Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Digitální displej Audi TT použijí do roku 2015 další tři modely značky

Obrazovka před řidičem v novém Audi TT zobrazuje všechny nezbytné informace. Již nyní se chystá její použití v dalších modelech.
Zpět na článek
20. 3. 2014 16:26
20. 3. 2014 17:01
20. 3. 2014 19:40
20. 3. 2014 23:48
20. 3. 2014 18:40
20. 3. 2014 18:50
Avatar - honzanun
20. 3. 2014 16:26
Revoluce???
No, nevím, jestli je to revoluce - C4 Picasso má taky 12" displej, který tvoří celý přístrojový štít a dá se různě měnit jeho vzhled...

Každopádně je to ale skvělá vychytávka, kdy si můžete přizspůsobit vzhled přístrojovky tak, jak se vám zrovna líbí. A hlavně, když se jeden okouká, vyměníte vzhled za jiný. Předpkládám, že v (blízké nebo vzdálenější)budoucnosti nebude problém nový vzhledy stahovat z netu a nahrávat dle libosti... :yes:
Rozbalit vlákno
8
20. 3. 2014 17:01
Re: Revoluce???
Když dva dělají totéž, nemusí to být vždycky totéž ;-)
20. 3. 2014 17:37
Re: Revoluce???
Mercedes S ho měl z velké části už v předchozí generaci, současný ho má kompletně. BMW nabízí za příplatek pro 5er & 7er. Range Rover, Jaguar XJ ho mají už 4 roky. A to nemluvím o malosériových výrobcích, pro které je už dávno jednodušší sáhnout po displayi než vyrábět ručičky...
Neříkám, že to není hezké, ale kde je ta revoluce ? Že je to v grafice Audi MMI ?
20. 3. 2014 19:40
Re: Revoluce???
Dneska to ma kde kdo, v Evrope jeste treba Volvo S60 po faceliftu a v Americe pak kazde druhe auto letosniho modeloveho roku (Amici jsou obecne v elektronice na palube daleko vepredu proti Evrope). Ja to zazil treba i v Buick Lacrosse, coz je na americke pomery celkem levne auto, byt je treba rici, ze tam ten "Driver Information Display" jak tomu rikaji umi celkem kulovy. Dva rezimy zobrazeni, jeden "sportovni", ktery je neskutecne hnusny a jeden normalni touring nebo tak nejak mu rikaji. Fakticky to neumi nic navic proti beznym budikum s palubakem uprostred.
21. 3. 2014 11:08
Re: Revoluce???
Právě proto jsem vypisoval především prémiová auta, která to využívají víc - třeba ten předchozí MB S, potřebovali display pro noční vidění a různé asistenty, tak ho hodili doprostřed a otáčkoměr zůstal klasický... ;-)

Určitě to není vyčerpávající seznam... :-)
Avatar - lexi
20. 3. 2014 23:48
Re: Revoluce???
Taky 6stka to má. Ovšem rozumím marketingové strategii o revoluci :-)
21. 3. 2014 11:45
Re: Revoluce???
Přesně tak. Já musím říct, že mám s diplejem zkušenost z BMW 5 a tam se mi to vyloženě hnusí. U Mercedesu je to taky taková podivnost placatá hranatá nehezká, takže jsem toho byl odpůrce. Ale tady u Audi musim konstatovat, že se to dá udělat i hezky a docela se mi to líbí. Asi bych se s tím srovnal :-)
Avatar - xjara
20. 3. 2014 18:40
Re: Revoluce???
Jen jsem si precetl nadpis, bylo mi jasne, ze v clanku to budou popisovat jako prevratnou novinku. Take me hned napadl MB S nebo treba i lexus LFA
Avatar - JDM
20. 3. 2014 18:50
Re: Revoluce???
přesně tak jako si dneska stahuješ motivy do telefonu tak brzo si budeš stahovat motivy na přístrojovou desku >:D takže klidně ve svojí octavii budeš moci mít přístrojovku Ferrari >:D :yes:
Avatar - poterienko
20. 3. 2014 16:44
Digitální rychloměr
Upřímně nemám rád pouze digitální rychloměry neboli tachometry. Rád se dívám na to, jak ručička letí nahoru spolu s ručičkou otáčkoměru. Na druhou stranu se na něj dívám už jen kvůli tomu letu nahoru, rychlost čtu z displeje.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - honzanun
20. 3. 2014 17:31
Re: Digitální rychloměr
Pohyb ručičky je na digitálním přístrojovém štítu samozřejmostí.
Avatar - petrumr
20. 3. 2014 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2014 20:31
Re: Digitální rychloměr
u citroena je to ovsem spatne a tady samozrejme dobre
Avatar - poterienko
20. 3. 2014 20:50
Re: Digitální rychloměr
Jezdil jsem s minulou C4 v tom největším dodávkovém modelu a tam to myslím bylo jen digi. Tam je to ale stejně jedno, nedává se tam nic vyloženě silného. Myslel jsem tím sportovní auta, jako třeba GT86 apod., kde je už jen displej.
Avatar - eXp10it
20. 3. 2014 16:56
tak to jsem zvedavy
No tak to jsem uprimne zvedavy jak se bude resit prehrani grafiky uzivatelem kdy se predpokladam vynori spousta tvurcu takovych layoutu. Nemyslim ani tak jak to bude probihat pri prehrani ale jak se k tomu budou stavet fizli, stk a pojistovny. Prece jenom predpokladam ze stavajici budiky podlehaji nekakym normam a homologaci. Taky mi dost uchazi proc by to melo byt drazsi kdyz je to defakto unifikace a tak male displeje dnes chrli cinani ve spickove kvalite za par kacek.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - poterienko
20. 3. 2014 16:58
Re: tak to jsem zvedavy
Do teď jsem neviděl, že by se dala přehrát grafika MMI, jen změnit úvodní logo. Tak proč by měli vznikat modifikace zde? Navíc mi moc nepřijde, že si nové Audi kupují lidé, co to chtějí tunit.
Avatar - eXp10it
20. 3. 2014 20:16
Re: tak to jsem zvedavy
Nejde mi vůbec o AUDI, to je samozřejmě průkopník a lidi co si to koupí mezi prvními jsou "investoři" dalšího vývoje stejně jako u jakéhokoliv jiného TOP produktu v oblasti elektroniky.

Bavím se o stavu za 3-5 let kdy to bude naprosto běžné i u Hjundé, Škody nebo Dáčije. Ne snad proto, že by šlo o nejžádanější řešení ale právě díky tomu, že půjde o nejlevnější řešení (displeje za babku a hw/sw napříč všemi modely možná i koncerny stejný). A tady dojde i na ty modifikace uživatelského prostředí. A opravdu to nemyslím nijak špatně nebo skepticky, jenom jsem si povzdechl že jsem na to zvědavý...

A proč by měly vznikat modifikace? Individualita! Stačí se podívat kolem sebe jak lidé bydlí v domech které se snaží za každou cenou vymykat tomu "co má soused" jak kompozicí, tak měřítkem ale i barevností. Naprosto jedno zda jde o rodinný dům, chatu, nebo panelák... jenom aby to vypadalo jinak... co na tom že to nebude funkční a ni pěkné.
20. 3. 2014 17:24
Re: tak to jsem zvedavy
Display, který používají, nemá zrovna tradiční formát, je to myslím šestiúhelník.
Avatar - petrumr
20. 3. 2014 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
20. 3. 2014 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2014 20:54
Re: tak to jsem zvedavy
vono to musí fungovat ve vetsim teplotnim rozsahu nez je bezna pokojova teplota
sehnat klasickej TFT displej z teplotnim rozsahem pod -20 je docela problém a pod -30 snad nikdo nic takového nevyrabi, pak snad jedine OLED
navíc při vysokem okolnim jasu toho na displeji moc neunevidis
20. 3. 2014 23:23
Re: tak to jsem zvedavy
A ten display, který hned vedle straší už skoro 20 let (myslím navigaci), ten tyto věci splňovat nemusí a nesplňuje ? ;-)
21. 3. 2014 10:16
Re: tak to jsem zvedavy
vem si ale, kolik ta zabudovana navigace stoji
tam predpokladam teplotni rozsah do -20
navigace neni pro provoz auta nezbytne dulezita a to ani z pohledu legislativy
ale pochybuju, ze legislativa umoznuje, aby napr při -30 ti nefungoval tachometr
navíc při poklesu pod určitou teplotu je klasickej tft displej nevratne znicenej
problém se zobrazenim v minusovejch teplotách resej OLED displeje, ale prave tam je ta cena zatím hodne vysoko.
navíc OLED maj zatím i par nevyhod...
21. 3. 2014 15:10
Re: tak to jsem zvedavy
Ty nové levné navigace třeba do Renaultu už klesly na 12 tisíc, Dacia za dotykáč chce jenom 7,5. Náklady za display a nebo sadu ručiček už se nejspíše vyrovnají, protože když bylo třeba vyměnit v Laguně II přístrojovou desku, tak to taky vyšlo na nějakých 11-12 tisíc za díl...
Avatar - eXp10it
22. 3. 2014 19:45
Re: tak to jsem zvedavy
Mám za to, že auto není zrovna ten příklad kde by bylo nutné display provozovat při -30°C. Přece jenom se bavíme o interiéru a pokud pominu faktické připomínky, že při této teplotě už s většinou paliv od českých pump nenastartujete, stejně tak že vám bude aspoň 5 minut trvat rozmrazit alespoň okna tak se dostáváme k tomu, že display může být vybaven vlastním jednoduchým elektrickým vytápěním i chlazením třeba na bázi peltiérova článku...
Avatar - Martin911Turbo
20. 3. 2014 21:21
gratulace QNX a BlackBerry
BlackBerry umí, doufám že se poučí i ostatní automobilky, především BMW/Mini a nedají do svých útrob ten šmejd od Applu a půjdou stejnou cestou Audi :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2014 23:52
Jsem zvědavý,
jak se vyrovnají tyhle displeje s teplotními rozdíly - teoreticky by měly fungovat tak od -30 do +80. Každopádně toto je jen mezistupeň - snaží se displejem přesně okopírovat klasickou palubku. Dnes není problém koupit třeba čtvercový, ve vypnutém stavu zcela průhledný OLED displej. Ten by bylo vhodné umístit tak aby byl vidět skrz volant a zároveň "čouhal" nad volant a běžně se dívalo skrz něj. V případě potřeby by se tam zapnuly třeba pokyny navigace, rychlost, zelené světlo "eko" jízdy, obraz couvací kamery a podobné další věci. Možná by vršek věnce volantu mohl být z nějaké průhledné hmoty, aby volant jen minimálně bránil pohledu na displej. A vzhledem k ohebnosti a velmi malé tloušťce OLED displejů se možná v budoucnosti dočkáme předního skla, jehož jedna vrstva bude nějaký 3D OLED. Možnosti zobrazení rozšířené reality by se tím dostaly na úplně novou úroveň.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
21. 3. 2014 00:41
V každém případě..
tím definitivně končí pochybná móda kelímků a kbelíků. A jistě bude možné uploadovat "skin" se dvěma velkými kulatými budíky otáčkoměru a rychloměru s klasickými ručičkami. Něco na tenhle způsob: [odkaz] A ten v mém autě už zůstane definitivně. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2014 10:50
Re: V každém případě..
Klidně může přijít móda displejů v tubusech a kelímcích. To co teď předvádí třeba mercedes - tu obrovskou hranatou plochu jako obrazovka dlouho určitě nevydrží.
21. 3. 2014 17:06
Re: V každém případě..
Nebylo by to ostatně nic nového.
Avatar - Uživatel_5340709
21. 3. 2014 10:51
Zapomněli
jste na Jag XJ, ten už má displej dlouho.
Rozbalit vlákno
0