Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80: Nový motor D5 (151 kW) na českém trhu

19. 3. 2009 • 21:52
24
47
Zobrazit náhledy (24)
Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80 Volvo S80
Nový pětiválcový turbodiesel D5 se dvěma turbodmychadly a 151 kW už má svoji českou cenu pro model Volvo S80. V ostatních modelech si na něj ještě musíme počkat, stejně jako na facelift S80 a příchod nového motoru 2,4D o výkonu 129 kW.

Nový D5 od Volva může zmást svým objemem – hodnota 2400 cm3 se totiž stejně jako vrtání 81 mm a zdvih 93,15 mm shoduje s jeho předchůdcem. Zatímco ale válce mají stejné rozměry, podstatně se změnila konstrukce dalších částí.

Volvo použilo moderní způsob přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly. Díky tomu vzrostl výkon a točivý moment, především ale reakce na plyn a pružnost motoru. Maximální plnící tlak je 1,8 bar. Na nové uspořádání turbodmychadel je napojen systém recirkulace výfukových plynů s o 25 % účinnějším chladičem. Díky tomu emise oxidů dusíku klesly pod limity vyžadované normou Euro 5.

Vstřikovací systém se skládá z vysokotlakého čerpadla a piezoelektrických vstřikovačů, které plní válce pod tlakem 1800 bar. Odezva těchto vstřikovačů je o polovinu rychlejší než u konvenčních vstřikovačů. Výsledkem je přesnější dávkování paliva a tedy nižší spotřeba nafty. Krátké předvstřiky navíc zlepšují kulturu chodu ve vysokých otáčkách, dodatečné vstřiky naopak pomáhají regeneraci filtru pevných částic v běžném jízdním režimu.

Žhavící svíčky jsou keramické. Ohřívají se extrémně rychle – teploty 1000 °C dosáhnou během dvou sekund. Maximální operační teplota je 1300 °C, o 30 % více než u běžných žhavících svíček. V praxi to znamená, že není potřeba žhavení před startem, a to i při vnějších teplotách do -30 °C.

Vedle nového motoru zůstává zatím v nabídce starší 136kW D5 s pohonem všech kol. Dvoustupňově přeplňovaný D5 je o 50 tisíc Kč dražší než jeho předchůdce, ceny ostatních motorizací se nezměnily. Pro pětiválce je v nabídce za příplatek 57 tisíc Kč automatická převodovka Geartronic.

Volvo S80 - přehled dieselových motorizací na českém trhu (březen 2009)
Motor2,0D2,4DD5 (151 kW)D5 AWD
Emisní normaEuro 4Euro 4Euro 5Euro 4
Zdvihový objem [cm3]1997240024002400
Válce/ventily4/45/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/4000120/4000151/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]320/2000340/1750-2750420/1500-3250400/2000-2750
Max. rychlost [km/h]200215 (210)230 (225)220 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,79,5 (10,0)8,0 (8,5)8,9 (9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,4 (7,3)6,2 (6,7)7,1 (8,0)
Cena Kinetic [Kč]859.000,-919.000,-999.000,-1.029.000,-
Cena Momentum [Kč]938.000,-998.000,-1.078.000,-1.108.000,-
Cena Summum [Kč]1.053.000,-1.113.000,-1.193.000,-1.223.000,-
Cena Executive [Kč]--1.477.000,-1.507.000,-

Základní výbava Kinetic obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém DSTC, automatickou klimatizaci, přídavný ohřev vzduchu (jen pro turbodiesely), tempomat, kůží potažený volant, hliníkový dekor, rádio s CD přehrávačem a 16palcová litá kola. Momentum přidává kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací senzory a 17palcová kola.

Summum zahrnuje výbavu Momentum a navíc má čalounění jemnou kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dřevěný dekor a aktivní bi-xenonové světlomety. V Executive pak nechybí například prémiový audiosystém, vestavěná navigace, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce nebo laminovaná boční okna.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 14:57
Re: Skvělé na Volvo,ale
... to rozmezí otáček je prima (ona ta 2 turba smysl mají), ale Volvo tím R5 v praxi NEkonkuruje nějakým 4válcům, ale de facto ŠESTIválcům! A tam už je to "horší" - tam je 35d od bmw a v jaguar a Citroën (a jistě i do peugeot dorazí) nový V6 3.0 HDi 202 kW/600 Nm (500 Nm v té slabší verzi) - a přinejlepším to zůstatne jako v "minulé verzi", kdy D5 "solidně" konkurovalo V6 2.7 HDi, ale LEPŠí opravdu NEbylo - a R5 2.4 dieslel je výborné ve Fiat Croma a nějaký ta Lancia, ale ve vozech jako S80 či XC90 by VĚTŠí motor mohl/měl být - to si alespoň myslím já
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 14:51
Re: Místy SOUHLASím ...
Já SOUHLASím, že Volvo "skoro" nebo "spíše" prémie, ale právě PROTO by NUTNĚ potřebovalo investice do motorů, neb tam prostě KONKURENCE začíná být "dál" - a trochu "extrémní" mi to příjde např. v případě toho (starého) D5, kde letos i ve vozech Citroën bude LEPŠí 3.0 V6 (a popravdě platí to již roky i pro 2.7 V6 HDi) a NEjde jen o tyhle dva motory, ta "propast" vůči nejlepším (vůči prémii) by se mohla dál ZVĚTŠOVAT - proto si myslím že JEDINÁ cesta pro volvo je PRODEJ (ford už asi "dál/výš" NEpomůže - sám má starostí ..) a SAMO to volvo NE"utahne" ...
Já očekávám další "záchranné" práce pro saab (a volvo na tom NEní tak zle), ale ona to už trochu ekonomická "bubost" začíná být, tak ať volvo NEdojde tam kam GM zavlekl/dotlačil Saab (osobně bych KOMPLETní vedení GM, tak za posledních 25 let poslala - na doživotí sedět)
PS: Ano ruský trh je VELMi "originální/jiný/svůj" - uvidíme zda a kdyžtak JAKou změnu v přístupu/vnímání "zařídí" současné finanční světové zemětřesení
ZÁKLADNí problém volvo jsou celkově NÍZKÉ prodeje - při tom počtu kusů LOGICKY NEjde "utáhnout" vývoj všeho - asi proto "odložili/šetří" na vývoji/aplikaci nových převodovek/motorů ..
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 14:16
Re: Místy SOUHLASím ...
Já anketu Engine ... sleduji již ROKY a NEviděla/NEcítila bych to až tak "negativně" a nějaké "ekologické" pohledy jsou spíše otázkou posledních let a NEmyslím, že by prozatím ovlivňovaly zrovna tuto anketu. NEjde mi JEN o nějaké jedno absolutní prvenství, já když si projdu kompletní výsledky v jednotlivých kategoriích rok co rok - opravdu mám/mívám STEJNÝ názor/pohled na jednotlivé výsledky jako hodnotící profíci/motoráři - což se ČASTO o jiných anketách říci NEdá (zrovna tento týden jsem četla o českém "rekordu/prvenství", že TAK "maličká" zem má DVĚ ankety o miss a DVĚ o vůz roku - "brilantní" :yes: ;-)
Já turbomotory dříve ráda NEmívala (jeden známy na opravách Maserati trošičku "vykrvácel"), ale to je již dávno a dnes turba už ani zdaleka nejsou tak poruchová a ony nejnovější "bi-/twin-turbo" varianty opravdu "skvělé" fungování motoru (výkon/kroutící moment jsou doslova VŽDY k dispozici) zajistí.
Co se vaší zmínky o 6ti a přeplňovaném 4válci týče - já sice ZCELA SOUHLASím, ale "obávám se", že směr vývoje JINOU cestou půjde (a nedávný majitel 6ti válce bude do STEJNĚ výkonného menšího bi-/twin-turbo motoru "tlačen" - BEZ ohledu na znáček na čelní masce vozu!). Těžko pro to hledat ta "správná" slova - "zábava" nevím, ten "komfort" ale již ano - prostě POCIT jaký člověk má z "víceválcového" (víceobjemového) motoru je (dle mne) NEnahraditelný (to se SHODNEME - ale asi je nám to ... platné ;-\ ). Já takový motor dokonce RADĚJi budu mít, i když "na NAMĚŘENÁ/UDÁVANÁ číslíčka" s tím malým přeplňovaným "prohraje")
Já opravdu NIC proti volvo XC60 NEmám (a dokonce takovou "teorii" mám, že LEPŠí bývají výrobky - nejen v autoprůmyslu - těch výrobců kteří trochu "v problémech" jsou, oni se prostě VÍCE snaží ..), ale to že i přes OPAKOVANÉ roky trvající nabídky NIKDO volvo NEchce - to NENí dobré znamení. Jde to dokonce tak daleko, že mnozí zájemci VÁŽNÝ zájem projevili a POTÉ co zázemí/finance automobilky prozkoumali, ze zájmu o koupi USTOUPILi). Čistě technicky volvu VELMi pomohl Ford a jeho zázemí a volvo mohlo trochu "dohnat" konkurenci (jednu dobu v elektronických systémech nebo dokonce i airbazích celkem "zaostávalo"), ale tak jak ford v těchto věcech (a podvozcích) POMOHL, tak trošičku "horší" je to s motory. Tam si volvo "poradí" s běžnou konkurencí, ale ti jež "prémií" nazývám jsou - dle mne - trošičku "dál" (tedy v MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH). Zatím nejde o nějakou "tragedii", ale chtělo by to (IHNED!) nějakou "finanční injekci" - zrovna tahle oblast je vývojově VELMi drahá.
S tím "image" je to také trochu "jiné" - např. zde v česku je Volvo jako PLNOprémiový vůz bráno, "jen" vedle v Deutschland (stačí se podívat na německé ceny) NEní těm "prémiovým" až tak zcela rovno a na americkém kontinentu tam SVÉ "věrné" sice má, ale jako "TOP CLASS" bráno NEní (tam je to spíše taková "jiná" - třeba i lepší, ale alternativa spíše k Subaru než mercedes či bmw)
Já bych v reálu měla připomínky JEN k některým motorům (a převodovkám), i když technici vývojáři volvo ten dnes již dlouhodobější NEdostatek peněz SKVĚLE "maskují" - tam je prostě už maličko "znát"
Já bych volvu přála nechť ho někdo solidní koupí ... snad i ten Ratan Tata - zdá se že Jaguáru během "chvíle" NÁSOBNĚ VÍCE "energie" vdechl, než za roky předtím ford ..
Pěkný den ;-)
Avatar - riderhenry
21. 3. 2009 10:58
Re: Místy SOUHLASím ...
Ankeata je sice moc pekna, ale tam se posuzuje a ekologicka stranka veci atd., takze pro me az tak velkou vypovidajici hodnotu nema (zatim jsem tomu marketingovemu, politickemu a ja nevim jakemu jeste tlaku nepodlehl a tak nejak sam "vim", ze jsou to vsechny jen, s prominutim, kecy). Ikdyz je pravda, ze tam vyhrava/vyhraval motor z Hondy S2000, coz je umelecke dilo, a 3.2 z BMW M3 E46. Ja nemam rad turbomotory diky jejich charakteru (na poctu turb mi nezalezi, ikdyz je pravda, ze biturbo ma lepsi projev, podobny jako atmosfera). S 2.0 TFSI jsem nejel, ale tipuju, ze paklize budete vyuzivat potencial motoru, tak se odmeni o dost vyssi spotrebou, nez byste dosahla v podobne vykonem atmosferickem turbomotoru, ostatne jak uz je zvykem u vech turbo(benzinovych)motoru. Navic co do komfortu a i zabavy u me jasne vyhrava nejaky povedeny sestivalec nad preplnovanym dvoulitrovym ctyrvalcem...

K te XC60 a konkurenci - dal jsem si tu praci a nasel jsem srovnavaci test z Autocaru 06/09 (nevim o moc respektovanejsich mediich v tomto ohledu): Freelander, X3, Q5 a XC60. Vyhrala Q5 s naprosto minimalnim naskokem (udajne) s tim, ze bude velice drahe, paklize si neco priplatite, druha byla XC60, treti Freelander a posledni X3. Podle me je Volvo spis konkurent BMW, Mercedesu a Audi nez VW a Fordu. Tady totiz hraji obrovskou roli faktory, jako image, design apod., kde ma XC60 nad sedivou Kugou a Tiguanem jasne navrch. Takze znovu opakuji, i pres motorizace, ktere jsou podle Vas horsi (podle me se k charakteru auta hodi), je Volvo na spici daneho segmentu.
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 23:33
Re: Místy SOUHLASím ...
Děkuji dobrou (já to TUŠILA/věděla že jsem o tom fiat něco četla - v tom opel není to diesel od fiat? Nebo snad benzín? Už mi to NEmyslí - dobrou noc! A zítra
Pěkný den :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud