Tak v současný době by to asi znamenalo poplatit ty dluhy, což se nikomu chtít nebude. Ale časem, možná i za dlouho, budou práva k užití značky určitě ke koupi, jestli však to jméno bude tou dobu ještě zajímavé, to těžko říct.
Zbytečně si cintáš pentli, Bertone nemá s designem opelu calibra nic společného. Udělal v 96 roce studii calibra Bertone na bázi opelu calibra, vypadalo to úplně jinak. Něco podobného jako dělá Zagato třeba z bavoráků, ale nedostala se do výroby ani malá serie.
Pri navrhu Favorita musel Bertone respektovat technologicke moznosti skodovky a jej dodavatelov. Takze bolo napriklad vylucene pouzitie plechov ohybanych v dvoch rovinach.
kdyby pan Kia aspoň něco o autech tušil, tak by věděl, že Bertone nakonec s finální podobou Favorita byl natolik nespokojený, že se pod ni odmítl podepsat.... Auto nemělo vypadat tak jak to nakonec dopadlo, ale prostě Škodovka tehdy nebyla schopná to auto vyrobit tak, aby odpovídalo Bertoneho záměru....
Ano, byly celkem zásadní změny (např. přední světla - nízkoprofilová nikdo ve východním bloku neuměl vyrobit), ale zároveň byl Bertone velmi překvapen rychlostí zpracování výrobní/výkresové dokumentace (která nebyla od jeho studia požadována) ze strany AZNP. A také je všeobecně známo, že to bylo hlavně díky nadšení a stovkám hodin po práci od lidí ve Škodě... takové to české nadšení pro věc :yes:
(jen co vím z dobového či "postdobového" tisku)
>:D a můj taťka přepere tvého. Ty se sklidni, impotente, není to ani týden, cos tady psal, že máš feldu. Že má brácha Lancera, bratránek z třetího kolena Rio a tvůj vajda na Luníku Pajero tady nikoho nezajímá.
Edit: než jsem odeslal svůj příspěvek, stálo v příspěvku topera ještě něco ve smyslu, ať se stupidboy sklidní, proto ta ostřejší reakce.
Snáď neexistuje diskusia v ktorej by si nevysvetloval ktorými všetkými vozmi disponuje tvoja rozsiahla rodina a čo všetko z toho používaš, to sa potrebuješ pochváliť alebo v čom to má byť ako prínos?
Je smutné vědět, že trojlístek nejlepších designérských studií na světě Pininfarina-Bertone-Giugaro už nikdy nebude kompletní...Bertone udělalo svět lepším místem a díky vozům jako Countach, Miura, Stratos, Alfa Giulia nebo GT zůstanou nesmrtelní navždy.
.... Bertone byl dvorním designérem kupátek od AR: Giulieta Sprint, Giula GT, Alfetta GT, Montreal a nakonec nedávno vyráběná Alfa GT.... Ty staré auta doslova psaly historii designu a i ty novější stály za to.... :yes: Kromě kupátek nezapomeňme taky na Alfettu sedan a Alfu 90....
Co už... zlaté časy aut pro radost a krásu pomalu končí.... za pár let to bude jezdit bez zásahu řidiče a na elektriku, tak není až tak velká škoda, že na těchto "autech" Bertoneho loga nebudou....
Lépe už bylo, no.... :'-(
Každopádně ty výše zmíněné auta (+ samozřejmě spousta dalších pro jiné značky) jsou nesmrtelné :yes:
kdybych měl vybrat jednu Alfu od Bertoneho, beru tohle: [odkaz] - hliníková ultraleggera, dokonalost....
Divná doba- také jsem nad tím sem tam přemýšlela- co se to s lidmi (minimálně v ČR) stalo- dříve se ženám líbila vkusná malá autíčka, co měla styl, muži snili o silných krásných sportovních vozech, dnes???? Škoda mluvit... nedávno si u nás slepice notovaly jak úžasné a překrásné auto je Hyundai ix 35- tak jsem si posteskla, že doba, kdy ideálem sle***k byly BMW X5 a Audi Q7 byla vlastně ještě celkem dobrá...
No ono ani to Fáčko na svou dobu a možnosti AZNP nebylo tak špatný.Z východního bloku jasně nejhezčí a nejmodernější kára.Koneckonců jezdí jich dost do teď.
Pokud designérské studio navrhuje ošklivá auta se spláclou střechou a obludnými koly, nemůže se výsledku nikdo divit. Měli si včas přetáhnout nějaké designéry od VW...
Ale no tak vzdyt krach znacky neznamena ze by snim umreli i ti lidi co ten design vymysleji. Nadani zustanou u sve prace a znacka bude beztak prvni co se proda na umoreni dluhu...
Studia Bertone je hrozná škoda, byla to opravdu jedne ze tří nejlepších firem na svět v oboru automobilového designu.
P.S. Naprosto nechápu, jak může český motoristický novinář v takovémto článku opomenout Škodu Favorit, to je prostě ostuda... :'-(:no::no::no: