horeli presne 2 auta. V teto tride a u techto motoru je horeni relativne bezna zalezitost, staci zadat do google nejakou sportovni znacku k tomu napsat fire a vybehne spousta obrazku a videi. Prijde mi ze auto.cz strasne tuto temu natahuje
tebe to pride normalne ze si kupis auto ja neviem za kolko 4 ci 5 melonov a zhori ti a este mavnes rukou ze je to v pohode ved hori aj lambo aj ferrari tak preco nemozeze aj moje krasne porsche?
obdivujem tvoj pohlad na vec ... ja teda az taky macher nie som a ocakavam od auta istu kvalitu hodnu mena znacky ... ja byt majitelom GT3 tak im ho vratim nech si ho strcia vies kde.....
Je to riziko, se kterým musíš počítat. Stejně jako třeba s možností, že ti přes noc chytne auto kvůli problému s elektroinstalací a třeba ti kvůli tomu shoří celý dům. Můžeš být rád, že tě takový problém nebude stát život.
Opět jen naprosto netušíš, o čem mluvíš. GT3 je supersport varianta v řadě 911, a supersporty jsou auta, která s každou generací, každým faceliftem posunují hranice, výkonů a celkové performance. Jsou kompilátem toho, z hlediska výkonů, špičkového, co daný výrobce dokáže předvést. Tyto stroje se pohybují na hranicích akt. technologických možností seriové produkce, a pohyb na hranicích znamená také občasný přešlap za ně. Proto supersporty semtam hoří. Podstatné pro případ GT3 je, že se rychle přišlo na to proč a z hlediska konstrukčního to není natolik zásadní věc, aby se jednak nedala odstranit u už prodaných aut, a jednak znamenala nějakou významnou konstrukční změnu auta, což by pro daný model byla pohroma.
Který jeden šroub? Šroubů na ojničním ložisku na klikovce Porsche je 2x6. Všechny šrouby dodává určitě jeden dodavatel. Nelze tedy říci, že jeden je vadný. Potenciálně jsou vadné všechny šrouby v dané sérii dodané tímto dodavatelem. Proto bude Porsche měnit celé motory.
Sroub samotny nemusi byt vadny. Problem moze byt v nespravnej montazi. Ak neboli dostatocne predpate, mohli sa uvolnit otrasmi.
Dokonca na tychto vykonnych motoroch (tusim ze aj u Porsche) sa tieto srouby utahuju az za medzu klzu, s vyuzitim plastickeho spevnenia. Toto sa overuje specialnym pripravkom ktory meria predlzenie skrutky, co je v motore dost komplikovana operacia. Ak si to niekto zjednodusi pouzitim "momentoveho kluca", tak mozu naozaj nastat problemy. Ono totiz ten spravny utahovaci moment je zavisly od trenia pod hlavou skrutky, v zavitoch, atd. Za toto ale potom nemoze sroub, ani jeho dodavatel...
Ctu diskuzi a chtel bych tak trochu reagovat...
Unik oleje je mozna pricina, take unik paliva popr. roztaveni a zahoreni plastovych dilu u motoru (plast je levnejsi, zacina se dost nebezpecne pouzivat - treba Turba TSI) je mozne. Vcetne elektroinstalace v motoru. Nepredpokladam, ze ve Svycarsku (maji "super limity" a vsude radary) bylo auto jizdou tak rozpalene, ze olej unikajic pres netesnost (rozhodne velke mnozstvi ;-\ ) zapalil cele auto.
Shorelo vice nez 2 auta, 2 nejvice "znama" byla oficialne priznana.
Takze za me (souhlasim, ze se mohu mylit):
1. Je treba vzit v potaz, ze se jedna o EU trh a renomovanou automobilku (zadne GM v USA). Zapirat, zapirat....
2. Skutecna pricina (root cause) nevyjde za normalnich okolnosti ("zadni mrtvi") najevo. Viz bod 1.
3. Je (politicky) vyhodne najit pricinu na jednoduche soucasti, kterou lze jedoduse zmenit bez "velke technicke/vyrobni chyby". Zadne dalsi analyzy/patrani/priciny. Vymenime cely motor a hotovo (ad hoc kvuli "par sroubum"?). Auto se zakladni cenou ca. 140 tisic €, no problem;-) ). Dale bod 4.
4. Rekneme-li, byl to sroub pak to muze byt dalsich x pricin: sroub samotny (jeden vinik "se nenosi"), technicka definice spoje sroub-matice (stoupani , material , profil...). Tzn. neni jeden konkretni vinik - vina se "rozprostre", neni konkretni "smrtelene" obvineni jedoho subjektu. Viz bod 2.
Není to poprvé, co se Porsche rozhodlo měnit celé motory. Někdy mi přijde, že zkrátka nechtějí, aby se jim někdo hrabal v motorech, když na ně mají dávat záruku. Alternativa by byla posílat motory na opravu do Německa.