Rychlé Volkswageny Golf jsou s námi od první generace modelu, ty skutečně ostré ale přišly poměrně nedávno. Současný vrchol nabídky nese označení R, má 300 koní a pohon všech kol.
Automobilku sú čím ďalej,tým viac optimistické.Možno by bolo dobré k tomu údaju napísať,že je to pri jazde z kopca :-).Aj tak ten čo si bude kupovať toto auto nebude pozerať na 1-2 litre. Ten klavírny lak by mi vadil už len kvôli údržbe,radšej by som uvítal hliník [odkaz] . Inak recenzia a auto fajn, takýto golf by som chcel :-)
dnesni vyrobcovia ( snad okrem niektorych japoncov ) bezne udavaju papierovu spotrebu "nizsiu" ako je realita.... navyse to velmi dobre vyzera ked je to 6,9 a nie 7 alebo 3,9 a nie 4 ... tie deviatky na konci to je taka nova moda poslednych 10 rokov.... nenajdes snad auto ktore by zralo rovnych 6 litrov alebo rovnych 5 litrov ale vzdy je to 5,9 alebo 4,9 na papieri.. zahada..... pekny marketingovy tah ale realne su spotreby aj liter vyssie .... samozrejme 8 litrov by nevyzeralo tak dobre pre golf R ako cislo 6,9 ale otazne je preco sa znacky a automobilky vyhybaju realite a zavadzaju zakaznikov ... vlastne ani neviem k comu je to dobre pisat nerealne hodnoty, koho tym utesuju neviem.... ved je jasne ze 6,9L to zrat nebude ale minimalne 8 litrov a ked na to pritlacis isto aj cez 10 litrov to pojde len tak fukne....
mne sa napriklad paci ze nas japonec ma papierovu spotrebu takmer rovnaku ako realita... v tomto davam pred japoncami klobuk dole.... udavana je tusim 5,9 ale nemame problem jazdit vo dvojici za 6,2-6,3L a v lete na letnych pneu aj za 6 rovnych ked auto nie je zatazene a podotykam ze nemame ziaden start stop, auto ma takmer 1,3 tony a 205ky pneu a jazdi sa normalne... ziadna brzda premavky.... proste normalka... neviem ako je to s inymi autami ale mam skusenosti s europskymi fabiami a viem ze ta spotreba je v reale hodne mimo ... ako udava vyrobca aj liter je rozdiel niekedy aj viac a to sme u maleho auta co ma okolo 75 koni.....
Tak, snad je logické, že spotřeba je přímo úměrná stylu jízdy, takže jsou blázni, co dokážou jezdit za 4 litry, ale i tací, co jezdí za 10 a to u jednoho typu auta a motoru. Taky sem sem při ekojízdě dostal na 4.3 litru s R. Laguna Dci a tuhle spotřebu nemá ani legendární O 1 TDI.. jenže to nebyla jízda, ale jen hlídání otáček... Pak vám někdo maže "med kolem huby" jak jezdí úsporně... jenže za jakou cenu a taky záleží, jestli odečítá z PP, nebo počítá reálnou :-)
Nevidím důvod, proč s tim Golfem při troše snahy na okrsce nevytáhnout těch 7 litrů... reálná spotřeba za normální jízdy bude trochu výš.. to je logické.
P.s. ty čísla 6.9 a pod jsou jako ceny.. taky nic nestojí 200 či 300... to už zavedl Baťa :-)
Já vim, to byla sranda přeci >:D Ale tak když chceš kombinovat... nějak se to dá udělat... pojedeš po městě ve 2 ráno, kdy jsou vyplé semafory, po okruhu..... No a už máš kombinovanou >:D
Tohle napíše člověk, ktere dle svých vlastních slov a tvrzení, dokáže bežně jezdit ještě o půl litru úsporněji, než deklaruje dle euronorem sám výrobce v kombinaci.
>:D:yes:
S některými individui se nemá smysl hádat. Pokud ti nedocházejí souvislosti, já ti to vysvětlovat opravdu nebudu. Jen ty jsi kabrňák a víš, co jsou ostatní zač... >:D
hlavně se chlapci nezkoušejte předhánět, kdo by jel s tímhle kouskem (myšleno pochopitelně GVII R) za míň. Jo takhle soutěž kdo za víc, klidně se přidám :-)
Přitom mně tyhle baťovské ceny jen lezou krkem. Nejsou praktické, ani pěkné. Můj mozek je stejně automaticky zaokrouhluje, takže pochybuji o psychologickém vlivu (na mne). Vůbec, studoval to někdo, nebo se prostě věří tomu, že na to lidé "slyší"?
