavu v podobě Leonu na NS, čirou náhodou natočenému na perfektním videu z vrtulníku, za které by se nemusela stydět ani hollywoodská studia. >:D
7. 3. 2014 08:49
Re: CTR
Některé z těch úprav jsou dost snadné na to, aby je klidně mohli provést. Dlouhodobé utajení je samozřejmě problém, ale neřekl bych, že neřešitelný.
Avatar - King
7. 3. 2014 09:22
Re: CTR
Jasně, otázkou je, jestli tě ty snadné někam posunou, po dvou letech vývoje výchozího provedení.
7. 3. 2014 09:33
Re: CTR
Možná se s tím nepojede tak pěkně, ale nejsou to amatéři.
Avatar - Ham.
7. 3. 2014 09:37
Re: CTR
Tak třeba 100hp navíc nebo agresivní geometrie (na které stačí nootebook a kabel a dva klíče s laserovým ukazovátkem na disku kola a pět minut nahrávání nebo lezení pod autem) jsou změny, které nikdo sice nedá do série (geometrie by sežrala gumy po 500km, 100hp navíc by znemožnilo automobilce stavět další vyšší a dražší modely na stejném motoru), ale pro rychlé kolo na NS jsou to sakramentsky klíčové úpravy.
7. 3. 2014 10:58
Re: CTR
Seat má i závodní derivát, takže mají z čeho vycházet, kdyby auto chtěli přiostřit.
Avatar - King
6. 3. 2014 21:39
Re: CTR
Nemyslím, že to je až tak jednoduché. Focus RS měl 300 koní, ve verzi RS500 320(?) a Megána nedal ...a jak z něj byli téměř všichni na větvi, jaká je to pecka. Když jsem s tím onehdy jako jeden z mála úplně nesouhlasil (to se ještě na Ringu neobjevil), sesypali (jste) se na mě jako vosy na lízátko.

Nedala ho 3MPS (není divu), Golf R, Scirocco R, Asta OPC apod... Pak tu jsou značky, co mají auta s 300+ a Ring (raději) ignorují - třeba Audi.

Takže to, co Leon předvedl, není ani náhodou logické a už vůbec se to od něj nečekalo. Však jsem taky v souvisejícím článku psal, že tomu nejspíš nevěřili ani sami u Seatu. :-) Sice zatím úplně nevíme, jak Cupra jezdí, tedy jak moc je (ne)kompromisní s ohledem na koncernové sourozence, kteří na ní očividně v této chvíli nemají, ale na Ringu odvedla naprosto fantastický výkon. Překonat ho bude pro Hondu výzva a ukázka potenciálu Civicu a to je naprosto v pořádku. Uvidíme, jestli se o to třeba pokusí i GTI Carbon.

Jak sám píšeš, berlička v podobě pneumatik tu byla a bylo by opravdu zajímavé vědět, jak by to na podobném obutí dal ten Megán, ale na to se už historie neptá. :-)
6. 3. 2014 22:06
Re: CTR
Ale no tak...
3MPS je laděná tak měkce, že to ani se samosvorem nemělo naději a nebyl to omyl, byl to záměr. Focus ST/RS/RS500 (měl 350 koní) neměl rovněž šanci, tu mu sebral ingot z šedé litiny před přední nápravou v kombinaci s brutálním krouťákem, holt předokolka je prostě pořád "jen" předokolka.
Astra GTS OPC OPBH BFLM je holt taky trochu přes míru s hmotností a 280 koní to pak neumí vytrhnout.
Ale třeba to Scirocco R nějak nechápu - tvrdé je dost, výkonné taky... No, chyběl mu samosvor, šidítko EDS ho neumělo nahradit a prkennost podvozku už to pak nevytrhla.
Zkrátka je fakt, že co se týká NS, tak čas MRS byl dán vyjímečným mixem jízdních vlastností, dynamiky a něčeho, co neumím pojmenovat, jak už zmínil Dinar, tak X jiných jezdců i na semislickách se k jeho času neumělo dostat. Jak už jsem psal, tak osobně bych turboauta neglorifikoval, zkus si představit, jak jednoduše to auto "upravíš" pro NS tak, aby to nebylo na první, ani druhý pohled poznat: Přifoukneš si pár koníků, nastavíš podvozek, brzdové desky a klidně i kotouče můžeš nahradit nějakými "profi" a hned máš v ruce podstatně jiné auto, které od sériovky nemáš šanci pohledem rozeznat. Plus k tomu ty gumy a jsme úplně jinde...
Honda chce překonat čas své staré NSX-R, ale za kolik by to tak NSX-R dala dnes na moderních pneu?
Avatar - Ham.
6. 3. 2014 23:29
Re: CTR
K tomu bych měl jednu poznámku, OPC, FoFo RS nebo MPS nikdy nejely ring pod oficiální tovární taktovkou, ale jen v rámci testů různých periodik (Autocar, SportAuto etc.) takže srovnávání takových "amaterských" časů s továrními údaji třeba toho Leona považuji za hodně neseriózní. To spíš bych byl zvědavý, když si jedno periodikum vezme třeba tu Cupru ze showroomu a k ní hlavní soupeře, jednoho jezdce, napíše na jakých ráfcích a gumách to jeli a porovná všechny, pak výsledek nějakou hodnotu má (jasně, i redakce může někomu fandit). Viz třeba takovýto test
[odkaz]

Porovnávat tovární časy zajeté s bůhvíjak upravenou technikou je asi přelévání vody cedníkem.
7. 3. 2014 07:33
Re: CTR
Ano, to je fakt, vždyť o tom píšu - do úprav nevidíme, objektivita v podstatě jen náznakem, takže bych se zkrátka glorifikaci časů z NS vyhnul :-)
Avatar - King
7. 3. 2014 08:21
Re: CTR
Neseriózní je všechno. ;-) Magazíny jako je Evo nebo Sport Auto mají ve svých týmech aktivní i bývalé závodníky, ba dokonce občas přizvou i někoho z aktuální špičky a stejně nemůžeš zaručit objektivitu, každému řidiči prostě sedne každé auto a nastavení jinak. Musel bys třeba udělat monster test, kdy by každé auto na okruhu jelo třeba 20 závodníků. Pak bys asi dokázal určit skutečného vítěze.

Jinak máš pochopitelně pravdu, že tovární zkušební jezdec zajede jinak, než profi závodník, protože naopak zná své auto dokonale (viz Tochia Suzuki u Nissanu, který s GT-R každého osolil, ale když GT-R srovná mimo Ring periodikum se supersporty, je většinou mezi nejpomalejšími), ale to přece nebyl případ Cupry...

Co se těch domnělých úprav týče, viz mou reakcvi na mariachiho.
Avatar - Ham.
7. 3. 2014 08:52
Re: CTR
Ano, ani srovnání magazínů není žádný top v serioznosti, ono také udělat jakž takž seriozní srovnání by bylo také super drahé, ale je to stokrát serióznější než pouhá tabulka továrnami zajetých časů (přičemž někteří výrobci na tovární časy prostě dlabou a žádné nemají, viz Ferrari) za nejrůznějších podmínek a bez jakékoliv kontroly (a že tovární týmy dokáži podvádět i v soutěžích kde je hlídá sto padesát komisařů si nebudeme nalhávat).
Avatar - King
7. 3. 2014 08:10
Re: CTR
Jsi si opravdu jistý, že 3MPS byl omyl? Když normální trojky byly dost nekomfortní? Prostě se nepovedlo zkombinovat přijatelnou kvalitu jízdy s chováním na silnici.

Najednou je FRS těžký na čumák? Já snad ty naše diskuze z té doby dohledám. A EDS s hi-tech softwarem najednou není mnohem lepší systém, než nepřesný a pomalý mechanický samosvor? >:D

Navíc má přece MRS tu blbou trubku, která na víceprvek vůbec nemá. ;-) No je to prostě celé takové zvláštní. :-)

Co se konspiračních teorií týče, bral bych to hodně s rezervou. Nemá cenu zabíhat do podrobností, tak nějak "populárně" se tomuto tématu věnoval jeden díl topgearu s tuněním Avantimeu. Nelze si myslet, že stačí přehrát mapu motoru nebo vyměnit brzdové desky. Nemáš jistotu, že budeš mít dost trakce, že si nová směs porozumí s kotoučem atp. Když si vezmeš, kolik peněz stojí naladit jakékoli auto, myslíš, že si tu práci dá někdo víceméně znova jen kvůli času na Ringu? Můžeš vylepšit 10 věcí a nemusíš mít jistotu, že se zlepšíš byť jen o sekundu, zvlášť u auta, které už vyladěné bylo, u sériového rodinného kombíku dejme tomu.

Ne, že by to všechno nešlo, ale je to velmi nereálné. Navíc to celé kvůli čemu? Jen proto, aby se zajel nějaký jen čistě marketingový (a to ještě použitelný pro hodně úzkou skupinu) čas? Neblázni.

Otázkou je, co přesně chce Honda překonat. Ono se obecně dost zapomíná, že NSXR zajela svůj čas na mokru, proto nebyl nic moc. Vlastně je její čas spíš malý zázrak. Proč to už nikdo nezopakoval za dobrých podmínek jsem nikdy nepochopil.
7. 3. 2014 11:08
Re: CTR
Píšu, že to NEBYL omyl :-)

Diskuse klidně dohledej, já tvrdím pořád to samé, tak jen heslovitě: FoFo ST + RS + RS500 jsou těžké na čumák a pokud jedeš na krev, tak to ani výkon nevyváží. EDS je OK pro použití v běžných autech pro běžné řidiče, pokud chceš auto prohánět na vyšší, než "svižné přesunovací" úrovni, je lepší samosvor, v podstatě poslední generace elektronicky řízených samosvorů to jen potvrzuje. Trubka v MRS, či v jiném autě, na okruhu omezení neznamená, ale čím rozbitější cesta a vyšší požadavek na komfort + dynamiku jízdy, tím líp si povede víceprvek.

Co se týká cheatování, tak připomenu něco z jiného oboru: NVidia vs ATi v grafikách zaváděly "speciální" kódy (či co, nejsem IT), které se aktivovaly při detekci benchmarkovacích SW a pomáhaly v benchmarku dosáhnout lepší výsledek. Samozřejmě, že se na to vždy přišlo, ale ta ostuda jim asi stála za to, neboť v další generaci to udělali znovu.
Ve sportu stojí hromadě, ne jedincům, ale hromadě (!!!) lidí za to si zk*urvit zdraví a ohrozit vlastní život dopingem, jen proto, aby získali vítězství v podstatě v jakékoliv soutěži, počínaje regionálními...
Tak proč myslíš, že automobilka by nenacheatovala auto?

P.S.

Ten čas na mokru vylepšit mohli, taky tomu moc nerozumím, ale je fakt, že NSX v té době už platila za raritu, kdo ví, komu patřila, nebo jak to celé bylo...
7. 3. 2014 09:07
Re: CTR
Na Ring kašle (alespoň na publikování časů) mnohem více automobilek. Například i ten Seat. Celkem by mě zajímalo, jaký čas by dal předchozí Leon, třeba ve verzi s 310 koňmi. Nebo takový CTR Mugen. Ale ani Focus, Astra, nebo Mazda3 nemají oficiální časy. Na druhou stranu je to dobře, nejsem příznivcem toho humbuku kolem Ringu.
Avatar - King
7. 3. 2014 09:31
Re: CTR
Tak ono asi obecně platí, že se svým časem pochlubíš ve chvíli, kdy na něm něco k chlubení je, viz právě ten Seat. Pokud při testech něco zajedeš a znáš potenciál, proč bys zveřejňoval, že s novým autem nejsi tak rychlý, jako ten momentálně nejrychlejší v daném segmentu. :-)
6. 3. 2014 14:53
Re: CTR
Předek je teď opravdu povedený, zadek - vzhledem k tomu ovludáriu v sérii - i s křídlem vlastně taky...
Tenhle koncept je prostě za posledních minimálně deset let nejlíp vypadající Civic.

P.S.

Viděl to někdo zevnitř?
A má to vůbec motor?
Avatar - King
6. 3. 2014 17:06
Re: CTR
Tohle těžko bude mít motor, je to showcar. ;-)
6. 3. 2014 19:51
Re: CTR
NO právě - já mám pořád pocit, že ve finále bude CTR podstatně jiné auto :-)
Avatar - King
6. 3. 2014 21:44
Re: CTR
Taky se bojím, že se toho leknou. Ale já byl odjakživa spíš optimista. ;-)
6. 3. 2014 21:55
Re: CTR
Mám na mysli spíš "nové" auto ;-)
Avatar - King
7. 3. 2014 07:41
Re: CTR
A tak. Spíš ne, podle designera to "strongly hints" finální podobu.
7. 3. 2014 11:17
Re: CTR
Ještě jinak, psal jsem to šušuovi v jiné diskusi:

"Osobně si myslím, že Civic Type-R bude model, jaký jsme ještě neviděli a že uvede Hondu do dalšího období, které bude charakterizováno větším důrazem na sportovnost.
Z Civicu 9G už bude v době zatím proklamovaného uvedení CTR stařeček a uvádět takto dlouho vyvíjený model jako top verzi dojíždějící generace mi nějak nedává smysl.
V současném 9G se asi jen testují komponenty, ale finální design bude v podstatě uvedením designu nové generace Civicu 10G - můj názor."

A stejně tak si myslím, že ta CTR bude spíš jen limitka, opravdu malá série, řekněme do 500 kusů, normálně prodejná bude méně ultimativní Type-S (nebo jak to nazvat). Jsou to jen moje dohady, tak uvidíme.
6. 3. 2014 10:39
už ho chcem teraz :D
sakra vypadá parádne, nech už dizajn nemenia a bude to najkrajší hothatch. Potom už len doladiť auto ako také aby spravilo zelené peklo pod 8min. a kupujem >:D (v pyžame a vo sne)
Rozbalit vlákno
0