Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Požáry Porsche 911 GT3: Na vině byl vadný šroub ojnice

Porsche už zná důvod požárů, které v minulých týdnech ochromily nejnovější generaci modelu 911 GT3. Na vině je vadný šroub jedné z ojnic.
Zpět na článek
19. 3. 2014 17:09
19. 3. 2014 17:29
19. 3. 2014 17:37
19. 3. 2014 18:27
20. 3. 2014 07:58
20. 3. 2014 09:25
19. 3. 2014 19:03
19. 3. 2014 21:18
20. 3. 2014 13:47
20. 3. 2014 16:54
20. 3. 2014 18:36
19. 3. 2014 17:09
...
horeli presne 2 auta. V teto tride a u techto motoru je horeni relativne bezna zalezitost, staci zadat do google nejakou sportovni znacku k tomu napsat fire a vybehne spousta obrazku a videi. Prijde mi ze auto.cz strasne tuto temu natahuje
Rozbalit vlákno
5
19. 3. 2014 17:29
Re: ...
Spíš to natahuje Porsche, pro ně to zase tak běžná situace není a je fajn vidět, jak na tom makají. :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 17:37
Re: ...
tebe to pride normalne ze si kupis auto ja neviem za kolko 4 ci 5 melonov a zhori ti a este mavnes rukou ze je to v pohode ved hori aj lambo aj ferrari tak preco nemozeze aj moje krasne porsche?

obdivujem tvoj pohlad na vec ... ja teda az taky macher nie som a ocakavam od auta istu kvalitu hodnu mena znacky ... ja byt majitelom GT3 tak im ho vratim nech si ho strcia vies kde.....
19. 3. 2014 18:27
Re: ...
Je to riziko, se kterým musíš počítat. Stejně jako třeba s možností, že ti přes noc chytne auto kvůli problému s elektroinstalací a třeba ti kvůli tomu shoří celý dům. Můžeš být rád, že tě takový problém nebude stát život.
Avatar - Dinar
20. 3. 2014 07:58
Re: ...
Opět jen naprosto netušíš, o čem mluvíš. GT3 je supersport varianta v řadě 911, a supersporty jsou auta, která s každou generací, každým faceliftem posunují hranice, výkonů a celkové performance. Jsou kompilátem toho, z hlediska výkonů, špičkového, co daný výrobce dokáže předvést. Tyto stroje se pohybují na hranicích akt. technologických možností seriové produkce, a pohyb na hranicích znamená také občasný přešlap za ně. Proto supersporty semtam hoří. Podstatné pro případ GT3 je, že se rychle přišlo na to proč a z hlediska konstrukčního to není natolik zásadní věc, aby se jednak nedala odstranit u už prodaných aut, a jednak znamenala nějakou významnou konstrukční změnu auta, což by pro daný model byla pohroma.
20. 3. 2014 09:25
Re: ...
>:D >:D >:D >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - praděda7
19. 3. 2014 19:03
1 šroub?
Který jeden šroub? Šroubů na ojničním ložisku na klikovce Porsche je 2x6. Všechny šrouby dodává určitě jeden dodavatel. Nelze tedy říci, že jeden je vadný. Potenciálně jsou vadné všechny šrouby v dané sérii dodané tímto dodavatelem. Proto bude Porsche měnit celé motory.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Choochoo
19. 3. 2014 21:18
Re: 1 šroub?
Nechtel bych ted byt dodavatelem sroubu ;-)
20. 3. 2014 13:47
Re: 1 šroub?
Sroub samotny nemusi byt vadny. Problem moze byt v nespravnej montazi. Ak neboli dostatocne predpate, mohli sa uvolnit otrasmi.

Dokonca na tychto vykonnych motoroch (tusim ze aj u Porsche) sa tieto srouby utahuju az za medzu klzu, s vyuzitim plastickeho spevnenia. Toto sa overuje specialnym pripravkom ktory meria predlzenie skrutky, co je v motore dost komplikovana operacia. Ak si to niekto zjednodusi pouzitim "momentoveho kluca", tak mozu naozaj nastat problemy. Ono totiz ten spravny utahovaci moment je zavisly od trenia pod hlavou skrutky, v zavitoch, atd. Za toto ale potom nemoze sroub, ani jeho dodavatel...
Avatar - Ham.
20. 3. 2014 16:54
Re: 1 šroub?
Popsal jsi to přesně, ve zprávě Porsche se říká "vadnou montáží šroubů docházelo k jejich uvolnění a následně......"
20. 3. 2014 00:13
Videl bych to trochu "politicky".
Ctu diskuzi a chtel bych tak trochu reagovat...
Unik oleje je mozna pricina, take unik paliva popr. roztaveni a zahoreni plastovych dilu u motoru (plast je levnejsi, zacina se dost nebezpecne pouzivat - treba Turba TSI) je mozne. Vcetne elektroinstalace v motoru. Nepredpokladam, ze ve Svycarsku (maji "super limity" a vsude radary) bylo auto jizdou tak rozpalene, ze olej unikajic pres netesnost (rozhodne velke mnozstvi ;-\ ) zapalil cele auto.
Shorelo vice nez 2 auta, 2 nejvice "znama" byla oficialne priznana.
Takze za me (souhlasim, ze se mohu mylit):
1. Je treba vzit v potaz, ze se jedna o EU trh a renomovanou automobilku (zadne GM v USA). Zapirat, zapirat....
2. Skutecna pricina (root cause) nevyjde za normalnich okolnosti ("zadni mrtvi") najevo. Viz bod 1.
3. Je (politicky) vyhodne najit pricinu na jednoduche soucasti, kterou lze jedoduse zmenit bez "velke technicke/vyrobni chyby". Zadne dalsi analyzy/patrani/priciny. Vymenime cely motor a hotovo (ad hoc kvuli "par sroubum"?). Auto se zakladni cenou ca. 140 tisic €, no problem;-) ). Dale bod 4.
4. Rekneme-li, byl to sroub pak to muze byt dalsich x pricin: sroub samotny (jeden vinik "se nenosi"), technicka definice spoje sroub-matice (stoupani , material , profil...). Tzn. neni jeden konkretni vinik - vina se "rozprostre", neni konkretni "smrtelene" obvineni jedoho subjektu. Viz bod 2.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2014 08:29
Re: Videl bych to trochu "politicky".
Není to poprvé, co se Porsche rozhodlo měnit celé motory. Někdy mi přijde, že zkrátka nechtějí, aby se jim někdo hrabal v motorech, když na ně mají dávat záruku. Alternativa by byla posílat motory na opravu do Německa.
20. 3. 2014 09:18
OT: Boxster/ Cayman GTS
... je tu. :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2014 15:42
Beru si u Porsche
priklad od svojej aktualne materskej automobilky? >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
20. 3. 2014 18:36
1 šroub?
V úvodu článku je jasně napsáno " Na vině byl vadný šroub", nikoliv nedostatečně utažený nebo přetažený šroub...........
Rozbalit vlákno
0