Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Požáry Porsche 911 GT3: Na vině byl vadný šroub ojnice

Jan Mička
Diskuze (15)
Porsche už zná důvod požárů, které v minulých týdnech ochromily nejnovější generaci modelu 911 GT3. Na vině je vadný šroub jedné z ojnic.

Zatímco ještě včera nebyl důvod požárů nové generace Porsche 911 GT3 známý, dnes už máme ve všem jasno. Z oficiální tiskové zprávy automobilky totiž vyplývá, že na vině byl vadný šroub jedné z ojnic, což vyvrcholilo poškozením klikové skříně a únikem oleje. Ten se vlivem vysokých teplot v motoru vznítil a následek tohoto již všichni dobře známe.

Po zveřejnění případů nehod, kdy ze dvou nových 911 GT3 nezůstalo prakticky vůbec nic použitelného, provedla stuttgartská automobilka rázné kroky. Majitelům 785 vozidel (mezi nimiž je i britský moderátor televizního Top Gearu Richard Hammond) doporučila, aby své skvosty neprodleně zavezli do autorizovaných servisů Porsche a vyčkali na konečné vyjádření. V následujících týdnech a měsících bude u všech nových modelů 911 GT3 (i těch, které ještě nebyly majitelům dodány) provedena výměna postižených motorů a teprve poté budou moci opět (nebo úplně poprvé) vyrazit na silnice. Automobilka ale všechny příznivce ikonického kupé ujišťuje, že závada je „doménou" pouze verze GT3.

Rozhořčení zákazníků se přitom nemůžeme divit. Dlouhé čekání na vůz, který má pod zadní kapotou ukrytý plochý šestiválec o objemu 3,8 litru a výkonu 350 kW, totiž musí být úmorné. Kupé zrychlí z 0-100 km/h za 3,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 315 km/h. To vše při kombinované spotřebě 12,4 l/100 km.

Jan Mička
Diskuze (15)
Avatar - praděda7
20. 3. 2014 18:36
1 šroub?
V úvodu článku je jasně napsáno " Na vině byl vadný šroub", nikoliv nedostatečně utažený nebo přetažený šroub...........
Avatar - Ham.
20. 3. 2014 16:54
Re: 1 šroub?
Popsal jsi to přesně, ve zprávě Porsche se říká "vadnou montáží šroubů docházelo k jejich uvolnění a následně......"
20. 3. 2014 15:42
Beru si u Porsche
priklad od svojej aktualne materskej automobilky? >:D
20. 3. 2014 13:47
Re: 1 šroub?
Sroub samotny nemusi byt vadny. Problem moze byt v nespravnej montazi. Ak neboli dostatocne predpate, mohli sa uvolnit otrasmi.

Dokonca na tychto vykonnych motoroch (tusim ze aj u Porsche) sa tieto srouby utahuju az za medzu klzu, s vyuzitim plastickeho spevnenia. Toto sa overuje specialnym pripravkom ktory meria predlzenie skrutky, co je v motore dost komplikovana operacia. Ak si to niekto zjednodusi pouzitim "momentoveho kluca", tak mozu naozaj nastat problemy. Ono totiz ten spravny utahovaci moment je zavisly od trenia pod hlavou skrutky, v zavitoch, atd. Za toto ale potom nemoze sroub, ani jeho dodavatel...
20. 3. 2014 09:25
Re: ...
>:D >:D >:D >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[]