Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia vrátí značce dávný lesk

Michal Fokt
Diskuze (47)
Už příští rok vyjede na silnice nový sedan střední třídy Giulia, od něhož si Alfa Romeo slibuje, že oživí dávnou slávu značky.

Alfa Romeo je už roky pouze stínem sebe sama, doba, kdy z jejích aut doslova stříkaly emoce, už je dávno pryč, ale Fiat si myslí, že už ví, jak milánské značce vrátit původní lesk. Něco už naznačil sporťák 4C, jenž se podle dostupných informací zdá skutečně hodný jména značky, ale ten do kasy moc peněz nepřinese, je potřeba postavit opravdu dobré masové modely.

Klíčovým autem bude sedan střední třídy Giulia, jenž bude hotový za rok a půl, tedy koncem roku 2015. Šéf Fiatu Sergio Marchionne prohlásil, že se Giulia poučí z chyb svých předchůdců a proto bude lehká, výkonná, hezká a s pohonem zadních kol, aby byla dostatečně atraktivní alternativou BMW řady 3.

A nejen to. Bude předvojem dalších modelů, které mají značce zajistit jistou budoucnost. Ve svých plánech ovšem Alfa poněkud vypouští evropský trh a zaměří se na USA a Čínu, s čímž souvisí likvidace předokolkových hatchbacků. Mito nebude mít nástupce a z Giulietty se zřejmě stane variace na crossover Nissan Qashqai. Ten doplní plnohodnotné velké SUV a později také další sedan, zacílený tentokrát na BMW řady 5. Vše pochopitelně "made in Italy", aby měla značka patřičný zvuk a šarm.

Zavržen byl nakonec plán na malý roadster, ve spolupráci s Mazdou vznikne sporťák s logy Abarth, jediným čistě sportovním modelem značky tak bude v dohledné době kupé 4C a jeho otevřená verze.

Michal Fokt
Diskuze (47)
Avatar - del42sa
26. 3. 2014 10:24
Alfa Romeo Giulia vrátí značce dávný lesk
on těm keců ještě někdo věří ??? tohle slýcháme už 10 let od doby co strejda Markujón nastoupil do vedení Fiatu. 8-s :no: :no:

PS: Ano husarský kousek s Chryslerem se mu povedl, byl to sice pěknej risk a skoro dalo by se říct ruská ruleta ale vyšlo mu to, ale co zbytek koncernu ? roky letí a kde nic tu nic :no: :no:
Avatar - del42sa
26. 3. 2014 09:49
Re: Pan katastrofa
Fiat nezkrachuje, protože ve finále zůstane de fakto jen ten Chrysler a všechny ostatní mainstreamové značky koncernu stáhne účetní ke dnu. Tomu se říká majstrštyk >:D :no:
26. 3. 2014 09:04
Re: Pan katastrofa
Coz ovsem neznamena, ze to nebude znamenat konec Fiatu jako automobilky. Cim bude Chrysler uspesnejsi a ziskovejsi, tim na tom bude Fiat hure. V kazdem businessu je to tak, ze SBU ktera prinasi nejvice penez zaroven dostane nejvice na investice.
V klasicke BCG matici by Chrysler a jeho americke znacky byly momentalne klasifikovane jako hvezdy, zatimco Fiat a jeho znacky typicti psi. A standardni manazerske uvazovani je do hvezd investovat, psi omezit az zrusit.
26. 3. 2014 09:00
Re: Tohle je jak rádio Jerevan,
V Americe neni pro Alfu problem D3 stejne jako pro Jawu neni problemem Honda, D3 je do te miry uplne nekde jinde, ze ji Alfa nemusi moc resit. Hlavnimi konkurenty jsou japonske znacky, jednak Lexus a pak hlavne Infiniti a Acura, kteri delaji presne ta auta, ktera by chtela vyrabet Alfa Romeo, akorat narozdil od Alfy je delaji dlouhodobe a uspesne.
26. 3. 2014 08:49
Re: eutanázia
Tim sportovnim jsem myslel auta na bezne jezdeni, pouze se sportovnim naturelem, ne nejake specialy jako dela Lotus. Porfoliem odpovidajicich modelu jsem myslel, ze jeji produkce je v kontextu evropskeho trhu. Alfy Romeo 156, 159 byly vzdy mineny jako protivaha nemecke premiove sportovnejsi produkci typu BMW 3, nejsou to osmivalcove premotorovane mrchny co jezdi pouze rovne ve smyslu Dodge Charger nebo Ford Mustang, tedy auta se sportovnim naturelem v americkem duchu. Samozrejme to, ze nabidka Alfy Romeo neni ani na EU trhu konkurenceschopna minimalne dekadu o to se nikdo nepre, to je videt i na prodejich.

To o co mi slo, ze Alfa Romeo nedokaze uspech na trhu, ktery duverne zna a chce to resit prechodem na trh na kterem dve dekady nebyla, nikdy se ji tam moc nedarilo a kde ma image v suterenu. Uz vidim jak se bude v USA prosazovat v tamnim skoro premiovym segmentu sportovnich vozu, ktery maji dukladne pod kontrolou zejmena japonske znacky typu Lexus, Infiniti nebo Acura s jejich modely konstruovanymi primo pro americky trh, tradici, distribucni siti a vernymi zakazniky. A jakakoliv snaha v USA konkurovat nedostizne D3 je uz uplne mimo misu.