Vrcholné verze Alfy Romeo dostanou motory Ferrari
Jak jistě víte, poté, co Fiat relaunchoval značku Maserati, nyní je na řadě Alfa Romeo, která to bude mít o poznání složitější. Chce se totiž prosadit v prémiovém segmentu, kde operuje nejen německá trojka, ale také Jaguar, stále ambicióznější (a stále sportovněji orientované) japonské značky a v neposlední řadě též Cadillac.
Alfa Romeo ovšem bude mít trumf, který žádný z konkurentů nenabídne - podporu Ferrari. Sergio Marchionne na toto téma Bloombergu prozradil, že Fiat chce "plně využít know-how Ferrari pro motory Alfa Romeo. Bylo by bláznivé to neudělat". Konkrétně by se mělo jednat o přeplňované motory V6, montované do vrcholných verzí konkrétních modelů.
Možná si kladete otázku, co je to zase za hru, protože je dobře známo, že nové přeplňované V6 a V8 pro celý Fiat vyvíjelo právě Ferrari, takže svým způsobem všechny tyto nové pohonné jednotky pro Maserati a Alfu pochází od Ferrari a know-how tedy už použito bylo. Takže v praxi spíše půjde o to, že u Ferrari v případě top verzí milánských aut naladí výfukové potrubí stejně tak, jako si svým nezaměnitelným způsobem vytváří zvukovou kulisu (motorů Ferrari) u Maserati.
Jak už jsem vás informoval, nosným modelem Alfy má být sedan střední třídy Giulia, existenčně bude ale závislá také na dvou SUV. Dále je v plánu sedan vyšší střední třídy, další typy jsou ale momentálně nejisté. Mohlo by jich prý ale nakonec být až sedm a to včetně obou verzí modelu 4C, což by ovšem znamenalo, že zřejmě zavržený projekt derivátu Mazdy MX-5 bude nahrazen vozem jiným. Jasno v tomto ohledu bude v květnu, kdy Marchionne slibuje kompletně odhalit strategii Alfy Romeo i dalších značek uskupení.