Automobilky chtějí místo zrcátek používat kamery
Zpětná zrcátka jsou v autech jen na obtíž. Jednak vzhled vozů spíš hyzdí, než aby jej podpořily, nezřídka zkreslují vzdálenost, do jejich mrtvého úhlu se občas vejde i autobus a v neposlední řadě jsou největším zdrojem aerodynamického hluku v přední části kabiny. Určitě jste si mnohokrát říkali, proč už dávno automobilky nepoužívají kamery, které má dneska téměř každý koncept.
Ano, správně, na vině je úřední šiml. Ale blýská se (snad) na lepší časy. Americké sdružení Alliance of Automobile Manufacturers, které v USA zastřešuje subjekty BMW Group, Chrysler Group, Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz USA, Mitsubishi, Porsche, Toyota, Volkswagen Group a Volvo Cars North America společně s Tesla Motors zaslali organizaci NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) petici s žádostí o schválení náhrady vnitřního a vnějších zpětných zrcátek kamerami.
Nepochybně povzbuzeni zálibou NHTSA v couvacích kamerách v prohlášení argumentují výhodami v oblasti designu a úspor paliva, aniž by utrpěla bezpečnost. Tu mají kamery naopak zlepšit. Automobilky jsou však opatrné a zatím se o nich zmiňují jako o opci ke konvenčním zpětným zrcátkům, protože je pochopitelné, že ne každému bude toto řešení vyhovovat, zejména pak v případech, kdy jsou konzervativnější řidiči na zrcátka celoživotně zvyklí.
Zatím není zřejmé, zda automobilky uspějí, ale jejich argumentace se zdá být rozumná a schválení by logicky znamenalo průlom i v ostatních částech světa, Evropu nevyjímaje. A jak jste na tom vy - uvítali byste náhradu zrcátek kamerami a displeji nebo jste pro klasické řešení?