Ekonomika
V tabulce mě zaujali zejména tři čísla😒br />
1. propad prodejů S40 vs V50. zatímco u prvního je oproti 2006 skoro na polovinu, V50 má pokles o moc méně výrazný
2. C30 - pokles relativně malý
3. C70 - velmi stabilní čísla za celé sledované období
Držím volvu :yes:
1. propad prodejů S40 vs V50. zatímco u prvního je oproti 2006 skoro na polovinu, V50 má pokles o moc méně výrazný
2. C30 - pokles relativně malý
3. C70 - velmi stabilní čísla za celé sledované období
Držím volvu :yes:
V poslední době si často kladu otázku, proč chce každý výrobce vyrábět sportovní sedany. Volvo bylo dlouhou dobu pověstné kombíky plných hran, z kterých číší robustnost. Volvo by v dnešní době mělo být jakousi livestilovou značkou, jenže to se mu daří jen napůl. Trh těchto aut je dnes přesycen a nevím, zda se Volvu podaří ukousnout dost velký kus koláče z tohoto segmentu důležitého pro přežití. Možná by se Volvo mělo vrátit k tradyčnímu hranatému robustnímu designu. Pod pojmem Volvo si těžko někdo bude představovat sportovní vůz. Kdysi jsem někde četl, že valná většina zákazníků si jde Volvo koupit s tím, že se ani po jiné značce neohlížela. Dnes je koupě Volva jednou z alternativ. Volvo se vykašlalo na tradiční zákazníky a loví ve vodách, kde je již příliš mnoho rybářů. Myslím si, že v tomto případě je jedno, kdo automobilku Volvo bude vlastnit, protože za současného stavu prodeje Volv stejně stoupat nebudou a novému majiteli štěstí nepřinese. Mám divný pocit z toho, že v70 je možná posledním skorohranatým Volvem.
Když Ford kupoval Volvo, tak bylo ve velmi špatném stavu a mělo mizernou modelovou řadu se špatnou technickou úrovní a špatnou kvalitou. Model S60 a S80 již pod taktovkou Fordu byl na svoji dobu velmi povedený, zejména co se týče designu a pohodlí. Následoval nový model S40 a V50, ten byl o dvě generace od předchůdce, co se týče technicé úrovně a designu, dál. Začalo se vyrábět osobité velké SUV XC90, následně XC70... Takže se dál lehce odvodit, že Ford byl pro Volvo ve své době 100% přínosem a nebylo by tak daleko jako je dnes. Co může za současnou špatnou - ztrátovou situaci Volva, to jsou zejména vysoké náklady a nízké prodeje...