z těch 100x změněných plánů je spíš cítit určitá bezradnost co vlastně s Alfou.....
Mito skončí ? Proč ? Z Giulietty crossover ala Kaškaj ? Co dál ? Zatím nevidím ještě ani to pomyslné světlo na konci tunelu mr. Fantozzi... ;-\
alfa hlavne potrebuje rozsirit portfolio modelov a nie zamienat si navzajom modely ( miesto giulietty spravit crossover a podobne ) ... a zase bude stat na 2 modeloch cela znacka.... akosi tym talianom nerozumiem co tym sleduju a kde to chcu dotiahnut.....
s ukoncenim MiTa to je tiez genialny tah a la italia.... nie zeby radsej uz davno spravili 5 dverak a rozsirili MiTo ktore je pekne sikovne a mohlo konkurovat 5 dverakom ako audi A1 ale nechaju 3 dverak doslova dozit bez nahrady... skoda reci... kto moze potom alfe fandit ked vidi co sa tam deje? Zaryti alfisti musia mat z toho co sa tam deje skutocne depresie, srandy bokom
Dle agentury JPP to celý vázne na tom že se hledalo vhodné designové středisko. Bylo několikero kol výběrových, losovaček a tak podobně - však znáte jak to chodí. Nakonec to, přesně dle očekávání nás místních znalců, vyhráli Jarda s Bertoňákem. Jenže ti si teď prý postavili hlavu, jako že když se z té Alfy tak dlouho neozvali, tak si budou klást extrémně luxusní podmínky, na což Pan Účetní samosebou, celkem logicky, nechce přistoupit. Já to vím jen tak z doslechu neb Jardu s Bertoňákem znám toliko "od vidění". Více by měl vědět GTI, neb ten si s nima tyká. Tož tak.
:-):yes: Tady Bertoňák, tak se zase s Jardou hlásíme. Jdeme do laufu, to říká Jarda, já nevím, co znamená lauf tak nehodnotím, moje zásada, každopádně tentokrát už se alfa natuty ozvala. Včera přišel dopis, škoda, nebyli jsme s Jardou doma, ale bába co u nás na pavlači myje schody říkala, že to musí bejt něco významnýho, protože takový pošťáky prej ještě neviděla. Měli bílý pláště a nesli nějaký kimona s koženejma popruhama. Jarda říkal, že to jsou určitě slavnostní roucha pro klasický tuningáře na cestu na jih. No tak dnes ten dopis otevřem, zatím jsme z poštovního razítka vytušili akorát první dvě písmena - Bo. Jarda říká, že prej to bude tutově Bologna, no nevím, uvidíme. Každopádně my, klasický tuningáři, jdeme stále dál, o tom nemůže bejt pochyb.
Tuning forever, Bertoňák
P.S. Tak to prej nebylo z Alfy, Jarda na mně na pavlači právě volá, že je to z jinýho města. No co, tak jim tam zatím můžem s Jardou ztuningovat náměstí.
Tento článek je opět ukázka novinářské neprofesionality. Jak je možné, že autor neuvedl, odkud čerpal výše uvedené informace?
Jinak se mi to celé nějak nezdá. Zrušení nového Spideru na bázi MX-5 je doslova šokující a nahrazení Giulietty crossoverem ještě více. A to už nemluvím o tom, že nová Giulia má být postavená podle požadavků amerických a asijských trhů :-( Prostě pokud je toto vše pravda, tak je to všechno úplně špantě. :'-(:no:
Je to neverending story. Nadruhou stranu Sergio už má konečně vzhledem ke Chrysleru uvolněné ruce a jak je vidno na Maserati, začíná plnit sliby i vzhledem k Evropě.
A ja by som sa vôbec nedivil, keby išla za lanciou. Tie tanečky môžu mať dva dôvody, prvý, že by aktuálnym modelom neprospelo ak by vyhlásili, že značka končí a druhý, že potrebujú získať čas, kým sa definitívne rozhodnú čo s ňou. Bohužiaľ možnosť eutanázie je reálna.
Konec?
To si u Alfy nemůžou dovolit!
MITO by naopak mělo pokračovat a to i ve variantě 5 dvéřové..
Giulietta by měla dostat nástupce..je to úspěšný model.
