Díky bohu že patřím a doufám že vždy budu k těm "zatím" 4/5 ...
Z Priuse bych blil hlavně tím jak je ošklivej, Nissan Leaf další příklad a halvně dokud ty auta nebudou fakt za rozumnou cenu a vůbec k něčemu tak se o nich nemá smysl bavit :-)
Nema sa zmysel bavit o tom, ze si pleties latrinu s vitrinou. Dovybav si konkurenciu na uroven Priusu a potom sa pozri na cenu znovu. Priusu totiz v holobyt edition neexistuje. Ale chapem, je lepsie si radsej kupit nieco v zaklade a ukazovat na Prius, aky je drahy :-)
Mam rad vuni benzinu, miluju motor v 7000 otackach a presto me laka koupe hybridu jako rodineho auta a na kazdodeni cesty do prace po meste. Laka me ta technologie a konkretne Prius+ se mi moc libi i uvnitr.
Hybridní vozy jsou morem současného automobilismu. U malých aut nedávají smysl, protože je tato technika příliš drahá, rozměrná a těžká, u velkých aut nedávají smysl, protože ty stráví většinu svého času mimo město, kde je hybridní technika jen zbytečnou přítěží.
Jediná oblast, která těmto pseudoautům umožňuje existenci jsou absurdní emisní limity CO2 EU a s tím související daňové úlevy. Hybrid s variátorovou převodovkou ve mě vyvolává pocity na zvracení již sám o sobě, nemluvě o odpornosti jejich designu (Prius, Insight a velehnusný Leaf). Ještě, že jich u nás jezdí tak málo! :-)
jo tak presne tohle muze napsat clovek co v hybridu zrejme vubec nejel :-)
s predchozim Priusem a 400H jsem najel asi 1500km, a i kuprikladu na D11 se dalo rekuperovat, ona ta dalnice totiz neni rovinka, ale kopecky a pokud se nastavi 130 tempo. tak to casto prave z tech kopecku dolu rekuperuje a i na te dalnici se da jet za min nez s obdobne tezkym a vykonnym benzinem, ve meste je pak prinos hybridu hodne znatelnej
Existuje jedna kategorie aut, kde hybrid dává smysl. A to jsou auta s pohonem 4x4, kde hybridní systém může pohánět zadní kola bez mezinápraové spojky.
A navíc se instalací tohoto systému dočkáš snížení spotřeby a ne zvýšení, ideální kombinace, 4x4 navíc a ještě k tomu snížení spotřeby. Jinak si myslím, že hybridní technologie by se dala výborně používat v dodávkách. Pod ložnou plochu narvat trochu baterek a je to. Jestli má Prius nějakých 40 kilo baterek, tak řekněme 100 kilo baterek u dodávky by nemusel být nějak závažný problém.
U dodávek to nevidím jako reálné. Za prvé je u dodávek důležitá nízká cena. A za druhé by baterky a hybridní systém snížily užitečné zatížení o cca 200 kg, protože z hlediska různých legislativních omezení není možno překročit celkovou hmotnost 3,5 tuny a nosnost je dána rozílem 3,5 tuny minus pohotovostní hmotnost.
No to je otázkou. Díky elektromotoru bys to mohl klidně kombinovat s levnějším benzinovým motorem s Atkinsonem (ale něčím větším než nyní 1,8 v Priusu) a neměl bys tam turbodiesel. To máš hned minimálně 100-150 kilogramů dolů jen na motoru. Hybridní technologie ti zpět přidá takových 250 kilogramů (i s těmi většími stokilovými baterkami), takže se ti užitečné zatížení sníží tak možná o stovku kilogramů a jak říkám, to by nemusel být zrovna závažný problém. Vždyť už dnes hybrid váží většinou plus minus tolik, kolik naftový ekvivalent (nebo řekněme tak o 0-50kg navíc). Navíc benzínový motor lépe snáší neustálé startování a spotřeba takového řešení bude pravděpodobně na úrovni nebo lehce pod úrovní turbodieselu.
Dále bys mohl lépe rozložit hmotnost (baterky někam doprostřed, což by u prázdného auta trochu lépe zatížilo zadní nápravu nemluvě o nižším těžišti, ale nebyl by to až jak dramatický rozdíl u auta plného). A dokonce bys tam mohl mít "zdarma" to 4x4.
Takže problém vidím spíše v té ceně. Ale ani tak bych to neviděl nereálně, mnoho firem se rádo pochlubí ekologickým vozovým parkem a rozhodně v tom vidím větší smysl než v dnes tak "populárních" plně elektrických dodávkách. Samozřejmě kombinovat to s turbodieselem, to bys měl tak 250kg užitečné hmotnosti dolů. Osobně by mě zajímala kombinace s tím lehčím benzinem.
