Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid GreenLine – Vstříc úsporám

Škoda Rapid přidala k šesti běžným verzím jednu speciální, úspornou variantu GreenLine, kterou pohání turbodiesel 1.6 TDI o výkonu 66 kW.
Zpět na článek
28. 3. 2014 09:26
29. 3. 2014 10:37
30. 3. 2014 11:28
28. 3. 2014 09:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 3. 2014 09:32
28. 3. 2014 11:48
28. 3. 2014 22:26
28. 3. 2014 10:26
28. 3. 2014 12:17
28. 3. 2014 12:56
28. 3. 2014 13:02
28. 3. 2014 13:14
28. 3. 2014 10:31
28. 3. 2014 10:42
28. 3. 2014 11:01
28. 3. 2014 11:19
29. 3. 2014 15:26
30. 3. 2014 16:07
28. 3. 2014 12:58
28. 3. 2014 13:00
28. 3. 2014 15:10
29. 3. 2014 15:48
29. 3. 2014 09:44
30. 3. 2014 10:21
30. 3. 2014 22:29
30. 3. 2014 22:32
30. 3. 2014 22:48
30. 3. 2014 23:04
28. 3. 2014 09:26
5
U nejslabsich motorizaci daji petikvalt kde jsou vyrazne preskoky mezi jednotlivymi stupni a u silnejsich motoru ktere by to lepe utahly je sestikvalt... se divim ze v ramci uspor nedaji jako ve S105 ctyrkvalt... na co petka ne? >:D Ti co kupuji ty nejslabsi motory asi moc po dalnici jezdit nebudou, spis po meste a okreskach takze by stacil petikvalt s lepsim poskladanim i za cenu vyssich otacek pri 130 km/h
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
29. 3. 2014 10:37
Re: 5
No byl by ti ještě jeden důvod. Emise a spotřeba se měří na prvních pět stupňů. Takže automobilka opravdu nemá vůli sem šestku cpát.
30. 3. 2014 11:28
Re: 5
vysvětlete mi někdo co je na tý mladoboleslavská spalovací popelnici green?

Když do toho šópnou DIESEL TDI tak je to DIESELkšáp

Když dotoho PŘIDUŠENÝ TSI tak je to KVIČÍCÍMRCHA

A voboje práší RAKA

Proč do toho nedají LPG [odkaz] aby lidi mohli jezdit za POLOVIC [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
No má někdo nějakou odpověď?
28. 3. 2014 09:30
Téměř nezná turboefekt?
Stačí jít pod 1500 rpm a motor spadne do kruté turbodíry a ještě níž dovede rozklepat celou služební Fabii. Naopak kolem 2000 rpm má až překvapivý zátah. Prostě motor s velkým turboefektem.
Pokud bychom chtěli mluvit o motoru, který téměř nezná turboefekt, tak to lze říct jedině o 1.2 TSI.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 3. 2014 09:47
Re: Téměř nezná turboefekt?
Turbodira je misto, kde chybi Lukas Vaverka....
30. 3. 2014 22:49
Re: Téměř nezná turboefekt?
1,6tdi turbodieru nema, je to podla neho najlepsi motor tejto kategorie na trhu (teda odvtedy stihol vyjst na trh 1,6 od hondy a 1,6 od oplu, ale ti tolko za reklamu neplatia, alebo malo pozyvaju na zahranicne eventy, takze ho urcite neprekonali).
28. 3. 2014 10:44
Re: Téměř nezná turboefekt?
Teď je otázka, co to ta díra je. Protože je rozdíl mezi prodlevou a neschopností turbodmychadla za daných podmínek vytvořit potřebný tlak.
28. 3. 2014 11:21
Re: Téměř nezná turboefekt?
...vycházejme z toho, že prostě pod 1500rpm nejede. Příčiny jsou přece jedno. Samozřejmě to je však pokrok proti PD, kde rozsah použitelných otáček byl podstatně menší.
28. 3. 2014 11:34
Re: Téměř nezná turboefekt?
Ano, jsou to dvě různé věci. Ale vzhledem k tomu, že tu prodlevu mají od dob zavedení tzv. e-gasu i některé atmosfericky plněné motory, tak pod pojmem, turboefekt si představím tu druhou věc, tzn. velmi neplynulou momentovou křivku, kdy určité otáčky dělí "smrt od euforie".
28. 3. 2014 17:01
Re: Téměř nezná turboefekt?
Klidně může být. Není to ale pojem, který bych měl jasně definovaný. Na rozdíl od kopance. U přeplňovaných motorů uvažuji spíš o prodlevě, protože u aut s manuální převodovkou stejně nechodím moc pod dva tisíce otáček (u automatů to za mne vyřeší převodovka sama).
28. 3. 2014 17:51
Re: Téměř nezná turboefekt?
To já jsem zase zvyklý jezdit v nízkých otáčkách - hlavně v obci, kde výkon není potřeba a sníží se tím spotřeba i hluk.
29. 3. 2014 10:06
Re: Téměř nezná turboefekt?
Ve dvou tisících bývají motory celkem tiché. V obci pak ani s menší jednotkou nepotřebuji podřazovat a motor na mne nesouhlasně nebručí. Ne že bych tam vůbec nezavítal, ale nestane se, že bych se v nízkých otáčkách snažil o nějaké výrazné zrychlení.
28. 3. 2014 11:40
Re: Téměř nezná turboefekt?
Pod 1.500 ot. to není turbodíra, spíše oblast, kde turbo prostě z fyzikálních důvodů nepracuje.
28. 3. 2014 12:24
Re: Téměř nezná turboefekt?
Ano, je to oblast, kde běžné vysokotlaké turbo z fyzikálních důvodů nepracuje. Ale nevidím důvod, proč bychom tuto oblast nemohli nazývat turbodírou.
28. 3. 2014 09:32
Si robis *?
"jeho charakteristika je i nadále lepší než u většiny konkurentů – téměř nezná turboefekt, rád se nechá vytočit ..."
Ten motor ma turbodieru ako svet, pri 1400ot. trva snad 2sek, kym sa spamata na pokyn plynu, neskor klasiky zatiahne, ako typicky turbodiesel. Nad 4000ot. straca sily.
Voci konkurencii je jazda s nim vhodna pre dochodcu, lebo letargicke reakcie a potreba vytacat pre normalnu jazdu malokoho budu bavit, toboz v aute, ktore hlukom prekonava konkurenciu.

