Snižování emisí oxidu uhličitého, které je diktátem dnešní doby, jde nejlépe Renaultu. Meziročně ubral přes 11 g/km a s flotilovým průměrem 110,1 g/km je evropským premiantem.
No myslím, že zrovna 500 L a 500 L living až tak moc emise nezvedlo, byť je to možné, ale spíše tam bude větší vliv Freemontu, kterých se prodává poměrně dost a je v nabídce i s 6 válcem.... A těchs e taky pár prodalo, takže ten vliv toho motoru tam už v takto nízkých průměrech bude asi znatelný. Takhle velké auto s takto výkoným motorem v takových objemech výroby a prodeje Renault v nabídce vlastně ani nemá.
Buď rád, že Fiat opustil první příčku, je to doklad toho, že začíná prodává větší auta a ne jen samé prťousky. Z prvního místa v tomto žebříčku mohou mít radost leda pošahaní úředníčkové z EU.
Mercedes-Benz na dvacátém místě je vítěz :yes::yes::yes::-)
Souhlas zejména s koncem příspěvku. Dle norem se plnění zelených limitů vcelku daří, takže virtuálně se všichni v Bruselu mohou poplácávat po ramenou... 8-s
Fiat začíná prodávat větší deriváty 500vky, více úspěšných velkých modelů nemá.
byl dojednán v roce 1997 [odkaz] a nikdy nebyl zcela ratifikován.
Dojednávat v roce 2014 nějakých 5% CO2 i úplnýmu blbovi musí být jasný že je to kravina.
A proto mimojiné letos nebyla zima ;-\
Spíše bude zajímavé, až začne platit nový měřící cyklus, který by měl lépe odrážet skutečné spotřeby motorů. Předpokládám že to bude znát více u turbobenzínů. To se emise automobilkám zvednou možná o to o co je snížily tak za 10 let ;-)
Můžeš klidně udělat cyklus, který bude namáhavější (= motor bude muset odvést více práce) a tedy bude produkovat vyšší čísla. Ale dokud budeš používat jeden cyklus pro všechny, přeplňované motory budou mít navrch (uvažuji klasický cyklus, ne Millerův atp.). Můžeš si ostatně prohlédnout čísla EPA. WLTP bude podle mne dávat nižší hodnoty.
..mne u auta naprosto nezajímají, co mě v prvé řadě zajímá, je má radost z jízdy za volantem a i to, když vylezu po 300 ujetých km, že budu mít dobrý pocit a ne rozlámané tělo a nervy z jízdy. Nevím, proč nezavedou emise na chovaný skot, který jich produkuje zaslouženě nejvíce na planetě...nehledě na to, že CO2 se uvolňuje i při obdělávání půdy...ale to EU nezpoplatní..zatím.
Přehled je sice pěkný, ale jak to bylo nebo je, tak to je mi, současnému majiteli auta, už celkem šuma-fuk. ;-)
Spíše by nám redakce měla říct, na čemž se včera domluvili "experti" v EU, tj. jaké budou nové emisní normy. To mně bude jistě zajímat více, protože se aspoň dozvím, kam se asi se svým autem s EURO5 nepodívám (omezení vjezdů do částí měst). >:D
...tieto merania? dufam, ze z oficialnych udajov vyrobcov >:-[] budem naozaj rad, ak sa konecne presadia normy, ktore budu odrazat realnu prevadzku, nie nejake teoreticke ultra modifikovane jazdne rezimy. je jasne, ze vaecsina (ak nie vsetci) vyrobcovia dnes pri udajoch o spotrebe modelov prehanaju, ide len o to, kto viac a kto menej...neviem, ci existuju nejake prisne kontrolne mechanizmy, ktore by vyrobcov nejak trestali, ak zavadzaju, ale dost o tom pochybujem. takze tento rebricek treba brat s nadhladom, i ked samozrejme orientacne nejaku vypovedaciu schopnost ma...
V tom případě doufám, že jsi své přesvědčení ochoten podložit penězi. Na pokutu za vyšší spotřebu. >:-[] EU bude za příspěvek zajisté vděčná.
Tohle měření je součástí homologačního procesu. A kromě hrozby žalob ze strany zákazníků tu máme třeba i možnost zákazu prodeje daného vozu v celé EU. Nejsem si jistý rozsahem nástrojů v tomhle konkrétním případě (není to zrovna závada ohrožující život), ale EU si určitě nenechá utíkat miliony euro.
...to opravdu máte tak krátkozraké vidění světa? ... až k nevíře, kolik hore diskuzzamen je tak omezených... >:D hoši hoši... vemte rozum do hrsti a nenechte se zaslepit populárním kidáním hnoje na eu.... ;-)
To máš těžký. Zdejší člověk byl dlouhá léta podezíravý k vrchnosti. A není divu. Díky skvěle nastavenému normovanému cyklu se vyplatí honit se za ušetřenými centilitry pomocí různých stopůstartů, sledováním zelené na semafórech, hybrydů atd. a přitom se na cyklu neprojeví móda posledních let - velká a těžká auta (nejčastěji SUV). A jak tak pozoruji nastupující samoúčelný až kýčovitý design, aerodynamický odpor se zřejmě taky příliš neřeší. Že tu jde především o moc a prachy, které budou moci přerozdělovat, je jasné i z toho, že nejvíce CO2 by se ušetřilo, kdyby se po Evropě nepřevážely zbytečně potraviny a výrobní díly sem, tam, jinam a zase jinam, zpátky a nakonec někam úplně jinam.
