Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW chystá svolávací akci na systém časování Vanos

37 komentářů

Avatar - S8
S8
Čína se diví, že si všichni myslí, že tam můžu dovážet druhou jakost, když Čína vozí ven 25. jakost a pak ze sebe dělají světové dozorce kvality......žlutá zimnice zachvátí svět, kde jsem to jen četl.... :no:
Avatar - Choochoo
Choochoo
Cina vyvazi ven to co lidi chtej. Lidi chtej levny vyrobky a tak je dostanou. Kdyby chteli lidi kvalitni tak nebudou skoro zadara, jako vetsina jejich vyrobku. Je to jen o tom jake dostanou zadani
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně, Čína dokáže vyrábět i tak kvalitně, že v Evropě to tak neumíme.
Avatar - Dinar
Dinar
To je moc obecné prohlášení, pokud bychom se drželi alespoň u strojírenství, pak moje zkušenost říká, že není nemožné dostat z Číny velmi kvalitní výrobek (jiná věc je schopnost vývoje takového výrobku), ale dá to práci a výsledná cena je naprosto srovnatelná s evropskou, jinými slovy, v high end kvalitě nepřináší čínský výrobek žádnou výhodu.
MariAchi
Přesně, stačí jen vědět, a ne plkat o čínskym braku...
Jirik_H
BMW vyrábí druhou jakost? 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud BMW vyrábí pro čínský trh druhou jakost, potom někteří evropští výrobci ve svých továrnách v Turecku, Rumunsku, Maroku a Francii vyrábí jen 4 a 5 jakost... ;-\
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jistě Gilgítku... Tvůj fundovaný názor vžy pobaví.

BTW: Už jste s paní učitelkou probírali psaní háčků? >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vo svojom segmente ano 😄 Ale uznavam, je to lepsie ako Mercedes :-!
bez_prislusnosti
Mě Vanos odešel taky... špatně detekoval polohu, nevypínal řetěz, muselo se měnit uložení a vypínák (12.ooo neznačkový servis) a nakonec i řídící jednotka Vanosu, která je zvlášť - 17.ooo plus 4.ooo práce. Auto staré 6 let, odešlo to po 3.

Teďka se zase pokazila řídící jednotka v předním větráku (je tam nějaký plošný spoj za 7.ooo Kč, který je přímo v čumáku), to se naštěstí dalo vyměnit za obyčejný termostatický spínač. Připadá mi, že BMW dělá zbytečně "sofistikované motory" místo klasického 6válce tam dá 4 válec a tunu elektroniky a pak to tak dopadá...
bez_prislusnosti
Celkem 29.ooo Kč- chyba řídící jednotky - špatně se vypínal řetěz, teďka odešla řidící jednotka větráku chladiče (6 let) nová stojí 10.ooo, naštěstí tam jde dát místo ní obyčejný termostat.

Místo poctivýho 6hrnku jsou 4 a tuna elektroniky, která se kazí...
Nicco
nema i 6ti hrnek vanos?
_MT_
Má. Možná ale poctivým myslel nějaký historický kousek. 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Proč to dělat složitě, když to jde udělat složitěji..heslo dnešních motorů a celých aut...
Avatar - Hittman
Hittman
Proč to dělat složitě, když to jde udělat složitěji...heslo dnešních motorů a celých aut....sice se ušetří deci paliva, opravy jsou pak ale daleko dražší..
_MT_
Tohle zrovna zvedá i výkon.
Avatar - Anonym
Anonym
výkon jde nahnat i jinak a to při zcela shodné spotřebě.

Naopak lze spotřebu snížit třeba takovým vypínáním válců, ale to bohužel BMW nestačilo okopírovat od Cadillacu dřív než Mercedes>😁
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 No, Cadillac je typickým etalonem spotřeby. Poslední srovnání s BMW, které si pamatuju, je ATS s dvoulitrem vs. 328i, a to byla dost bída pro Cadillac. Papírový silák měl v reálu horší dynamické parametry, ale spotřebu v testu o dva litry vyšší. [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Ne, Cadillac vůbec není etalon ve spotřebě.

Cadillac měl vypínání válců jako první na světě v 70. letech, MB vtipně počkal, až budou dostupnější technologie, s kterými by to mohlo fugovat tak, jak bylo zamýšleno a zbytek obšlohnul.
A ono to pak skutečně fungovalo a nejen v Mercedesu, vid.

OHV 1,9 tuny 13,5
DOHC 1,7 tuny 13,7

stejná trasa, stejný jízdní styl, stejné podmínky

>😁 >😁 >😁
Avatar - Dinar
Dinar
A před třemi sty lety vymyslel náčelník Cadillac vypínání dvou kopyt... Koho to zajímá?! >😁

Stejně jako ty tvoje vykopávky, že žiješ v modelovém roce 2005 je tvoje věc, dal jsem odkaz na test aktuálních modelů, sám si přečti, jak "kladivo na 3er" dopadlo, dynamika ve vztahu ke spotřebě (tj. motor/převodovka) je největší průser ATS, a to stojí proti modelu, jehož motor rozhodně není z hlediska spotřeby a projevu tím nejlepším, co v Mnichově produkují, spíš naopak.
Avatar - Anonym
Anonym
Z uberwagen fans samozřejmě nikoho, nebot se vám to nehodí do krámu stejně jako další prvenství amerických zanček, je zajímavé, že nějakou novinku měly jako první vždy americké zančky, ostatní jen pár let vtipně počkali, okopčili to a vylepšili a pak ještě drze troubili to světa, že to měli jako první.

Tohle dělali rusové, které tady všichni nenávidí. Naprosto stejný postup - nakoupili dva packardy, buick a forda, zavřeli na na 3/4 roku v Moskvě do továrny a hle, za rok z toho byl nový ZIS. Tu něco vylešpili, tu něco přizpůsobili ruským podmínkám, základ okopčili a hotovo >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jo v modelovém roce 2005 ještě pár výrobců dělalo motory, v modelovém roce 2012-2014 už těch motorů je třetina, zbytek sou trapné ekoatrapy doplněné o turbíčka, start stop systémy, praskají tomu řetězy, nebo to váží pomalu jak obamova limuzína, protože to veze tunu baterek a ještě si tomu dovolí říkat sportovní limuzína >😁 >😁

Takový modelový rok mě už u valné většiny automobilek skutečně nezajímá.
_MT_
Chceš tím tedy říct, že Cadillac schválně pustil ven řešení, které nefungovalo, jen aby byl první, místo toho, aby si počkal, až bude možné vyrábět funkční verzi? To je vskutku hodné obdivu. >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Tehdá na to nebyly tenchologie, ono to fungovalo, jen se to občas zaseklo. Takže to jelo budto furt na osm, nebo furt na 6 nebo furt na 4 (což byl pak problém) >😁
_MT_
Ty bys snad vypínání válců dělal bez nějaké kontroly nad ventily? Nemluvě o tom, že takové systémy můžou umožnit implementovat variaci na Millerův cyklus.
Avatar - Anonym
Anonym
To vypínání válců fungovalo tak, že pro 4 válce se vypnul přívod paliva....takže štáva šla jen do 4 válců pokud nebylo potřeba akcelerovat.
_MT_
Tohle řešení má ale citelně větší ztráty než to, které se používá dnes.
MariAchi
Vidíš, kdybys připlatil 6 - 10 tisíc za prodlouženou záruku, měl bys po starostech.
bez_prislusnosti
a pak vyplázl desítku za každou pravidelnou prohlídku, protože v BMW dolívají i vodu do ostřikovačů za 90 Kč (8 minut práce) plus 145 kapalina...(a to jsem jim výslovně říkal, že vše kromě oleje si měním sám) olejíček s výměnou za pětku, atd... Poctivej soukromník vyjde i s olejem a filtrama do 3000 Kč.
MariAchi
Nevím kdy a kde jsi koupil BMW, ale už pěkných pár let dává BMW minimálně v ČR ke všem novým autům a autům z programu premium selection servisní balík "Inclusive", který zahrnuje servisní prohlídky zdarma a to na 5 let. Samozřejmě si můžeš dokoupit i jiné servisní balíky nad rámec "inclusive", záleží na tom jak a jak moc plánuješ auto používat.
Mimochodem - byť neplatím, tak fakturu v ruce mám a servisní prohlídka na X1 byla za 6800,- tedy ne za desítku a byla o rovných 900,- nižší, než cena za to samé u kolegova Hyundai i20 - mimochodem právě u Hyundai je prodloužená záruka podmíněna servisováním v autorizovaných servisech Hyundai (tak si teď nějak nejsem jistý, o jakém autě jsi to vlastně psal >😁 ).
Avatar - dal
dal
proč se Rapid nebude prodávat v Číně s TSi motory ale jen s 1,4 a 1,6. Nemohli by totiž dělat, že je vše v pořádku jako tady. 😉
_MT_
Ne jen v Číně, ale i v Rusku, nebo Brazílii a pravděpodobně dalších zemích. Jsou levnější.
nebezpecnavosa
Ještě chvíli než čínští soudruzi něco dokopírují a potom v rámci "ochrany domácích spotřebitelů" všechno zlé z ciziny vyženou a ti tam vše nechají tak jak to stojí a leží.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Z článku jsem se dozvěděl, že nevíme co je za problém, nevíme u jakých modelů, nevíme u kolika modelů a nevíme jestli to má spojitost s evropskou produkcí. Trochu mi to připomíná článek o hořících GT3, kde vlastně nebylo nic než spekulace. Proč si nepočkat na kompletní zprávu, tohle nemá žádnou hodnotu.