Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jaguar F-Type Coupé: První jízdní dojmy

81 komentářů

Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
BMW rozhodně ne - M6 je jako XKR-S, Z4 je zaměřená úplně jiným směrem. Nakonec nejsilnější Z4 má výkon jako základní F-Type.
Nejbližším protivníkem je 911, podle toho také Jaguar nastavuje (a může v budoucnu na této platformě rozšiřovat) spektrum nabízených verzí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... najblizsim protivnikom je carrera, co uz nepisem prvykrat 😉 ... vidim to rovnako :yes😒br />
Z4 je skutocne mimo misu... suhlasim, tam kde Z4 konci F type len zacina, nehovoriac o charizme a zamerani auta.... suhlas :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
O jakém malém autě točíš? U sportovního dvoumístného auta není velikost žádnou výhodou, to není nějaké přemotorované GT jako například XKR-S, kde se musí naskládat druhá řada sedadel a auto pak váží skoro dvacet metráků, F-type je rozměrově i hmotností velice podobný jako třeba R8, Gallardo, SLS, nebo 911, které také konkuruje.
F-Type 4470x1923x1321 rozvor 2622
R8 4435x1930x1252 rozvor 2650
Gallardo 4345x1900x1100 rozvor 2560
911 4491x1808x1303 rozvor 2450
Nějaké zvětšování rozměrů (hlavně délky a rozvoru) by ze sporťáku udělalo GT, třeba rychlé v přímce, ale neschopné pořádně zatáčet.
Avatar - Filip007
Filip007
Ano výkonu je hodně, ale záleží jak ho ten řidič bude využívat, po rovině využije těch 480 koní, ale v zatáčkách mu bude stačit i 300 koní. Ale jak ho někdo může srovnávat s Nissanem 370Z ??? Nissan mu nesahá ani po kotníky jak kvalitou tak jízdními vlastnostmi !!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
velka vdaka redakcia, je to bomba auticko, dakujem za obsiahly popis aj video :yes: :yes: :yes😒br />
to auto ma neskutocne fascinuje [odkaz] uz viem ako vyzera bozia dokonalost :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Chápu to dělá ten dojem z videí a testů na netu nebo tv. F-type je auto, které jede bokem na lehké požádání, proto jsou všechna videa právě o tom. Ale ono je to auto schopno jet i krásnou stopu, ve sport nastavení, ale s nevypnutým ESP podvozek nechává krásně balancovat na hraně přilnavosti (je to vycizelovaný evropský podvozek, žádné jen bokem nebo jen rovně) a přilnavost je větší než schopnost řidiče odolávat bočnímu přetížení (v sériových sedačkách s obyč. pásy). Naopak ta schopnost snadno vyvolatelného a hlavně dobře kontrolovatelného driftu je nadstavbou f-typu, driftování s 911 je pro řidiče o poznání méně dostupná a více riziková zábava. Jinými slovy, F-type na okruhu umí, a V8 těžší na čumák nejde poznat, resp. musíš se na rozdíl předem soustředit a ani tak nic markantního proti V6. Markantní je naopak rozdíl v podání síly, zvuku, V8 je prostě návyková, přidává F-typu ten chuligánský prvek, který jakémukoliv šestiválci chybí, tohle je jeho bonus, hlavní důvod proč nevzít Porsche, ten kus namachrovaného muscle caru v autě, které umí být i velmi schopné z hlediska sportovní účinnosti. Mně se prostě f-type s V8 líbí velice, mít jen na V6, upřednostnil bych caymana. 😉
webpaja
Při porovnání na okruhu byla možná V6 o krapet přesnější, ale add on faktor V8 to smazal násobně. Na silnici pak na suchu dá verze s V8 pocit, že přece jen s volantem umíš, je fantasticky nastavená, předvídatelná, ostrá ale jemná.
Na mokru to chce myslet na limity přilnavosti a buďto si přepnout do rain/snow režimu nebo být zkrátka opatrnější. Nic ale ve smyslu zabijáka.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Chybí mi redakční fotky. Video také nevypadá jako práce ACZ. Kladu si otázku, proč asi?
_MT_
Jestli tím časem myslíte 7😁8, tak to zdaleka není nejlepší čas 458 a ani není tovární. Lepší porovnání je Carrera S, která má tovární čas 7😁7,9.
Avatar - Emel
Emel
Hele, mě nevadí bavit se s někým, kdo toho o autech moc neví... každý nějak začínal a nadšení se cení. Ale dokud si v tom neuděláš jasno aspoň natolik, abys v jedné větě nemíchal Genesis a Vantage, tak to vzdávám.
Avatar - Emel
Emel
Víš, já F-Type řídil... sice jen roadster, ale zase V6 i V8. Zetko nemá šanci ani proti V6 a Genesis... no, v zájmu zachování diskusní důstojnosti se budu tvářit, že srovnání Genesis s Vantage V8 a F-Type (předpokládám také V😄 nezaznělo.
Avatar - Emel
Emel
To jsou zase zasvěcené kecy někoho, kdo (tipuju) nikdy v žádném podobném autě nejel ani jako spolujezdec... Genesis a Vantage v jedné větě... ach jo 😒
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ale jako na driftování dobrý, F-type by měl mít vzadu kouli na přívěsný vozík s náhradníma zadníma pneumatikama, čím víc sad tím líp
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
musime si pockat este na realny testik tohto bozskeho kupatka, potom budu dalsie dojmy 😉

zaujimavy detail [odkaz] nadrzka ostrekovaca vzadu pod vekom kufra 😉 riadna specialita ale aspon je to po ruke a gentlemani kupujuci tuto nadhernu nemusia ani ruku natahovat a sako bude ciste za kazdych okolnosti :yes: jooo krasne auto, moc krasne..... sen na kolesach
Avatar - fOE
fOE
Jsem jediny ktery ma z clanku pocit ze jizdni dojmy autor cerpal z toho co nekde vycetl (pripadne co mu bylo podsunuto od zahranicnich kolegu) a ono spanelsko za ucelem testu F-type ani nenavstivil? Vse co jsem se dozvedel se da krasne popsat anglickym "generic" a to vcetne stylu psani. Tak ze by copy+paste+preklad? :no:
Jinak taky se docela divim, ze onech 680Nm na jedne hnane naprave neni "zbytecne moc".
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
je to muscle car, co jde fůrt do smyku, ten výkon na tak malé auto je přemrštěný
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
všichni jste mimo 911 je o několik světelných let dál jak tenhle Muscle-car

911 má motor vzadu F-type ve předu , jsou to úplně jiný auta a srovnávat je je nesmysl

Cayman má zas motor uprostřed a F-type ve předu, takže tohle srovnání je taky mimo
Cayman GTS na okruhu kde je hodně zatáček F-type bez problému porazí a má mnohem lépe rozložené těžiště a v zatáčce drží jako přibitý, F-type jde furt do smyku a to pro dobrý čas není dobré a F-type má hůř rozloženou váhu a těžiště

F-type bych přirovnal k Nissanu 370z to je jeho adekvátní soupeř, nebo Hyundai Genesis, aston vantage v8 je mu asi nejblíž
webpaja
Tohle všechno beru...jen by to chtělo trochu pokory 😉
Avatar - iudex
iudex
Tiež by som bol rád, keby sa k tomu Lukáš vyjadril. Žiadne vlastné fotky ani video, popis jazdných dojmov len taký univerzálny, katalógový, skrátka nič, čo by ma presvedčilo, že autor na tom mieste naozaj bol a na Jagu jazdil.
Avatar - Dinar
Dinar
je fenoménem loňského roku, nová štika v rybníce sportovních vozů, a stále se vedou diskuse, kam ho zařadit, co je pro něj tou pravou konkurencí? Jako přirozený soupeř se jeví carrera, jakkoliv sám jsem měl původně tendenci spíše srovnávat ho s caymanem. Ale jízdní projev f-typu je carreře podobný mnohem více než caymanu. Jenže potíž je v tom, že carrera je v jakékoliv karos. verzi auto použitelné i k cestování. To je u f-typu problém, ne proto, že by trpěl jízdním diskomfortem, ale prostě nemá zavazadlový prostor. Kufr carrery je jednak větší, jednak jsou tu zadní sedačky, které v reálu majitelé carrer používají při cestování jako zavazadelník. Jet ve dvou f-typem na cestu, kde je nutno přespat, je prostě nereálné, pokud člověk potřebuje víc než jednu igelitku. Vypadá to jako maličkost, ale absence zavazadlového prostoru nutně tlačí f-type do kategorie čistého sporťáku pro zábavu, tedy spíše k tomu caymanu, jakkoliv jsou cenově i projevem jinde. Verze coupe může díky většímu kufru f-typu velmi pomoct, tedy nejen jízdně, jak se lze z testů dočíst, ale hlavně ve schopnosti konkurovat sportovním autům v dané cenové kategorii v prodejích, doplněním o praktickou cesťáckou složku, o onu GTovost. Tu prostě f-type potřebuje, aby reálně obstál. Držím palec, a jsem na kupé moc zvědav. A ještě věc týkající se motorizací, jakkoliv netrpí V6 verze nedostatkem výkonu, mně to auto, jak je pojato, jak jezdí a jaké má charisma, dává smysl pouze s V8. 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No tak pokud s tím neumíš tak je přemrštěná i D. Sandero Stepway.... tolik k tomu, cos napsal....
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ale zaznělo žijeme ve světě kde se všechno srvonává se vším, tak se stím smiř
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Mercedes SLK to je jeho přímý konkurent 😉 ale u Mercedesu narozdíl od Jaguáru mají rozum a do tak malého auto, nedají motor s tak velkým výkonem
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
S tou jízdou krásné přirovnání. 😉
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Jaké mají u Jaguaru asi chlebíčky?... >😁 No dobře, Lukáš není zrovna král recenzistů a nejspíš má dost jiné práci, ale kurňa, fanda značky...
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
>😁 :yes:
Avatar - Inferius
Inferius
Autor článku: Vaverka + nadpis: první jízdní dojmy = ale podle článku to vypadá, že auto viděl tak leda na fotce........
webpaja
Tahle jízda bere slova 😉 ...za sebe můžu říct, že jsem to byl schopnej sepsat až po opadnutí euforie.
webpaja
...něco se chystá... 😉 Téma HH, kafe atd, večerní ekologickopoliticky nekorektní diskuze... Budu tlačit, aby to bylo do měsíce. Pak začínám být lehce out.
Když budu vědět termín, zkusím ještě nějakou ňamku.

P.S.: SZ
figurka
Sem tě ráno namlsal co ? >😁
Nevim, poslední dobou mě nějak přestává bavit prokousávat se na diskuzi množstvím stále stejných nesmyslů. U někoho si říkám, že je to mládí a dostane se z toho. U někoho je to ale na pováženou.
K F-Typu není moc co dodávat. Škoda, že mi nevyšlo kafe pod Radhoštěm. V době, kdy se čím dál tím více uvažuje o využití elektřiny (v obecné rovině), viz. třeba i8, objevuje se hi-tech design, je tohle balzám na duši. Klasické britské tvary s odkazem na minulost, překvapivě kompaktní rozměry a k tomu kompresorová V8 se stádem, které se vyrovná jízdě schované v Blaníku....(?) >😁 Nádhera. A vždy, když se nad tím takhle zamyslím, hned mám lepší náladu.
Avatar - fOE
fOE
Presne.
webpaja
V tomhle případě to byl ten správnej postup u auta podobnýho charakteru. Hledání limitů na okruhu a pak nějakej den na okreskách, kdy už něco víš.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tady na tom je přesně vidět, proč člověk nemůže stavět své dojmy z auta na základě půlhodinové předváděčky - já si odnesl první dojem: děsič a přemotorovaná mrcha >😁
Avatar - iudex
iudex
Nebuďte na neho príliš prísni; ja ho odhadujem na puberťáka, ktorý ešte nemá 18 a teda ani vodičák, obdobne ako svojho času Adam Novák. 😉
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Přesvědčils mě. Do budoucna beru V8 S 😉
Avatar - Dinar
Dinar
😄 😉
webpaja
Ano, máš pravdu >😒] ! Jsem měřil podle "našeho".
webpaja
...koukej hodit něco ke kafi do placu 😉
webpaja
Už mě svrbí prsty >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Verze s rezervou jen ta igelitka, vzpomeň. Ale jo, mluvíme o tom od začátku, kupé by mělo být v tomto směru řešení, navíc vypadá skvěle, já taky ty auta bez střechy úplně nemusím. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Bingo! 😉
figurka
Přesně.
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
:yes:
GTI
>😁 :yes:
webpaja
Naštěstí...snažit se dělat anglickou 911 by bylo holý bláznovství. Takhle je to naprosto v pořádku.
GTI
:yes:
GTI
Oceňme na Jaguaru především to, že jde na hranu. Žádná jistota crossoverového "desetinásobku", nýbrž fortelní, festovní nadupané malé coupé. Nic více si v této vyměklé době nelze v pozici garážového Ramba přát.

