No v MotoGP opravdu moc predjeti neni, az napadne zacinaji pripominat F1 snad az vloni kdy zacal radit Marquez. Pokud chces koukat na opravdove zavody, tak jedine Moto2, Moto3, kde se ti klidne v poslednim kole protoci 4-5 jezdcu na prvnim miste, to jsou zavody! Navic kdyz v Moto3 budou letos radit nasi dva vlcaci :yes:
A pokud chces sledovat zavody, ktery maji koule, tak jedine TT :-!
Tak nevim, to asi koukas na jinou GP nez ja >:D Poslednich par sezon se predjizdi, tak mozna v prvnich dvou kolech a pak se utvori vlacek, ktery tak vetsinou dojede az do cile. Az vloni do toho prines Marc trochu sveziho vetru, ale jinak je to nuda a sed, hlavne pokud to porovnam s Moto3 a 2. A to uz vubec nemluvim o tech cachrech s pravidly, ktere tam ted Espeleta predvadi...
Jinak ano myslel jsem Tourist Trophy na Isle of Man :yes:
MotoGP je tragedie..tovární 2 jezdci Yamahy proti 2 jezdcům Hondy..
To je pecka..!! 8-s:no:
Ducati to zabalila..jdou do kompromisu a jakési mezitřídy..
A zbytek CRT je stafáž..! :-!
Kdysi bylo MS motorek v kubatuře 500cm opravdu vrchol!
Jezdilo 4-5 značek , na motorkách podobných v motosalonech.
Nyní to stojí za prd!
A F1? Tyto nové motůrky znějí jako 1.4 TSI... 8-s >:D
Děsné.. A proč se má hlídat spotřeba? V F1..??? >:-[]
Za pár let to bude eko F1 s elektromotory?
Uff..zlaté 12 a 10 válce před lety.
jj... sezona 2004 kde točili motory V10 do 20 000 otáček a výkon přes 900koní... řekl bych že to byl vrchol motorů F1... z té vytočené V10 jde až mráz po zádech....
Jsem z letošní sezony neskutečně zklamaný. Pořád jsem se utěšoval, že to nebude tak hrozné a týmy nějak přijdou na to, jak všechny změny dovést do zdárného konce, ale nepovedlo se. Zvuk je naprosto otřesný, hnusný, nezáživný, nezajímavý a hlavně bez náboje :no:, naštěstí jsem stihl F1 živě před touto prasárnou.
Osm rychlostí. Komu se tím prospěje? Pořád se řadí, otáčky jsou pořád dole, zkrátka se jezdí jako ve vytrvalostních závodech. Nesmysl nad nesmysly je pevně stanovených osm stupňů pro celou sezonu, což málokdo zdůrazňuje, ale je to hodně důležité. Jedna převodovka pro Monte Carlo a Monzu? Proč ne... 8-s
A 100kg paliva pro závod je vrchol všeho. Kvůli blbým 60 litrům paliva ušetřeným za závod na jednu formuli budeme svědky šetření paliva v motorsportu. Ne, když to napíšu, tak nezní líp, než když to řeknu :no: ;-\ Co se bude dít v Monze nebo Spa, kde se jede pořád na plný plyn, tak to bude vše, jen ne zdravý motorsport.
Kašlu na všechny ekologické trendy, kašlu na šetření, to do motorsportu nepatří. F1 ztratila v mé osobě velice vášnivého fanouška, který závody žil de facto od dětství. A jsem si jistý, nebudu sám a Bernie bude po sezoně opět mrčet, kolik miliónů diváků zase ztratil.
Jsem na tom podobně. Sleduju F1 od dob Fitipaldiho, Stewarta, atd... a tím, jak se začaly různě upravovat pravidla, stanovali se různý omezení, nařízení a začalo se vyhrávat taktizováním v boxech, dostaly závody vážnou trhlinu. Ale teď, tímhle co se teď prohání po okruhu, tím fakt F1 dostaly vyloženě přes hubu. Nějak mě to přestalo táhnout. 8-s
"Nové motory byly zavedeny nejen kvůli tomu, aby se díky nižší spotřebě paliva snížily náklady na provoz formule, ale také kvůli tomu, aby měly blíže jednotkám ze sériových aut" - kdo chce v závoďáku motor z běžnýho auta? Já chtěl koukat na formuli, ne na fabia cup. Jděte se bodnout :no:
Mimo toho, že letos bych s klidem souhlasil, že jsou monoposty hnusný, tak to ani nemá slušný zvuk. A ani bych se nedivil, kdyby výrazně klesla návštěvnost a sledovanost, vlastně bych si to i přál, protože to je jediný způsob, jak přimět týmy a vedení FIA to změnit.
Ještě bych dodal, že nejde jen o hluk ale taky o zvuk. A o design samozřejmě taky. Prostě F1 se po všech stránkách tak "zhusnily", že mě to přestalo nějak lákat. Královna motosportu padla na čumák. 8-s
Kdepak... že tyhle pseudomotory budou mít jinej zvuk bylo jasný hned. Na to nemusí být člověk expert a pohybovat se v boxech. A závod to jen potvrdil... 8-s
Tady každýmu hned všechno jasný,samí odborníci,já si však trvám na svém,kdyby o tom nepsali,tak si toho málokdo všimne a nějaké mínusy jak na Novinkách na tom nic nezmění.Je pravda,že když jsem si to přečetl a několikrát poslechl,tak jsem něco jiného než dřív slyšel(nebo snad spíš začal myslet,že slyším),ale kdybych na to nebyl v článku upozorněn,tak si ničeho nevšimnu.
no já jakožto občasný divák F1 ne žádnej fanda jsem hned v první vteřině poznal že ten zvuk je špatnej, jestli ti to nepoznáš je tvůj problém a neznamená to že někdo jinej to nepozná , to by člověk musel bejt hodně mino aby to nepoznal pokud alespoň občas F1 sledoval a trochu se o to zajímal !!!
Samael, ty musis byt blbej, hluchej nebo oboji. Ja F1 sledoval uz jen opravdy sporadicky a to hlavne kvuli zavedeni ku*vitek v podobe KERS a DRS. Nedelni zavod jsem si pustil, jen kvuli tomu, abych si nove monoposty poslech. A vysledek byl jeste horsi nez sem cekal. I s reakci mych pratel, ktery motorsport vubec nesleduji, tak i ti poznali, ze to proste nebylo ono....
Podepisuji se pod již napsané názory.. je to až smutné. F1, královna motorportu, která má být vždy něco extra, něco k čemu by se dalo vzhlížet, něco nedosažitelného. A mezitím? Motor 1.6T, snižování otáček, omezení spotřeby paliva ( ??!! 8-s ), pět motorů na sezónu. Absolutně proti smyslu těchto závodů. Co bude příští rok? Užší pneumatiky? Diesel? Nebo třeba maximální povolená rychlost stanovená na 150 km/h?
Navíc ani pohled na tyto stroje už není tak vzrušující, jak tomu bylo dříve. Divně tvarované "čumáky", plocha formule poloprázdná, sponzorů málo.. a pro jistotu ještě třeba zákaz reklam tabákových společností, aby se náááhodou děti nenaváděly ke špatnostem. Upřímně se divím, že se v F1 zase objevilo logo Martini u Williamsu. To je to jediné, co mi osobně udělalo trošku radost. Jinak nic. :no:
Třeba nám za chvilku budou po okruhu jezdi elektro F1. >:D A tím, že za sebou budou tahat prodlužku (protože baterky jim nevydrží) budou stanovený pravidla i pro předjíždění, aby se jim to nezasukovalo. >:-[]
Motorsport upadá. A to nejen Formule 1...
To, co udělali s Formulí 1 je už vrchol všeho. Ani by mi tak nevadil ten zvuk, ani to, že motory mají objem jak základní hatchback nižší střední třídy. Nevadilo by mi ani to, že některé Formule jsou opravdu ohavné. Zákaz tankování a nutnost použít 2 směsy gum, to jsou také blbosti na které jsme si už tak nějak zvykli.
Ale hlídání spotřeby paliva, aby vůbec pilot dojel, převodovka nastavená jednotně pro všechny závody, bodový systém pilotů a snaha šetřit každý dolar v královně motorsportu, to je opravdu ubohé.
Pokud automobilky a týmy budou chtít jezdit Formuli 1, tak do toho ty peníze dají. Pokud FIA chce, aby nebyly velké týmy zvýhodněny nad malými, dejte nějaký finanční strop a ať si za ty prachy dělají co chtějí.
Změn je mnoho a sezona bude zajímavá, to je asi jendiné plus těhle nových pravidel.
Tristní změny se buhužel odehrávají i v mojí oblíbené rallye. Ale tam to naštěstí není tak zlé, ale také mě mrzí, že místo toho, aby vozy WRC byly tím nejlepším, co dnešní doba nabízí jsou i ony omezovány. Pasivní diferenciály, zákaz řazení pádly pod volantem atd.
Ale je to jedna disciplína, které ještě není tak svázána nesmyslnými pravidly a přitom je neuvěřitelně zábavná. A to rallyecross. Prestiž ME v tomto sportu jde pořád nahoru a Petter Solberg a jiní tam předvádí neuvěřitelnou show. Doporučuju každému se alespoň jednou podívat na závod a věřím, že to chytne i vás :-)
Bohuzel i ta rally docela upada. Vsechny tovarny, ktere mely nejake jmeno utekly a ted si do prazdneho rybnika prislo honit triko VW :no:
Kdyz clovek koukne na tridu B, nebo jeste na WRC, ktere se po tratich prohanely na prelomu tisicileti, tak nabude dojmu ze vyvoj kraci zpet, namisto kupredu, to same plati i o te F1 :'-(
Ja mam jako nahradu zavody motorek, ikdyz i to MotoGP je rok od roku horsi, ale nastesti zatim tam netlaci elektromotory, ikdyz na Tourist Trophy uz je i ted vyhlasena trida electro biku (kde prakticky vyhraje, ten kdo dokonci okruh) 8-s
Finanční strop je věc o které jsem se už s pár lidma bavil a taky jsem říkal že je to dobrý nápad... udělal bych to vpodstatě tak ať si každej dělá co chce, ale smíš utratit jen tolik a tolik...
Hlavně ať nám prosím vrátí V10 protože ten rachot... to je to co z F1 dělalo F1
Dobre že si spomenul Rally, tam sa to tiež riadne okresalo. Veď od dôb kedy mali 2,0 turbo, aktívne diferáky atď. ostaloi 1,6 s turbom a vecami ktoré si vymenoval. Ale aby tie preteky boli menej atraktívne ako pred 15 rokmi? Tiež muziku tvrdili továrenské tímy a zvyšok bol len do počtu. Dnes je naopak tá špička viac vyrovnaná, a občas prekvapia aj súkromníci. Myslím si že o niečo podobné sa snažia aj v F1. Zvuk a vzhľad sa nepáčia ani mne, ale preteky boli celkom zaujímavé. Tak ako na každú inú revolučnú novinku aj na tieto zmeny si budeme musieť zvyknúť. Keby to hlavným hráčom nevyhovovalo, tak si spravia vlastné preteky s vlastnými pravidlami mimo FIA a Ecclestona presne tak ako to hrozilo len pred pár rokmi.
Řekl bych špatnej příklad... rally měla 2.0 turbo 4 válec a dostali 1.6 turbo... ten rozdíl je prakticky minimální, neboť jak známo i z 1.6 se nechá vydolovat výkon na úrovni původních dvoulitrů... Zvuk se taky prakticky nezměnil a i kdyby, tak rally je především o RZ v lese ve 150km//h na šotolině přes horizont... atd... Formule = rachot 10 válce ve 20 000 ot/minutu... tak to prostě je... Z toho běhá mráz po zádech a jsem rád že jsem tuto dobu velmi aktivně prožíval... Pokud se totiž nestane zázrak a pánove z FIA se nechytnou za rypák, F1 už nikdy nebude TOP motoristický sport. A docela bych jim přál aby klesla sledovanost a pořádně se zamysleli nad podstatou F1...
