Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emise CO2 u nových aut: Novým šampionem nízké spotřeby je Renault

Emise CO<sub>2</sub> u nových aut: Novým šampionem nízké spotřeby je Renault

Emise CO2 u nových aut: Novým šampionem nízké spotřeby je Renault Zdroj: acz

Diskuze (32)
Snižování emisí oxidu uhličitého, které je diktátem dnešní doby, jde nejlépe Renaultu. Meziročně ubral přes 11 g/km a s flotilovým průměrem 110,1 g/km je evropským premiantem.

Z 20 největších značek jich dokázalo meziročně snížit vážený průměr CO2 (zohledňuje počet prodaných kusů jednotlivých modelů, resp. jejich konkrétních variant) hned 18. „Hříšníky“ jsou Kia a Mini, přičemž v jejich případě výsledné číslo vzrostlo o pouhé desetiny gramu. Průměr celého trhu se v roce 2013 snížil o 5,5 gramu na 126,8 g/km.

Renault si polepšil nejvíce, o 11,2 gramů a dobyl první příčku. Zásadním přínosem jsou pro francouzskou značku elektromobily s nulovými emisemi při provozu, Renault jich loni prodal devět tisíc. K výsledku také výrazně přispělo nové Clio (průměrně 103,9 g/km) a Captur (průměrně 105,6 g/km), které společně představují 45 % prodejů značky.

Peugeot udržel druhé místo, jeho snížení emisí lehce překonává průměr. Nejvíce pomohly modely 208 a 2008. Třetí Toyota si polepšila o jednu příčku, japonský výrobce spoléhá hlavně na hybridy, snížení průměru ale pomohla také nová, úspornější generace modelu RAV4. Čtvrtý je Citroën, který těží z uvedení nových tříválců do C3. Letos má předpoklad pro ještě výraznější stlačení průměru díky nové generaci úsporných motorů pro C4 a nové modelové řadě C4 Cactus.

Po šesti letech končí dominance Fiatu, který pravidelně obsazoval čelní příčku v tabulce. Důvod je jednoduchý, malé modely 500 a Panda si drží stabilní úroveň prodejů, v produktovém mixu ale získaly velké zastoupení rodinné modely 500L a prodloužené 500L Living, které vykazují vyšší emise CO2.

Z jednotlivých zemí je průměr CO2 nejnižší v Nizozemsku, které striktně daní auta s vysokými emisemi. V důsledku zpřísnění podmínek loni průměrná hodnota u nových aut klesla ze 118,7 na 109,0 g/km. Opačným extrémem je bohaté Švýcarsko, kde se dobře prodávají dražší auta se silnými motory, proto průměrných 144,7 g/km není žádným překvapením.

Vážený průměr emisí CO2 za rok 2013 u 20 nejprodávanějších značek podle JATO
Poř.značkaprůměr 2013průměr 2012rozdíl
1.Renault110,1121,3-11,2
2.Peugeot114,9121,1-6,2
3.Toyota115,9121,7-5,8
4.Citroën116,2122,0-5,8
5.Fiat118,1119,5-1,4
6.Seat118,9124,0-5,1
7.Ford122,1129,3-7,2
8.Škoda125,3132,6-7,3
9.Dacia127,1137,9-10,8
10.Suzuki127,3130,5-3,2
11.Volkswagen127,8133,5-5,7
12.Nissan129,3136,4-7,1
13.Mini129,5128,60,9
14.Kia129,5128,90,6
15.Hyundai127,9132,3-4,4
16.Opel/Vauxhall132,0132,8-0,8
17.Volvo132,1143,3-11,2
18.Audi135,0139,3-4,3
19.BMW135,7140,8-5,1
20.Mercedes-Benz139,5147,6-8,1
=celkem126,8132,3-5,5

Vstoupit do diskuze (32)