Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Digitální displej Audi TT použijí do roku 2015 další tři modely značky

David Bureš David Bureš 20. 3. 2014 • 18:06
11
31
Zobrazit náhledy (11)
Audi Audi Audi Audi Audi Audi
Obrazovka před řidičem v novém Audi TT zobrazuje všechny nezbytné informace. Již nyní se chystá její použití v dalších modelech.

Třetí generace Audi TT možná zvenku vypadá podobně jako předchůdci, uvnitř ale skrývá revoluční novinku – přístrojový štít tvořený digitální obrazovkou. Moc nepřekvapí, že chce Audi tento displej použít také v dalších automobilech.

Podle zpráv amerického serveru Car and Driver bude tato obrazovka standardem v chystané druhé generaci supersportu R8. Automobil bude postaven na stejných základech jako Lamborghini Huracán LP 610-4, které digitálním přístrojovým štítem rovněž disponuje.

Displej se dostane také do běžnějších automobilů, než je sporťák TT a supersport R8, objeví se v nových generacích modelu střední třídy A4 a velkého SUV Q7. Automobilka nicméně řeší, zda tyto vozy dostanou tuto obrazovku standardně, nebo za příplatek, systém přece jen zvýší cenu auta. Jistotou je, že si tato dvojice udrží i displej multimediálního systému MMI na středové konzoli. Ten nové TT postrádá.

Premiéra A4 a Q7 byla nedávno odsunuta, kvůli přepracování jejich designu. Všechny tři novinky díky tomu budou představeny v příštím roce.

Barevný displej před řidičem má v třetí generaci TT úhlopříčku 12,3 palce a rozlišení 1.440 x 540 pixelů. Dvojice standardních zobrazení ukazuje požadované položky mezi virtuálním otáčkoměrem a rychloměrem, případně přes celou plochu, kdy se hlavní ukazatele zmenší a přesunou do spodních rohů. V tomto zobrazení se například přes celou plochu zobrazí mapa navigace.

Ostrá verze TTS má ještě jedno „bonusové“ rozložení, kde je uprostřed dominantní otáčkoměr s digitálním rychloměrem a ostatní údaje se zobrazují po stranách. Podobnou specialitu můžeme čekat i v nové R8.

Související články

Témata
Avatar - eXp10it
22. 3. 2014 19:45
Re: tak to jsem zvedavy
Mám za to, že auto není zrovna ten příklad kde by bylo nutné display provozovat při -30°C. Přece jenom se bavíme o interiéru a pokud pominu faktické připomínky, že při této teplotě už s většinou paliv od českých pump nenastartujete, stejně tak že vám bude aspoň 5 minut trvat rozmrazit alespoň okna tak se dostáváme k tomu, že display může být vybaven vlastním jednoduchým elektrickým vytápěním i chlazením třeba na bázi peltiérova článku...
21. 3. 2014 17:06
Re: V každém případě..
Nebylo by to ostatně nic nového.
21. 3. 2014 15:10
Re: tak to jsem zvedavy
Ty nové levné navigace třeba do Renaultu už klesly na 12 tisíc, Dacia za dotykáč chce jenom 7,5. Náklady za display a nebo sadu ručiček už se nejspíše vyrovnají, protože když bylo třeba vyměnit v Laguně II přístrojovou desku, tak to taky vyšlo na nějakých 11-12 tisíc za díl...
21. 3. 2014 11:45
Re: Revoluce???
Přesně tak. Já musím říct, že mám s diplejem zkušenost z BMW 5 a tam se mi to vyloženě hnusí. U Mercedesu je to taky taková podivnost placatá hranatá nehezká, takže jsem toho byl odpůrce. Ale tady u Audi musim konstatovat, že se to dá udělat i hezky a docela se mi to líbí. Asi bych se s tím srovnal :-)
21. 3. 2014 11:08
Re: Revoluce???
Právě proto jsem vypisoval především prémiová auta, která to využívají víc - třeba ten předchozí MB S, potřebovali display pro noční vidění a různé asistenty, tak ho hodili doprostřed a otáčkoměr zůstal klasický... ;-)

Určitě to není vyčerpávající seznam... :-)
Články odjinud