Jsou to buď tupci, nebo nevzdělaní tupci. O co jim jde?
Zvuk je jenom další způsob, jakým z auta utíká energie jinudy, než přes kola do akcelerace. U atmosférického motoru s otevřeným výfukovým systémem se tím nedá nic dělat, u turbomotoru značnou část této energie s radostí přežvýká a zpracuje turbodmychadlo. A kvůli tomu se přece pravidla v první řadě měnila. Chtěli mít energeticky efektivní F1, tak ji mají.
Jestli teď zavedou nějaké ad hoc pravidlo o minimální hladině hluku, budou jen ještě více pro smích.
Tak teď nevím na koho tu narážku o tupcích míříš, ale máš samozřejmě pravdu, v takhle naladěném motoru nešel udělat jiný zvuk, resp. v takhle naladěné pohonné jednotce, jak se to má nazývat správně. Díky systémům rekuperace energie, nesmyslné osmistupňové převodovce, omezeným otáčkám a pro spotřebu paliva konstruovaný motor to jinak nešlo, to není věcí konstruktérů, ale FIA, která tvořila pravidla.
Pro zajímavost jsem si vypočetl spotřebu paliva F1. Dle komentátora Richtra z Novy je maximálně povolených 100kg paliva asi 130 litrů, každý závod má kromě Monaka 300km, jednoduchou matematikou se dostaneme k číslu 43,33l/100km. Když uvážím, že dieselové Audi pro Le Mans mělo loni spotřebu něco málo přes 30l/100km (pokud si dobře pamatuju), tak je co do efektivity a spotřeby opravdu odvedená výborná práce. Nicméně, je to u sprintového závodění a královny motorsportu kýžená vlastnost? Na to ať si každý odpoví sám.
Holt osmivalec vytoceny ke 20 tisicum otackam (vim ze posledni roky se snizovnaly) Se sestivalec s maximem v 15 tis. nevyrovna. Navic bych rekl, ze oni ani tech 15tis. netoci, jen kvuli tomu aby setrili benzin a motor. Je to k placi...
Nie je to náhodou prietok 100 kg paliva na hodinu jazdy? Myslím že presne za to bol dodatočne diskvalifikovaný Ricciardo, lebo v prvej hodine mal ten prietok vyšší. Po pravde neštudoval som do detailov pravidlá, ale takáto informácia odznela u nás behom prenosu. A údajne sa to nevzťahuje na všetky okruhy.
nikdy nemůže mít zvuk jako osmiválec, a atmosférický motor nebude nikdy mít vzuk jak turbo motor, to muselo být předem všem jasné.
Ano zvuk je nuda, ale co není nuda je to, že vypadá mohem víc vozů jako v 90.letech, zatímco posledních pár sezon dojížděli skoro všichni a to byla taky nuda. Jak vyhrává neustále jeden dva týmy a někteří se nemají šanci dostat na body, je to o ničem.
V 90. letech bodovalo i Minardi či Arrows a to díky tomu, že do cíle dojelo často třeba jen 8-10 aut...
Věřím tomu že ta doba by trvala do dnes kdyby neomezovali motory a týmy tak mohli mít jeden motor na závod a mohli ho hnát na maximum... jenže co udělali pravidlo o maximálním počtu motorů, museli se technici kromě výkonu zaměřit i na spolehlivost a od té doby se porouchá málo co... Věřím tomu, že turbo, jakožto hodně náchylná součástka, spolehlivost zase trochu srazí...
ono spíš mohem náchylenější je ten brzdový systém, baterie a všelijaké fíčury na rekuperaci energie a halvně chlazení toho všeho....
V Melbourne vlastně dojelo 13 aut, skoro jako za starých časů. (Bianchi sice dojel ale nebyl kasifikován a Redbull diskvalifikovali, tek ten se nepočítá).