Muž, ktorý stvoril štvorkolesové auto. Dobre, CARL BENZ bol ten, kto chcel zostrojiť auto. GOTTLIEB DAIMLER dával motor do "všetkého". A-zostrojil automobil, taký, na akom jazdíme aj dnes. Ibaže, mi ho máme o niečo vylepšený. Vôbec nechápem, prečo sa dnes značka nevolá DAIMLER-BENZ. GOTTLIEB DAIMLER si zaslúži poctu, kým bude svet jazdiť na autách. A zdá, že ho niet čí nahradiť.
Dneska je jiná doba... v tý době byla auto vzácnost a výjmečnost. Dneska je auto v podstatě neoddělitelná věc života skoro jako kalhoty a ten motor se dneska už taky dává v podstatě do "všeho".
Ano. Dnes to je priam neoddelitelná vec každodenného života. To prirovnanie sedí. Ale aj tak si myslím, že by si GOTTLIEB DAIMLER ešte zaslúžil poctu a myslím si, že by stačilo na to, aby sa tak volali autá značky, ktorú spolovice založil on. Ale tuším, že práve DAIMLER nezmenil názov značky.
Ano, Sleeper, koncern DAIMLER. Inak, tuším ty si sa hneval, že namiesto toho, aby koncern nazvali DAIMLOER-BENZ si kupovali názov DAIMLER od Fordu, že.
Sleeper potvrzuje - Daimler-Benz AG (1926-98), poté DaimlerChrysler AG (1998-2007) a od prodeje Chrysleru Daimler AG. Ani já ovšem nerozumím tomu, proč se nevrátili k původnímu názvu a museli žádat tehdy ještě Ford o povolení.... (jak vzpomenul 507) Trochu paradox vzhledem k tomu, že britský Daimler byla zpočátku licence... :-) Navíc, i jako autor článku se nemohu zbavit dojmu, že Daimler se značnou měrou opíral o Maybacha, zatímco Benz byl na všechno sám a celou tříkolku až na kola postavil vlastníma rukama. Daimler s Maybachem jen motorizovali kočár.... byť se jim samozřejmě role průkopníků automobilismu v moderní podobě upřít nedá.
Odporúčam každému, kto má záujem o fakty a chce vidieť vývoj firmy, nech navštívi Mercedes múzeum v Stuttgarte. Je to nová supermoderná budova v susedstve firmy a nájdete tam fakt všetko, modely a motory od vzniku po súčasnosť. Bol som tam vlani a doporučujem rezervovať si na to celý deň, naozaj som nič lepšie o autách doteraz nevidel.