Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota Auris dostane nové motory 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) a inovované turbodiesely
26 komentářů
TraI
Technické inovaci zejména v oblasti motorů fandím, ale pořád nevím, proč japonci nejdou také cestou přeplňování u benzínů? Ty Valvematic, kde jde o "pokrok" v podobě variabilního časování ventilů a variabilního zdvihu ventilů, vždy budou za turbem (nebo +kompresorem - myslím některé VW TSI) zaostávat a ty báječné výkony a točivé momenty nabízet při vyšší spotřebě až u o kubaturu větších motorů, které u nás stojí když nic jiného vyšší povinné ručení! (Srovnávám 1.4 TSI 90 kW/5000, 200 Nm/1500-4000 ot./min)
Také křivky průběhu výkonu a momentu nejsou tak "ploché" s nabídkou "maxim" v celém spektru otáček... Alespoň už ty nové 1.6 a 1.8 mají spolu šestikvalt!
Také křivky průběhu výkonu a momentu nejsou tak "ploché" s nabídkou "maxim" v celém spektru otáček... Alespoň už ty nové 1.6 a 1.8 mají spolu šestikvalt!
Papír snese všechno, v reálném provozu žere atmosféra míň než turbo.
Jo přesně tak.V testech spotřeby Octavia 1,4TSI proti Civicu 1,8i-VTEC dopadla o něco hůře.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nepresvedcils me. Octa najeto necelych 5tkm a testovano pod bodem mrazu, Civic 22tkm, tedy dobre zajety, a testovano pri idealnich necelych 20 stupnich. Pri ostrejsi jizde se vyhoda mensiho turba meni v nevyhodu, to neni nijak pekvapiva vec, ale na konstatovani, ze v realnem provozu zere atmosfera mene, to jaksi nestaci, co je to realny provoz? To druhe cislo? To asi ne, ze.
Kdyby si vedli v těchto testech stejně,tak bych souhlasil že při stejných teplotách bude 1,4TSI lepší,ale ono to tak není(není uveden studený start a myslím si že auto před vlastním testem zahřáli na provozní teplotu).Když jedu 30km trasu po nezasněžené silnici v zimě a pak v létě,kdy je u obou jízd motor zahřátý předchozí jízdou,tak nemám rozdíl ve spotřebě.Reálný provoz by měla být ta kombinace,ale někdo samozřejmě jezdí kratší trasy,někdo delší,někdo více město,okresky,dálnice.Trochu mi uniká význam dowsizingu v pojetí Vokswagenu(viz i článek o novém motoru BMW,japonci nejsou sami),protože motor s turbem je navíc náročnější na servis a výdrž nikdo za tím nezná.Ale když porovnám téměř nezničitelné atmodiesly,proti turbodieslům,tak mi z toho vychází jedinné.TSI mě zatím nepřesvědčili,jezdím spíše kratší trasy po okreskách(ale dynamicky),preferuji spolehlivost,takže raději atmosféru.
Downsizing smerom k malym preplnovanym motorom je momentalne v europe "v mode", asi ako v usa hybridy. Nie som vsak presvedceny, ze jedno aj druhe je zrovna ten spravny smer, ktorym by sa vyvoj aut mal uberat. Este len cas ukaze, ako bude vyzerat ten 1.4TSI/90kW po 250 tisic km. Uz teraz je vsak jasne, bude tepelne ovela viac namahany, ako porovnatelny atmosfericky motor, vacsieho objemu, a priblizne rovnakeho vykonu...
toyota si touto cestou uz presla, 1,3 turbo 100kW (starlet), 1,5 turbo 110kW (yaris) a v Japonsku bezne frcia 0,66l turbo, takze skusenosti je dost,
Papierovo vyzerá osekaný 1,4TSI super, ale v praxi to až tak šetrný nie je. Určite sa s ním dá ísť aj s porovnateľnou/ nižšou spotrebou ako napr. u tej 1,6, ale to by si sa musel veľmi snažiť.
Cesta Toyoty je lepšia, najprv sa snažia vyšperkovať atmosférické motory, využiť dostupnú techniku a nie len strčiť turbo na podpriemerný motor 😉 (hovorím o tom 1,4 TSI 90kw, ten s výkonnejšími 1,4 TSI veľa spoločného nemá...)
A čo sa týka dizajnu, Toyota nepoteší, ale ani nesklame. A aspoň ponúka dobrú techniku aj pri lacnejšej výbave...
Cesta Toyoty je lepšia, najprv sa snažia vyšperkovať atmosférické motory, využiť dostupnú techniku a nie len strčiť turbo na podpriemerný motor 😉 (hovorím o tom 1,4 TSI 90kw, ten s výkonnejšími 1,4 TSI veľa spoločného nemá...)
A čo sa týka dizajnu, Toyota nepoteší, ale ani nesklame. A aspoň ponúka dobrú techniku aj pri lacnejšej výbave...
presne to co napisal teddy... uvidime ako dopadnu.
Naco? je dobry TSI? ano ma mensi objem, no porovnatelny vykon aj spotrebu s napr. o 2-3 deci vecsim motorom.
Ja by som taktiez volil atmosferu. Tie napr. od tojoty kludne zmaknu cez 300 a niektore aj 500 tis, no TSI si vyziada investicie este pred 200 - moj nazor. No to uvidime az za par rokov, az tie motory najazdia napr. 250 tis.
Ja hodim jednu recnicku otazku, naco napr. 2.0 TFSI ako ma Golf??!! a kazdy sa mu klania, pozri sa na roky kedy Type R v honde malo rovnako vykonny motor, rovnaky objem a Z ATMOSFERICKEHO!!! a ovela skor ako preplnovany VW... tak Naco? kto objavuje ameriku?
Naco? je dobry TSI? ano ma mensi objem, no porovnatelny vykon aj spotrebu s napr. o 2-3 deci vecsim motorom.
Ja by som taktiez volil atmosferu. Tie napr. od tojoty kludne zmaknu cez 300 a niektore aj 500 tis, no TSI si vyziada investicie este pred 200 - moj nazor. No to uvidime az za par rokov, az tie motory najazdia napr. 250 tis.
Ja hodim jednu recnicku otazku, naco napr. 2.0 TFSI ako ma Golf??!! a kazdy sa mu klania, pozri sa na roky kedy Type R v honde malo rovnako vykonny motor, rovnaky objem a Z ATMOSFERICKEHO!!! a ovela skor ako preplnovany VW... tak Naco? kto objavuje ameriku?
Za turbem budou, ale jen nepatrne, zalezi na profilu jejich zakazniku. Konzervativni technika muze byt pro nektere vyhodou 😉
Jakýkoli turbomotor je "úsporný" - oproti svému nepřeplňovanému protějšku pouze do té doby, než opravdu zabere turbo. :-!
K čemu ti je turbo na nekvalitním motoru. Není lepší udělat kvalitní motor a pak případně na něj to turbo dát, i když tuto cestu u Toyoty zatím nepředpokládám, protože do města je mnohem vhodnější hybrid, a vzhledem k tomu, že se městské aglomerace rozšiřují, nemá Toyota důvod zatím nic měnit. Navíc ani jednodušší diesly s turbem si zatím cenově moc dobře nevedou, a to už je to 15let od jejich nástupu.
mihau
Parametry těchto motrů vzhledem k objemu jsou vynikající. Sám mám Corollu z roku 1999 s těmi kulatými předními světly, které jsem taky nemohl vystát a vzhledově je rozhodně mnoho zajímavějších aut. Ale je jedno velké ALE.Krásy se člověk nenají a pro mě je důležitá spolehlivost,funkčnost a radost z bezstarostné jízdy a tohle všechno mi Toyota poskytuje.
Presne tak😄 Mel jsem stejnou Corollu (najeto 260kkm) jako mas ty, ted mam Aurise. Bohuzel nebylo na vic, nez 1.4 (nove zalozena firma). 1.8 v Aurisu musi byt uplna parada. Je to auto na kazdodenni pouziti. Od podzimu mam najeto 15kkm a abs spokojenost. Skoda, ze nebylo na 1.8... Ale co uz, snad jednou bude na Lexus 😄
- od 50% horší adhezi
- plasty kterých se nedá dotýkat
- malý popleník na středovém panelu
Vůbec je nekupujte. 😉
To ze je ale nudna, je pravda. Perfektne motory, vraj slusna kvalita, ale ten dizajn, to je hrozne. Ak by si dali robit dizajn v Italii, tak to by som zacal uvazovat na Toyotou.
Nemozes predsa porovnavat Avensis (strednu triedu) a Corollu (nizsia stredna)!