Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilky chtějí místo zrcátek používat kamery

23 komentářů

Rich-doonie
Určitě to má svá pro i proti, ale k pokroku to patří. Ze začátku bych byl pro volbu v nadstandardní výbavě za příplatek a nechal tomu dál volný průběh, jak se to u řidičů uchytí. Určitě bych to hned nezavrhoval ani naopak za každou cenu neprotlačoval.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Myslím, že vnitřní zrcátko by klidně šlo nahradit už teď.
_MT_
To má ale nulový přínos pro aerodynamiku. Pokud tedy nemáš otevřené auto bez čelního skla. 😄
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Má to velký přínos pro aerodynamiku, ikdyz na sympatické ušaté auto jsme si parádně zvykli že 😉 nejlepří je plácačka s protijedoucím kdozkoho >😁
Jo holt časy se mění a třeba taková TESLA MODEL X [odkaz] s tím počítá už pár let automaticky
_MT_
Odstranění vnitřního zpětného zrcátka má velký přínos pro aerodynamiku u uzavřeného auta? Asi každý žijeme v jiném vesmíru.
Avatar - vabis
vabis
Aerodynamika resp. čelní odpor. Už se kvůli tomu hrbí horní okraj čelního skla do kterého se svažuje střecha atd atd. Absence plácaček na bocích by byla v tomdle směru pokrok, monitory s obrazem pak v zorném poli. Uvidíme jak by to přijala veřejnost v masovém měřítku
ericn
Možná ano, možná ne, v podstatě je to další "elektrický kurvítko" v autě. V případě, že dojde k poškození a kamera přestane fungovat, je problém a frčíš do servisu, kde bude stát oprava slušnou částku 😉 Souhlasím s tím, a´t si lidi vyberou. Diskuze na poli odborníků a úřadů bude dlouuuuuhá...
_MT_
Zrcátko není levná záležitost ani dnes.
tradon
Blbe je, ze zrcatko ma min 4K rozliseni a jednoduchou zmenou polohy hlavy muzu nakouknout "az za roh". Tyhle dve fce se jim budou implementovat dost blbe 😉
Klaudius
Veľmi správne. :yes:
ericn
To je sice fakt, ale kvalitní kamery budou násobně dražší. Přecejen takové sra*ky jako "red eye" do interiérů to nebudou >😁
_MT_
Jaké kamery/ displaye budou muset použít, určí norma, až taková možnost bude. Ale pochybuji, že to bude něco extra, protože by to z hlediska nákladů vůbec nedávalo smysl a i prostorová náročnost by byla velká. Pokud by to norma vyžadovala, tak by to byla v současné době jen teoretická možnost.

PS: Přestaňte už používat emotikony v předmětu. Kdo má pak číst diskuzi celou tučně.
_Teddy_
Nejde len o kamery, ale aj zobrazenie. K tym (minimalne) dvom kameram so slusnym senzorom (schopnym nieco nasnimat aj v tme) budes este potrebovat aj minimalne dva displeje na palubke (alebo niekde pobliz) s dobrym rozlisenim a podanim farieb.

Dalej moze byt problem s energiou. Ono zrcatka "funguju" bez prikonu, aj ked motor nebezi. Kamery/displeje a cela ta elektronika okolo toho si svoje ziada. Bude to fungovat aj pri vypnutom motore (energia z baterie), napriklad ked stojim pred zeleznicnym priecestim a vypnem motor? Alebo sa to bez motora vypne, a ked ta napriklad bude niekto tahat na lane, ides bez "kamerovych zrcatok"?
_MT_
Nějakou dobu určitě fungovat budou. Jak dlouho, by klidně mohla určit norma. Co se týče tahání, kolik aut vůbec můžeš dnes tahat? Ta jednoduchá ještě ano, ale v manuálech čtu jen netahat, netahat, tahat jen v krajní nouzi, hrozí poškození toho a onoho atp.
Klaudius
Vystihol si to dobre. A dobre píše aj kolega nižšie, cez zrkadlo pohybom hlavy (a trupu) uvidíš aj viac do strán, keď potrebuješ a s kamerou čo, kým ju nejakým joystickom natočíš, bude neskoro. Ja osobne som za jednoduchšie a spoľahlivé riešenie. Kamera je super na cúvanie a natáčanie okolia auta pre prípad nehody a podobne.
briza
Já mám couvací kameru v autě a vnější velikost objektivu je ani ne 1cm2 (čtvereční). Stačí jeden pořádný cákanec špíny a nevidím prakticky nic. Na tomhle bych svou bezpečnost na silnici stavět rozhodně nechtěl.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Apríl.
Klaudius
ktovie, možno áno, možno nie. Dnes je možné asi všetko.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Proč apríl? Tohle se jistě automobilkám honí hlavou déle, na některých konceptech se to objevilo.
Killiether
Přesně - dokonce se teďka objevilo ve filmu Need For Speed. Jasně - film ale měli to tam docela zajímavě řešeno ve stylu head up displeje ( mustang shelby ) a osobně by se mi to i líbilo i když bych asi měl furt nutkání kouknout do strany >😁 Myslim si, že pokud to automobilky umí, by měli dělat všechny možný hi-tech věcičky a pokud budou schválený bezpečný a využitelný ať jsou v příplatkové výbavě. Člověk se pak sám rozhodně jestli chce kamery místo zrcátek, lasery místo xenonů apod... Nikdo netvrdí, že prostě stěrače na autě musí být takové od nějakého 19-20 století a konec - můžou být různí konstukce i počet a směr jakým stírají a to i protichůdně a dokonce jsem někde i četl vývoj skel bez stěračů...Stručně - jsem pro pokrok jako takový :yes:
Avatar - Filip007
Filip007
Co byla špatného na klasickém zrcátku? Všechny dobré jednoduché věci se ruší 😒 , ale pokrok jde dopředu a tomu nikdo nezabrání.
megacruiser
hlavně ještě neexistuje snímač a zobrazovač, který by kvalitativně nahradil zrcadlo. Snímače se lehce sluncem nebo reflektory přesvětlí, ve tmě naopak budou rušit extrémním šumem. Bude stačit větší jasový skok a řidič uvidí jen bílý flek. Jasně, použijí se algoritmy, které toto nechtěné chování omezí, ale ani ty prostě z principu nebudou naprosto spolehlivé.
Spíš by konečně mohli implementovat do aut elektricky zatmavovaná okna - mohlo by to pomoct v létě a taky při parkování, kdy by nebylo do auta vidět. Naopak v noci by černá skla neomezovala výhled z vozu.
mjtlusty
na aerodynamiku auta - dokáží zmenit obtekani na TURBULENCI. Zamena za kamery by byla uzasna.