Určitě to má svá pro i proti, ale k pokroku to patří. Ze začátku bych byl pro volbu v nadstandardní výbavě za příplatek a nechal tomu dál volný průběh, jak se to u řidičů uchytí. Určitě bych to hned nezavrhoval ani naopak za každou cenu neprotlačoval.
Má to velký přínos pro aerodynamiku, ikdyz na sympatické ušaté auto jsme si parádně zvykli že ;-) nejlepří je plácačka s protijedoucím kdozkoho >:D
Jo holt časy se mění a třeba taková TESLA MODEL X [odkaz] s tím počítá už pár let automaticky
Aerodynamika resp. čelní odpor. Už se kvůli tomu hrbí horní okraj čelního skla do kterého se svažuje střecha atd atd. Absence plácaček na bocích by byla v tomdle směru pokrok, monitory s obrazem pak v zorném poli. Uvidíme jak by to přijala veřejnost v masovém měřítku
Možná ano, možná ne, v podstatě je to další "elektrický kurvítko" v autě. V případě, že dojde k poškození a kamera přestane fungovat, je problém a frčíš do servisu, kde bude stát oprava slušnou částku ;-) Souhlasím s tím, a´t si lidi vyberou. Diskuze na poli odborníků a úřadů bude dlouuuuuhá...
Blbe je, ze zrcatko ma min 4K rozliseni a jednoduchou zmenou polohy hlavy muzu nakouknout "az za roh". Tyhle dve fce se jim budou implementovat dost blbe ;-)
Jaké kamery/ displaye budou muset použít, určí norma, až taková možnost bude. Ale pochybuji, že to bude něco extra, protože by to z hlediska nákladů vůbec nedávalo smysl a i prostorová náročnost by byla velká. Pokud by to norma vyžadovala, tak by to byla v současné době jen teoretická možnost.
PS: Přestaňte už používat emotikony v předmětu. Kdo má pak číst diskuzi celou tučně.
Nejde len o kamery, ale aj zobrazenie. K tym (minimalne) dvom kameram so slusnym senzorom (schopnym nieco nasnimat aj v tme) budes este potrebovat aj minimalne dva displeje na palubke (alebo niekde pobliz) s dobrym rozlisenim a podanim farieb.
Dalej moze byt problem s energiou. Ono zrcatka "funguju" bez prikonu, aj ked motor nebezi. Kamery/displeje a cela ta elektronika okolo toho si svoje ziada. Bude to fungovat aj pri vypnutom motore (energia z baterie), napriklad ked stojim pred zeleznicnym priecestim a vypnem motor? Alebo sa to bez motora vypne, a ked ta napriklad bude niekto tahat na lane, ides bez "kamerovych zrcatok"?
Nějakou dobu určitě fungovat budou. Jak dlouho, by klidně mohla určit norma. Co se týče tahání, kolik aut vůbec můžeš dnes tahat? Ta jednoduchá ještě ano, ale v manuálech čtu jen netahat, netahat, tahat jen v krajní nouzi, hrozí poškození toho a onoho atp.
Vystihol si to dobre. A dobre píše aj kolega nižšie, cez zrkadlo pohybom hlavy (a trupu) uvidíš aj viac do strán, keď potrebuješ a s kamerou čo, kým ju nejakým joystickom natočíš, bude neskoro. Ja osobne som za jednoduchšie a spoľahlivé riešenie. Kamera je super na cúvanie a natáčanie okolia auta pre prípad nehody a podobne.
Já mám couvací kameru v autě a vnější velikost objektivu je ani ne 1cm2 (čtvereční). Stačí jeden pořádný cákanec špíny a nevidím prakticky nic. Na tomhle bych svou bezpečnost na silnici stavět rozhodně nechtěl.
Přesně - dokonce se teďka objevilo ve filmu Need For Speed. Jasně - film ale měli to tam docela zajímavě řešeno ve stylu head up displeje ( mustang shelby ) a osobně by se mi to i líbilo i když bych asi měl furt nutkání kouknout do strany >:D Myslim si, že pokud to automobilky umí, by měli dělat všechny možný hi-tech věcičky a pokud budou schválený bezpečný a využitelný ať jsou v příplatkové výbavě. Člověk se pak sám rozhodně jestli chce kamery místo zrcátek, lasery místo xenonů apod... Nikdo netvrdí, že prostě stěrače na autě musí být takové od nějakého 19-20 století a konec - můžou být různí konstukce i počet a směr jakým stírají a to i protichůdně a dokonce jsem někde i četl vývoj skel bez stěračů...Stručně - jsem pro pokrok jako takový :yes:
hlavně ještě neexistuje snímač a zobrazovač, který by kvalitativně nahradil zrcadlo. Snímače se lehce sluncem nebo reflektory přesvětlí, ve tmě naopak budou rušit extrémním šumem. Bude stačit větší jasový skok a řidič uvidí jen bílý flek. Jasně, použijí se algoritmy, které toto nechtěné chování omezí, ale ani ty prostě z principu nebudou naprosto spolehlivé.
Spíš by konečně mohli implementovat do aut elektricky zatmavovaná okna - mohlo by to pomoct v létě a taky při parkování, kdy by nebylo do auta vidět. Naopak v noci by černá skla neomezovala výhled z vozu.