Nejnovější produkt korejského automobilového průmyslu má logo Chevroletu, který však zřejmě dodal i technické a marketingové know-how. Jako doma se má totiž Cruze cítit na mnoha různých trzích světa.
No nevím co u Chevroletu plánují, ale na velká prodejní čísla bych to neviděl. V nižší střední už mají někteří své místo jisté a pochybuji, že by je Cruze sesadil z trůnu. Přejme mu hodně štěstí (bude ho potřebovat).
Ja si myslim, ze by nekoho sesadit mohl, je to krasny sedan, dobra vybava za dobrou cenu, motory slusne, no ja osobne mam vybrano, navic ten krasny velky znak vepredu, no naadhera...doufam, ze se ho dockame, ze to GM nezabali drive
Já v tom cítím velikostí, motory i proporcemi karoserie lehký přesah do střední třídy. Možná se budou v Evropě snažit zespodu zastoupit chybějící Vectru... Na fotkách vypadá Cruze pěkně, není líbivé ale má "šmrnc". Jenže dokud nebudou mít hatchback a kombi, můžou na prodejní úspěchy rovnou zapomenout.
On Chevrolet v poslední době vůbec vyrovnává propady prodejů Opelu. S největší pravděpodobností se GM s Oplem rozloučí (aspoň s většinovým podílem v něm) a tak by pozici Opelu (=leader množstevních prodejů GM v EU, resp. Evropě) měl vystřídat Chevrolet. GM (ať už tyto 2 písmenka budou symbolizovat v budoucnu cokoliv) si musí zachovat přístup na evropský trh, třeba pomocí dealerské sítě Chevroletu.
V kategorii nižší střední (zdráhám se 4,6m sedan nazvat kompaktem) odvedly slušnou práci ve prospěch Cruze automobilky Kia a Hyundai. Slušnou prací myslím dostat povědomí o současné kvalitě korejské produkce mezi lidi. Současně jsou to také hlavní konkurenti. Je tedy logické, že Chevrolet se vydal cestou sedanu a atakováním opačné velikostní strany této třídy.
Sedan v nižší střední v Evropě nikdy neměl na růžích ustláno. Focus sedan, Jetta, Mégane sedan, Astra sedan všichni s vyššími výbavami, motory a cenami, než jejich hatchbackové varianty. Japonci Civic, Lancer, Mazda3, Corolla se taky prosazují jen stěží. Naproti tomu Linea, z nižších tříd útočící Logan, Thalia... tam vidím nejtěžší soupeře pro Cruze.
Z mého pohledu 25tis kousků za rok v Evropě není nadsazené číslo, ale velmi střízlivý odhad, který bude překonán. Cena, velikost, vzhled (dobře popsal výše Ricardo), málo přímé konkurence :yes:
Linea mozna, ale thalia nebo logan asi souperi nebudou, uz jen cenove je Cruze nekde jinde (to nemyslim, ze bych temi auty opovrhoval), Cruze si dokazu predstavit krasne vedle toho Megana, Astry nebo Jetty, Cruze bude mit vsak jednu velkou vyhodu a to, ze neni odvozeny od zadneho hatchbacku a tudiz je hezky tvarovany, nijak useknuty zadek, to se mu nezu uprit.
U Meganu byl sedan o 100 000,- levnější než bratříček z Francie hatchback. Hatchbacku Megan tento levný sedan z Turecka moc nepomohl. Spíše naopak. Lidé pak Megana vnímaly na základě zkušeností se sedanem jako levné pohupující se auto.
Automat ne, rad kvedlam, i kdyz kolikrat toho mam ve meste plne zuby, s padlama je idealni. motor 1.8 dobry, ani ten zaklad neni k zahozeni 83 kW v 1.6 je pro toto auto dostacujici, s timhle se zavody jezdit nebudou (WTCC je neco jineho :), urcite benzin, zas tolik toho nenajezdim, nafta nema smysl. no uz se tesim, az ho tu uvidim, image Chevroletu poleti urcite nahoru, pokud je toto zacatek obmeny portfolia v Evrope, jen tak dal, muze byt z Chevroletu plnohodnotna konkurence
Svý místo nemá jistý nikdo. Zadek je takovej divnej, ale předek je přinejmenším zajímavej (byť to horizontální rozdělení mřížky chladiče vypadá na fotkách divně) a interiér vypadá (o5, zatím na fotkách) dokonce nezvykle gut, mnozí by se mohli učit.
Toto je ovsem sedan, a tych jednak nie je v nizsej strednej zrovna vela, a navyse aj tie co su tak vyzeraju tak akosi zvlastne. Tento typ karoserie sice nie je u nas az tak oblubeny, ale kto naozaj chce sedan, tak nema velmi z coho vyberat...
Samozrejme necakam ze tento voz bude v prvej desiatke predajov, ale myslim ze si predsa len najde svojich klientov. Ked stlacia cenu pod 400tisic, a pridaju v akcii klimu, bude to dobry kauf. Navyse ten "zakladny" motor (1.6, 16V, 83kW, variabilne casovanie) vyzera velmi dobre, to by sa aj niektori zvucnejsi vyrobcovia mohli zamysliet nad tym co za zakladnu motorizaciu nam ponukaju!