Komfort jazdy noveho rapida je tam, kde valna vacsina konkurencie s 200000km na tachometri.
Ale ten kufor...ten kufor...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - wakantanka
28. 3. 2014 09:56
Re: Si robis *?
>:D no veď kufor robí auto autom >:D si také nevedel? >:D
Avatar - Francuz
28. 3. 2014 11:55
Re: Si robis *?
No hlavne skodovku, Rad vozim vzduch.
28. 3. 2014 10:38
Re: Si robis *?
Přesně tak, sám jsem byl při první jízdě s 1.6 TDI (už ta nová v Octavii, ale nepředpokládám, že by byla stará lepší) v kopcovitém městě vcelku nemile překvapen, když zvyklý na krátce zpřevodovanou 1,9 TDI PD jsem najednou při výjezdu ze zatáčky místo plynulého se sebrání na trojku při cca 1300-1400ot. zaregistroval, že auto se nejen nesbírá, ale dokonce zpomaluje...

Že ve vyšších otáčkách jede dobře je sice fajn, ale v určitých jízdních režimech je kombinace turbodíry s 5-stup. manuálem tragédie.
28. 3. 2014 11:48
Re: Si robis *?
A skutečně ve 1.400 ot. pracuje turbo, aby to mělo tu turbodíru? Podle mne v těchto otáčkách jede motor prakticky v "atmosférickém režimu" a tudíž je naprosto stejně zdechlý, jako každá jiná atmosféra tohoto objemu.
28. 3. 2014 12:14
Re: Si robis *?
Turbo sa uz od 1400-1500 zacina zbierat, ci si myslis, ze je uplne vypnute?
Ako by si dosiahol max. Nm v 1500ot bez fukania?
Turbolag na tomto motore trva az do 2000ot s postupnym zmensovanim; az nad tym sa reakcia na pedal vylepsuje tak, ze je to uzivatelsky vyhovujuce.
28. 3. 2014 22:26
Re: Si robis *?
Ano, se začíná teprve zbírat, není vypnuté, ale prostě výfukové plyny nemají v těchto otáčkách sílu turbo pořádně rozběhnout.. A maximum v 1.500 ot. je jen čistě marketingový blábol automobilky, protože v reálu je to maximum, když brzo, tak v 1.700 ot, spíš ještě výše. A určitě si na netu najdeš dostatek měření z brzdy.

Zde jedno namátkou.

[odkaz]

U mého minulého auta to taky mělo být v 1.750 ot., ale pod 2.000 to reálně nebylo v žádném případě. A u současného výrobce dokonce udává neuvěřitelných 1.600 ot., přičemž všechny grafy z brzd ukazují na 2.200.
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2014 09:36
tato eco verzia
uz ma iste kompromisy..... viac sa o nich clovek dozvie na autotv.sk ked si vyhlada videotest presne tohto rapida ;-) .... nema zmysel pisat.. stejne by som nakoniec este ja bol ten zly ked poviem to iste co povie aj redaktor vo videu... takze skuste radsej video, ja suhlasim s autorom...

kazdopadne bez ohladu na to ci ide o lift alebo spacebak vidim ako jasnu volbu pre rapid benzin [odkaz] .. tu tiez suhlas s autorom
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
28. 3. 2014 10:01
I green line si najde svoje misto
Pokud vede vyrobce k vytvoreni derivatu zvaneho greenline touha po zelenem povedomi, tak to beru. Jine duvody se mi povazlive vytraceji z hlavy. Ano, jsou v EU zeme, kde se urednik podiva na udaj o emisich, pak do svych tabulek a poplatek je vypocitan. Nicmene mezi ty zeme CR zatim nepatri.
Dale mne napada, ze ridic (nebo kupujici) zeleny derivat je cilem tohoto snazeni. Avsak, opet budu trochu oponovat, cetl jsem, ze nafta neni zcela idelani palivo pro takto smyslejici osoby neb krom emisi CO2 po jejim horeni zustavaji jeste dalsi hnusne a odporne emise.
Z tohoto pohledu se mi jevi benzin jako cistsi palivo. Chemik nejsem, takze detaily nevim. Verim tomu, ze si nekdo dal tu praci a detailne se podival na to, co zustane z jednoho litru nafty/benzinu po spaleni v motorovem prostoru a pruchodem katalyzatorem.
A pak je tu jeste jedna skupina ridicu a to ta, ktera veri, ze pojede za 3.99L na sto.
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2014 19:37
Re: I green line si najde svoje misto
Hlavni skupinou budou flotily sluzebnich aut, kde je snaha udzovat emise svych automobilu nizko a vyhnout se tak pokutam.
Avatar - grifith
28. 3. 2014 10:05
VSTŘÍC ÚSPORÁM ..... PRO VÝROBCE
Z článku tedy jasně vyplynulo, že daná varianta GreenLine nepřináší na poli spotřeby (a tedy i úspor) naprosto žádný posun k lepšímu. Klasická úlitba "zelené Evropě". Vlk se nažral a koza zůstala celá. Rapid dává určitý význam pouze ve verzích se základními benzovými turbomotory, dieselové pohony se již prakticky vyrovnávají svou cenou Octavii. A zde opravdu Rapid nesnese srovnání se svým stájovým kolegou...
Velikost Rapidu, dvojsečná zbraň marketingu domácí automobilky. V podélném prostoru nelze uplatňovat jakoukoliv námitku, i se svými více než 190cm se za sebe posadím bez problému, o místu na hlavu platí to samé. Napříč se ovšem karta obrací. Zde je prostoru pomálu, vezete-li pěknou stopařku nemusí to být na překážku, ovšem pro srovnání s konkurencí je to bída. Umocněno je to navíc "papírovou" strukturou dveří, jejichž šíře nebude o moc větší jako ve Favoritu. Kufr je na danou třídu hodnotný. Rodině s detmi dokáže Rapid prostorově vyhovět, byť pro mě je šířka silně limitujícím faktorem...

PS: Jen mě zajímá, co autor testu bere jako konkurenci pro daný model?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
28. 3. 2014 10:08
Rapid - přes 400 tis.??
Moc mi levný Rapid za tyto peníze v dieslu nedává smysl.
V benzínu kolem 250-300 tis..OK.
A navíc jen 5 kvalt?
Na dálnici ideální?

A pohled na motor bez krytu... :no: 8-s BRRR.
TEDY ŽÁDNÁ SLÁVA.

V podobné ceně se dá najít kvalitnější konkurence o třídu výše.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2014 10:12
Re: Rapid - přes 400 tis.??
pneu 185tky sa mi zdaju tiez akesi uzke... take siroke mame na felde na diskoch 185/60 R14... a na japoncovi mame 205/60 ky 16tky .... chcelo by to aspon 195ky podla mna .. tie pneu vyzeraju uzke ... zrejme je to kvoli spotrebe kazdopadne ide uz o celkom dost velke auto... asi by som siahol po nejakych 195-205tkach urcite
Avatar - grifith
28. 3. 2014 10:16
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Samozřejměje to kvůli spotřebě, ta se nedá udělat na velkých papučích ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 3. 2014 10:17
Re: Rapid - přes 400 tis.??
len ono to vyzera smiesne... auto tucne dlhe a gumy siroke jak z mojej feldy ;-) ...

kaslat na greenline... tu je jasna volba benzin s nejakymi poriadnymi pneu :yes:
Avatar - grifith
28. 3. 2014 10:23
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Zde nejde o vzhled, ale o "funkčnost" a účel. Ona verze GL nedává valný význam, benzínová verze s 16" a standardní velikostí gum 205 je optimální.
28. 3. 2014 10:36
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Není, je tvrdá. Tohle auto má být relativně dostupným prostorným dopravním prostředkem. Koho pak zajímá při podobným zaměření corner speed, když jsou děti po jízdě vyklepaný, že nesnědí u babičky polívku a manželka si musí pořizovat extra pevnej horní díl spodního prádla proti neustálým pohybům.
Avatar - grifith
28. 3. 2014 10:41
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Není tak tvrdá, zejména po FL je patrná změna k lepšímu. Tragicky, jak to popisuješ ty, bych to neviděl. Ženě se aspoň protřepe výbavička a děti nebudou u polévky remcat ;-)
28. 3. 2014 11:18
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Změna k lepšímu, pořád drncá jako jízdní kolo bez tlumičů, s přehuštěnýma galuskama. Chybí mi plavnost pohybu, filtrace děr...to, co by mělo být samozřejmě, pro takto koncipovanej vůz.
Avatar - grifith
28. 3. 2014 11:23
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Ač netvrdím, že je podvozek ideální, až tak kategoricky mi nevadí. A zejména při srovnání s předaceliftovým kusem je to pro daný model krůčkem vpřed. ;-)
28. 3. 2014 11:27
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Viděl si někdy plavný podvozek od VW, popř. Škodovku? To auto je prostě tvrdší, na dírách nevýhoda, na dálnici nebo kvalitním povrchu výhoda. Francouzská auta jsou zase pověstná opakem.

Já mám tvrdší verzi před úpravami a na špatné silnici mě to štve a uvedl bych to jako mínus, ale rozhodně nepozoruju takové utrpení jako popisuješ. Hlavně jak říkám, na dálnici mi to udělá úsměv na tváři, když to porovnám s onou měkčí francouzskou konkurencí.

Ten Greenline je předraženej, je potřeba to auto brát v kontextu 300t Kč za tsi. Za ty peníze ti těžko může dát Škodovka podvozek Octavie a tahle cenová hladina bude vždy nějaký kompromis..

Určitě si vyslechnu že hájím svojí garáž >:D Ale jsem snad blázen abych si koupil něco s čím se podle tebe snad ani nedá jezdit? >:D
28. 3. 2014 11:43
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Vůbec ne, jen pokud vezmu v úvahu primární zaměření, očekával bych kompromisnější nastavení podvozku bez nesmyslných obhajob redakce o výborným zatáčení a velký užitečný hmotnosti.
Jde jen o ladění a náklady samozřejmě, ale všichni víme, že dobrej podvozek neznamená automaticky tvrdej a naopak. Jízda po horší okresce nebo v pravým na D1 pak není žádný terno.
28. 3. 2014 12:33
Re: Rapid - přes 400 tis.??
jako to je pravda, vzhledem k zaměření Rapidu bych taky čekal spíš naladění na komfortní notu (obzvlášť v českých podmínkách), ale jak jsem psal, u VW v mainstreamu snad nikdy nebylo takhle naladěné auto.
Určitě, tvrdý podvozek automaticky neznamená dobré jízdní vlastnosti i na kvalitním povrchu (viz Octavia 1), bohužel za pravý pruh na D1 Rapid moc nemůže ;-\
28. 3. 2014 12:43
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Od tebe by mě obhajoba vlastní garáže ani nenapadla ;-) . Sedí mi z tohoto pohledu třeba nastavení P308 II. Vzadu klacek a přesto příjemně tlumí.
28. 3. 2014 14:27
Re: Rapid - přes 400 tis.??
S novou 308 bych se rád projel :-)

P308 je ale cenově trochu jinde než Rapid ;-)
28. 3. 2014 14:59
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Ani ne, některý verze si jsou blíž než si myslíš :-)
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 22:36
Re: Rapid - přes 400 tis.??
...aspoň děti budou vědět, zač je toho Alzheimer....
28. 3. 2014 11:39
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Na služebních Ceedech SW CRDi bývají 185 mm pneumatiky. A to ten Ceed váží dle TP 1,5 tuny. Na lehčích služebních Fabiích 195 mm. Je ale pravdou, že na dálnici občas vidím služební Fabie Combi s 165 mm úzkými "galuskami" a už jsem viděl i Rapida se základními 175 mm galuskami.
30. 3. 2014 22:58
Re: Rapid - přes 400 tis.??
nepomylil si sa? minimum je 195 a aj to len na 15kach.
Avatar - wikinko
28. 3. 2014 15:26
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Na Rapida by si siahol po 205kach :-) aspon si sa priznal ze mate doma feldu, vysvetľuje to tvoj prehľad ktorý máš o autách. Dúfam že o 10 rokov keď si budeš môcť urobiť vodičák tak ťa nechajú sa občas previezť. A nezabudni na ňu potom obuť aspoň 225ky!!!
28. 3. 2014 10:16
Re: Rapid - přes 400 tis.??
tohle je greenline, ten finančně nedává smysl snad v žádném modelu Škody, i dokonce v článku je zmíněno že je to nesmysl. Je to fakt úlet, nevím kdo si tohle koupí..

Jinak souhlas, Rapid je ideál Ambition Fresh s 1.2tsi za 300t Kč
Avatar - Peto02
28. 3. 2014 12:40
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Presne tak. Akurat vcera kolega testoval Hyundai i30 kedze ma velmi dobre ceny. Verzia s 1,6 (88kW) Comfort je v akcii za 13.700 eur s elektrikou, klimatizaciou a tempomatom. Skusobna jazda sa mu pacila, tak to rovno objednal. Dostal k tomu este hlinikove disky, zimne pneumatiky a metalizu.
Pozrel som co stoji ten Rapid v podobnej vybave a skoro ma prekotilo. Rapid 1,2 TSI (77kW) Elegance, ktory ma nevyse oproti i30 automaticku klimu (500 eur pri i30) a cena? 15.630 eur! Je tam sice este nejaky bonus 1300 eur pri financovani a 300eur premia, ale aj tak je to stale 14.000 eur za vozidlo nizsej triedy... Naozaj nechapem ludi, co si Rapid kupia. Jediny zmysel ma naozaj len v zakladnej holej vybave v cene 10-11.000 eur.
Avatar - dal
28. 3. 2014 13:10
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Nedivím se kolegovi i30 má o parník lepší podvozek, odhlučnění, větší interiér, delší záruku, bezproblémové motory a nižší cenu než Rapid.
Ta cena Rapidu je mimo akčních verzí stále dost nadsazená, souhlasím z Adamem, max 300 za 1,2TSI.
Avatar - Jaros71
28. 3. 2014 15:03
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Taky souhlas..jen k i30..měli jsme ji na minulý víkend na testu , zdarma , v celostátní akci.
Podvozek a řízení s řazením má nyní už i korejec výborné!!
Bohužel tragedie byl benzín 1.6 88kw.. :no:
Naložený vůbec nejede a když ho vytočíš , žere přes 12 L/100km.. 8-s
Jediná výhoda je asi jeho vyšší životnost proti TSI.
Jinak je to tak na předělání na plyn! >:D
Volb i30 ?Tak jedině v dieslu..
A nelíbil se mi v i30 digi ukazatel paliva! :no: :no:
Hrůza nepřesná! Taky k pěkné kapličce přístrojů mi nejde archaické radio s modrým svícením..budíky jsou pěkné bílé!
Poslední výtka i30..SEDADLA!!
To mne tedy bolely záda! Po 10-15 km..proti Škoda/VW tragedie.
Měkké a špatně tvarované.
Mimochodem , KIA je má o moc lepší.
Rapid je tedy pořád alternativa , ale musí stát méně.
Avatar - Emel
28. 3. 2014 17:09
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Hele, Octavia II 1.6TDI je na dálnice opravdu docela fajn... 140 tempomat, spotřeba kolem pěti, nějakých 2600 otáček na pětku... žádný stres.
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 22:38
Re: Rapid - přes 400 tis.??
..to zní dobře.... postav ji proti Peu nebo Mazdě.... to už tak lesklé nebude....
Avatar - Emel
31. 3. 2014 07:49
Re: Rapid - přes 400 tis.??
Mazda malou naftu nedělá (zatím), takže není proti čemu stavět.

Podstata původního příspěvku i mé reakce ale byla jinde - 1.6TDI opravdu nemá s dálničním provozem problémy. Možná s plně naloženým autem to bude jiné... ale troufám si tipnout, že pořád žádná tragédie.
28. 3. 2014 10:26
Podvozek
Někdy před 3-mi týdny jsem se svezl s Rapidem MY 2014...sakra, proč nenapíšete naprudko, že i přes údajnou změnu tlumení, Rapid na 16" pořád skáče jako koza???
To je potřeba rozmělňovat nesmyslným a irelevantním tvrzením o nastavení podvozku na vysokou užitečnou hmotnost?

Buďto jsem novinář s vlastním názorem, nebo jen papouškuju, co mi někdo nakukal za výmluvu. Tohle je tak na test do Žena a život!

O motoru už tu bylo řečeno.

Takže zatímco někteří zahraniční novináři jdou na dřeň a donutí leckterou automobilku dělat okamžitá opatření, my si tu hrajeme na slepou bábu. ;-)
Rozbalit vlákno
4
28. 3. 2014 12:56
Re: Podvozek
Náhodou Vaverka jde taky někdy až na dřeń. Třeba Renault už dlouhodobě tlačí do změny ovládání, rádia, klimatizace a stahování oken. Taky 1.6 dCi by rád dotáhl na úroveń 1.6 TDI.
28. 3. 2014 13:02
Re: Podvozek
Každej má lepší a horší chvíle...tahle je ta horší. Já si snad budu muset nějakýho rendlíka projet, ať taky vím ;-)
Avatar - dal
28. 3. 2014 13:14
Re: Podvozek
Je zajímavé, že je to zrovna u věcí které jsou lepší než u koncernu.
U té 1,6dCi by se mu to povedlo když by zadřel jeden válec. >:D
Avatar - Vranis
28. 3. 2014 10:31
Najviac
ma z celeho testu prekvapilo to, ze pri inych verziach sa za start stop priplaca :-O to si niekto naozaj aj nieco take dobrovolne kupi a este k tomu za 8000 kc? >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
28. 3. 2014 10:42
Re: Najviac
Já bych připlatil, aby to tam nebylo. Kolikrát se mi stalo, že mi motor zhasnul na 1 - 3 sekundy. Kvůli toho mám větší startér a drahou baterku a nemůžu použít normální nabíječku.
28. 3. 2014 11:01
Re: Najviac
U některých aut byl za příplatek. Také mi to přišlo vtipné. Někdo ale mohl slyšet na nižší spotřebu. A pořád lepší než povinný.
28. 3. 2014 11:19
Re: Najviac
...snad přijde doba, kdy ho za příplatek deaktivujou.
29. 3. 2014 15:26
Re: Najviac
Mam obavy ze auta homologovana od 2015 nebo 2016 budou mit Start stop system jako povinny standard...narizeni EU. Musim to nekde dohledat, ruku do ohne za to nedam ale nekde jsem to cetl. A to bude teprve v *...ikdyz ony vzniknoumfirmy, ktery to budou umet deaktivovat uplne.
28. 3. 2014 10:57
Shrnovačka
Takže podvozek tluče,řetěz cinká.....co tam máte dál. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Julča
30. 3. 2014 16:07
Re: Shrnovačka
Škrabka ještě škrabe! >:D
30. 3. 2014 23:02
Re: Shrnovačka
uz neskrabe, ukradli ju, kedze rapid nema zamykacie dvere od nadrze
Avatar - Cuba66
28. 3. 2014 10:58
Reálná cena...
...za tohle auto je do 300 tisíc. A myslete si co chcete, ale 66kW, 5-ti kvalt, tvrdé plasty a vzadu bubny prostě velký kufr nezachrání.

P.S. Přitom Rapid není vůbec špatné auto, vyzkoušel jsem obě verze jak v benzínu tak v dieselu, ale je to prostě předražený.
Rozbalit vlákno
4
28. 3. 2014 12:19
Re: Reálná cena...
"Není špatný" nie je to isté ako "je dobrý". ;-)
Avatar - Cuba66
28. 3. 2014 13:17
Re: Reálná cena...
Jj, máš pravdu. ;-)
30. 3. 2014 23:06
Re: Reálná cena...
sorry ale rapid zle auto je. Teda za tu cenu. sedel som v rapide a je to len o chlp lepsie ako Dacia Sandero. V kontexte pomeru cena/uzitok je to sandero daleko pred rapidom.
S autami rovnakej cenovej kategorie (ceed, megane3, i30, 308, C4) sa henten vergel neda ani porovnavat.
Keby rapid stal tolko ako sandero + napr 500 eur, tak by som povedal ok, je to priemerne auto(ale urcite nie dobre).
Avatar - Cuba66
1. 4. 2014 16:25
Re: Reálná cena...
Počkej - jen si v něm seděl, nebo i jel? Henten vergel totiž určitě jede lépe než Sandero
:-) (osobní zklušenost)

A tvoje srovnání s Ceedem, Meganem, i30 atd...tyhle auta musíš srovnávat s Octavií, protože to je nižší střední třída. Máš ale pravdu, že jsou stejné cenové kategorie a to je právě ten problém. Rapid pro ně není konkurence, to spíš pro Polo nebo i20. I když má větší kufr. Pokud by stál o 100 tisíc méně, pohled na něj by byl prostě jiný.

P.S. Ale pozor, Rapid nehájím, nikdy bych si ho za ty peníze nepořídil :-)
28. 3. 2014 11:52
Dotaz na pana Vaverku
Já bych se chtěl autora zeptat, když píše, že právě "klasická verze" neobchází pseudoekologické předpisy tím, že nabízí automatickou klimatizaci a multifunkční volant, co si myslí o 5-ti stupňové převodovce, která je podle mě tím největším mínusem celé kombinace 1.6 TDI a auta velikosti Rapidu... Pokud by měla takhle natažené převody jen verze Greenline, pochopil bych, že se tím sníží normovaná spotřeba (alespoň papírově) na úkor komfortu. Ale proč tenhle podle mě velký ústupek musí mít i verze klasická?

Já bych s radistí jezdil v autě, které má manuální klimu, ale můžu si v pohodě "zvolit" optimální otáčky, obzvlášť u motoru který není žádný trhač, protože 66 wk v kombinaci s opravdu těžkými převody není žádný zázrak.
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2014 12:45
Re: Dotaz na pana Vaverku
Trojčlenka ekologie x autoklima x 5° mě nejde rozluštit...
Avatar - rimow11
28. 3. 2014 12:58
toto auto
ani zadarmo >:D
Rozbalit vlákno
3
28. 3. 2014 13:00
Re: toto auto
Tak tyhle silácký řeči mám nejradši :-)
Avatar - Jaros71
28. 3. 2014 15:10
Re: toto auto
Zadarmo ho beru hned!! >:D
29. 3. 2014 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 3. 2014 14:02
Je to o ceně
Umístěním na pomezí lowendu a mainstreamu u Rapidu opravdu hodně záleží na konkrétní konfiguraci k verdiktu "dobré auto za dobré peníze" nebo "předražená podprůměrná plechovka". Tato konfigurace je exemplární příklad toho druhého :-)

Můj Rapid s 1.2 tsi stál úplně jiné peníze, podle mého se jedná o výše uvedený první případ a i po roce jsem za ty peníze spokojený.

Zmíněná tvrdost podvozku? Někdy mě trochu štve, ale nejezdím zrovna klidným tempem a často jezdím po dálnici, v těch případěch jsem radši že neni auto měkké a houpavé.
Komu toto nevyhovuje, tak mu nic nebrání pořídit u konkurence nebo si připlatit za jiný a lepší model jakékoliv značky.

Každému vyhovuje něco jiného, každý má jiné priority a od toho tu je konfigurovatelnost modelů a široký výběr napříč celým trhem :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
28. 3. 2014 15:09
Re: Je to o ceně
Chápu..taky myslím má Rapid dost dobrá sedadla.
A ty zadní jsou lepší než v nové O III.. ;-)
K dálnici , tam to bude jízdně OK , jen člověk musí jet v levém pruhu.. >:D
TSI má solidní zátah , snad neodejde tak často omílaný řetěz a turbo!!
U našeho firemního 1.4 TSI šel na výměnu řetěz ve 2,5 letech a turbo po 4 letech a necelých 70 tis.. :no:
To není žádná sláva.
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 22:39
Re: Je to o ceně
ano...přesně takhle to funguje mimo plagáty.... :yes:
28. 3. 2014 16:39
Zajímavý článek
který se zde na autoškoda.cz zřejmě neobjeví.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
28. 3. 2014 17:13
Re: Zajímavý článek
Není to nic jiného než výcuc z dlouhodobých testů AutoBild, to už tu proběhlo dávno.
28. 3. 2014 17:18
Re: Zajímavý článek
No tenhle jsem ještě nečetl, aby Laguna byla před Passatem a Octavkou.
Avatar - twistedTSD
28. 3. 2014 20:12
Re: Zajímavý článek
8 let starý tragický test Passatu snad není žádnou novinkou.
28. 3. 2014 17:20
Re: Zajímavý článek
Přesně tak. Ještě mohl přihodit Touran. :-)
Avatar - Ji/Ri
28. 3. 2014 18:22
...přehlídka koncernových levných skladů....
..že to auto je předražená je.ka víme všichni. Jen je k smíchu, kolik lidi si to koupí. Zvenku je to v určitých úhlech celkem pohledné, jinak oholené na kost, přehlídka koncernových levných skladů.... k pláči.... :'-(
Rozbalit vlákno
67
28. 3. 2014 22:39
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
Naprostý souhlas, Rapid by nebyl špatný, ale musel by být tak o 15-20 % levnější. Nabízet lowendové auto za mainstreamové ceny je krok, na který naletí jen automobiloví prosťáčci :-! :no:
29. 3. 2014 14:01
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
Zato pri čítaní tvojich príspevkov niekedy neviem, či sa mám smiať alebo plakať. Ale aspoň slušný by si mohol byť.
29. 3. 2014 15:16
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
napisal nieco zle? Ved napisal holu pravdu. Rapid je naozaj zbierkou najlacnejsich rieseni celeho koncernu zaobaleneho do nemasnej kasne.
29. 3. 2014 21:22
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
Keby si sa trochu zamyslel, možno by ti došlo, že som nepísal o Rapide. Občas sa dá čítať aj medzi riadkami. Ale vpohode Ťa ospravedlní tvoja diskusná mladosť. ;-)
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 22:40
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
....můžeš mi, prosím, říci, o čem jsem tedy psal? ...já až do přečtení Tvého příspěvku myslel, že píši jen a jen konkrétně o Rapidu... Tedy Škoda Rapid.... ale pouč mě o čem píši.... děkuji. :-)
30. 3. 2014 22:51
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
Lenže tu ide o to, čo som písal ja, a nie ty. Si vážne taký pako, alebo sa len robíš? Koľkokrát treba vysvetliť, že nepoukazujem na obsah príspevku ale na jeho formu? A na úctivosť sa hrať nemusíš, blbosť, žiaľ, neprekryje.
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 23:04
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
..oceňuji sebereflexi... teď něco k tomu Rapidu...diskuzní stařešino... :-)
Avatar - Ji/Ri
29. 3. 2014 16:22
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
...zkus utřít sopel a zamyslet se nad podstatou věci a neukájej se na jednom slovu. Ok, vynech "je.ku" ....co z toho ostatního nesedí? A nebuď rozumbrada ...
29. 3. 2014 21:18
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
On niekedy nie je dôležitý obsah, ale forma - ktorá ten obsah často prebíja. Poslednou dobou u teba stále častejšie. Zaujímavé, že si ihneď pochopil, čo mi kole oči. Prečo si to nevynechal? Pridáva to podľa teba na atraktivite príspevku, alebo sa cítiš byť väčší frajer?
P.S.: Sopel už neutieram ani svojim deckám, prečo by som mal tebe...?
Avatar - Ji/Ri
30. 3. 2014 22:28
Re: ...přehlídka koncernových levných skladů....
...ach jaj... v tom případě ano. Udělat se na jednom slovu, které vystihuje obsah je u tebe, jak je již zvykem, normální. Vynech slovo je.bka a reaguj na obsah nebo si tu visačku rozumbrady chceš nechat déle?
PS: Cítím se být větší, ještě větší a úplně největší frajer.
PPS: Cítíš se být větší frajer, chlap, když se pouštíš do těchto "debat" na téma osobnost? Copak já kážu tobě? .... buď chlap,, Klaudie a neuslzávej nad jedním slovem..... Pokud ti to vadí, nereaguj, ...anebo buď věcný, což u tebe dost často bývá luxus nepoznaného, viď?