V teto bitve, kde jde o pocet prodanych kusu, muze naopak zakaznik velice lehce tratit. Staci aby automobilky sli naproti vetsim prodejum snizovanim cen dosazenym ne inovacemi ve vyrobe, ale vetsim setrenim na materialech, mzdach atd. atd..
Nedivil bych se kdyby se nakonec (letos to jeste asi nebude) smal treti, MB. Ikdyz osobne se mi nove mercedesy libi jen castecne a mam spoustu veci co mi na nich vadi, tak je podle prodeju jasne, ze slo o trefy do cerneho a navic MB muze jeste udelat malou diru do sveta s GLA a prichazejicim novym C.
Sam jsem zvedavy, letos asi jeste zustane vse pri starem ale pristi rok bych se nedivil kdyby byli 1) rozdily vyrazne mensi nez posledni roky a za 2) za prvnim BMW byl MB pred Audi.
O počet prodaných kusů jde možná novinářům, automobilkám jde především o zisk a o počet prodaných kusů až v druhé řadě. A v zisku MB zůstane beznadějně poslední ještě dlouhé roky, protože se plácá někde na polovičních číslech ve srovnání s BMW i Audi.
[odkaz]
Takže smát se MB nad prodanými kusy klidně může, obětovat zisk a sekat kusy umí vcelku kdokoliv. :-)
Ten odkaz je zisk na kus (btw. diky za nej), ale nevidime strukturu nakladu. Je klidne mozne, ze ted MB masove investuje do vyvoje, pripadne do reklamy a pred dlouhodobym cilem uprednostnil cil kratkodoby (prodane kusy). Otocit se to muze docela lehce, nemyslim, ze to musi trvat dlouhe roky.
Jinak o pocet prodanych kusu jde urcite i automobilce, mozna ne akcionarum ale marketingovemu oddeleni urcite.