To je jasne, ale co si budeme nalhavat, kdyz bych si uz kupoval takove auto, urcite to nebude kvuli vykonu, o toho jsou tu jini. No ale nestezoval bych si, kdyby tu dovazeli jejich prave americke motory nejaky 8mivalec, to by byla teprve jizda, at to zere treba i travu okolo :-)
voni ty americky 8 valce zas tolik nezerou, to je jen zazita myslenka z ruznych serialu a filmu kde padaj radoby vtipne hlasky "a kolikpak to zere? 30 nebo 40 na 100" >:D treba s Challengerem R/T 5.7 V8 se da bezproblemu jezdit s prumerem 13-14 litru, a to ma clovek pod nohou 370 hrebcu, kdys to vezmu kolem a kolem, tak se stejnou spotrebou se jezdi treba s Imprezou STI (znamej ma WRX a pod 12 se nedostava) takze kdys se k tomy americkymu 8 valci da treba LPG, tak to pak jezdi za uplne stejny prachy jako treba nejakej 2 litrovej turbodiesel s ani ne polovicnim vykonem a odpornym zvukovim projevem :-)
Jasne, pro me je treba spotreba 15 v pohode, kdyz slysim ten motor, nemam s tim zadny problem, to je proste nadhera. Ale rvat do toho LPG? Trosku blazen ne? :-) Kdyz uz si sezenu takovy motor, nebudu ho prece takhle prasit! No a v takovemto lehkem aute mit 8 valcu (coz amici dokazou) nemusi ani znamenat velkou spotrebu, clovek by lechtal plyn a jelo by to lepe nez cokoliv okolo
tak to má asi vypínání poloviny válců, když v klidu jezdí za 13-14litrů. Jinak ale, při vší úctě, nevěřím, že při městských crcačkách jde pod 17 a pokud necháš stádo rozběhnout, tak pod 16 taky mimo město nepůjde - spíše kolem dvaceti. Něčím ty hrnky nakrmit musíš ;-). 13-14 budeš dělat, když pojedeš v klídku tak osmdesátkou, skoro na volnoběh. A to ti ten motor určitě nedovolí, nechat ho v klidu s takovým stádem a zvukem....A s wrx uděláš klidně 9,5 litru, ale musíš projít nejdříve terapií - nešlapat na plyn a odolat pokušení. Já jezdím s tímhle motorem, ale ve foresteru a s automatem v průměru za 12.... při hodně náročném stylu za 14,5.
u americkych aut sa pocita spotreba v milach na galon. Ak prejdes 10 mil na 1 galon benzinu, mas "europsku" spotrebu 25L/100km.
A jazdit velkoobjemovy americky 8-valec na lpg? Tak to je teda pekna uchylka. Bude to mat tiez urcite zaujimavy zvuk. A na nadrz obvykleho rozmeru prejdes mozno 100km, ale nesmies velmi slapat na plynovy pedal...
zvlastni, mame tu jeden Chevrolet Suburban s motorem 5.3l a na 65litrovou LPG nadrz ujede cca 300km, to bude asi nejakej zazracnaj >:D jedina skoda je ze n91 tu neni nijak vyrazne levnejsi, protoze provoz na benzin je prave na n91-n95, a zvuk to ma na benzin a LPG uplne stejnej ;-)
A pokud bude za 430 000 se slušnou výbavou s tou 1,8, tak si dovedu představit, že si to kupce najde...
Ale trhák to nebude... Byť to enní odvozenina z hatche, tak zadek působí orpavdu korejsky (alá BMW řady tři), tedy hodnotím zadek :no:
Jinak auto jako celek :yes:
Narozdil od auta, ktery me nijak zvlast nezaujalo a diru do sveta udela v zapadni Evrope jenom stezi (jako liftback a tudiz konkurent Octavie by to melo urcite nadejnejsi), me celkem pobavila druha fotka zleva ve druhem radku odshora. Povsimnete si naskrobene sedive nemecke familie s fadnim stribrnym Ceckem, kterak zavistive okukuje pestrobarevnou a bohatou nadheru rodinky vlastnici Cruze. V realu to bude spis naopak, ale i tak je to docela vtipny. :-)
Suhlas...nafta je podla mna hlupost a ked uz setrit tak ako hovoris ty , kupit silny benzin a dat tam lpg.. Inak vobec nechapem kdo da do maleho auta diesel a este priplati aj 100tis... 8-s
Naživo uvidíme, interér vyzerá nadmieru dobre, exteriér tiež nie je zlý, len vpredu to s tými hranatými svetlami asi kvapku prehnali. Počkám si na priame stretnutie, pred časom som bol z vozov tejto značky nemilo prekvapený, pomerne lacné plasty boli aj v drahších autách a ich pach a pach lepidiel v kabínach nebol práve príjemný.