ma 99 percent sucasnych aut, bohvie preco znacky schvalne udavaju nizsie spotreby ked realne je aj liter dva rozdiel, vie niekto? Jedine japonci sa vedia drzat dost slusne papierovych udajov ale aj tam je maly rozdiel.
fabia htp mi nikdy nezrala tolko ako pisu na papieri, jazdil som velakrat aj ekonomicky s firemnym autom co malo najazdenych 80 000 ( relativne v slusnom stave ) a spotreba bola o liter az dva bezne vyssia v meste ako to co udava vyrobca v meste.... a nikto z toho ziadnu vedu nerobi ...
no nic, uz nech je tu nova sonata , verim ze tam to bude so spotrebou ok a korejci to nejako poriesia :yes: 24 marec sa blizi, tesim sa na premieru :yes:
Udávají nižší spotřebu protože jouda vidí na papíře 5l a kupuje.
S těmi Japonci máš pravdu, naopak korejci přikrášlují minimálně o 1,5l. Asi to funguje, pár expertů už se i tady ozvalo, že jim to žere přes 6l a v papírech píšou 4l.
Já to beru jako jedno z mnoha krátkozrakých řešení Hyundai, ten člověk si přece další auto od nich nekoupí i kdyby mu tu reklamu nalepili nad postel a půjčili mu na 14 dní třeba jachtu aby mohl páskovat na maloměstě..
zalezi jak jezdis
ja když jedu s davem +- podle predpisu, tak se na normovanou spotřebu dostanu uplne bez problemu
když sem se vracel z vikendu cca 300km, tak polovina po dalnici 140km/h tacho zbytek po okreskách 80-120, spotřeba 7.3, psanejch mam 6.9
foukal velmi silny protivitr, jinak bych byl na 6.5
po okreskách nemam problém se dostat litr pod normovanou spotřebu
To ja kdyby nefoukal silny protivitr jsem mohl prodavat vyrobeny benzin na pumpe >:-[]
1,8TSI ma v Passatu mimo mesto 5,3l (6,9 je kombi), takze rikas ze jezdis bezne za 4,3l po okrskach??? Dostanes se vubec na papirovou mimo mesto na okrskach?
na 5.3 se s 1.8tsi dostanu po okreska po cca 50 km jizdy s davem
je v tom rozjezd se studenym motorem, cca 5km prujezd mestem kde nekolikratr musim zastavit a zvlnena krajina s nastoupanym a klesajicim prevysenim cca 350m
mimo město mam psanejch 5.6 a koukam celkovou ne 6.9 ale, 7
To musi byt hodne slusna ekojizda s podtocenym motorem. Na spritmonitoru se na spotrebu vyrobce dostal jeden clovek, takze tve bezne se da brat jedine s hodne velkou rezervou ;-)
To musi byt hodne slusna ekojizda s podtocenym motorem a kecajicim palubakem. Na Spritmonitoru se na papirove hodnoty dostal jeden clovek, takze tve bezne se da brat jedine s hodne velkou rezervou ;-)
na spritmonitoru to mas na cely tankovani, ja se na tuhle spotřebu dostanu když jedu s opravdu lehkou nohou s davem, coz vydrzim tak tech 50km.
jinak pri vyjeti nadrze nejakych 6.5 povazuju za hodne dobrou spotřebu, ale v prumeru jezdim lehce nad 7 ne podle PC, ale podle tankovani do plne nadrze, tedy jsem cca na normovane spotrebe...
ono je hlavne otázka co si představit pod spotřebou mimo město - jestli okreska, nebo dalnice, to muze byt rozdil i dvojnasobny
proto by bylo ferovy udavat spotřebu pri nejakych rozumnych konstantnich rychlostech - napr 90/120/150
a nevim proc by to mělo byt podtoceny, při 100km/h to toci necely 2tis, prece nebudu jezdit na dvojku abych to tocil..