Nějaký crossover by se hodil , ale navíc!
SUV segment by také měli podchytit..viz Mazda!
Snad uvidíme světlo na konci tunelu.. ;-)
Končící Lancia je mementem.
Proc by si to nemohli dovolit? I jine americke znacky uplne zarizly nebo prodaly sve neziskove evropske dcery a je otazkou do jake miry dava smysl cpat Alfu Romeu, ktera nefunguje ani ve svem segmentu sportovnich vozu, do vysoce konkurencniho segmentu SUV kde nema zadnou historii. Proc by nove SUVcko melo byt Alfa Romeo, kdyz ma Chrysler v portfoliu znacku, ktera koncept SUV vymyslela a ma v tomhle segmentu pul stoleti trvajici tradici?
Mne cela tahle "strategie" prijde jako uz hodne zoufala snaha zabranit blizici se katastrofe. Nedari se nam v nasem segmentu a nasem trhu, kde mame stoletou tradici? Tak budeme diverzifikovat na nove trhy a segmenty, kde jsme bud nikdy nebyli nebo nas tam nikdo nechce. Opravdu si nekdo mysli, ze Alfa Romeo, ktera se nedokaze prosadit v Evrope, kde je znama, ma tradici, znalost spotrebitele a dlouhoudobe portfolio odpovidajicich modelu, najednou zazari v USA, kde je znama jenom jako ostuda z doby pred dvaceti lety, bude celit nejsilnejsi konkurenci na svete a navic potreby tamniho trhu vubec nezna?
Trosku mi to pripomina studenta, ktery sve blizici se vyhozeni pro neschopnost z UJAKu "resi" prestupem na CUNI. :-)
Dobře vystiženo, navíc ty kecy o zvýšení exkluzivity. V současné době si většina raději koupí Golf než Julinu a najednou má být Alfa nad D3 a zajistí se to ukončením Juliny a Mita a zavedením zadního náhonu auta pro číňany a američany.
Zatím nám chcípla Lancia a z Fiatu zbývá pomalu jen 500.
Takhle... jaké skutečně sportovní vozy od Alfy znáš? Alfa nikdy nebyla primárně výrobce sportovních vozů, byl to výrobce normálních vozů se sportovním duchem.
Je odvážné říkat, že se Alfě v Evropě nedaří, přestože má "portfolio odpovídajících modelů". Alfa nemá portfolio, Alfa má Giuliettu v jediné karosářské verzi... a k tomu 4C, které se snad daří přiměřeně, a Mito, kterému se tedy právě moc nedaří. Je pravda, že ani té Giuliettě se moc nedaří... což upřímně úplně nechápu, podle mě je to v rámci segmentu hodně dobré auto... ale je fakt, že aby trh začal brát Alfu vážně, asi potřebuje víc než tu Giuliettu.
PS: mně by se třeba líbil hezky udělaný kombík od Giulietty...
Tim sportovnim jsem myslel auta na bezne jezdeni, pouze se sportovnim naturelem, ne nejake specialy jako dela Lotus. Porfoliem odpovidajicich modelu jsem myslel, ze jeji produkce je v kontextu evropskeho trhu. Alfy Romeo 156, 159 byly vzdy mineny jako protivaha nemecke premiove sportovnejsi produkci typu BMW 3, nejsou to osmivalcove premotorovane mrchny co jezdi pouze rovne ve smyslu Dodge Charger nebo Ford Mustang, tedy auta se sportovnim naturelem v americkem duchu. Samozrejme to, ze nabidka Alfy Romeo neni ani na EU trhu konkurenceschopna minimalne dekadu o to se nikdo nepre, to je videt i na prodejich.
To o co mi slo, ze Alfa Romeo nedokaze uspech na trhu, ktery duverne zna a chce to resit prechodem na trh na kterem dve dekady nebyla, nikdy se ji tam moc nedarilo a kde ma image v suterenu. Uz vidim jak se bude v USA prosazovat v tamnim skoro premiovym segmentu sportovnich vozu, ktery maji dukladne pod kontrolou zejmena japonske znacky typu Lexus, Infiniti nebo Acura s jejich modely konstruovanymi primo pro americky trh, tradici, distribucni siti a vernymi zakazniky. A jakakoliv snaha v USA konkurovat nedostizne D3 je uz uplne mimo misu.
informace o ničem. Čím více se časově vzdalujeme od poslední nové alfy (c4 neberu v potaz) tím méně věřím v reinkarnaci značky, jestli ale skutečně příští rok vyjede nová alfa se zadním náhonem a nebude to jen nějaký narychlo přebouchaný pentagram, tak snad zatáhnu večírek pro všechny, co tu roky znechuceně čteme články, že alfa už už předvede kladivo na 3er, ukáže šest nových modelů atd.... :-!
Co tady účetní předvádí, to je vědomě řízená likvidace Alfy. Jinak to nazvat nelze.
Značka, která vždy dělala sportovně střižené modely, vypustila prcka MiTo s dvouválcem, který jde s prodejem od desíti k pěti.
Giulietta prodejně také neexceluje, čehož je nesmírná škoda, ale udělat z ní v budoucnu obtloustlé SUV, je prachsprostý hřích.
Sedanu se jen tak trh nedočká a samo o sobě je to opět špatná strategie. Zákazníci v této třídě nejsou ochotni experimentovat a většinou volí osvědčené a časem prověřené modely. Utrhnout tu nějaký relevantní tržní podíl, bude nesmírně obtížné a hlavně finančně nákladné.
Kusovky jako 8C a 4C Alfu nespasí a účty nezaplatí. Ty spíš prohlubují ztrátu. A Alfa musí začít vydělávat, jiná cesta není.
On jí nemá už kam dát...
V Evropě je AR tak jak bychom ji chtěli - mrtvá (protože D3), v USA si ještě pamatujou pětasedmu i mají peníze - ale překáží D3, Brazílie je chudá, v Číně AR nemá jméno a JAR a AUS jsou malé trhy. Zbývá tedy jen Japonsko a Itálie a pro tyhle dva trhy se auto dělat nevyplatí...
Přesně tímhle tématem se zabývám aktuálně v DP a pozitivní závěry mi rozhodně nevycházejí...
V Americe neni pro Alfu problem D3 stejne jako pro Jawu neni problemem Honda, D3 je do te miry uplne nekde jinde, ze ji Alfa nemusi moc resit. Hlavnimi konkurenty jsou japonske znacky, jednak Lexus a pak hlavne Infiniti a Acura, kteri delaji presne ta auta, ktera by chtela vyrabet Alfa Romeo, akorat narozdil od Alfy je delaji dlouhodobe a uspesne.
tak na ten se opravdu moc těším. Celkem moc mě mrzel propadák 159. Přitom to bylo úžasné auto. Vzpomínám si na dobu, kdy se 159 objevila poprvé. To bylo jedno z aut mých snů. Teď, když už bych si ji mohl dovolit, se nevyrábí, tak si musím počkat možná déle jak rok a půl ( podle mě to bude dva, možná i víc ).
No na nového ABARTHka se fakt těším. Konečně budou mít auto, které u některých nevzbudí dojem, že jde o (promiňte ten výraz) buznacar.
To je zase znalců... a přitom je to správný postup:
napřed si zajistit prachy.. a až pak je začít utrácet. ;-)
Giulia se mi líbí... Giulietta taky!
Jen to souznění jmen je móda, co moc nemusím... to je jako s "500"... jsou to super auta - ale proč se, šmánkote, nejmenují jinak?!
Pěkně to ještě zvaž, tady něco pozdrž, tam nech něco předělat, novinářům a analytikům zase něco naslibuj, ať mají o čem psát, pak to zase zpřeházej a začni znova. No a Alfa bude v suchu. Tedy spíš na suchu, protože prodeje už jsou letos nižší než u Lancie. No a počítám, že v druhé polovině roku budeš mít dost "důkazů", že živit Alfu se nevyplácí a necháš jí odpojit od přístrojů, tvoji Američané ti porozumí. Jasně, ty to víš už teď, ale "politicky" by to tak nějak nebylo "košér" a tvoji Italové by dělali scény, takže se jim to musí podat pěkně pomalu, s hodně velkými okecávačkami, prostě pořádný tijátr, takový honosný, dlouhý a velkolepý pohřeb jako když zhasne Capo di Tutti Capi. Až na pár diskuzních teoretiků, kteří si ale stejně nikdy novou Alfu nekoupili, ti to nikdo nemůže vyčítat a ekonomicky nahlíženo je tvé počínání zcela logické a nepostrádá potřebný pragmatismus, prachy se musí lít do výdělečných projektů, což v žádném případě nejsou evropské značky tvého koncernu ani evropské trhy. Tak přeji mnoho nápadů při vymýšlení dalších strategií, už to nebude dlouho trvat. Vydrž Sergio, vydrž. :-)
Sergio Marchionne je typickym manazerom psychopatom s ktorymi sa zial stretavame v dnesnej dobe bezne. Vedia pocuvat len svoje vlastne nezmyselne napady a namiesto toho aby nadviazali na to dobre co vo firme zostalo a zamysleli sa nad tym co sa robi zle, radsej vsetko rozbiju.
