Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80: Nový motor D5 (151 kW) na českém trhu

Volvo S80
Volvo S80
Volvo S80
Volvo S80
24 Fotogalerie
Diskuze (47)
Nový pětiválcový turbodiesel D5 se dvěma turbodmychadly a 151 kW už má svoji českou cenu pro model Volvo S80. V ostatních modelech si na něj ještě musíme počkat, stejně jako na facelift S80 a příchod nového motoru 2,4D o výkonu 129 kW.

Nový D5 od Volva může zmást svým objemem – hodnota 2400 cm3 se totiž stejně jako vrtání 81 mm a zdvih 93,15 mm shoduje s jeho předchůdcem. Zatímco ale válce mají stejné rozměry, podstatně se změnila konstrukce dalších částí.

Volvo použilo moderní způsob přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly. Díky tomu vzrostl výkon a točivý moment, především ale reakce na plyn a pružnost motoru. Maximální plnící tlak je 1,8 bar. Na nové uspořádání turbodmychadel je napojen systém recirkulace výfukových plynů s o 25 % účinnějším chladičem. Díky tomu emise oxidů dusíku klesly pod limity vyžadované normou Euro 5.

Vstřikovací systém se skládá z vysokotlakého čerpadla a piezoelektrických vstřikovačů, které plní válce pod tlakem 1800 bar. Odezva těchto vstřikovačů je o polovinu rychlejší než u konvenčních vstřikovačů. Výsledkem je přesnější dávkování paliva a tedy nižší spotřeba nafty. Krátké předvstřiky navíc zlepšují kulturu chodu ve vysokých otáčkách, dodatečné vstřiky naopak pomáhají regeneraci filtru pevných částic v běžném jízdním režimu.

Žhavící svíčky jsou keramické. Ohřívají se extrémně rychle – teploty 1000 °C dosáhnou během dvou sekund. Maximální operační teplota je 1300 °C, o 30 % více než u běžných žhavících svíček. V praxi to znamená, že není potřeba žhavení před startem, a to i při vnějších teplotách do -30 °C.

Vedle nového motoru zůstává zatím v nabídce starší 136kW D5 s pohonem všech kol. Dvoustupňově přeplňovaný D5 je o 50 tisíc Kč dražší než jeho předchůdce, ceny ostatních motorizací se nezměnily. Pro pětiválce je v nabídce za příplatek 57 tisíc Kč automatická převodovka Geartronic.

Volvo S80 - přehled dieselových motorizací na českém trhu (březen 2009)
Motor2,0D2,4DD5 (151 kW)D5 AWD
Emisní normaEuro 4Euro 4Euro 5Euro 4
Zdvihový objem [cm3]1997240024002400
Válce/ventily4/45/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/4000120/4000151/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2000340/1750-2750420/1500-3250400/2000-2750
Max. rychlost [km/h]200215 (210)230 (225)220 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,5 (10,0)8,0 (8,5)8,9 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,4 (7,3)6,2 (6,7)7,1 (8,0)
Cena Kinetic [Kč]859.000,-919.000,-999.000,-1.029.000,-
Cena Momentum [Kč]938.000,-998.000,-1.078.000,-1.108.000,-
Cena Summum [Kč]1.053.000,-1.113.000,-1.193.000,-1.223.000,-
Cena Executive [Kč]--1.477.000,-1.507.000,-

Základní výbava Kinetic obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém DSTC, automatickou klimatizaci, přídavný ohřev vzduchu (jen pro turbodiesely), tempomat, kůží potažený volant, hliníkový dekor, rádio s CD přehrávačem a 16palcová litá kola. Momentum přidává kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory a 17palcová kola.

Summum zahrnuje výbavu Momentum a navíc má čalounění jemnou kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dřevěný dekor a aktivní bi-xenonové světlomety. V Executive pak nechybí například prémiový audiosystém, vestavěná navigace, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce nebo laminovaná boční okna.

Vstoupit do diskuze (47)