Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Johnnn
MB, Fiat, Mazda a máme tu další 4 - válec se dvěma turby 😄 Při prvním pohledu na hodnoty jsem si říkal, že z pěti válců a objemu 2,4 l mohli přece jen dostat vyšší točivý moment, ale až při podrobném zkoumání tabulky jsem se všiml, že max je v romezí 1500 - 3250 otáček. Bravo. Konečně bude mít dieslové XC60 smysl (doufám že bude v nabídce co nevidět)
Ji/Ri
pokud chce držet krok s německou "3", tak musí přidat minimálně 80Nm a 50koníků....jinak ale konečně solidní motor. Spásou bude chiptunning, který když se dá do 132kW verze tak se dostává někde na 220koníků a lehce kolem 500Nm....takže to i jedeeee. Jinak v Ženevě byl pan Krasavec S60 a to je žůůůůůůžo žůůůž.
Pokud by chtěla tímhle konkurovat V6 tak by přidat měla, pokud chce konkurovat přeplňovaným 4-válcům, tak výkon i toč. moment stačí. Mohli sice zkusit vydolovat pár kW a Nm, ale na druhou stranu rozpětí maximálního točivého momentu to nahradí. Je pravda, že MB má 500Nm, ale v rozsahu 1600 - 1800 otáček, Volvo má 420 ale jak jsem psal tak v rozmezí 1500 - 3250 otáček.
no ja si myslim, ze to nestaci ani na stvorvalcovu konkurenciu, mozno tie vykony same o sebe vyzeraju slusne, ale tie hodnoty zrychlenia a maximalnej rychlosti su podstatne po zadu oproti stvorvalcom s dvomi turbami od MB a BMW.Volvo nevie dobre zuzitkovat ten vykon, asi budu mat rezervy v tom ako to preniest aj na kolesa alebo to nevedia idealne sprevodovat.Konkurencia by vedela z takehoto vykonu vytazit podstatne viac.
420 Nm je dnes proste na takyto motor malo.
A ani chiptuning z toho neurobi konkurencie schopny motor.
A taktiez tie udaje 4WD a automatu su podstatne horsie ako pri manualnej prevodovke s prednym nahonom, co u konkurencii neexistuje.Proste Volvo motoricky nestaci na konkurenciu, ale v inych parametroch je kvalitne.
420 Nm je dnes proste na takyto motor malo.
A ani chiptuning z toho neurobi konkurencie schopny motor.
A taktiez tie udaje 4WD a automatu su podstatne horsie ako pri manualnej prevodovke s prednym nahonom, co u konkurencii neexistuje.Proste Volvo motoricky nestaci na konkurenciu, ale v inych parametroch je kvalitne.
No já tu mluvím o motorech a ne o převodovkách ani AWD. Jen jsem psal o kvalitách motorů a jejich parametrech. A aby jsme tu neplácali jak má kdo lepší výkon, uvedu porovnání srovnatelných verzí😒br />
2.2 MZR-CD High - 136kW/3500 a 400Nm/1800-3000
MB 250 CDI - 150 kW/4200 a 500Nm/1600 - 1800
Saab 1,9 TTiD - 132kW/4000 a 400Nm/1850
a k tomu srovnatelné V6
BMW 325d - 145kW/4000 a 400Nm/1300
Audi 2,7 TDI - 140kW/3500 a 400Nm/1400
Pak tu je ještě Fiat/Lancia 140kW/4000 a 400Nm/2000. Je to vlastně tentýž motor který je v Saabu (dodává ho Fiat). Podle známého, který dělá v Honeywellu vývoj turbodmychadel to není žádná výhra. Nebudu tady rozebírat jestli je zrychlení a maximálka směrodatná a dokonce jestli v konečném důsledku vypovídá o kvalitě agregátu či celého automobilu. Řidiči S80 se asi pravidlně prohánější po evropských dálnicích rychlostí 230km/hod. Spíše bych posuzoval pružnost apod.
2.2 MZR-CD High - 136kW/3500 a 400Nm/1800-3000
MB 250 CDI - 150 kW/4200 a 500Nm/1600 - 1800
Saab 1,9 TTiD - 132kW/4000 a 400Nm/1850
a k tomu srovnatelné V6
BMW 325d - 145kW/4000 a 400Nm/1300
Audi 2,7 TDI - 140kW/3500 a 400Nm/1400
Pak tu je ještě Fiat/Lancia 140kW/4000 a 400Nm/2000. Je to vlastně tentýž motor který je v Saabu (dodává ho Fiat). Podle známého, který dělá v Honeywellu vývoj turbodmychadel to není žádná výhra. Nebudu tady rozebírat jestli je zrychlení a maximálka směrodatná a dokonce jestli v konečném důsledku vypovídá o kvalitě agregátu či celého automobilu. Řidiči S80 se asi pravidlně prohánější po evropských dálnicích rychlostí 230km/hod. Spíše bych posuzoval pružnost apod.
porovnavat treba tento motor s biturbami a to je momentalne BMW a MB.
325d je sestvalec s jednym turbom a 2,7 TDi taktiez.
A toto je najsilnejsia verzia dieselu u Volva, takze, ked uz porovnavat tak porovnavat s najsilnejsimi verziami od konkurencie, aj, ked to nie je vytvor volva, ale PSA.
Suhlasim, ze hodnoty zrychlenia a max. nehovoria o kvalitach motora, ja som nepovedal, ze to je nekvalitny motor, len vykonovo je proste pozadu a dnes je moderna doba a treba drzat krok s konkurenciou.
Pruznost je najdolezitejsia to suhlasim, ale aj v tomto bude ten motor pozadu.
A aku bude mat kulturu chodu, to je tiez otazne, pretoze doterajsi 5 valec zaostaval za 6 valcami konkurencie, aj, ked je pravda, ze ma o jeden valec menej.
Ale takyto vyrobca by uz v dnesnej dobe mal disponovat kvalitnym dieselovym sestvalcom.
Ja osobne by som isiel aj mozno do Volva, ale musel by mat silny diesel.Myslim, ze vela zakaznikov prejde hlavne kvoli tomuto faktu ku konkurencii.
325d je sestvalec s jednym turbom a 2,7 TDi taktiez.
A toto je najsilnejsia verzia dieselu u Volva, takze, ked uz porovnavat tak porovnavat s najsilnejsimi verziami od konkurencie, aj, ked to nie je vytvor volva, ale PSA.
Suhlasim, ze hodnoty zrychlenia a max. nehovoria o kvalitach motora, ja som nepovedal, ze to je nekvalitny motor, len vykonovo je proste pozadu a dnes je moderna doba a treba drzat krok s konkurenciou.
Pruznost je najdolezitejsia to suhlasim, ale aj v tomto bude ten motor pozadu.
A aku bude mat kulturu chodu, to je tiez otazne, pretoze doterajsi 5 valec zaostaval za 6 valcami konkurencie, aj, ked je pravda, ze ma o jeden valec menej.
Ale takyto vyrobca by uz v dnesnej dobe mal disponovat kvalitnym dieselovym sestvalcom.
Ja osobne by som isiel aj mozno do Volva, ale musel by mat silny diesel.Myslim, ze vela zakaznikov prejde hlavne kvoli tomuto faktu ku konkurencii.
ano, máš pravdu. Keď chce Volvo konkurovať nemecke prémii, musí mať adekvátne zbrane. A to, akokolvek podarený, bohužial paťvalec nie je. Ono to možno vela zákazníkov ani fyzicky ten rozdiel nepozná, ale už len psychologicky to urobí vela.
Nový Saab 9-5, ak sa ho teda dožijeme, má plánovaný 2.9TiD 6valec. Neviete čo je to za motor?
Nový Saab 9-5, ak sa ho teda dožijeme, má plánovaný 2.9TiD 6valec. Neviete čo je to za motor?