Se zážehovým motorem jsem nepočítal, protože z dodávkových aut doslova zmizely už před cca 10 lety. A navíc evropští výrobci zcela přestali vyrábět atmosferické motory dva až dvaapůl litru, takže by do těch dodávkových hybridů vlastně nebylo co namontovat - dnešní moderní odlehčené turbomotory by zátěž v dodávce asi nevydržely. Zážehové motory pro dodávky má snad jen Mercedes a Fiat pro CNG/LPG verze.
docela dost lidi co jsem sledoval pokukuje treba po Aurisu TS hybrid (me se taky libi), kdy ze starsiho dieselu v kombiku by radi zkusili prave tento hybridni kombik, pak nejaky ten hybrid postupne nasazuje vetsina automobilek, takze ja bych se vubec nebal ze treba do roku 2020 budou prodeje hybridu i na 1/4 :-)
Dnes jsem konečně zjistil, kolik stojí baterie do Priusu. K březnu 2014 je to 44.444 Kč, a v ČR je ještě nikdo neměnil. Navíc ceny baterií neustále klesají. Ve světě se u Priusů baterie mění od 500.000 kilometrů. Někdy však ani do milionu kilometrů! Staré baterie si nechává servis a následně se recyklují.
Srovnání s moderním dieselem, který zvládne spotřebu 4 litry na stovku jako Prius (vynechte ale minivozy) je zcela mimo mísu. Priusu nahrává legendární spolehlivost, kterou jako nadmíru spokojený majitel musím potvrdit. Tedy žádné starosti se vstřiky nebo všeho kolem rozmazleného motoru a nebo drahými filtry pevných částic- kolik že jich diesel potřebuje na 500.000 kilometrů?
nevim ale 500tisic km najezdi jen taxikar :-) ja menim auto kazde 2-3roky najezdim rocne 30tisic km, baterky nebo filter pevnych castic neresim. Pokud vim tak prius zvladne ty 4litry asi jen ve meste na dalnici uz to vypada trochu jinac tam bude mit spotrebu jak 3litrovy diesel bmw
Hybrid může být plně funkční i s opotřebovanou baterkou. A vzhledem k tomu, že druhý či třetí majitel Priusu už nemá tak naditou peněženku jako ten první, do nové baterky za 50 tKč se mu nebude chtít investovat a buď bude jezdit dál jako s obyčejným autem nebo dá auto na vrakáč.
to je obdobna cena jako pri vymene motoru nebo jine dulezite soucasti, nic drastickeho u auta ktere tak jako tak v bazaru prijde u minule generace na 150k+ a v soucasne na 250k+, pocitat pak s adalsima 50k neni tedy nic co by polozilo
Na presun na kratke vzdialenosti zatial nikto nic uspornejsie a spolahlivejsie nevymyslel. A umoznuje aj presun na dialku. Snad prijdu casom aj sportovejsie hybridy ako mazda 3 hybrid. Uz teraz poruchovy turbobenzin s moznym filtrom pevnych castic si snad nikto nezela... Vyzera to, ze hybrid nahradi klasicky benzin. Teda okrem Skyactiv a Skyactiv 2 pripadne konkurencnej zatial iba vyvijanej technologie od H/K, kde ma benzin vyssi kompresny pomer smerujuci k 18:1 do 2020...
Trieda A - hybrid neprichadza do uvahy
Trieda B - yaris hybrid a jazz-hybrid asi ostanu viac-menej osamotene
Trieda C a D - tu je vela priestoru pre hybridy
Trieda E a vyssie - tu kvoli legislative snad ani nic ine nebude, tazko si predstavit dvojtonove auto so spotrebou 4,8 l. Cisto benziny to nedaju a diesel asi tiez nie resp. bude tak dokafrany, ze to bude casovana bomba...
Taky jsme v 90tých letech předpokládaly, že do dvaceti let od "revoluce" doženeme Německo...a nebo ČNB předpokládala, že lidé začnou rozhazovat úspory >:-[]
Ve vyspělých zemích bude penetrace hybridů narůstat s tím, jak se budou legislativně utahovat šrouby tzv. emisí CO2. Tipnul bych to na třetinu až polovinu nově prodávaných aut. Naopak v rozvíjejících se zemích lze očekávat podíl jen těsně nad nulou. Ve výsledku by to těch 20 % celosvětově mohlo být.