Já si myslím, že jakožto se mozek přizpůsobí na spousty jiných podnětů, tak časem ty ceny zaokrouhluje nahoru. Takže určitě nějakou dobu to funkci má a né každý člověk se přizpůsobí stejně rychle :-) Takže ve výsledku to má spíše pozitivní efekt :-)
Studie určitě byly, ale já sem to nikdy nehledal, strejda Goole bude znát víc:D
Když se vrátím k topperově teorii o spotřebách, 6,9 je pro DSG. Manuál má 7,1. :-)
Podle mne to může být zajímavé tam, kde přijdeš o řád. To myslím obecně, tedy 975 je lepší než 1000 (jen čím blíže tomu tisíci jsi, tím méně tě to stojí). Asi tu budeme pracovat s dvěma různými mechanismy. Podvědomým vnímáním ceny a nějakou vědomou manipulací s číslem. Zaokrouhluji, abych "úlohu" zjednodušil.
Tvoj a môj mozok to zaokrúhli automaticky, ale aj tak sa nájde spústa ľudí, ktorí proste vidia len to prvé číslo, bez toho čo je za desatinnou čiarkou (moja mama napríklad). Teda na staršej generácii to funguje skoro dokonale >:D A my mladší to musíme pretrpieť >:D
To jak pusobi reklama na cloveka, do cehoz spadaji i ceny koncici na devitky, je nejprobadanejsi oblasti lidske mysle. Zadne nemoci ani vsem dokopi se nevenovalo tolik usili, penez a studii jako prave tomu jak marketing pusobi na cloveka. Ty devitky proste pusobi. Pokud na tebe ne, bud za to rad ;-) Ja si naopak casto uvedomim ze si zapamatam prvni, nebo prvni dve cisla, tak pri nakupu kalhot za 1199Kc jsem koupil kalhoty "za jedenactset". Takze to delaj kvuli takovym jako jsem ja :-)
Stejný jev nepozoruji. Nevím, jestli je x,9 častější, ale běžně vídám i jiné desetiny.
Tohle je do určité míry otázka objemu, proto nastupují menší a přeplňované jednotky. A proto je u atmosférických motorů menší odchylka. Při nízké zátěži nejsou tak efektivní. Když budeš s autem jezdit, jako kdyby mělo 40 kW (místo 221, v tomhle případě), tak bude mít nízkou spotřebu.
Teoreticky (využívá energii, která by vylétla výfukem) by nemělo, ale realita je jiná. I když některé nové motory na tom už nejsou špatně. Také proto jsem bral turbo jako pomůcku pro předjíždění, ne pro stálou jízdu. Motor s relativně malým objemem, který se hodil do města, byl tak schopen nadprůměrné dynamiky, když to člověk výjimečně potřeboval.
To by mi chybělo, aby zpoplatnili výkon i na úrovni EU. Chápu, o co ti jde, ale jen ať od toho drží ruce pryč. ;-) Pro automobilky je dnes zkrátka důležitější účinnost při nízké zátěži a na zákazníky trochu pečou.
nejvic zkrasluji prave japonci u svojich hybridnich aut. Spotrebu vypocitaji v idealnim prostredi pro hybrid (mesto) a za idealniho pocasi. KDyz ale potom jedes z priusem nebo lexus rx v zime na dalnici tak je spotreba o 50% vyssi. STaci si v zahranicnich forech precist prizpevky vlastniku priusu.
Jinac vyrobci to delaji hlavne kvuli co2
Automobilky si ale nic nezkrášlují, spotřebu měří podle jednotného předpisu platného pro všechny. No a co se spotřeby priusů týká, že pár ňoumů s tím jezdí za 6 neznamená, že tak jezdí všichni (samozřejmě, že když někdo dostane služebního priusa místo vysněného 320d, tak ten ukřivděný někdo ukáže, jaký je ten prius nesmysl 8-s ). Třeba rakouští taxikáři (konkrétně v Grazu) suše za 4.2, 4,5 a pod. Ve městě.
Máš pro své trvzení nějaký důkaz? Pokud jde o normální hybridy a nikoli plug-in hybridy, tak se stačí mrknout na SM a spočítat si rozdíly. Je zajímavé, že když spočítám všechny japonské hybridy prodávané v roce 2014 (a které jsou na SM dostatečně zastoupené), vyjde mi rozdíl proti kombinaci 29 %, zatímco turbobenzinů je to 31-33% a u turbodieselů 34 %. Pro zajímavost, u atmosfér je to necelých 20 %. U hybridů tu mám sedm aut, v ostatních kategoriích 30-55 vozů.
Spotřeba se počítá úplně stejně pro hybrid i turbodiesel, tak tu neblbni s tím, že si to výrobci spočítají iděálně ve městě. Výrobce turbodieselu to pak jako počítá kde?
Dálnice. Hybridy jsou auta určená zejména pro provoz ve městě. Pokud si tedy kupuješ běžného hybrida na dálnice, tak sis nekoupil pro tento provoz vhodné auto. Když to trochu přeženu, na nákupy do Tesca si také nebudeš pořizovat Tatru 815, ale něco, co je k tomu určené. Jinak bylo tu mnoho testů, které ukazují, že i v dálničním provozu jsou hybridy vcelku úsporné.
Vsetci vieme ako sa kvoli EU normuje spotreba, kto nie, nech si precita par clankov a bude v obraze, preco je to takmer nedosiahnutelny udaj (znizene odpory-prefukane pneu, zalepene skary, riedke oleje; vsetko na hranici pristupnych tolerancii; meranie nei v reale ale na "stolici" atd...)
To ze japonec je blizsie realite je tym, ze vacsinou ide o atmosfericke motory, kdezto turbo s malym objemom vie vyuzit vyhodu maleho objemu a papat menej...ak vsak v realnom svete raz fukne turbo, tak je spotreba na mile vzdialena :-):-):-)
Inak uvadzat spotrebu pri takomto aute ako minus je totalne od veci, uplne mimo :no:
Celkovo formulku "Nereálná papírová spotřeba" mozu napisat ku kazdemu testu >:D
Inak test uplne o nicoooom, totalna nuda ako keby to bol nejaky golf typu 1,2 TSI 8-s
Pokud sis o tom skutečně něco přečetl, tak víš, že hlavním problémem není to, cos vyjmenoval. Tím je naprosté nevyužívání potenciálu výkonnějších motorů. Když si koupíme podobné auto, pravděpodobně nebudeme na stovku zrychlovat 25 vteřin.
No vies, ale to uz je o jazdnom style a o tom ako vyuzivas potencional motoru, to uz je tvoje rozhodnutie, ci na to slapnes viac, vtedy musis cakat aj vyssiu spotrebu. Osobne povazujem za vacsi podraz to, ze spotreby su nedosiahnutelne ani rovnomernou ustalenou jazdou...
Ze je vsak system merania spotreby zly, na tom sa myslim obaja zhodneme ;-)
Pokud jde alespoň o atmosféru, tak tam se za udávané spotřeby dá bez větších problémů a omezování jezdit, alespoň co se mojí EU4 týče (a to jak mimoměsto, tak město a z toho tedy i kombinace). Kdo ví, zda by se mi to dařilo i s EU5 nebo s moderním turbem. Co se týče špatného způsobu měření, tak souhlasím.
hlavne si treba uvedomit, ze ta spotreba v TP je v dakom testovacom cykle, ktory vobec neodraza realitu zlozenia tras. Keby test bol robeny na 3x a 3x studeny start a jedna jazda len mesto, jedna aj s okreskou ako je to v dnesnom cykle a potom zase mesto + dialnica, vysledok by bol iny, mozno aj +20 %. Ale EU predpoklada, ze kazdy jazdi len z mesta na vidiek za pracou :-d
kazdy den sa tesim ked si konecne mozem precitat co si napisal :-) preco si myslis ze japonski vyrobcovia udavaju realnejsiu spotrebu? keby si nemal 12 rokov tak by si vedel, ze vsetci vyrobcovia udavaju na europskom trhu spotrebu ktora je pocitana standardnou standardizovanou (citaj rovnakou) metodou. ale ja viem, vas japonec (s ktorym ste raz isli po dialnici, ja viem, v strednom pruhu) zere menej ako udava vyrobca. ono totiz v roku 1997 bola ta metoda pre vypocet spotreby ina.
Tak dlouhodoba spotreba dle spritmonitoru je od 2010 cca 10-10,5l. G7 R pouze dva kousky s malym najedzem s cca 11,5l, coz klesne na tech cca 10,5l. vw si drzi svuj standadrd s vysokou odchylkou pres 50% ;-)
Jinak ten hlinik mozna na fotce a to jestli vubec, vypada to hodne lacine. Ten plast snad vypada lepe. Matnej, brousenej chrom by vypadal hodnotneji nez ten zoxidovanej hlinik ;-)
Ale jo, klidne
Papirovych kombi 9,1 vs dlouhodobych skutecnych dle Spritmonitoru cca 10,1l. Chyba cca 10%?
Spise jsem zvedav na novy Type-R, jestli to papirove nalhavani u koncernu okoukli. No po zkusenostech s porovnavanim turbodieslu Hondy a koncernu bych rekl ze ne. Koncernovy papir snese opravdu hodne ;-)
Uvidíme, sám jsem zvědav. Ale k tomu nalhávání, automobilky nalhávat nic nemusí. Všichni ví, jak daný měřící cyklus probíhá a mají možnost se na něj "připravit". Navíc předchozí generace golfu r (odpovídající tehdejšímu R-typu) žrala kombi 8,4. A to má o víc jak třetinu výkonnější motor.
K tomu nalhavani, jestli vw Golfa jak Bluemotion tak u 110kW zere papirove mene jak vykonnejsi 88kW nebo stejne vykonny 110Kw diesl od Hondy a dle spritmonitoru je to obracene, tedy rekneme odchylka U Civica 30% vs 50% u Golfa tak se musi proste nekde lhat, at je merici cyklus jaky chce ;-)
Tak toho golfa vem a otestuj podle evropského měřícího cyklu. Zjistíš, že se opravdu dostaneš na onu pohádkovou spotřebu. Navíc (teď se pouštím na tenký led, jelikož své tvrzení nemohu ničím kromě subjetivního pozorování podložit) když si vemu, jak lidi jezdí v golfech, passatech, aurisech a pod., nestává se mi, že by mě v levém pruhu vyblikával "dravec" v civicu, ten jede slušně v pravém za aurisem, ale spíš nějaký upospíchaný obchoďák v bluemotionu. To taky nějaký litr přídá :-)
S tím tvým pozorováním souhlasím, ale také si vem, kolik lidí jezdí v Civicu a kolik v Golfu. Pak opravdu není problém potkat dravce v Golfu. Každopádně ano, jízdní styl bývá poněkud odlišný a na té SM spotřebě se to může projevit.
Ano, četnost je na koncernové straně. Otázkou taky je, kdo do SM vkládá údaje o spotřebě, jestli obchoďák, který nemá vůbec na nic čas, nebo nějaký obyč nadšenec. To se na SM spotřebě taky projeví.
Jinak, teď se dívám na moji excelovskou tabulku těch rozdílů a kupodivu tam nejde vidět, že by sportovní verze (u kterých se předpokládá dravější jízda) měly větší procentuální rozdíl spotřeb než běžné verze. Namátkou třeba nová Astra s 206kW je nejméně kecající Astrou, nepočítáme-li atmosférické jednotky. Ani Megane RS se 195kW se moc neliší od jiných přeplňovaných motorizací.
TypeR 8G vubec nemuzes stavet proti Golfu R 6G, ale proti GTI 5G. V te dobe totiz obe auta spolecne zacala vyjizdet z tovaren. Vykon byl stejny, s tim rozdilem, ze s motorem o stejnem obsahu GTI 5G potreboval turbo.
Golf R je vzdycky konkurentem autum typu Audi S3 aj. .
Co s čím srovnávat nelze říct tak jednoznačně. Když Type-R začal vyjíždět z továren v roku 2007, GTI 5G z továren vyjížděl už čtvrtým rokem (od 2003), GTI 6G od 2009. Já myslím, že k sobě mají blíž TypeR 8G a GTI 6G. No a spotřeby těchto generací HH vychází +/- stejně (pokaždé o nějakou desetinu líp pro typeR).
Kdes přišel na to, že G5 GTI vyjížděl z výrobních hal už v r. 2003?
V září 2003 byl (ve Frankfurtu) teprve představen koncept GTI a finální podoba byla představena až o rok později (09/2014) v Paříži, takže produkce začala až koncem roku (10-12) 2014. V roce 2003 (až do srpna) sis ještě mohl koupit G4 GTI a G4 R32 dokonce až do května 2004.
P.S. Jinak je pochopitelně pravda, že CTR 8.g. se dá srovnávat jak s G5GTI, tak s G6GTI, protože časově vyšel (téměř přesně) mezi nimi.
Type-R ma cca 13 let stary motor, takze srovnani hrusek-jablek ;-)
Jinak 13 let stary motor ma cca 10litru , vw s novinkou GTI 7 cca 9litru, vykony cca stejne. Jojo, tomu se rika pokrok >:D:yes:
Fakt je takovej, že poslední CTR žere skoro deset litrů a má o 100 kobyl méně.
Jezdit s třistakoňovým autem jen s ani ne o litr větší spotřebou, to je pokrok. ;-)
Jojo, psal se rok 2006 a brožura Golfu udávala u motoru 1.9 TDI symbolickou spotřebu 5.2l/100km. I teď se směju té naivitě, když na 220km dlouhé trase při průměru ~70km/h mám spotřebu od 4-5l/100km. A nezáleží na tom, jak hodně mi upadne cihla na pedál nebo jak moc si hraju na angličana. (Odečet dle množství natankovaného paliva po hrdlo).
Docela by mi nevadilo, kdyby mi nějaký dealer půjčil k otestování spotřeby nový vůz, abych se přesvědčil o kvalitě testu sám. :-)
Pěkný auto, dík za test.
Ale někdo by to stejně už brzo napsal, tak proč ne já - ty čtyři koncovky vejfuku jsou strašný. Sakra tak ať z toho udělaj komiksovej pimp mobíl rovnou, pořádný křídlo, dopředu radlici.. a nebo ať z toho nechaj pěkný nenápadný rychlý auto bez většího počtu vejfuků, než má desetiválcová R8.
auto bude iste neskutocne paradne klobuk dole :yes::yes::yes:
nepochybujem o kvalitach tohto auta..... a o radosti z jazdy
------------------
co mi ale vadi u tohto auta:
1. chybajuca rucna brzda
2. system start stop by mi u tohto auta vobec nechybal
3. imitacia karbonu u HH za milion je asi vtip
4. nenapadny, nudny a sterilny dizajn / leon je proste dizajnom uplne inde
5. vysoka cena / za milion moze mat clovek sportiak s emociami a nie nudneho golfa
je to skor spolocne auto... jazdime na nom dvaja podla potreby, u mna je to skor vikendove auto :-) v tyzdni na nom jazdi bracha do prace...
mne na furikovanie po meste musi vystacit felda >:D ale na druhej strane ma to tiez vyhody... nemusim sa bat ze mi niekto obije ten "srot" na parkovisku alebo pri nakupnom centre alebo zeby mi ho niekto ukradol a servis je za babku, hocikde sa s tym autom pichnem a nic neriesim , neputam pozornost ... lun kur.va ono to zerie viac ako golf R .. fakt pod 6,9 na felde to nedam ... ( bezne mi to zerie skoro 8 ) a to mam v aute aj zazracnu sungitovu pyramidu na znizenie spotreby, len nejako asi nefunguje >:D chvala golfu >:D to musi byt nejaky automobilovy zazrak
Nebo ještě čtvrt mega přitlač a můžeš si koupit Santa fé s 4válcovým chrochtadlem. Nevšiml jsem si, že by ti v pátečním testu této korejské rejže hodně vyšponovaná cena překážela. Ale dnes je auto s 300 kobylami za meloun moc.
Ale jo, každá doba má něco.
Po revoluci měli naši na Renaultu 18 velký nápis Turbo, dneska má auto pomalu víc vejfuků než válců :-)
Mně se víc líbil ten nápis.
Zatim mi utkvel v pameti pouze napis na OI RS ze zadniho okna nafta "Nafta patri do kamen" OI se asi v nafte nedelala, tak snad skutecne jezdil na benzin ;-)
Tak to mě nejvíce baví samolepky mimoňských válek na různých felicích a podobnejch 90tkovejch hatchbaků do 1.3 litru objemu, které jsou celé kytované jako ta Polská Laguna a ani se neobtěžují to narozdíl od našich severních sousedů natřít barvou >:-[] Možná sem to ale jen nepochopil a mít každou část karoserie v jiné barvě je dnes in >:D
Ale Turbo sem už viděl i na Fabii HTP >:D Nicméně sem viděl i Superba I V6 2.8 HTP :D:D:D
Na Bramboráku jsem po původním majiteli vtipálkovi podědil označení 316i na deklu. Vzhledem k tomu, že to byla naprostá socka bez M-paketu ale s třílitrem pod kapotou, jsem si s tunaři užil pár zábavných chvil :-)
Pak mě vypráskal Fiat Coupé a Okta TDI, tak jsem tam vrátil správná písmenka a začal přemýšlet o kompresoru.
Před časem jsem potkal třeba HTP "Racing" "Tuning" :-) ...Nebo mě rozesmálo - teď nevím jestli oktávka či co - se zadkem oblepeným minimálně pěti nálepkami typu "ABS" "Turbo" "katalysator" :-)