Je to novodobý Jaguar, tak trochu postradá esenci aristokratické jemně nadmyšlené jinakosti, auru svébytného a vskutku jiného auta, avšak absence tohoto rysu není v daném segmentu prioritní. Zde jde o kvalitu jízdy a kvalitu designu. Obě složky jsou v dokonalé harmonii a vlastně nelze najít jediný kaz. Není to ovšem devětsetjedenáctka a nikdy ani nebude. Diskusní POLOumanutost hledat právě v tomhle modelu konkurenci je poměrně nepochopitelná.

Je to malý Jaguar s výkonem a jízdními vlastnostmi na vrcholu světa, jede jak z praku. Garážový jackpot :yes: :-!
webpaja
Nejsem roadster pozitiv, takže jsem spíš čekal jak bude ztvárněno kupé. Dodávat cokoliv k tomu co jsi napsal je zbytečný...!

Co se tedy vejde do roadsteru? Cestovní kufr střední velikosti, aktovka a kabát... V zásadě stačí, ale kupé nabídne víc než dvakrát tolik. To bylo potřeba. 😉
Avatar - Petrolhead_CZ
Petrolhead_CZ
Když máš možnost porovnat - není V6 S vyváženější? Mě se právě k charakteru toho auta hodí míň krouťáku na zadních kolech, s V8 to musí být na mokru docela peklo, věřím že i na suchu může nezkušeného pěkně kousat.
Avatar - Emel
Emel
Možná byl na místě jen redaktor bez fotografa? Nebo že by spiknutí 😉 ?
Avatar - Emel
Emel
Pravda, nejsem úplně cílová skupina pro takové auto a mé ucho není navyknuto na zvuk V8 a V12... ale na mně ta V6 zapůsobila dostatečně, v tom lepším slova smyslu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_MT_
Časy z Nordschleife se neporovnávají nejjednodušeji a řidič patří k faktorům, které mají opravdu velký vliv. Zase tolik oficiálních časů není. A ty neoficiální můžou být mimo klidně o 10, 15 vteřin. Podle toho, jak které auto sedne schopnostem daného řidiče. Co se týče 458, chlup pod 7😁3 to zajel Sascha Bert (pro AutoBild) a to myslím jel kompletní kolo, ne nějakou zkrácenou verzi.

Jinak časy jsou to dobré. Je zajímavé sledovat jejich vývoj. Ještě v roce 2007 zajel Walter Röhrl na GT2 7😁2. Dnes dá GT3 7:25.
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
To není pan Vaverka v tom driftu?? >😁
webpaja
Tak teď jsem se od rána už podruhý upřímně a od srdce zasmál 😄 :yes: . Figurko, kouzelný! >😁
figurka
Ne, ty jsi neskočil ještě na nic. Zkus to po menších krůčcích. Začni tím, že se z klávesnice přesuneš na volant, ale hlavně s pedály. Přijdeš na to, že plyn se dá i ovládat a ne jen zapnut👋vypmuto, jako na té klávesnici. A pak jezdi. Časem zkus nějakou pouť a naskoč do autíčka. Poznáš, co to je v reálu, když se ti něco pohybuje pod zadkem. Držim palce, aby se ti z toho fofru neudělalo blbě. Pak můžeš nabrat odvahu a zkusit třeba motokáry, ale bacha, fakt bacha. Chvilku sleduj cvrkot na dráze, aby tam zrovna nebyla nějaká 6ti letá místní jezdkyně. To by tě mohlo psychicky uplně sejmout.
webpaja
😄
figurka
Individualista svůj individualismus neshazuje hloupostí. 😉
figurka
Jinej, ať to stojí co to stojí. Gratulace >😁
webpaja
Z pohledu časů je to ale slušný umístění, to bez pardonu.
webpaja
JJ...

39. Porsche 911 Carrera S 7😁7.90 Watch Onboard '11
40. Porsche 911 Turbo 7😁8.00 Onboard N/A '06
41. Lexus LF-A 7😁8.00 Onboard N/A '10
42. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 7😁8.00 Onboard N/A '10
43. Ferrari 430 Scuderia 7😁9.00 Watch Onboard '07
44. Lamborghini Murcielago LP640 7:40.00 Watch Onboard '06
45. McLaren Mercedes SLR 7:40.00 Onboard N/A '03
46. Porsche 911 GT3 7:40.00 Onboard N/A '09
47. Chevrolet Camaro ZL-1 7:41.27 Watch Onboard '11
48. Porsche 911 GT3 7:42.00 Onboard N/A '06
49. Radical SR3 7:42.00 Onboard N/A '02
50. Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce 7:42.00 Onboard N/A '09
51. Chevrolet Corvette Z06 7:42.90 Onboard N/A '05
52. Porsche 911 GT3 RS 7:43.00 Onboard N/A '03
53. Pagani Zonda C12 S 7:44.00 Onboard N/A '02
54. Audi R8 V10 5.2 FSI 7:44.00 Onboard N/A
webpaja
Škoda že ty ty koule nemáš...stejně jako ŘP předpokládám a vychování se taky nedostává 😄
webpaja
Jak se ti s 370Z jezdilo, co říkáš na 997? Vyprávěj jezdče 😄

Teorie velkýho třesku ti nejdou, nevíš, neznáš 😉
webpaja
Uklidni se chlapče 😄
webpaja
Nejhroší je nevědět nic, ale troubit to do světa, tobě se to Eda daří. 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Flyboyeda bejvá když příjde řeč na F-Type prostě mimo a myslim že to samý ho čeká až se s nim jednou projede 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hyundai Genesis? Nepřeháněj to! 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
amen....
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
popř. vozík z Bauhausu >😁
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Koukám, že jsi po těch nanucích dítko hyperaktivní. Měli by tě občas pustit na vzduch.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
No hlavně že jsi dva předchozí odstavce popíral srovnání vskutku srovnatelnějšího... Doufám, že jsi takový i mimo net, lidi, co si do huby nevidí, jsou fakt supr. :yes: :-!
Avatar - Emel
Emel
Jo... jsi jediný 😉
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Je to údaj od automobilky, Horst von Saurma se toho zatím neujal 😄
webpaja
Přiznám se, že jsem nedokázal dohledat nikde čas na NS. Ten čas by byl dost překvapivej...stejnej jako Lex LFA, nebo právě zmíněná Italia.
Avatar - fOE
fOE
Tam zalezi co povazujete za "podobny model". Primeho konkurenta nema proti Jaguaru ani to Porsche bo 911 ma navic 2 sedadla a bud mensi vykon, nebo stejny vykon za dvounasobnou cenu a vnuceny pohon 4*4. A prave ta Z4 35is vs. zakladni F-type mi prijde jako rozumne srovnani. Obe auta stejne prakticke, cca stejne tezke, bez LSD, s automatem, podle vseho podobne naladene (spise ke GT nez k purizmu ala Cayman) atd.
M6 je pak rychle GT (btw. velice podobne vykone a rychle GT jako V8 F-type), za podobnou cenu, 2 sedadla a 300kg navic ale prave by me zajimalo nakolik jeste V8 F type zustava mrstnou kockou a nakolik uz jde prave o GT (tedy konkurenci spis pro Aston Martin z UK a z Nemecka prave M6 nebo SL od MB atd...).
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Jsem člověk s názorem, nejdu ze stádem jako ty
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Divil by ses jak by mu 370z zatopil, tady jde o to že jaguár Dává do Reklamy velký peníze a vyplácí se mu to , 370z takovou reklamu nemá,ale to neznamená že je horší, holt většina lidí F-typu skočí na špek a ty jsi jeden znich, já ne
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Emel nemel, to se hezky rýmuje
Avatar - fOE
fOE
Stejne zamereny model nedela ani BMW, ani Mercedes, ani Audi a ani to Porsche 😉
Podobne(!) zamereny model ale delaji vsichni: BMW Z4 a M6, MB SLK a SL, Audi TT, Porsche Cayman a 911.