... to rozmezí otáček je prima (ona ta 2 turba smysl mají), ale Volvo tím R5 v praxi NEkonkuruje nějakým 4válcům, ale de facto ŠESTIválcům! A tam už je to "horší" - tam je 35d od bmw a v jaguar a Citroën (a jistě i do peugeot dorazí) nový V6 3.0 HDi 202 kW/600 Nm (500 Nm v té slabší verzi) - a přinejlepším to zůstatne jako v "minulé verzi", kdy D5 "solidně" konkurovalo V6 2.7 HDi, ale LEPŠí opravdu NEbylo - a R5 2.4 dieslel je výborné ve Fiat Croma a nějaký ta Lancia, ale ve vozech jako S80 či XC90 by VĚTŠí motor mohl/měl být - to si alespoň myslím já
Pěkný den 😄
Pěkný den 😄
Čipy jsou taková z nouze ctnost, ale u těch D5 to docela chápu. Jinak, souhlas s novou S60, pro mě bezkonkurenčně nejlepší design na celé letošní Ženevě. Volvo teď v designu neskutečně tlačí na pilu, S60ka udělá ve třídě slušný rozruch.
Dinare nemáš k dispozici nějaká fota prototypů té nové S60?? Víš o ní něco více??
prý vychází ze škodylaku, ale ne 120, ale 105S :-!
je krize, víme >😒]
je krize, víme >😒]
počkej až si pro tebe dojedu na žižkov, to pak poznáš co je to krize ty jeden neználku... >😒] pamatuj, klukům co makaj v Libni, těm se radši vyhni... >😒]
princ
Motor je to na poměry Volva dobry, ovšem aut. převodovka to strašně sráží. Tam je největší slabina současného Volva. Geartronic pusobí letargicky, nepřesvědčivě při akceleraci. Snesl bych to kdyby to bylo auto na úrovni octavie, ale S80 nebo XC90(vlastní zkušenost), tady se to příliš neodpouští, přesto v této kategorii lepší volba než manuál.
V porovnání s něm. trojkou je bohužel výsledek nelichotivý.
V porovnání s něm. trojkou je bohužel výsledek nelichotivý.
NEJEN s "německou trojkou", já i v letitém "levném" Citroën C5 "lepší" automat (6tistupňový Aisin) mám - to čemu říkáme "prémie", tedy bmw, lexus, mercedes používají 7mi, 8mi stupňové automaty "o generaci dál" - volvo v této "dispiclíně" dnes "poráží" obyčejná francouzská konfekce (trochu mne překvapilo použití 1.6 HDi ve volvo S80, já ho znám z cupky Citroën C4 a tam NENí "špatný" - dokonce je málem VELMi dobrý, ale do nejluxusnější limuzíny volvo? Tam patří "alespoň" ten V6 2.7 či 3.0 HDi, v "nouzi" 2.2 HDi Biturbo, ale 1.6 HDi??)
PS: Ale pravdu máte, převodovka je další VELKÁ slabina - ale myslím že prostě CHYBí peníze - a evidentně CHYBĚLY ještě PŘED krizí ...)
Pěkný den
PS: Ale pravdu máte, převodovka je další VELKÁ slabina - ale myslím že prostě CHYBí peníze - a evidentně CHYBĚLY ještě PŘED krizí ...)
Pěkný den
V XC90 je to zoufalost a zvláště ta 5 stupňová. Údajně nějakej produkt Mazdy? Netuším... Ještě k tomu v ní servis mění olej a filtr pouze "na doporučení", takže ve 100t konečná a ve 130 druhá konečná. Taky osobní zkušenost. Bohužel.
Od menších modelů nedávno slibovali novou dvojspojku.
Od menších modelů nedávno slibovali novou dvojspojku.
Jo, je to vždycky taková volví studená sprcha, úhledné harmonické a s některými motory i celkem dynamické auto, kterému dává za uši převodovka jak z nějaké ameriky. Blbý je, že zrovna k autům od Volva, pro jejich charakter, pasuje automat dokonale, Volvo s kvedlačkou si nějak neumím představit.
Ano, myslím že do modelů S40/V50 s motorem 2.0D se už montuje dvojspojková převodovka Powershift a v testech si Powershift velmi pochvalují a hodnotí jak jednu z nejlepších na trhu ... Doufám, že se ji brzy dočkáme u všech ostatních modelů
Teď teda nevím jestli tohle je fór a nebo fakt. Pochybuju že by Volvo investovalo málo peněz do motrů - spíše se orientovalo na benzinové jak je u skandinávských značek zvykem. Vývoj motorů flexifuel/2,5T/3,2/T6/V8 určitě nebyl zdarma 😄 Nejsou to žádné podprůměrné agregáty. Třeba na V8 spolupracovali s Yamahou a výsledkem byl neuvěřitelně kompaktní V8 uložená napříč! To není zcela běžné a ani levné. Motor je tam opravdu dost narvaný. Že by někomu záleželo víc na pohodlí a bezpečnosti víc než na výkonu a kvalitě motor je zavádějící. Mimochodem bezpečnost je částečně spojená s akcelerací. A určitě by hodně vlastníků kteří mají D5 raději sáhli po vznětové V6 a nebo D5 s vyšším výkonem.
Volvo taky začalo s prvními turbodieslama od Renaultu, Saab bral Opla. Volvo pak šlo vlastní cestou, Saab v rámci koncernové politiky bere fiaťácké JTD + si je ještě vyladil na vlastní triko.
2.5T v 850-ce to bylo :yes: doteď na ní rád a s úctou vzpomínám :-!
V8 opravdu je pro firmu snažící se "prémii" hrát NUTNOST, nicméně NEsouhlasila bych že je to motor nějak "výjimečný", opět se "konkurenci" (bmw, mercedes, audi, lexus) NEvyrovná (tím NEchci říci že je "špatný", jen že je "horší" než konkurence k dispozici má ..)
Co se dieslů týče, tam volvo s neustálými "evolucemi" pětiválce 2.4 asi spíše CHYBU dělá ... DÁVNO mělo používat celkem chválený V6 2.7 HDi (o jeho nové "verzi" 3.0 HDi 202 kW/600 Nm nemluvě) - ostatně VŠECHNY "volvo" diesly jsou "jen" francouzské HDi (přičemž ten nejLEPŠí z nich - 2.7 HDi - trochu NEsmyslně NEpoužívá ... no ono to DŮVOD samozřejmě má - uložení motoru, ale i tak ..)
Jinak DOPORUČUJi se třeba na německé ceny Volvo mrknout, ten "prémiový" segment se pak maličko "rozplývá" - tedy Volvo na tom NEní TAK špatně jako soused(ní) Saab, ale myslím že v reálu je jen "o krok pozadu" (ostatně on také Ford LEPŠÍM "tatínkem/maminkou" než GM je ... ale ani on už NEstíhá a ledva "sám o sebe" se stará ... myslím že volvu by PROSPĚLO, kdyby ho (klidně "za dolar") takový Ratan Tata koupil (to soudím alespoň dle toho, jak pod jeho rukama JAGUAR vzkvétá ..)
PS: Dotaz k vašemu "... audi častěji používá přeplňování" - tomu asi NErozumím, pokud já vím v (double)přeplňování je naopak spíše bmw trochu "dál" a mercedes "kompresoroval/přeplňoval" už v době kdy ... ale "líbí-li se vám" 2.0 TFSi - tak to se SHODNEME, ten "respektuji/uznávám" i já ... v 6ti válcích bych ale spíše bi-/twi-turba od bmw volila/si vybrala)
Už "končím" - Pěkný den 😄
Tu jednoznacne nestiha v priamej konkurencii s Q5,GLK a X3. 😄
Tak neviem, ake testy citam ja, ale sledujem komplet nemecke, americke, francuzske a anglicke stranky a v tejto kategorii je pomerom ceny/celkove vlastnosti, jednoznacne vitazom VW Tiguan.
Pokial sa neberie do uvahy cena, tak jednoznacne prvu ligu hra Q5 a GLK a za nimi je X3 a potom dlho dlho nic.
XC60 ponuka vyvazene vlastnosti, ale v ziadnych nijako vyrazne neprekonava konkurenciu, jedine v bezpecnosti je na spici segmentu a ma pekny design.
Prajem pekny vecer.
PS: Stejně jako Citroën C-Croser a Peugeot 4007 jsou Outlander od Mitsubishi?
Tahle kategorie sice v posledních letech VELKÝ boom zaznamenala, ale "tipuji", že celosvětová "nálada" jí do budoucna spíše "utlumí" - já bych to viděla na další "honění za číslíčky" - a to jak VÝKONU (a zrychlení atd.), tak hon na EKOLOGICKÁ číslíčka ... a ten "střed" mezi tím - to jen "tipuji" bude trochu "zaostávat" (tak to tedy MÁ KŘIŠŤÁLOVÁ KOULE vidí)
Pěkný den (no skoro dobrou noc) 😉
Dobru noc aj Vam.
Pěkný den 😄
Český trh věru NEní příliš "rozhodující" (je to v prodeji nových vozů takové JEDNO větší město někde v zahraničí) a nemám NIC proti XC60 (a studie S60 se mi docela LÍBí), ale NEJLEPŠí - to srovnávací testy zatím NE"naznačují" (jinak řečeno, lidé od volvo dlouhodobé finanční trable VÝBORNĚ "maskují", ale v některých detailech to prostě JE "cítit" - třeba ty motory - to je VELMi "drahý" vývoj a tam evidentně finance "chybí" (na to aby volvo mohlo bmw a spol. "konkurovat") - nebo jak je zde probíráno, některé převodovky jsou také již dost "out"
Já v motorech spíše ta bi-/twin-turba "vyhledávám/chválím", ale 2.0 T(F)Si VELMi doporučuji a chválím (to "F" v závorce píši neb poslední dobou ho sám vw "vypouští", tak NEvím zda mi něco "neuniklo" či je to "nenápadná" změna označení - dle mne je to stále TÝŽ motor ... a vůbec NE špatný :yes:
Píši jak píši - neb mne to "baví" (NIC "jiného" v tom věru NEní)
Pěkný den 😄
K te XC60 a konkurenci - dal jsem si tu praci a nasel jsem srovnavaci test z Autocaru 06/09 (nevim o moc respektovanejsich mediich v tomto ohledu): Freelander, X3, Q5 a XC60. Vyhrala Q5 s naprosto minimalnim naskokem (udajne) s tim, ze bude velice drahe, paklize si neco priplatite, druha byla XC60, treti Freelander a posledni X3. Podle me je Volvo spis konkurent BMW, Mercedesu a Audi nez VW a Fordu. Tady totiz hraji obrovskou roli faktory, jako image, design apod., kde ma XC60 nad sedivou Kugou a Tiguanem jasne navrch. Takze znovu opakuji, i pres motorizace, ktere jsou podle Vas horsi (podle me se k charakteru auta hodi), je Volvo na spici daneho segmentu.
Prave preto, ze ho aj ja beriem za konkurenta nemeckej premiovky, tak sa na neho pozeram, ako na premianta a tam ma jasne slabiny v motoroch a prevodovkach.
Ja mozem zacat menovat, kde som cital testy, napr:Autobild,Autozeitung, Automotorundsport,TopGear,FifthGear,Auto… />Mozno Vam to pripada, ze som antivolvak, ale nie je to pravda, Volvo mam za kvalitneho vyrobcu a musim povedat, ze XC60 sa mi velmi paci a ze je to najvydarenejsie Volvo momentalne.Ked to zoberiem tak v globale, tak Volvo kraca vo vsetkych modeloch oproti nemeckej premiovej trojke za kratsi koniec a to je holy fakt, ktory potvrdzuju testy spominanych renomovanych odbornych casopisov.
Prajem pekny den.
Já turbomotory dříve ráda NEmívala (jeden známy na opravách Maserati trošičku "vykrvácel"), ale to je již dávno a dnes turba už ani zdaleka nejsou tak poruchová a ony nejnovější "bi-/twin-turbo" varianty opravdu "skvělé" fungování motoru (výkon/kroutící moment jsou doslova VŽDY k dispozici) zajistí.
Co se vaší zmínky o 6ti a přeplňovaném 4válci týče - já sice ZCELA SOUHLASím, ale "obávám se", že směr vývoje JINOU cestou půjde (a nedávný majitel 6ti válce bude do STEJNĚ výkonného menšího bi-/twin-turbo motoru "tlačen" - BEZ ohledu na znáček na čelní masce vozu!). Těžko pro to hledat ta "správná" slova - "zábava" nevím, ten "komfort" ale již ano - prostě POCIT jaký člověk má z "víceválcového" (víceobjemového) motoru je (dle mne) NEnahraditelný (to se SHODNEME - ale asi je nám to ... platné ;-\ ). Já takový motor dokonce RADĚJi budu mít, i když "na NAMĚŘENÁ/UDÁVANÁ číslíčka" s tím malým přeplňovaným "prohraje")
Já opravdu NIC proti volvo XC60 NEmám (a dokonce takovou "teorii" mám, že LEPŠí bývají výrobky - nejen v autoprůmyslu - těch výrobců kteří trochu "v problémech" jsou, oni se prostě VÍCE snaží ..), ale to že i přes OPAKOVANÉ roky trvající nabídky NIKDO volvo NEchce - to NENí dobré znamení. Jde to dokonce tak daleko, že mnozí zájemci VÁŽNÝ zájem projevili a POTÉ co zázemí/finance automobilky prozkoumali, ze zájmu o koupi USTOUPILi). Čistě technicky volvu VELMi pomohl Ford a jeho zázemí a volvo mohlo trochu "dohnat" konkurenci (jednu dobu v elektronických systémech nebo dokonce i airbazích celkem "zaostávalo"), ale tak jak ford v těchto věcech (a podvozcích) POMOHL, tak trošičku "horší" je to s motory. Tam si volvo "poradí" s běžnou konkurencí, ale ti jež "prémií" nazývám jsou - dle mne - trošičku "dál" (tedy v MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH). Zatím nejde o nějakou "tragedii", ale chtělo by to (IHNED!) nějakou "finanční injekci" - zrovna tahle oblast je vývojově VELMi drahá.
S tím "image" je to také trochu "jiné" - např. zde v česku je Volvo jako PLNOprémiový vůz bráno, "jen" vedle v Deutschland (stačí se podívat na německé ceny) NEní těm "prémiovým" až tak zcela rovno a na americkém kontinentu tam SVÉ "věrné" sice má, ale jako "TOP CLASS" bráno NEní (tam je to spíše taková "jiná" - třeba i lepší, ale alternativa spíše k Subaru než mercedes či bmw)
Já bych v reálu měla připomínky JEN k některým motorům (a převodovkám), i když technici vývojáři volvo ten dnes již dlouhodobější NEdostatek peněz SKVĚLE "maskují" - tam je prostě už maličko "znát"
Já bych volvu přála nechť ho někdo solidní koupí ... snad i ten Ratan Tata - zdá se že Jaguáru během "chvíle" NÁSOBNĚ VÍCE "energie" vdechl, než za roky předtím ford ..
Pěkný den 😉
Ale som presvedceny, ze ma blizsie k premii, ako k beznym vyrobcom.
Momentalne sa vyborne predava v Rusku, hlavne XC90.
Já očekávám další "záchranné" práce pro saab (a volvo na tom NEní tak zle), ale ona to už trochu ekonomická "bubost" začíná být, tak ať volvo NEdojde tam kam GM zavlekl/dotlačil Saab (osobně bych KOMPLETní vedení GM, tak za posledních 25 let poslala - na doživotí sedět)
PS: Ano ruský trh je VELMi "originální/jiný/svůj" - uvidíme zda a kdyžtak JAKou změnu v přístupu/vnímání "zařídí" současné finanční světové zemětřesení
ZÁKLADNí problém volvo jsou celkově NÍZKÉ prodeje - při tom počtu kusů LOGICKY NEjde "utáhnout" vývoj všeho - asi proto "odložili/šetří" na vývoji/aplikaci nových převodovek/motorů ..
Pěkný den 😉