Tim podtocenim bylo mysleno, ze jiste pri zrychleni netocis kvalty od 1 vyse zadny vice jak 1500, na 6 kvalt to jiste bude take co to jde nejnize, coz znamena prujezdy vesnici na 6 kvalt tak 60km/h na 1200ot. O rychlostech 100km pochybuji, mozna tak 80. Pri rozjezdech z vesnic minimalni zrychleni.
Passat je tezky auto, neni to perpetum mobile a motor ma velkej objem, kterej proste musi spalovat palivo ve spravnem pomeru 1:14,8. Kdybys mluvil o naftaku asi bych veril z je to bezna jizda v davu za 5,3 ;-)
Zajimave je, jak se problemum se spotrebou a zalobami vyhyba vw. V USA treba udava u Golfa 2,0TDI spotrebu o 1(kombi) az 1,5(mimo mesto) litru vyssi nez v Evrope. Evropsko-nemecke metodiky delaj zazraky na pockani
Dalo by se souhlasit, kdyby treba atmo benzin 1,8 140koni nemel cca stejne spotreby jako tady v Evrope, cca 6,3 a 8,1 ve meste a to jeste s 5 kvaltem. Rozdil orpoti EU cca 3-6%
2,0TDI 5,5 a 7,5 ve meste, rozdil oproti EU 20-40%
Koncern se v USA boji zalob, takze spotrebu uvadi vyrazne pravdivejsi nez v EU. V Evrope si koncern muze s Hyundaiem podat ruku
Nebo jen jejich motory lépe zvládají (bráno relativně oproti americké) tu evropskou než motor Hondy (nechce se mi to počítat, ale mezi ECE R15 a FTP-75, respektive EUDC a HWFET nebudou 3 %, nemluvě o US06, popřípadě SC03). Stačí se na ty cykly podívat a je ti jasné, proč ten EPA dává vyšší hodnoty.
PS: Nemluvě o tom, že ty motory (a ani auta) nebudou identické.
Vtip je v tom, ze atmosfery lepe odpovidaji i evropskym normam, to je cele. Prumerny rozdil mezi EU normou a realitou je cca 20%, zatimco u turbomotoru je to lehce pod 35%. Takze to, ze zrovna atmosfera ma v EU a USA docela podobnou udavanou spotrebu, neni nic divneho.
Taky sem se uměl na okreskách dostat až o litr méně než byla udávaná kombinace. Platilo to při jízdě dle předepsaných rychl. limitů na delší trasy.
Ale u současného BMW mi to nějak nejde, tudíž tady nebude problém mezi pedály a volantem, ale problém v tom, že milé BMW si ty údaje taky cucá z prstíku.
:-) preboha ako sa tu mozes takto strapnovat. ja mam mimo mesta normovanu 3,9L, takze chces povedat ze by som nemal mat problem jazdit po okreskach za 2,9? Preco tu vobec taketo bludy pises?
skrz tu okresku často vedou venice, leckde i se semafory a někdy je tam i hustší provoz, takže pak se jedná už o kombinaci, i když sou to okresky. Pokud znáš metodiky měření automobilek, tak ten údaje mimo městos tímhle kombinovaným provozem nepočítá >:D
Tady se pod pojmem "normovaná" často myslí "normovaná kombinovaná". Teprve když se řekne normovaná mimoměstská, je to ta udávaná v meziměstě. Všimni se reakce jiných, každý reaguje na "normu" jako na "papírovou kombinaci".
Lžou všichni, japonci nejméně, korejci nejvíce.
A proč? Protože to na papíře vypadá líp, jouda vidí spotřeba 4l koupí a pak čumí, že mu to žere 6.(viz i30 1,4CRDi tady na moje auto)
bohvie preco znacky schvalne udavaju nizsie spotreby ked realne je aj liter dva rozdiel, vie niekto?
Topere, to neví jenom bůh, to tady ví snad každý (mimo tebe, očividně), že spotřebu musí automobilky uvádět v souladu s měřicím cyklem, který je závazný pro všechny. Automobilky schválně žádnou nižší spotřebu neudávají, kromě Hujundaje.
Samozřejmě, že se automobilky snaží o co nejnižší spotřebu. Viz třeba menší nádrž C-klasse, aby klesla hmotnost auta.
Důvody jsou tlak ze strany států a EU. Jednak nižší daně podle spotřeby, jednak nařízení EU o průměrné spotřebě vyrobených aut. (Přepočtené na CO2.)
A když měřím s eko pneumatikami, které ani k autu neprodávám, s olejem, který není standardní náplní, s malou nádrží, kterou si nikdo nekoupí? Jasně, naměřil jsem ty hodnoty. Ale s realitou nemají nic společného, nikdo s takovým autem jezdit nebude. Vlastně budu uvádět správně naměřená čísla, ale pro úplně jiné auto.
Pokud to metodika povoluje... K jednotlivým technikám se vyjadřovat nebudu; nevím, jak ty, já pro žádnou automobilku nepracuji, takže nevím, co se dělá. Ani nemám nastudované patřičné materiály, abych mohl posoudit, co ještě můžou - mé znalosti předepsané metodiky jsou velmi povrchní.
To s tou nadrzou na iDnese je totalny anti EU clanok. Asi ako sa prejavi na spotrebe 15-20kg u 1600kg auta? Jediny zmysel tej nadrze je, ze Hviezda nasla podobny sposob, ako vytiahnut od zakaznikov dalsie peniaze, ako skoda za zadny stierac. Verim tomu, ze iDnes bude tvrdit, ze ten zadny stierac tam je pre nizsiu spotrebu v EU testoch.
Porsche, nebo Audi také někdy dávají v základu menší nádrž. A větší je bez příplatku (u Porsche jsem si celkem jist, u Audi už tolik ne, ale mělo by to tak být).
Nádrž je pár setinek na 100km. Sama nic nezachrání, ale těhle drobných optimalizací je mnohem víc a dohromady dají hodně.
K tomu přidejte při měření např.:
- nenabíjení autobaterie
- olepení hran
- jiné nastavení geometrie
- zvýšení tlaku pneumatik
- odečtení povolené 4% odchylky
- úprava řízení motoru
25kg neda ani 0.01L/100
Samozrejme, ked si to automobilky testuju same, tak to tak aj dopadne. Myslim, ze Americania robia "nahmatkove" kontroly. Vyberu si, ze vraj, nahodne auto a otestuju ho. Toto EU nerobi ani s pneumatikami ani so spotrebou elektrospotrebicov.
Nevím, jak je to v jednotlivých zemích, ale mám takový pocit, že automobilky nemusí uvádět spotřebu dle předepsané normy. V technickém průkazu ano. Ale jinak je to snad na nich.
Pamatuji si, že s HTP 47kw jsem jel několikrát za 5.3-5.6 l (podle PP) , přes města, okresky i čtyřproudovku, kde jsem jel klidně i 150. Takže z vlastní zkušenosti mužů vyvrátit časté tvrzení, jak to žere atd. ( Tím nechci tvrdit, že je vše vymyšlené.)
Zase sa tu zosmiesnujes, uz som ti tu stokrat pisal ze automobilky v EU meraju spotrebu standardizovanym (citaj rovnakym) sposobom podla noriem a smernic EU, takze za chybne udaje v EU automobilky nemozu. Ale sme radi, ze si sa s nami podelil o tvoje skusenosti s fabiou htp, velmi cenna informacia. len by ma zaujimalo ako je mozne ze v tvojom veku jazdis autom.
Toppere. Je rozdíl naměřit spotřebu dle "nerálné" metodiky s využitím všemožných kliček, které jsou ještě na hranici legálnosti a tu uvést (všichni v EU) a naměřit spotřebu dle "reálné" metodiky a uvést spotřebu nižší (Hyundai v USA). Nikdo z toho žádnou vědu v EU dělat nemůže, protože vše je dle zákona v pořádku. Naopak, kdyby v EU uvedli reálnou spotřebu, pak bys je teprve mohl zažalovat, protože uvádí čísla, která neodpovídají metodice a lhali by. BTW, není město a město. Stejným stylem jízdy dokážu jezdit na určité trase v jednom a témže městě za 9 a na jiné trase za 12 (v papírech 10,2). Spotřebou ve městě bych se fakt neřídil, tam je tolik faktorů, které to mohou brutálně ovlivnit, že z toho nelze naprosto nic usuzovat.
Kup si i10 z edice family a půjč si na dovolenou i30. Sousedi ať puknou vzteky. >:D Z této parádní reklamní akce je vidět na jaké zákazníky mají zacíleno a jakým zákazníkům jsou určeny bludy o spotřebě. :yes:
marketing a reklamu jim dela pro čr ceska "reklamka" takze moc dobre vedej na co "český Pepík" slisi >:D
na tomhle je mozna nejvtipnejsi, ze rekneme "Česká" automobilka Skoda ma pro marketing a reklamu najatou/pouziva Nemeckou reklamku co drtivou vetsinu spotu toci v USA, a pro tisteny a online marketing si najimaji ruzne ceske reklamky >:D proste nej jak se setri po česku, kdy firma sidlici v CR si najme reklamni agenturu sidlici v DE co ma velice solidni financni pozadavky (cca 10x vetsi nez lepsi ceske reklamky ktere delaji spoty treba i pro VW), tato Nemecka reklamka si nasledne najima ty "levne" ceske reklamky aby proni nejen zrealizovali ale i vymysleli kampane a spoty :yes: kdyz jsem mel delat loni na jednom takovem spotu pro Skodovku, tak moje kalkulace byla 1/112 toho co to nakonec melo stat >:D a podotykam ze i moje kalkulace bula 6 mistna cifra ktera nezacinala jednickou >:D za finalni cenu toho asi minutoveho spotu by v Sveraci natocili druhej dil Tmavomodreho sveta :-!
Domnívám se, že právě nemám problém s uchopením a pojmenováním pravdy, i když to danou skupinu někdy bolí. Technické problémy US Sonaty jsou dostatečně známy, je toho plný US net. Taky proto jsou ojeté i na jejich poměry za hubičku a např. v JD Power u místních zcela propadla 8-s
Nás se to samozřejmě netýká a díky lidem jako Toper máme mašiny eňo ňuňo i s vodotryskem ;-) >:D
Na to aby sa klamalo o spotrebe (naprieč značkami) je veľa dôvodov. Niektoré, čo ma narýchlo napadli a určite ich je viac:
1. úradníci: stále nové limity a pokuty (úradníci majú určite dosť dôvodov to robiť a jeden z posledných je životné prostredie)
2. reklama: na bilborde dobre vyzerá 3,1 l
3. konkurencia: keď má jeden 3,1, nemôže dať druhý 5
4. ceny benzínu: dnes je 3násobne drahší ako pred pár rokmi
5. kríza: v spojení s vysokou cenou benzínu by boli nové autá prakticky nepredajné ak by nedeklarovali, že majú o polovicu nižšiu spotrebu ako staršie
6. kamaráti z daňového: z daní si odpíšeš smiešnu položku, ale na spotrebnej dani za reálnu spotrebu vyplázneš niečo úplne iné
a mohol by som pokračovať. Inak to už nebude v tomto eu socializme a preto je dôležité o tom často hovoriť a písať, aby to aj bežní ľudia vedeli, že ich klamú.
Nebudu se vyjadřovat ke všem bodům, ale ke 4. musím. Miluju, když mi třeba babička říká, jak bylo kdysi dobře a mléko stálo korunu. Že vydělávala korun 100, už si nepamatuje. To samé u benzínu, ano, je 3násobně dražší jako kdysi. A 5násobně dražší jako ještě víc kdysi. Teď se ale zamysli a vzpomeň si, kolik si kdysi nosil domů kaček a kolik dnes. Zjistíš, že za svou výplatu dnes dojedeš dál.
presne tak
v 1989 stal litr benzinu 9kc (super) a ja jako cerstvej VS si za cistou mzdu nekoupil ani 200 litru benzinu
to by dnes odpovídalo cistymu prijmu něco přes 7tis
uznávam, 4 som prestrelil, dal som do toho aj pocitovú hodnotu, jednoducho 40 kaček ti nejde cez hlavu aj keď zarábaš viac. Pamätám si ten pocit, keď cena vystrelila z 80 centov na takmer dvojnásobok po vojnáchv priebehu pár rokov, to z hlavy len tak nedostaneš. A pocitová cena tiež ovplyvňuje nákupné správanie.
No, asi som tú 4 prestrelil, uznávam, nepatrím medzi tých, čo si písal. Asi som do toho zakomponoval aj pocitovú hodnotu. Proste 40-50 kaček za liter ti cez hlavu nejde aj keby platila tvoja matematika. Okrem toho väčšina ľudí nezarába deklarované PR priemerné mzdy, ale menej. Ten pocit, že benzín je extrémne drahý (aj keď je to ovplyvnené spomienkami) je relevantný, lebo ovplyvňuje spotrebiteľské chovanie ľudí. 100 kilákov ťa vyjde na benzíne 300 stovky a to je fakt veľa, či už v racionálnej alebo pocitovej rovine. A je fakt, že k extrémnemu nárazovému zdraženiu hmôt prišlo počas blízkych vojen.
Kdysi se daly sehnat grafy spotřeby motoru, tzv. vajíčkové. To je změřená spotřeba motoru na stolici v závislosti na otáčkách a myslím i zatížení. Podle mě jediný spravedlivý a porovnatelný údaj. Ale nevztahuje se na provoz (z převodování,pneu,jízdní režim,atd.)
Motor je motor a motor v autě je motor v autě.
Graf z brzdy je mi k ničemu, pokud ten samý motor pohání auto 4x4 s automatem a hmotností 1600kg, bude spotřeba úplně jiná, než když bude pohánět auto s pohonem jedné nápravy a s manuálem a hmotností 1200kg.
Spotřeba by se v EU měla udávat pravdivá a reálně dosažitelná!
Norma v USA je lepší..nechápu , že ji v EU už dávno nezavedli!
Kupující má právo na pravdivé informace , laboratorní podmínky nikoho nezajímají!
Hjondé není vyjímka. :no:
Problém přeci není v cyklu samotném, ale v prostém faktu, že je levnější dosáhnout nižší spotřeby méně "čestným" způsobem. Čím větší tlak na automobilky vyvineš, tím dál zajdou. Velmi jednoduchý princip. Regulace zkrátka křiví trh.
To sice ano, ale když pojedeš tak, jak se změřila ta normovaná spotřeba, tak na ty hodnoty dosáhneš. Nikdo neuvádí nepravdivé spotřeby, uvádí je ale v nereálném způsobu provozu, který je dán tou normou Jde spíše o to, že některým motorům tato norma papírově vyhovuje více (turbo) a některým méně (atmo). Resp. u některých motorů se klasický běžný styl jízdy běžného řidiče proti tomu úspornému "normovanému" projeví méně (atmo) a u některých více (turbo). Upozorňuji, že hovořím o průměru, tzn. nevylučuji, že existuje atmosféra, která "kecá" více než nějaký turbomotor.
Já třeba nemám problém jezdit v meziměstě zhruba za udávanou meziměstskou spotřebu (6,5 reál dle dotankování, 6,3 papír) a totéž platí i o městě (9-11 reál, 10,2 papír), a to nejezdím žádnou ekorally. Je však nutné podotknout, že je jedná o EU4 atmosféru, kdy se ještě norma a skutečnost v průměru u atmosférických benzinů mezi lidmi lišily o 12 %, dnes je to o 20 %.
Je to otázka nízké zátěže. Přeplňovaný motor může teoreticky běžet v "atmosférickém" režimu. Pod nízkou zátěží tedy může těžit z menšího objemu (beru v potaz Ottův cyklus), tedy menšího průtoku vzduchu.
Nechtějte po webu o autech aby Vám tam připsali o jaký se jednalo motor. Pane bože pěkně hledat, hledat a hledat (doporučil bych google) ... :-! >:-[] Pisálci taky potřebují na oběd, kávičku a cigárko. Když musíš, tak musíš :-)
Tie "oficiálne" spotreby traba brať naozal len orientačne .... hlavne pri turbomotoroch ... SÚV píšu úplné sci-fi ...
V práci bola súťaž o najnižšiu spotrebu služobných nových Golfov 1,6 TDI ..... oficiálna spotřeba 3,8 l a nejlepší mali 4,6 l.
Sice to je dobrá spotreba, ale rozdiel oproti "papieru" je v % astronomický ..... a to sú služobné autá, ktoré jazdia často optimálne dlhé trasy .... súkromné môžu na taký "optimizmus" zabudnúť ....
Ak je niečo najbližšie ... tak atmosféry ... darmo vypisujú výrobcovia oturbených benzínov svoje hlúposti do tabulie ... v reále nie sú o nič lepčí ako "zastaralé" atmosferické motory ...
Velký rozdíl je, jestli si jel za 4,5 podle palubního počítače nebo podle dotankování. Některé počítače umí pěkně lhát a přeborníkem jsou pc u VW. I když u CR je to prý mnohem lepší.
Pan Vaculík kdysi srovnával octavii s motory 1,9 TDI PD a 1,6 TDI CR.
Podle palubáku měla nižší spotřebu 1,9, ale ve skutečnosti podle dotankování byla o 0,5 l/100 lepší 1,6 8-s .
Například můj Ceed 1,6 CRDi ukazuje na pc o 0,1 l/100 spotřebu vyšší než mám dle spritmonitoru.
Presne tak.Teraz som dočítal test VW Passat 2,0TDI 177 R.Citujem:" Redakčních 659 testovacích km jsme pak s kolegy zvládli se spotřebou 10,5 litru nafty a i když to reflektuje aktivnější jízdu a nějaké ty náročnější testy, žádné dostihy to nebyly."
Provozní vlastnosti:
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,7 l
Tak jsem to dnes zkusil, pokořit tu papírovou spotřebu. Cesta byla České Budějovice - Praha, rychlost - D3 100-140km/h, okresky 80-100km/h (dle kamionů), D1..ehm...řekněme rychleji a výsledek? Ještě dodám, že papírově by to mělo být za 6,1l/100km.
A výsledek byl 5,6l/100km.
[odkaz]
Teď to ještě vyzkoušet u auta s malým motorem - například v passatu 1,6 TDi ;-) .
Každopádně blahopřeji k dobrému výsledku.
Relevantnější však bude, pokud této spotřeby dosáhneš dlouhodobě.
Já jsem s Kiou Ceed 1,6 CRDi přejel půlku republiky se spotřebou 4,5. Před výjezdem jsem tankoval a nuloval pc se zahřátým motorem a přizpůsobil se pátečnímu provozu.
Jenže dlouhodobý průměr s každodenními studenými starty, krátkými trasami, odmrazováním na parkáči atd. mám něco přes 5,3 co je nárůst skoro 20%.
Ano. Těch aspektů je tam hodně a největší je teplota motoru.
Pokud projíždím svým městem (okresní město cca 20 tis. obyvatel) se zahřátým motorem, tak se dostávám běžně pod 5 litrů.
Pokud však po městě dělám pojížďky se studeným motorem, tak to roste k 6 litrům.
V mém případě to funguje takto:
- město se zahřátým motorem = průměrná spotřeba klesá
- město se studeným motorem = průměrná spotřeba roste
Pro upřesnění - nemám start-stop ani jej "ručně" nepraktikuji :-) .
Dlouhodobě jí nedosáhnu, protože auto jezdí v 60% po městě. Pak vychází průměr při měření přes tankování kolem 7,5-8l/100km. Papírová kombinovaná je 7,2l, při jednom cestování po ČR, kde byly jízdy asi 80% mezi město + dálnice a 20% města, vyšla spotřeba dle dotankování rovných 7 litrů. Navíc jsem se včera, ani při tom cestování po ČR nijak neomezoval. Stačí jen používat hlavu a nedupat až na podlahu.