Emise CO2 dle EU mám 182 g/km. Reálné emise vypočítané dle spritmonitoru mám 138 g/km. Jiné auta to můžou mít naopak. Záleží na mnoha okolnostech. Tak kdo má krátkozraké vidění světa? EU se na vše dívá tabulkama, ale jaká je realita, to nevidí ...
Mno a co tak na to kouknout optikou jinou... díky těmto normám se snižuje spotřeba a to je fakt a zároveň se zvedá výkon. Což je pozitivní i pro nás, řidiče, ne jen vykonavatele hybu volantem... :-)
V určitých ohledech je to pravda.
Ale třeba v mém případě to neplatí - kde se dnes dá koupit Fabie či podobné auto s 85 kW a palivovými náklady 1,5 Kč/km při jízdě po dálnici?
Spotřeba klesala i bez pokut. Ale nebyli spokojení s rychlostí s jakou se to dělo. Přitom jim nějak nedošlo, že "nepoctivá" řešení přináší výsledky mnohem levněji. A čím bude pokuta vyšší, tím menší bude ochota automobilek si hrát na poctivce. Dalo by se možná i argumentovat, že jsou to cíle nedosažitelné bez využití nějakých kliček.
Uz som to daval k inemu clanku, ale sedi to aj tu:
Dve modelove auta: Fabia 1.2 TSI 1200kg, Fiat Freemont 3.6 V6 2000kg.
Najazd 20.000km rocne, 385km za tyzden, 40km mesto, 100km okresky, 245km dialnica. Co je zhruba standardny profil denneho dochadzania do prace do mesta. Plus nejaka ta dovolenka.
Spotreba Fabia mesto 8, okresky 6, dialnica 8,5
Spotreba Fiat mesto 15, okresky 8, dialnica 9
CO2/km Fabia: mesto 128g, okresky 96g, dialnica 136g
CO2/km Fiat : mesto 240g, okresky 128g, dialnica 144g
vazeny priemer:
Fabia: 125g/km
Fiat: 150g/km
Rozdiel v realnej premavke 20%!
gramov CO2 na tonu vahy:
Fabia: 104g
Fiat: 75g
gramov CO2 na prevezenu osobu:
Fabia: 25
Fiat: 21
Spotrebu Freemontu mam podla mojho Dodge Journey 3,6. A tie mimo urcite nemam. Zrejme vies spotreby tej Fabie, tak ich napis, kolko zerie na dialnici pri 135km/h.
Ak by to aj bola pravda a zratam pre Fiat na dialnici 10l/100km, tak celkove CO2 priemerne stupne na 160g Fiat voci 125 Fabia a nezmeni to vobec, to, ze na kg hmotnosti, alebo na osobu je ten Fiat uspornejsi.
A význam? Každý ví, že hromadná doprava je ekonomičtější. A v jízdních odporech (ve vyšších rychlostech) se více projeví rychlost/ tvar/ velikost auta než jeho hmotnost. Nemluvě o tom, že při přepočtu na pasažéra bys měl použít spotřebu auta patřičně naloženého.
Z tohoto hlediska je klíčová využitost auta. A problém je, že auta typicky moc využitá nebývají. Ty ale možná jezdíš ve Fabii v pěti a ve Freemontu v sedmi lidech. ;-)
Vyznam? No predsa ten, ze cela ta buzeracia kvoli obsahu CO2 je nezmyselna a diskriminacna. Ak je pre mna mna vyhodnejsie a ekologickejsie pouzivat vacsie auto, tak akekolvek trestanie za CO2, vykon a pod je neopodstatnene.
V podstate tu ide o to, ze je ekonomickejsie a ekologickejsie prevadzkovat jedno auto s o par % vyssou spotrebou ako dve auta z ktorych jedno sa pouzije len ked treba.
Celý ten cirkus s normovanými emisemi dle EU je jen směsné divadlo a každý, kdo má všech pět pohoromadě to musí vědět. 1) v reálu mají auta s maličkými turbomotory skoro stejnou spotřebu jako dřívější atmosféry s větším objemem, 2) nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno činností člověka (pokud k němu tedy vůbec dochází), 3) snižování tabulkových emisí CO2 v zemích EU je z globálního hlediska zcela irelevantní, protože si každý den kupují miliony Číňanů, Indů a lidí z dalších méně rozvinutých zemí auta, která dřív neměli a věšinou s velmi nedobrými emisemi, 4) podíl automobilové dopravy na celou produkci CO2 na zejmi je velmi malý, mnohem horší jsou zaoceánské lodě, letecká doprava, chov dobytka atd, atd. Ale úředníci EU terorizují jen automobilky, šmejdi! 8-s:no::no::no: