Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely

Inovace v oblasti konvenčních spalovacích motorů, představené v novém Avensisu, se postupně rozšiřují i do menšího Aurisu. Nové zážehové a inovované vznětové motory příjdou na český trh ve dvou vlnách, na konci března a potom v červnu.
Zpět na článek
19. 3. 2009 07:20
19. 3. 2009 10:15
neregistrovaný "RayBan"
19. 3. 2009 10:28
19. 3. 2009 22:02
neregistrovaný "tommy.xy"
19. 3. 2009 22:33
20. 3. 2009 08:22
19. 3. 2009 10:50
19. 3. 2009 16:02
19. 3. 2009 22:27
20. 3. 2009 08:16
20. 3. 2009 09:56
neregistrovaný "rj72"
19. 3. 2009 11:55
19. 3. 2009 12:41
19. 3. 2009 13:04
19. 3. 2009 21:44
neregistrovaný "tommy.xy"
20. 3. 2009 08:03
19. 3. 2009 13:17
19. 3. 2009 13:23
19. 3. 2009 17:34
19. 3. 2009 17:37
19. 3. 2009 22:10
neregistrovaný "tommy.xy"
19. 3. 2009 22:33
neregistrovaný "FR34K"
20. 3. 2009 10:01
neregistrovaný "rj72"
19. 3. 2009 11:58
19. 3. 2009 13:50
neregistrovaný "cabel"
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2009 07:20
Motory
Kdo zkusil benzínové motory od Toyoty ví jak dokonale šlapou, škoda že je Toyota taková nudná masovka.
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "RayBan"
19. 3. 2009 10:15
Re: Motory
Nudné masovky mají:

- od 50% horší adhezi
- plasty kterých se nedá dotýkat
- malý popleník na středovém panelu

Vůbec je nekupujte. ;-)
19. 3. 2009 10:28
Re: Motory
Toyota nie je masovka ani nahodou. Masovka (v CZ,SK) je Skoda, VW, Ford...
To ze je ale nudna, je pravda. Perfektne motory, vraj slusna kvalita, ale ten dizajn, to je hrozne. Ak by si dali robit dizajn v Italii, tak to by som zacal uvazovat na Toyotou.
neregistrovaný "tommy.xy"
19. 3. 2009 22:02
Re: Motory
Toyota na nasem trhu je jasna masovka. Zadne zarucene nevydelecne modely, pouze sama nudna klasika s nulovou konfigurovatelnosti (chces xenony? kup o 200 tis. drazsi model, skvele),zadne ostre nebo zabavne modely, ani hloupa Corolla combi, proste zamereni na nenarocnou konzervativni klientelu. S sirkou nabidky VW bych to skutecne nesrovnaval. Takovy EOS V6 DSG je hodne vzdaleny nabidce Toyoty.
19. 3. 2009 22:33
Re: Motory
Kvalita a spolehlivost Toyoty je zase hodne vzdalena te od Volkswagenu.
19. 3. 2009 10:50
Re: Motory
No ci je masovka, o tom dost pochybujem. Ano, motory ma Toyota skvele. Lenze dizajn je minimalne rozpacity (ci uz Auris, alebo Avensis). A co je este horsie, ked sa v Aurise vnutri rozhliadnes, vsade vidno, ze sa tam setrilo. Mal som moznost vedla seba porovnat posledny model Corolly (hatch) a nastupujuci Avensis, a ten rozdiel v kvalite materialov a spracovania bol teda ocividny...
Avatar - Plautus
19. 3. 2009 16:02
Re: Motory
Tvoje slová nemôžem potvrdiť, skúšal som najnovšieho Avensisa v kombi verzii, a čo sa týka kvality materiálov a spracovania som sklamaný vôbec nebol, pravdou je, že interiér je umravnený, nie je tam žiadny výstrelok, ale pôsobí nadmerne dobrým dojmom...testovaný Avensis bol síce v top verzii s plnou výbavou zahŕňajúcou i strešné okno a xy ďalších vymožeností, ale nemyslím si, že u slabších výbav to bude o toľko tragickejšie...Corollu hatch som svojho času tiež mal možnosť "opáčiť", ale posun v kvalite materiálov a ich spracovania u súčasného Avensisu tam rozhodne vidím v prospech toho Avensisu, a dovolím si tvrdiť, že ten rozdiel nie je zanedbateľný...Avensisa som z obrázkov príliš "nežral", ale naživo je to slušný zástupca tejto automobilky v danej triede a v kombinácii so slušnými motormi je to rozhodne dobrá voľba (pre mňa hlavne to kombi) :yes:
19. 3. 2009 22:27
Re: Motory
Ja som porovnaval Auris a Corollu, cize auta rovnakej triedy. Presnejsie povedane, Auris je vlastne nahrada za Corollu v nizsej strednej (okrem Corolla-sedan, ktora sa tusim este vyraba).

Nemozes predsa porovnavat Avensis (strednu triedu) a Corollu (nizsia stredna)!
Avatar - Plautus
20. 3. 2009 08:16
Re: Motory
tak si prečítaj Tvoj príspevok o krok vyššie (posledná veta)...čo sa týka Aurisu, Corolly, či Avensisu, osobne som dostatočne zorientovaný, nemám "triedne" problémy, dávaj pozor na to, čo píšeš...!
neregistrovaný "rj72"
20. 3. 2009 09:56
Re: Motory
Nudná masovka? Není to protimluv, když typický masový auta pro EU 99% lidí nikdy nedostane na hranici možností a ti co se o to pokouší, tak díky vyšším rychlostem ohrožují ostatní.Toyota ve skutečnosti nudná je jen pro toho, kdo neumí řídit, protože ten, kdo něco umí si s ní může pohrávat mnohem dříve než u jiných aut a s menším rizikem. To co však ocení skoro každý, kdo jezdí delší trasy je příjemnost a pohodlnost cestování v ní. Motory? Tady nemá cenu nic moc dodávat - za dobrou cenu lepší motor v kombinaci spotřeba výkon v benzínu nedostanete.
19. 3. 2009 11:55
Optimal
Technické inovaci zejména v oblasti motorů fandím, ale pořád nevím, proč japonci nejdou také cestou přeplňování u benzínů? Ty Valvematic, kde jde o "pokrok" v podobě variabilního časování ventilů a variabilního zdvihu ventilů, vždy budou za turbem (nebo +kompresorem - myslím některé VW TSI) zaostávat a ty báječné výkony a točivé momenty nabízet při vyšší spotřebě až u o kubaturu větších motorů, které u nás stojí když nic jiného vyšší povinné ručení! (Srovnávám 1.4 TSI 90 kW/5000, 200 Nm/1500-4000 ot./min)
Také křivky průběhu výkonu a momentu nejsou tak "ploché" s nabídkou "maxim" v celém spektru otáček... Alespoň už ty nové 1.6 a 1.8 mají spolu šestikvalt!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2009 12:41
Re: Optimal
Papír snese všechno, v reálném provozu žere atmosféra míň než turbo.
19. 3. 2009 13:04
Re: Optimal
Jo přesně tak.V testech spotřeby Octavia 1,4TSI proti Civicu 1,8i-VTEC dopadla o něco hůře.
[odkaz]
[odkaz]
neregistrovaný "tommy.xy"
19. 3. 2009 21:44
Re: Optimal
Nepresvedcils me. Octa najeto necelych 5tkm a testovano pod bodem mrazu, Civic 22tkm, tedy dobre zajety, a testovano pri idealnich necelych 20 stupnich. Pri ostrejsi jizde se vyhoda mensiho turba meni v nevyhodu, to neni nijak pekvapiva vec, ale na konstatovani, ze v realnem provozu zere atmosfera mene, to jaksi nestaci, co je to realny provoz? To druhe cislo? To asi ne, ze.
20. 3. 2009 08:03
Re: Optimal
Kdyby si vedli v těchto testech stejně,tak bych souhlasil že při stejných teplotách bude 1,4TSI lepší,ale ono to tak není(není uveden studený start a myslím si že auto před vlastním testem zahřáli na provozní teplotu).Když jedu 30km trasu po nezasněžené silnici v zimě a pak v létě,kdy je u obou jízd motor zahřátý předchozí jízdou,tak nemám rozdíl ve spotřebě.Reálný provoz by měla být ta kombinace,ale někdo samozřejmě jezdí kratší trasy,někdo delší,někdo více město,okresky,dálnice.Trochu mi uniká význam dowsizingu v pojetí Vokswagenu(viz i článek o novém motoru BMW,japonci nejsou sami),protože motor s turbem je navíc náročnější na servis a výdrž nikdo za tím nezná.Ale když porovnám téměř nezničitelné atmodiesly,proti turbodieslům,tak mi z toho vychází jedinné.TSI mě zatím nepřesvědčili,jezdím spíše kratší trasy po okreskách(ale dynamicky),preferuji spolehlivost,takže raději atmosféru.
19. 3. 2009 13:17
Re: Optimal
Downsizing smerom k malym preplnovanym motorom je momentalne v europe "v mode", asi ako v usa hybridy. Nie som vsak presvedceny, ze jedno aj druhe je zrovna ten spravny smer, ktorym by sa vyvoj aut mal uberat. Este len cas ukaze, ako bude vyzerat ten 1.4TSI/90kW po 250 tisic km. Uz teraz je vsak jasne, bude tepelne ovela viac namahany, ako porovnatelny atmosfericky motor, vacsieho objemu, a priblizne rovnakeho vykonu...
19. 3. 2009 13:23
Re: Optimal
toyota si touto cestou uz presla, 1,3 turbo 100kW (starlet), 1,5 turbo 110kW (yaris) a v Japonsku bezne frcia 0,66l turbo, takze skusenosti je dost,
19. 3. 2009 17:34
Re: Optimal
Papierovo vyzerá osekaný 1,4TSI super, ale v praxi to až tak šetrný nie je. Určite sa s ním dá ísť aj s porovnateľnou/ nižšou spotrebou ako napr. u tej 1,6, ale to by si sa musel veľmi snažiť.

Cesta Toyoty je lepšia, najprv sa snažia vyšperkovať atmosférické motory, využiť dostupnú techniku a nie len strčiť turbo na podpriemerný motor ;) (hovorím o tom 1,4 TSI 90kw, ten s výkonnejšími 1,4 TSI veľa spoločného nemá...)

A čo sa týka dizajnu, Toyota nepoteší, ale ani nesklame. A aspoň ponúka dobrú techniku aj pri lacnejšej výbave...
Avatar - kolmar
19. 3. 2009 17:37
Re: Optimal
presne to co napisal teddy... uvidime ako dopadnu.
Naco? je dobry TSI? ano ma mensi objem, no porovnatelny vykon aj spotrebu s napr. o 2-3 deci vecsim motorom.
Ja by som taktiez volil atmosferu. Tie napr. od tojoty kludne zmaknu cez 300 a niektore aj 500 tis, no TSI si vyziada investicie este pred 200 - moj nazor. No to uvidime az za par rokov, az tie motory najazdia napr. 250 tis.

Ja hodim jednu recnicku otazku, naco napr. 2.0 TFSI ako ma Golf??!! a kazdy sa mu klania, pozri sa na roky kedy Type R v honde malo rovnako vykonny motor, rovnaky objem a Z ATMOSFERICKEHO!!! a ovela skor ako preplnovany VW... tak Naco? kto objavuje ameriku?
neregistrovaný "tommy.xy"
19. 3. 2009 22:10
Re: Optimal
Za turbem budou, ale jen nepatrne, zalezi na profilu jejich zakazniku. Konzervativni technika muze byt pro nektere vyhodou ;-)
neregistrovaný "FR34K"
19. 3. 2009 22:33
Re: Optimal
Jakýkoli turbomotor je "úsporný" - oproti svému nepřeplňovanému protějšku pouze do té doby, než opravdu zabere turbo. :-!
neregistrovaný "rj72"
20. 3. 2009 10:01
Re: Optimal
K čemu ti je turbo na nekvalitním motoru. Není lepší udělat kvalitní motor a pak případně na něj to turbo dát, i když tuto cestu u Toyoty zatím nepředpokládám, protože do města je mnohem vhodnější hybrid, a vzhledem k tomu, že se městské aglomerace rozšiřují, nemá Toyota důvod zatím nic měnit. Navíc ani jednodušší diesly s turbem si zatím cenově moc dobře nevedou, a to už je to 15let od jejich nástupu.
19. 3. 2009 11:58
Toytoka
Parametry těchto motrů vzhledem k objemu jsou vynikající. Sám mám Corollu z roku 1999 s těmi kulatými předními světly, které jsem taky nemohl vystát a vzhledově je rozhodně mnoho zajímavějších aut. Ale je jedno velké ALE.Krásy se člověk nenají a pro mě je důležitá spolehlivost,funkčnost a radost z bezstarostné jízdy a tohle všechno mi Toyota poskytuje.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "cabel"
19. 3. 2009 13:50
Re: Toytoka
tak tak, s Toyotou se muzu spolehnout, ze dojedu do cile at je jak je daleko :-) :yes:
19. 3. 2009 22:56
Re: Toytoka
Presne tak:-) Mel jsem stejnou Corollu (najeto 260kkm) jako mas ty, ted mam Aurise. Bohuzel nebylo na vic, nez 1.4 (nove zalozena firma). 1.8 v Aurisu musi byt uplna parada. Je to auto na kazdodenni pouziti. Od podzimu mam najeto 15kkm a abs spokojenost. Skoda, ze nebylo na 1.8... Ale co uz, snad jednou bude na Lexus :-)