Chevrolet Cruze se v květnu začne v Evropě nabízet za 14.990 Euro (cca 405 tisíc Kč)
Zcela novou informací je záměr evropské centrály nabízet základní, ale velmi slušně vybavenou verzi za necelých 15 tisíc Euro (přibližně 405 tisíc korun). První vozy se v Evropě mají objevit v květnu 2009. Sedan nižší střední třídy s úctyhodnými rozměry nebude směřovat jen do tradičních zemí na jihu a východě Evropy, kde je tento typ karoserie populární, ale velké plány s ním má třeba i německé zastoupení, které se netají záměrem nabízet jej jako levnější alternativu k Opelu Astra.
Základní model má mít standardně 6 airbagů, ESP, rádio s CD přehrávačem nebo elektricky ovládaná okna, ale za klimatizaci bude nutno platit zvlášť.
Výrobce ohlásil čtyři čtyřválcové motorizace. Zážehové motory 1,6 16V (83 kW, 153 Nm) a 1,8 16V (104 kW, 176 Nm) mají celohliníkovou konstrukci a variabilní časování sacích i výfukových ventilů, turbodiesel 2,0 (110 kW, 320 Nm) patří zřejmě k již známé (nově údajně modernizované) produkci korejské motorárny. Později příjde i slabší verze turbodieselu s 92 kW. Jako alternativu ke standardním pětistupňovým převodovkám nabídne Chevrolet novou šestistupňovou automatickou převodovku.
Design bude jistě jednou z hlavních zbraní Chevroletu Cruze. Dynamicky tvarovaná příď a celkově čistě působící kombinace hran a zaoblených ploch osloví i náročné Evropany. Příslušnost novinky ke značce Chevrolet poznáte pouze podle modifikované masky, zcela nová je boční linka, kterou vysílají do boků kraje přední světlometů. Cílem designérů prý nebylo ohromovat revolučním designem, ale přivést do výroby solidně vyhlížející sedan se sebevědomě, zcela na krajích karoserie umístěnými koly.
Uvnitř výrobce slibuje také výrazný mezigenerační posun, kvalitní materiály a více místa ve srovnání s modely Lacetti/Nubira. Mezigenerační zlepšení je avizováno i v oblasti tuhosti karoserie (+140 %) a jízdních vlastností. Automobil je postaven na zcela nové platformě budoucího Opelu Astra.
Chevrolet Cruze v Evropě | |||
Motor | 1,6 16V | 1,8 16V | 2,0 D |
Zdvihový objem [cm3] | - | - | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 83/6400 | 104/6200 | 110/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 153/4200 | 176/3800 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 10,0 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,8 | 5,6 |
Vnější rozměry vozu jsou 4600 x 1790 x 1475 mm, rozvor měří 2685 mm, přední rozchod kol 1545 mm a zadní 1560 mm. Pohotovostní hmotnost verze s motorem 1,6 l s manuální převodovkou je 1290 kg, provedení se šestistupňovým automatem ukáže na váze jen o 15 kg více.
Evropská poptávka bude uspokojována produkcí v korejském závodě GM Daewoo Auto & Technology v Gunsanu, pro americky trh výroba poběží v automobilce ve státě Ohio a klíčový ruský trh bude obsluhovat automobilka GM v Petrohradě.
GM očekává prodej 10 až 12 tisíc vozů v EU s výhledem na zvýšení odbytu až na 25 tisíc vozů ročně. V Rusku, Bělorusku a na Ukrajině by se ročně mohlo prodat až 75 tisíc vozů.