Alfa 4c je uzasna, to sa podarilo. Ale toto ostatne su nezmysly. Vracat sa k zadnemu nahonu je proste kravina. Aspon v tejto triede. Dokonca aj Mercedes sa prisposobuje mainstreamu a CLA je predokolka! Zadny nahon je pre dnesneho elektronikou rozmaznaneho motoristu proste zbytocna haluz a neverim ze s tym alfa prerazi a natrhne baworakom *!
Giulietta je jedno krasne auto ktore by mohlo byt uspesnejsie ak by sa im podarilo dosiahnut priatelskejsiu cenu a vylepsit image spolahlivosti. Urobit z nej crossover je zverstvo. To je trieda k nicomu, vystrelok doby. Alfa je tradicna znacka a nemala by sa uchylovat k takymto uletom. Nissan je nieco ine.. Uz im nic neostavalo a navyse predsa len mali aspon SUV. Alfa v tomto segmente nikdy nebola. Je to vystrel do tmy.
O Lancii sa moc rozpisovat nebudem.. Delta bola krasne auto a aj prakticke. Ako jedno z mala v triede mala posuvnu radu sedadiel. Netusim co zvorali ze nebola komercne uspesna ale opat to boli detaily + cena. Riesenie opat podla mna nie je v pochovani znacky.
Pod vedenim Sergia Marchionneho skrachuje cely Fiat. Davam mu na to maximalne 4 roky.
Viděl jsi výroční zprávy Fiatu? Rozhodně nekrachujou ;-)
To, co udělal Marchionne s Chryslerem je manažerskej a účetní majstrštyk, kterej se povede jednou za desetiletí :-)
Coz ovsem neznamena, ze to nebude znamenat konec Fiatu jako automobilky. Cim bude Chrysler uspesnejsi a ziskovejsi, tim na tom bude Fiat hure. V kazdem businessu je to tak, ze SBU ktera prinasi nejvice penez zaroven dostane nejvice na investice.
V klasicke BCG matici by Chrysler a jeho americke znacky byly momentalne klasifikovane jako hvezdy, zatimco Fiat a jeho znacky typicti psi. A standardni manazerske uvazovani je do hvezd investovat, psi omezit az zrusit.
Fiat nezkrachuje, protože ve finále zůstane de fakto jen ten Chrysler a všechny ostatní mainstreamové značky koncernu stáhne účetní ke dnu. Tomu se říká majstrštyk >:D:no:
Velmi pochybny lesk pozlatka bez realnej substancie - a to uz dlhe desatrocia.
Mozeme ist este hlbsie do historie, kde najdeme zaujimave technicke riesenia - nedotiahnute a zozrane hrdzou. A aj vysledok spoluprace s Nissanom, ktory ponukol dizajn a Alfa techniku...
Alfe by teraz pomohlo, keby zasla k Mazde po jedno aj druhe, ale zda sa, ze ani ta technika nebude.
Fiat nevie, ako s Alfou nalozit, a predat ju nechce - bud ju o par rokov redukuje ako Lanciu alebo to cele preda Cinanom.
on těm keců ještě někdo věří ??? tohle slýcháme už 10 let od doby co strejda Markujón nastoupil do vedení Fiatu. 8-s:no::no:
PS: Ano husarský kousek s Chryslerem se mu povedl, byl to sice pěknej risk a skoro dalo by se říct ruská ruleta ale vyšlo mu to, ale co zbytek koncernu ? roky letí a kde nic tu nic :no::no: