Novinky

Zpět na článek

Vrcholné verze Alfy Romeo dostanou motory Ferrari

63 komentářů

MariAchi
Alfa dnes dělá dva modely - 5dv HB a nákupní tašku, a největší motor v nich je čtyřválec dvoulitr...diesel. Ano - ještě je tu 4C, ta má taky čtyřhrnek, ale "pouze" 1,8. SUV s motorem Ferrari? Takovou pitomost už italové jednou udělali, "konkurenční" Lamoborghini šláplo vedle s LM-002, tehdy všichni pochopili, že motor ze sportovního auta nemá v SUV co dělat.
Ale aspoň pan účetní pochopil hierarchii v koncernu - tedy odkud kam mají putovat novinky a technologie - a tak můžem ještě pár dní doufat, že Alfu nepotopí tak, jako Lancii.
RS
Tak on to také může být "derivát F1" a vrcholné verze dostanou 1.6 Turbo 😉
Nicméně jako všechny ostatní zprávy o budoucnosti AR leží na vodě a mění se každý měsíc...
ericn
Tak nějak, až to bude, tak uvěřím 😉
MariAchi
Tak tyhle zprávy o tom, jak AR zatopí tuhle v nižší střední, tamhle zase v prémii, už patří ke zdejšímu koloritu, mám pocit, že už je ani nikdo oficiálně nevydává, ale že je generuje nějaký jednoduchý náhodný generátor...
Kharl.ANTIDIESEL
ekonomika jim chcípá, tak konečne to supersportem vyladěnou techniku začnou používat v praktickým provedení >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁

To jste věděli že Benátčani v referendu vyhlásili málem samostatnost 😉 [odkaz]

Jen pro představu ITALSKÝ NÁRODNÍ DLUH : [odkaz] 😉
_MT_
Jestli se nepletu, v případě zájmu ti nainstalovali motor normálně používaný v závodních lodích. 😄 To kdyby ten základní byl pro tebe příliš slabý. Jinak jsem měl za to, že LM002 byl úspěch. Předchozí pokusy úspěšné nebyly. První firmu prakticky položil. Díky tomu nebyli schopni vyrobit M1, kterou dělali pro BMW.

Něco v tomhle smyslu se objevilo i v zahraničí. Prý zvažují ukončení výroby MiTa a Giulietty. Co se motoru týče, mohlo by jít o šestiválec. Pravděpodobně spřízněný s tím, který používá Maserati.
Avatar - Hittman
Hittman
také není vše, což víme u Maserati, kam F cpe motory. Auto musí být tip top kompletní, tj. kvalita, dílenské zpracování, elektronika, atd...
st.paul
Teda presne to, čo modelom Giuletta a 159 vôbec nechýba (mám SW,1,9JTDm, 2007, Q-Tronic, okrem niekoľkých žiaroviek zatiaľ bez jedinej závady) takže nevidím dôvod, prečo by nemal byť vysoký štandard dodržaný aj v nových modeloch. Naopak, ak nejaké samozrejme budú, verím, že AR si bude musieť šplhnúť a ponúknuť viac ako konkurencia, ide predsa len o poslednú šancu na vzkriesenie. Originálny dizajn dnes nestačí, pri pohľade na naše cesty mám niekedy dokonca pocit, že ľudia sa pekným autám vyslovene vyhýbajú 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Vrcholné verze Lancie taky měly motory Ferrari a dnes po Lancii ani pes neštěkne
CenturionCz
Měla to tuším jen jedna a to ještě velmi limitovaná Lancia Thema 8.32, takže běžné to nebylo.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Lanciista euro89 se zmiňoval i o starších osmiválcích, ale teď z hlavy nevím, jestli šlo taky o Ferrari.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ještě vím o Stratosu, tak jako tak , ty motory, Lancii nezachránily a nevím proč by to teď mělo být jinak
webpaja
Bavíš se o 80-tých letech? To Lancia portfolio vypadalo úplně jinak!
Ano, uplne inak.

V 80. rokoch vyrabala lancia niekolko modelov tragickych aut (Delta Integrale bola vynimkou). Dnes ma Lancia jeden model odvodeny od Fiatu a pomaha aj Chrysler (v UK). Ale tragedia je to rovnaka.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
raději bych si koupilk toho fiata, než předraženou a ohyzdnou Lancii
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
A co Thema? To bylo taky tragické auto?
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
nechtěl si říct Chrysler 300C, Thema je 300c s trochu jinými světly a maskou chladiče
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
[odkaz] 😉
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ty myslíš tu co měl Havel, tak ta měla pokud vím motor z Ferrari,ta se mi moc nelíbí, ale v tý době to byl vrchol a skoro nikdo ji neměl
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Havel mel dvoulitr v turbu. To byla dobra verze... ale ten trilitr byl proste lepsi. Uz jen ten sestivalec delal svoje. S motorem od Ferrari uz to bylo premotorovany, tezko se to ridilo. Na dalnici mozna dobry, ale proc?
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
To jo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Themu jsem měl rád, ale popravdě motor z Ferrari ji moc nepomohl. 😒 A snad to muzu rict, mel jsem 3. A nejlepsi, alo o třídu, byla ta s Bussem od Alfy Romeo. 😉
Avatar - Filip007
Filip007
Stratos měl motor Ferrari a co tím myslíte, že Lancii neproslavil? Když Stratos je slavná legenda mezi sportovními vozy !!!
zlysoused
jestli jsou na tom hůř fanoušci AR, nebo fanoušci Hondy. >😁
Avatar - R32
R32
Tak nad Hondou nestojí hrobár s lopatou v ruke... a poďalšie ak by si chcel spočítať všetky (celosvetovo) modely tak ti všetky tvoje a asi aj susedové prsty stačiť nebudú. 😉
Ale pokiaľ si narážal iba na fans tak OK, no podľa mňa sú natom určite Honďáci lepšie lebo u Hondy sa maká a zbytočne nekecá... Jedine s NSX akosi otáľajú. ;-\
zlysoused
U Hondy, že se zbytečně nekecá? >😁
Karel6
Aneb další díl nekonečné pohádkové ságy o vznovupovstání Alfy Romeo .
Avatar - King
King
Proč? S Maserati je jim to vcelku povedlo... 😐
Avatar - R32
R32
Si práve pristál z nejakej inej galaxie? O Alfe a ich plánoch (zatiaľ ani jeden nezrealizovaný) sa tu napísalo viac ako o svetovej jednotke - Toyote... Samé bla bla bla a skutek utek... :no: ;-\ ale kto pozná talianov sa asi ani nediví >😁
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
To víš, Maserati navýšilo obrat o 143% a pro zdejší ***ské zaseklé magnetofonové pásky to nic neznamená >😁 Pochybovači píší o pohádkách a mezitím díky Marchionnemu dochází k téměř pohádkovému obrození, není jediný důvod, proč by Alfa neměla vystřelit rovněž strmě vzhůru.
ericn
Upřímně je hloupost srovnávat Maserati a Alfu. Maserati je malosériový výrobce exklusivních vozů a to že se mu nyní daří je jen a jen dobře. Alfa by naopak měl být výrobce sportvního mainstreamu s ročním objemem výroby (a hlavně prodejem) přes půl milionu kusů ročně, aby prosperoval. Alfa má za sebou skvělou historii, ale také hodně průserů s kvalitou. Posledních pár let se kolem ní stahuje smyčka a navíc má (bohužel) lidového vyprávěče její budoucnosti velkého Sergia a trh tomu nevěří >😁

Takže shrnuto podrženo - bylo by skvělé, kdyby se Alfa vzchopila a začala opět vyrábět auta s duší a charismem. Nicméně dokud to neuvidim, tak neuvěřim 😉
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Kdyby radsi postavili trochu upraveny design dnes stale nejkrasnejsiho sedanu tridy 159, na nove platforme s pohonem zadnich kol a transaxle, trochu ho odlehcili a dali tam poradne motory, tak o odbyt by asi nebyla nouze...
Avatar - Fe
Fe
Jazdné vlastnosti a cuore sportivo 156, dizajn a sila 159, kvalita Giulietty, ľahkosť a výnimočnost 4C a máme tu dokonalé auto 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Asi bych do toho zamíchal i legendy z 60. a 80. let, ale jinak souhlas (akorát na mě ona krásná 159 vyzařuje silný dojem těžkopádnosti, ale z interiéru lze stále čerpat).
Priemer, priemer, podpriemer, bublina - z toho dobre auto nepostavis.
Arese
Já tedy 159 rozhodně nepovažuji za "nejkrásnější sedan" - to auto mělo příliš dlouhý přední převis (rovný 1 m !), obludně humpolácké vnější kliky dveří a ani příčný tvar zádě nebyl nic moc (při pohledu zezadu působil hrozně "vypoukle"). Nelíbil se mi ani š***tý profil přídě (při pohledu zezhora). Pro mě je (a asi ještě dlouho bude) absolutní vrchol sedanovitého designu původní verze 156 (před faceliftem. Na te bych nezměnil ani jediný milimetr. 159 na ní po vzhledové stránce rozhodně nedosáhla (zase ale měla navrch v kvalitě, komfortu, spolehlivosti a bezpečnosti, já vím).
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Me osobne se vic libila 156 po faceliftu, ale souhlasim s tim ze kdyz postavis 156 vedle 159, tak ta druha vypada prinejmensim obezne. Proto jsem psal upravit design a odlehcit, urcite by tak vziklo jedinecne auto. No uvidim s cim (jestli vubec) Sergio vyrukuje...
Avatar - Fe
Fe
Skuočne ak sú vedľa seba, tak 156 vyzerá ako dokonalo vyladený sedan a pri nej 159 je skutočne drakom, ale takým nafúknutým.. Keďže máme obe, tak mi nejde vybrať jedno z toho, ale moja 156 má určite väčšie čaro. Teda momentálne po autonehode už nemá, ale mala určite...

Niečo z nášho vozového parku ako dôkaz: [odkaz]
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
A co máš ve 159 za motor?
Avatar - Fe
Fe
88 kW JTD
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Co si představím jako legendy Alfy Romeo? Jednoznačně to jsou karburátorové celohliníkové čtyřválce, zběsile střílející salvy do výfuku, a šestiválec, taktéž později celohliníkový a doplněný o leštěná kolena krátkého sání, který i po letech od premiéry udivuje majitele linearním tahem podobným motorům s kompresorem a pestrou škálou neopakovatelných zvuků. Na německém trhu letí krom 166 ceny šestiválců víceméně jen vzhůru. A i tu ne zcela povedenou 166 si lidé právě kvůli pohonu hojně kupují (a kvůli ceně, samozřejmě). Dle dobových měření byly i bavorské šestihrnky před Vanosem na Alfu krátké. Na těchto motorech měl velký podíl jistý pan Busso, geniální inženýr se zkušenostmi od Ferrari. A jsou to právě takové motory, které AR akutně potřebuje. Jen to pan Serža mohl rovnou mohl užít jako výmluvu, proč to tak trvá...
Arese
Nevím, proč se autor domnívá, že Alfa využije pomoc Ferrari při ladění zvuku. Asi nikdy nejel ve starém Spideru nebo třeba GT s motorem 3.2 V6 Busso! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: Na druhé straně ale je pravda, že Alfa na celé čáře zklamala při tvorbě zvukového projevu Giulietty 1750 QV. Tam motor jen tlumeně syčí a to je hrozná škoda! 😢 :no:
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
To s QV mi nevadí. Je to QV. Jestli chceš burácení a la 147 GTA, můžeš si koupit značkový výfuk. Na YT autotop.nl jeden měli, včetně srovnání QV s GTA. Ale jsem zvědavý na zvuk Akropoviče u 4C Spider... 😄 :yes:
jary72
Kdyby Alfa dostala za každý prohlášení o tom co bude dělat a jakou techniku montovat jeden dolar, byla by dnes z krize venku !
Motory tuto značku rozhodně nezachraní, jestliže nemají ucelenou modelovou řadu a na jejich showroomech se krčí pouze dva modely, dá se tahle značka zařadit mezi exoty typu Morgan 😄
JaMM
preco, tyzden, co tyzden, otrocky uverejnuje tieto Marchionneho blaboly. Uz mam plne zuby citat tento Marchionneho utopisticky verklik.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
JaMM
Gilgit, kazdy tyzden to tu maju na titulke!!! A to sa akosi neda neprecitat.
Avatar - Filip007
Filip007
Už jsem si mysle, že Alfa do deseti let skončí, ale příjemně mě překvapili modelem 4C, který je úchvatný a taky mě překvapilo jejich tvrzení, že v autech budou motory Ferrai 😲 . Nemám slov. To co alfa chystá je velkolepé a držím jim palce. 😄
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Alfa je zpět? A kde je ? Jsem si nevšiml
Avatar - Filip007
Filip007
myslel jsem to tak, že začali dělat sportovní auta, která v nabídce do teď chyběla
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
vím jenom o 4c , jaké je další sportovní auto od Alfy ?
Avatar - Filip007
Filip007
Špatně jsem se vyjádřil. Výrokem ALFA JE ZPĚT jsem myslel, že alfa uvede sedm nových modelů, které má v plánu vyrobit.
jossalito
To, že Alfa uvede nové modely, se tady píše už několik hodně let. A pořád nic.
To je ten problém. 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
hodne let? Jak dlouho je na trhu Giulietta ? A to je fakt dobry auto.
Avatar - Filip007
Filip007
Giulieta vypadá skvěle, ale když sundáte karosérii tak je to Fiat Bravo. Ale je to přece Alfa a tu by chtěl každý 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
>😁 Tak si o ni něco přečti, a pak se s ní běž svézt... Bravo. 😉
Avatar - Filip007
Filip007
Všechny Alfy jsou skvělé až na Alfa romeo arna.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no, to je asi fakt. Arna se nepovedla. 😉
Avatar - Filip007
Filip007
Flyboyeda vy tady všechno kritizujete a vaše auto snů je AUDI NANUK ??? to je nejtrapnější výrobek celého lidstva a vsadím se, že řídíte Fiata Multiplu
Atila_
Ty motory Ferrari nemusi byt velka vyhra, nemluve o faktu ze v Alfe samozrejme nikdy nebudou, protoze Alfa konci. Nicmene davat motory ze supersportu do normalnich aut pro bezne jezdeni zkouselo Audi s upravnym V10 z Gallarda do Audi S6 a byl to celkem velky pruser. Tyhle supersport motory jsou stavene na vykon, ale ne na zivotnost, protoze se neceka ze nekdo s Lambem najede 200.000km, u rychlych sedanu je to ovsem naprosto normalni hodnota a pak se majitel divi, ze motor po sto tisicich udela papa. U Audi S6 se kolem 150.000km bezne delala celkem brutalni generalka motoru, zlata 4.2FSI, ktera s timhle najezdem je povetsinou jeste zcela v pohode.
_MT_
S6 neměla motor z Lamborghini. Byl to nový motor, který vycházel z té "zlaté" 4,2 FSI. Pozdější jednotka Gallarda (R😄 je pak derivátem motoru S6/ S8.
Nicco
Pisem si to do diara!
JaMM
Myslis ten "trhaci", co konci v kosi? 😄