Požáry Porsche 911 GT3: Na vině byl vadný šroub ojnice
Zatímco ještě včera nebyl důvod požárů nové generace Porsche 911 GT3 známý, dnes už máme ve všem jasno. Z oficiální tiskové zprávy automobilky totiž vyplývá, že na vině byl vadný šroub jedné z ojnic, což vyvrcholilo poškozením klikové skříně a únikem oleje. Ten se vlivem vysokých teplot v motoru vznítil a následek tohoto již všichni dobře známe.
Po zveřejnění případů nehod, kdy ze dvou nových 911 GT3 nezůstalo prakticky vůbec nic použitelného, provedla stuttgartská automobilka rázné kroky. Majitelům 785 vozidel (mezi nimiž je i britský moderátor televizního Top Gearu Richard Hammond) doporučila, aby své skvosty neprodleně zavezli do autorizovaných servisů Porsche a vyčkali na konečné vyjádření. V následujících týdnech a měsících bude u všech nových modelů 911 GT3 (i těch, které ještě nebyly majitelům dodány) provedena výměna postižených motorů a teprve poté budou moci opět (nebo úplně poprvé) vyrazit na silnice. Automobilka ale všechny příznivce ikonického kupé ujišťuje, že závada je „doménou" pouze verze GT3.
Rozhořčení zákazníků se přitom nemůžeme divit. Dlouhé čekání na vůz, který má pod zadní kapotou ukrytý plochý šestiválec o objemu 3,8 litru a výkonu 350 kW, totiž musí být úmorné. Kupé zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 315 km/h. To vše při kombinované spotřebě 12,4 l/100 km.