Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R Concept: Moruga Scorpion

Michal Fokt
Diskuze (74)
Honda představuje vizi (možná dokonce prototyp) sportovní verze aktuální Hondy Civic 5D. Tohle bude hodně pálivé.

Největším tahákem letošní ženevské expozice Hondy bude zcela jistě koncept sportovního Civicu Type R, jenž půjde do prodeje příští rok. Japonci kolem auta rozehráli až nevídaně rozsáhlou marketingovou kampaň, postavenou na záměru stát se nejrychlejší předokolkou současnosti s cílem pokořit rekord Severní smyčky Nürburgringu.

V tomto ohledu už došlo ke změně situace, rekord Méganu RS Trophy pokořil do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 obutý Seat Leon Cupra, jenž se dostal pod osm minut (přesně 7:58,44) a není úplně vyloučeno, že zálusk na rekordní čas má i Opel se svým OPC Extreme, takže to minimálně Civic Type R nebude mít až tak snadné, jak se to možná ještě před několika týdny zdálo.

Bez ohledu na stav věcí v příštím roce je ovšem zjevná ještě jedna skutečnost - Civic Type R nebude nic pro introverty. Můžeme se sice zatím jen domnívat, zda bude, stejně jako v případě konceptu minulé generace, zachován u produkčního auta dramatický vzhled studie nebo jestli někde designéři "uberou", vše ale naznačuje tomu, že půjde o nejpálivěji vyhlížející kompaktní hot-hatch současnosti.

Oproti sérii (i nedávno odhalenému vývojovému prototypu) má úplně novou příď s velkými nasávacími otvory, výdechy v kapotě, vytažené blatníky a prahy a kompletně přepracovanou záď s obřím křídlem - to vše s cílem zajistit autu co nejlepší aerodynamiku a přítlak. Ten se bude hodit, CTR bude jedním z nejvýkonnějších hot-hatchů na trhu. Honda aktuálně připouští výkon motoru VTEC Turbo napravo od 280 koní (206 kW), "řeč těla" však signalizuje spíše 300+ a nejnovější zákulisní šuškanda dokonce naznačuje, že Honda opravdu nerada vidí, že za nejvýkonnější přeplňovaný dvoulitr je dnes považován ten v A 45 AMG (což je ovšem čtyřkolka). Co z toho plyne, ponechám jen na vaší fantazii...

Ale abychom se vrátili na pevnější půdu - je jisté, že (jakkoli velká) síla motoru půjde na přední kola, opatřená mechanickým diferenciálem se zvýšenou svorností, prostřednictvím šestistupňového manuálu, jak se na ostré Hondy sluší. Sportovní podvozek a silnější brzdy asi netřeba zmiňovat, spekuluje se také o adaptivním podvozku, ovšem v tomto případě na rozdíl od Civicu Tourer i pro přední nápravu.

Sama Honda je stále tajemná a pouze připouští, že půjde o nejostřejší Civic Type R v historii značky, jenž předznamenává novou éru sportovních verzí s tímto kultovním označením. Kompletní odhalení finální specifikace i vzhledu lze očekávat až za půl roku v Paříži.


Michal Fokt
Diskuze (74)
7. 3. 2014 11:17
Re: CTR
Ještě jinak, psal jsem to šušuovi v jiné diskusi:

"Osobně si myslím, že Civic Type-R bude model, jaký jsme ještě neviděli a že uvede Hondu do dalšího období, které bude charakterizováno větším důrazem na sportovnost.
Z Civicu 9G už bude v době zatím proklamovaného uvedení CTR stařeček a uvádět takto dlouho vyvíjený model jako top verzi dojíždějící generace mi nějak nedává smysl.
V současném 9G se asi jen testují komponenty, ale finální design bude v podstatě uvedením designu nové generace Civicu 10G - můj názor."

A stejně tak si myslím, že ta CTR bude spíš jen limitka, opravdu malá série, řekněme do 500 kusů, normálně prodejná bude méně ultimativní Type-S (nebo jak to nazvat). Jsou to jen moje dohady, tak uvidíme.
7. 3. 2014 11:08
Re: CTR
Píšu, že to NEBYL omyl :-)

Diskuse klidně dohledej, já tvrdím pořád to samé, tak jen heslovitě: FoFo ST + RS + RS500 jsou těžké na čumák a pokud jedeš na krev, tak to ani výkon nevyváží. EDS je OK pro použití v běžných autech pro běžné řidiče, pokud chceš auto prohánět na vyšší, než "svižné přesunovací" úrovni, je lepší samosvor, v podstatě poslední generace elektronicky řízených samosvorů to jen potvrzuje. Trubka v MRS, či v jiném autě, na okruhu omezení neznamená, ale čím rozbitější cesta a vyšší požadavek na komfort + dynamiku jízdy, tím líp si povede víceprvek.

Co se týká cheatování, tak připomenu něco z jiného oboru: NVidia vs ATi v grafikách zaváděly "speciální" kódy (či co, nejsem IT), které se aktivovaly při detekci benchmarkovacích SW a pomáhaly v benchmarku dosáhnout lepší výsledek. Samozřejmě, že se na to vždy přišlo, ale ta ostuda jim asi stála za to, neboť v další generaci to udělali znovu.
Ve sportu stojí hromadě, ne jedincům, ale hromadě (!!!) lidí za to si zk*urvit zdraví a ohrozit vlastní život dopingem, jen proto, aby získali vítězství v podstatě v jakékoliv soutěži, počínaje regionálními...
Tak proč myslíš, že automobilka by nenacheatovala auto?

P.S.

Ten čas na mokru vylepšit mohli, taky tomu moc nerozumím, ale je fakt, že NSX v té době už platila za raritu, kdo ví, komu patřila, nebo jak to celé bylo...
7. 3. 2014 10:58
Re: CTR
Seat má i závodní derivát, takže mají z čeho vycházet, kdyby auto chtěli přiostřit.
Avatar - King
7. 3. 2014 10:08
Re: Pecka
>:D :yes:
Avatar - Ham.
7. 3. 2014 09:37
Re: CTR
Tak třeba 100hp navíc nebo agresivní geometrie (na které stačí nootebook a kabel a dva klíče s laserovým ukazovátkem na disku kola a pět minut nahrávání nebo lezení pod autem) jsou změny, které nikdo sice nedá do série (geometrie by sežrala gumy po 500km, 100hp navíc by znemožnilo automobilce stavět další vyšší a dražší modely na stejném motoru), ale pro rychlé kolo na NS jsou to sakramentsky klíčové úpravy.