Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford se přiblížil k prodeji švédského Volva

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Americká automobilka Ford Motor se přiblížila k prodeji ztrátové švédské divize pro výrobu osobních vozů Volvo. Uvedla to podle agentury Reuters firma s tím, že zahájila s potenciálními kupci podrobné rozhovory.

"Jsme v kontaktu s řadou stran, které vyjádřily zájem ohledně budoucnosti Volva. Ford je potěšen počtem i kvalitou těchto stran," uvedla společnost, která již prodala luxusní značky Aston Martin, Jaguar a Land Rover.

"Vedli jsme předběžné rozhovory, abychom zjistili úroveň zájmu o aktivity Volva, a nyní jednáme o větších podrobnostech," dodala.

Firma nicméně upozornila, že rozhovory zaberou určitý čas. Nezveřejnila ani žádné podrobnosti o zájemcích. Zdroj obeznámený se situací minulý měsíc řekl agentuře Reuters, že divize Volvo Car jednala s čínskou automobilkou Chery Automobile. Podle švédského listu Dagens Industri patří mezi zájemce rovněž čínské firmy Dongfeng Motor Group a Chongqing Changan Automobile i blíže neurčené "evropské uskupení".

Volvo Car Corporation - Dodávky zákazníkům v letech 2006-2008
Model200820072006
S40 II489506306272329
S60261484172656971
S80 I--12726
S80 II311144252711783
V50620856234875885
V70 II22004990065551
V70 III5695219197-
XC606954--
XC70 II4872267634492
XC70 III3218813603-
XC90528727914085064
C3039966467261596
C70 I--203
C70 II143811741811343
Ostatní--7
Celkem374297458323427747

Automobilky po celém světě se nyní potýkají s prudkým poklesem poptávky v důsledku finanční krize. Divize Volvo Car vykázala ve čtvrtém čtvrtletí hrubou ztrátu 736 milionů dolarů (téměř 15 miliard korun). Její tržby se propadly o 35 procent na 3,3 miliardy dolarů.

Automobilka Ford loni prodělala rekordních 14,7 miliardy dolarů. Společnost již několik let prochází rozsáhlou restrukturalizací, která zahrnuje snižování počtu pracovních míst, uzavírání továren a prodej některých značek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
29. 3. 2009 17:37
Špatná cesta?
V poslední době si často kladu otázku, proč chce každý výrobce vyrábět sportovní sedany. Volvo bylo dlouhou dobu pověstné kombíky plných hran, z kterých číší robustnost. Volvo by v dnešní době mělo být jakousi livestilovou značkou, jenže to se mu daří jen napůl. Trh těchto aut je dnes přesycen a nevím, zda se Volvu podaří ukousnout dost velký kus koláče z tohoto segmentu důležitého pro přežití. Možná by se Volvo mělo vrátit k tradyčnímu hranatému robustnímu designu. Pod pojmem Volvo si těžko někdo bude představovat sportovní vůz. Kdysi jsem někde četl, že valná většina zákazníků si jde Volvo koupit s tím, že se ani po jiné značce neohlížela. Dnes je koupě Volva jednou z alternativ. Volvo se vykašlalo na tradiční zákazníky a loví ve vodách, kde je již příliš mnoho rybářů. Myslím si, že v tomto případě je jedno, kdo automobilku Volvo bude vlastnit, protože za současného stavu prodeje Volv stejně stoupat nebudou a novému majiteli štěstí nepřinese. Mám divný pocit z toho, že v70 je možná posledním skorohranatým Volvem.
Avatar - Ham.
28. 3. 2009 21:01
Re: Amici;-/
Nebýt prodeje Volva tak Ford krachne.
26. 3. 2009 16:50
Re: Amici;-/
Presne tak nebyt Fordu, tak Volvo uz davno samo krachlo.
26. 3. 2009 15:51
Re: Amici;-/
Neškodilo by být v tvé kritice objektivní...
Když Ford kupoval Volvo, tak bylo ve velmi špatném stavu a mělo mizernou modelovou řadu se špatnou technickou úrovní a špatnou kvalitou. Model S60 a S80 již pod taktovkou Fordu byl na svoji dobu velmi povedený, zejména co se týče designu a pohodlí. Následoval nový model S40 a V50, ten byl o dvě generace od předchůdce, co se týče technicé úrovně a designu, dál. Začalo se vyrábět osobité velké SUV XC90, následně XC70... Takže se dál lehce odvodit, že Ford byl pro Volvo ve své době 100% přínosem a nebylo by tak daleko jako je dnes. Co může za současnou špatnou - ztrátovou situaci Volva, to jsou zejména vysoké náklady a nízké prodeje...
26. 3. 2009 10:49
Zajímavá čísla
V tabulce mě zaujali zejména tři čísla:

1. propad prodejů S40 vs V50. zatímco u prvního je oproti 2006 skoro na polovinu, V50 má pokles o moc méně výrazný

2. C30 - pokles relativně malý

3. C70 - velmi stabilní čísla za celé sledované období

Držím volvu :yes: