Porotci renomované designérské ankety Red Dot Design Award, která je jedna z nejuznávanějších v oblasti produktového designu, se rozhodli letošní ocenění udělit Škodě Rapid Spaceback.
Pro někoho je fajn dlouhé auto s velkým kufrem..LB.
Další zase do města preferuje kratší verzi SB a kufr mu stačí i menší!
Pořád lepší než brát z nouze Fabii. ;-)
Možnost volby..výborně! :yes:
Jen ty ceny by mohli být ještě níže!
S dakym si ma mylis, ale to je u psychopatov normalne. Mat svoj svet je na miestnych diskusiach take jossalitovske.
Osobnu nevyrovnanost ti snad vyrovnaju spominani odbornici, aspon v to dufam, nech sa tolko netrapis. :yes:
To ano, a jak už jsme mohli mnohokrát zjistit, tak o tom, jestli se auto na trhu chytne, nebo ne, nerozhodují ankety, ani "ankety", ale právě kupci, jak píšeš.
Přesně, na to stačí nějakej prográmek, kterej by surfoval po nastavenejch stránkách a jen přeložil a trochu osekal texty, může se jmenovat třeba Kajlí >:D
Rozdychat uspech Skody? stale cakajuci neco nove od Fiatu?
Nechcel by som byt v tvojej kozi, trpiet takymi chorymi bludmi... uprimne ta lutujem a prajem ti skore vyzdravenie.
Mal by si uz zajst za odbornikom, nech ti predpise nieco na hlavicku, v poslednej dobe mas zvlast nebezpecne halucinacie.
No to víš, to bude taková malá nenápadná záměna, taky my někteří tušíme, kdo odešel... někteří budou potěšení, někteří ne...
Jen teda jak koukám na Chamillu, tak opět nebyla vyslyšena má touha po nějakém zkušenějším redaktorovi, asi to starší nechtějí dělat... tak uvidíme, jestli budeme dále číst testy MPV bez zmínky variability, ale plných o jízdě dveřma napřed.
Chamilla, alias bychom mohli používat nick "heřmánek"? Nebo čajíček? No uvidíme, třeba ne.
lacnych rieseni na tomto skvoste je aj ochrana podvozku riesena nevkusnym sposobom
[odkaz]
Alebo naopak "chytre" riesenie a inovacia, za ktoru sa ziskava RedDot?
Dnes nuda, ale treba vcera webtluchuba pobavil, kdyz nevedel jestli mu je 1.6 od Toyoty dostatecna, nebo ne. Jestli si vzpominam dobre za odpoledne zmenil nazor 3x. ;-) >:D
Kdyz on chudak kluk musi poslouhat co mu nekdo nasepta.
To je vsak reakce buranu. Lide se slusnym vychovanim se umi za sve pochybeni omluvit a timto druha polovina se slusnym vychovanim omluvu prijme a chlapi si mohou vytvorit novy respekt jeden k druhemu.
Pokud toto nechapes, jsi na urovni webtluchuby a jelita. V tom pripade jsi spadl na uroven nejnizsi a radim ti, nereagovat na moje prispevky. Auto.cz ma myslim jakysi "hate list". Nevim jak funguje, nepouzivam ho. Doporucuji ti (a vsem koho irituji) me do "hatelistu" pridat.
asi takhle, kdyby se do Rapidu dávala atmo 1.6, natož 1.4 tak Rapida nemám. Pro Rapida u mně rozhodl právě turbobenzín na rozdíl od lépe vybaveného Fluence s atmosférickou 1.6. A to i přesto že max. výkon má ta 1.6 o 18kw víc. V běžných otáčkách jede líp "slabší" turbobenzín a má nižší spotřebu - osobní zkušenost :-)
Nesnesl jsi malou kritiku sve modly. Nic vic, nic min.
Ucis tamhle webtluchubu moresum diskuzniho vometaka a pak to takhle dopadne. Co si ten chudak kluk pocne? Vzdyt jen papouskuje tvoje jednostranne nesmysly. Myslim, ze bys mu hochovi mel dat sanci automobilove dospet a vytvorit si svuj nazor. Ono to fakt vypada, ze dopadle jako jelito. ;-)
wl mi čosi povedal a predpokladám, že i Ty vieš, ale patrilo by sa tak nejak oficiálne, štýlom toto je nový člen redakcie, má za sebou to a to a čakáme od neho tamto. Po jeho maturitnej fotke netúžim. ;-)
Tak polituj se, o.k., ale pak šup zpátky do reality, přispěVOvateli. >:D
Před pár dny ses objevil, zkusil jsem to s tebou v normální diskusi, ale lezla z tebe pouze obvyklá infantilní moudra, která jsou prostě k smíchu, čímž se dostává diskuse s mariánkem do klasických mezí, ty blábolíš, bojuješ za pravdu s automobilkami a podobné legrace, a my z tebe máme bžundu. ;-)
Btw. zaregistrovali ste autora článku? Zdá sa, že tu potichu pribudol nový člen redakcie (asi víťaz nedávneho konkurzu). Možno by bolo dobré niečo oficiálne zo strany ACZ povedať (aj keď nejaké info mám, patrilo by sa to od redakcie).
Zatím diskuzní zoufalost, trochu sebestřednosti a ješitnosti, víc u tebe zatím nevidím. Až budeš schopen posoudit auta jiným stylem než kdo se za čím otočí a vynecháš osobní útoky, rád ti dám druhou šanci, marianku. ;-)
Ono je to tím, že se do této ankety moc aut nepřihlašuje. Není totiž v oblasti autodesignu nijak prestižní. Třeba KIA dostala tuto cenu za všechny svoje modely. :-)
Dokud nepochopíš, že chlapi si mohou dát i přes držku, ale nadále se umí respektovat, tak se nikdy neodlepíš z dětského koutku. Ano, na spoustu věcí máme s jossalitem různý pohled, umíme si i vjet do vlasů (v mém případě jen obrazně), ale jsou určité mantinely, kde se podívají už jen otrlé povahy nebo odvážné děti s výsledkem stejným - nafouklá a červená lica s otisky prstů ... je jen na tobě, kterou cestu si zvolíš...
Na zpusobu komunikace? napsal jsem nazor na tema clanku. Samozrejme, jsou zde slusni kolegove, se kterymi se da rozume diskutovat.
Pak se najdou i tzv. "Diskuzni vometaci", kteri nereaguji na prispevek, ale na prispevovatele:
Dinar: "No, a tobě nepomůže nic, trouba jsi a troubou zůstaneš."
jelito: "...Takže, ty si osobně myslet můžeš, ostatně, myslíš si spousty nesmyslů. Myslet, totiž u tebe znamená - guvno vědět. "
Svoje zvratky znas, ty ti vypisovat nemusim.
Webtluchubo, podivej se nejdriv do zrcadla a az pote sud jine.
"No zrovna takovýmu "tlučhubovi" budu já něco vysvětlovat!"
"No, měl bys to uzavřít tím, že tě tu vlastně stejně nikdo nechápe. Vlézt do kajaku a odpádlovat."
"Je mi jasné, že samozvaný kapitán automobilového průmyslu, má názor svůj a lepší."
"Takže, ty si osobně myslet můžeš, ostatně, myslíš si spousty nesmyslů. Myslet, totiž u tebe znamená - guvno vědět."
Ocakaval bys, jelito, lepsi reakci? Myslim, ze jsem k tobe az prilis slusny.
Jelito tu žádnej není...je mi líto. Ostatní znám a musím říct, že to je velmi vybraná společnost.
To se o tobě bohužel tvrdit nedá, už jen ze způsobu komunikace a napadání a následně stavění sebe sama do role oběti s přesvědčením o vlastním údajným "slušným vychování" ;-)
Tak jsem rad, ze jste se hosi nasli. Zrovna tady jelito je pro tebe rovnocennym kamaradem. Priberte si jeste diskuzni "vometaky" navtecha (nebo pod jakym ze nickem zde prave je) dinara a Gtiho a je über klub na svete ;-)
Ti, na ptere jsem zapomnel, se urcite brzo prihlasi.
Píšu to výše, mně se LB zamlouvá více než SB (HB), úzké jsou oba dva zcela stejně a osobně mi zadní partie SB přijde neaktraktivní a designově nepříliš povedená. 1,7m je na nižší střední prostě málo, bez ohledu na typ karoserie.
Chápu, že z něj někdo může být unešen, já nejsem. "Vyšperkovaná" verze nevypadá zle, to už jsem psal, ale pořád jde o nejužší vůz třídy a je to na vzhledu znát. U nižších verzí je tento fakt ještě viditelnější.
Ten výraz by se dal vysvětlit i jinak než tradičně, to by pak setkání s nazyvatelem mělo správný vyvrcholení :-)
Myslím, že i přes nesouhlas s názorem někoho jinýho je pod úroveň zesměšňovat nicky nebo je měnit, či oslovovat jinak... A to jsem ti kdysi míval za zbytečný se do někoho takovýho pouštět. Dnes tě ve smysl právě toho jednoho oznčuji za vizionáře ;-)
Znovu jen zopakuji, že neznám moc vozů nižší střední třídy, které by při délce 4,3m bylo takto úzké. Mě se tato disproporce nelíbí, ber to jako můj názor. Jsou určitě i zástupci jeho vyváženosti, tu si já představuji jinak. Naživo je Rapid SB pěkný prakticky pouze v tomto výbavovém stupni, zbtek se mi nezamlouvá. SB varianta je pro mě vzhledově méně přijatelná, než liftback. Znovu to ber jako čistě můj osobní pohled. Cenově se Rapid relativně ustálil, logiku nákupu dostávají verze do 300 tisíc, pak už bych to tak růžově neviděl...
souhlasim s tebou
nenarocnej motor pro tohle auto, ktery pro většinu lidi bude asi slouzit jen pro popojizdeni na kratky vzdalenosti by byl docela terno.
ja bych si to aspoň takhle predstavoval, tam se nema moc co vys... a na nakup nebo s detma do skolky nepojedu s nejakym relativne slozitym tsi když vim, ze motoru nejvic skodi tech 10km nez se to ohreje.
ja to vpodstate takhle delam ***cky jezdim s atmo a na delší cesty mam tsi
Rapid je užší a dlouhý..to ano.
Jenže Rapid SPACEBACK je o dost kratší a celek je vyvážený!
Naživo je to pěkné auto , např.v té modré metle! :yes:
Pokud někdo vhodně zvolí poměr/výkon/cena..je to dobré auto.
Rapid Skoda prodava jako lowcost automobil. Jelikoz je verejne znamo, ze TSI motory nejsou nijak zvlast spolehlive, verim, ze by zakaznik na atmosferu "slysel". Tim samozrejme nemam na mysli HTP. Sikovny 1.4-1.6 atmo by se spotrebou pocitanou prumerem skrz modelove rady zase tolik nezahybal.
Jako vetsi problem bych videl pristup ze strany automobilky. Ty se v posledni dobe honi za co nejvyssimi vykony a pritom u atmo 1.6 v automobilu velikosti Rapida by 100k stacilo.
ja to mam v rodine.
manželka si zvykla na 1.8tsi a s atmosférou uz jezdit nechce.
nejde o vykon, ale o tu pohodu, nemusi radit a je vpodstate jedno co tam je za rychlost.
jakmile si na tohle jednou zvyknes, tak se uz tezko ustupuje.
a na roven te 1.8tsi je minimalne 2.5 atmo, coz dnes snad s výjimkou japoncu nekoupis
nemyslim stare a dnesnim normam nevyhujici, ale samozrejme nove, ale i tak v mericim cyklu na tom turbo bude vždycky lip nez atmo.
nezpochypnuju ze nekomu vic sedi atmo, ja mam oboji, ale daleko prijemnejsi je turbo. ale na druhou stranu, vic zabavy si uziju s tim atmo a když jede vyrazne min nez to turbo co mam
na druhou stranu, je otázka, jestli potenciálního kupce, kterého zajima barva kufr a mozna kilowaty, vůbec zajima co tam je za motor..
Ano, mas pravdu. Zde se bavime pouze hypoteticky, co by bylo nejlepsi pro (rekl bych) typickeho kupce Rapida.
Jen opravdovy "gumak" by si myslel, ze zde nekdo chce nacpat stare a dnesnim normam nevyhovujici motory.
Jelito, pises fakta. Ja souhlasim.
Ja jsem napsal pouze osobni nazor. Souhlasit nemusis, diskuze neni pouze o tom.
Ted pozor, jelito, napisu znovu jen vlastni nazor. Myslim, ze Rapid ma na to stat se nejprodavanejsi Skodou. Jen by to chtelo pohnout s cenovkou a nabidnout rozumejsi motorizaci.
jenze ta 1.4 atmo by mela velkou papirovou spotřebu a skoda se musí vejit do spotreby cely flotily a k tomu ji pomahaj maly turbomotory.
to ze je drazsi servis je pro výrobce celkem podruzny, i když to zas takova hruza není. rozhodne ne pro ty, co daj 300tis za novy auto, tam se nejakych 5tis za rocni servis ztrati. samozrejme horsi to bude pro ty, co si tohle za 10 let za par korun koupi, to budou ti pro který i jen 10tis za turbo budou velky peníze.
na druhou stranu, ja mam 1.8tsi a musim jenom chvalit, a to i když i me potkalo preskoceni retezu. ani ta spotřeba není tak velka jak se ruzne pise, když jed s davem a moc neblaznim, tak se vejdu pod papirovou spotřebu.
Nejprodávanější Škodovkou je již dlouhá léta Octavia. Dřív to byla Fabia. Škodovka se posunula díky své snaze a úspěchům o segment výše. Opačný trend nelze při současném směřování značky očekávat.
Vzhledem k tomu, že lidé stojí podstatně více o Octavii, zbyde Rapidovi malý tržní podíl. Minulý rok se ho v Evropě neprodalo ani 40 tis. kusů, celkově tuším 104tis.
Octavia má v tomto výrazně navrch, 360 tis ks za rok 2013 a i Fabia (202 tis.) je na tom dvakrát lépe než Rapid.
Takže, ty si osobně myslet můžeš, ostatně, myslíš si spousty nesmyslů. Myslet, totiž u tebe znamená - guvno vědět. :-!
Je s podivem, jak se v diskuzích přeceňuje technická znalost většiny kupců. Rozhlídnu se kolem sebe a vyjma kamarádů z diskuzí nikde nikdo, kdo by autům alespoň trochu rozuměl.
Takže myšlenka o tom, že by s prastarou a emise neplnící atmo 1,6 jel jako housky na kráměn je naprosto zcestná.
Většina lidí se ani příliš neobtěžuje nějakým dlouhým testováním konkurence a sedne do předváděčky. Tam zjistí, že turbomotor dnes jede srovnatelně s atmo motorem o objemu 50% větším v jeho 15 let starý hujdě, klečící před šourůmem a tím to pro něj hasne.
Ten 1,4 by byl asi jako základ drahý. Ale bylo by to ideální, to jo. Škoda, u motoru, vyrobeného v mnohamiliónových sériích a mockrát zaplaceným by mohli jít s cenou dolů.
Staci se podivat na nejprodavanejsi benzinovou motorizaci pred TSI.1.6, ac nijak zvlast vykonny motor, byl jakousi jistotou pod kapotou.
Rapid, lowend/lowcost, by mel byt lowcost i co se servisu tyce. 1.2 TSI je vsechno, jen ne bezstarostny motor.
To ovládání oken byla fakt nutnost, nebo řekněme samozřejmost. Mi se hlavně líbilo oživení palubky ve formě té stříbrné lišty a chromované orámování výdechů ventilace. Takové blbiny a jak to pomůže.
Souhlasit mohu s tím, že na reklamních fotografiích si PR domácí značky dalo záležet a na nich to Rapidu ve výbavovém stupni Style Plus vcelku sluší. Ovšem že by to bylo na designovou cenu, to bych si neodvážil tvrdit... Neznám moc vozů o této délce, které by byly úzké jako oceněný Rapid. Jezevčikovitost dovedená k "dokonalosti". Osobně mi tedy vadí zejména tato disproporce, být model širším, určitě by to prospělo dospělejšímu vzezření. :-!
Spojení Simply Clever se ale nevztahuje k vzhledu, ale ke kulervocím vychytávkám na které jsou schopni přijít jen v geniální Škodofce. Namátkou třeba všude omílaný deštník, pro souseda připravená škrabka ve víčku nádrže a nebo když už v autě není odkládací prostor, tak si zákazníku dokup bazmek jako držák telefonu >:D kterej vypadá spíš jako umělá vagína.
len skoda ze vw momentalne nema beznu 1,6tku atmosferu v ponuke... s tou by sa rapidy predavaly ako teple "houzky" .... osobne by som si tam vedel predstavit aj nejaku vacsiu 1,8micku okolo 100kw ;-) ... podla mna tie TSi uspech toho auta dost zabijaju a aj ceny .... dat tam klasicke atmosfery tak je to superseller :yes:
"Vyrobit auto, které levně vypadá avšak levné není, ...., to chce mistra."
Tymto si to presne vystihol, slova medzitym a vsetky ostatne su prebytocne. :yes:
Souhlasim. Pisu jen osobni nazory a pro me je minimalni motorizaci 1.6. Netvrdim tim, ze 1.4 by vhodna nebyla.
Tour de Service Internationale (TSI) bych klidne i ozelel.
a ako zaklad mohla byt kludne 1,4 atmo 63 kw ... podla mna aj to by sa predavalo v pohode... rozhodne lepsie ako htp ... 63 kw na rapida na bezne pouzitie staci, ved ked tento motor moze byt v ibize kombi tak preco by nemohol byt v aj spacebacku ... mnoho ludom by postacoval, ma dobry kroutak je osvedceny a relativne usporny .... skoda
rapid ma na to stat sa najpredavanejsou skodovkou suhlasim ale to by chcelo prave nejako sikovne doplnit motorovu ponuku.... uz o spominanu 1,4ku a kludne by som tam supol aj nejaku silnejsiu verziu ako tych 90 kw tsi .. to je relativne nizky vykonovy strop... a trosku by som upravil ceny a je to.....
...teda aspon podle meho nazoru. Myslim, ze "Simply clever" ma takto vypadat. Jeste lepsi, kdyby do ni dali 1.6 atmo, cenovku niz a bylo by o jeste lepsi prodeje postarano. Osobne si myslim, ze Rapid ma na to stat se nejprodavanejsi Skodou.
Já tu výplň právě jako téma vůbec nechápu, otlačil sis o to dřevo někdy loket? S rukou na opěrce jezdím pořád, tam je podstatné, aby ta opěrka byla měkce čalouněna, nevím proč bych loktem tlačil do výplně dveří.
Škoda velmi trefně zasahuje zdejší srdce. Vyrobit auto, které levně vypadá avšak levné není, rovněž tak vyrobit auto, které levné je a levně i vypadá, to vořech není, ovšem vyrobit auto, které levné je avšak levně nevypadá, dokonce k tomu všemu ještě výborně i jezdí, to chce mistra.
Cennou devizou spacebacka je především to, že si do něho můžeš projektovat všechny své automobilové sny. Ani jeden nebude zcela mimo hru. Jde totiž o to, že RAPID (v obou karosářských mutacích) dokonale balancuje na hraně možného. Není to pouhý individuální dopravní prostředek bez ducha, bez ambice, je to v tom nejlepším slova smyslu - AUTO. Je to přesně to, co člověk, který třeba nedisponuje množstvím peněz, přesto má vřelý vztah k autům, potřebuje - spaceback má karoserii, která tě vizuálně vede, má před tebou vždycky náskok, má též kabinu, která tě esteticky a uživatelsky vychovává, má kabinu laděnou do praktičnosti, současně nepostrádá prvky elegance, stylu. A konečně má techniku a jízdní vlastnosti jimiž se řadí k tomu nejlepšímu v daném segmentu na trhu.
Na paměti stále mějme, že jde o levnou škodovku. Kdo byl v prodejně, posadil se a rapida dokonce i projel, ten musí uznale smeknout. Je to auto na výši své doby. Malým problémkem snad může být jen to, že pro některého garážového potenciála je i cena Rapidu příliš vysoká. Ovšem uznejme, za to kritizovat Škodu nemůžeme, vždyť i taková emoční třída krásného spacebacku leží někde v rovině splněného garážového snu. A jak známo, to nejdražší v životě jsou přece vždy a výhradně sny. Platí se za ně totiž touhou...
no hlavne to ovladanie el okien vylepsili a tusim pribudli aj nejake makcene plasty a za priplatok mas aj xenony uz co tiez mnohi ocenia ... len ta cena... ta cena... skoda ;-\ kebyze je 1000-1500 ojro nizsia tak nepoviem nic.... konkurencia je vazne dnes silna a rapid v holobyte za cenu takmer golfu ktory ma este aj lepsiu vybavu sa fakt nema cim obhajit... volba by bola jasna ... golfik
suhlas v modrej je uzasny.... videl som modry aj biely na 17tkach.... klobuk dole vyzera uzasne :yes: kompaktne a jednoducho a elegantne ... pre mna dokonca vyvazenejsie, sportovejsie a krajsie ako taka prerastena octavka RS ... chcelo by to rapid RS a kludne by som sa uspokojil aj so 132 KW TSi :yes: to by bola peckova skoda
Kto ešte nemá dot, nech sa hlási u starostu na obecnom úrade, bude mu pridelený, kategóriu si prinesie občan. Nič proti škodováckemu dizajnu - octa je na dot a rapid je tiež dobrý vzhľadom na cielenie auta, ale ak to má každá škodovka vrátane rumu, kopec kií a pod., tak sa z toho evidentne stala cirkusová masovka, ktorá už so skutočnou úrovňou dizajnu veľa nemá, tak ako oscar s úrovňou filmu.
Neslyšel jsem o této anketě, ale je fakt, že v top verzi nevypadá Rapid SB vůbec špatně, na tom se zřejmě shodneme všichni. Jen mi připadá, že design posuzuju dle základních verzí, tam jeho potence rychle klesá. To vše naprosto subjektivně...
Rapid Spaceback ve verzi na úvodním obrázku je fakt nádherné auto. Jenže jak to tak u Škody bývá, tak tato nádherná plakátová verze nemá s tím co jezdí po silnicích moc společného :-)
Každopádně za design této verze a možnost "stylové" volby patří Škodě rozhodně palec nahoru :yes:
Reálně je rozdíl mezi podobně vybaveným Rapidem a podobnou Octavií nějakých 100 tis. Ty auta si nijak zvlášť do zelí nelezou.
Za mne, Rapid (do) kolem 320 tis, Octavia za 420 (a výš).
Je to holomatěj, já v tom pořád vidím octavii I, které předělali kastli, protože ten design tu s námi byl přece jen už příliš dlouho, jenže lidi takové relat. jednoduché auto furt kupovali. Tak ho mají dál, jen v designové inkarnaci pro druhou dekádu. Na druhou stranu právě oproti tomu francouzskému holomatějovi se rapid pořád chová a uvnitř vypadá jako moderní auto, jakkoliv bych ho proti klasickým zástupcům aktuálních modelů nižší střední nestavěl. Jestli tam u nás stojí, cenou, pak jen díky image domácí značky, jinde musí stát pod focusem nebo meganem, to je jasné. ;-)
Nechci rapida nijak obhajovat, na můj vkus je tam kompromisů zbytečně moc, ale netýkají se zrovna toho, co píšeš. U rozměru sedáků (bez metru v ruce) si vsadím na plichtu s novým MB C, a řekl bych, že tam je to větší průser. Ty tvrdé výplně ve dveřích nad loketní opěrkou, taky nevím jestli je to téma, viděls např. jak to má řešeno další z tvých oblíbenců, Jaguar, v XF? Ano, tvrdé, dřevo.
To je strašně subjektivní :-) Rapid za 430 je nesmysl.. ani motrově tomu moc neodpovídá, pokud opomenu diesel. Za 350 v dobré výbavě asi ano. Za to máš Hooooodne osekanou parodii na Oktávii :-)
Vidíš, pohledem to mám stále úplně stejně jako ty. Doba pokročila, takže dnes je takový názor v naprostém pořádku, dříve bys byl za tyto slova, diskuzně bit jako žito. ;-)
interier ako taky nie je problem rapida a ani jeho kvalita.... problem je v cene a v niektorych odlfaknutych detailoch ( kratke sedaky, tvrde vyplne dveri, slaba vybava v zaklade ) ... inak to auto ako take nema problem .... keby bol zaklad s TSI za 10 000 eur tak by to bola pecka to vravim stale.... ale za 12 500 ojro to uz taka hitparada nie je ked zvazime fakt kolko stoji v zaklade lepsie vybaveny taky ceed i30 alebo aj golf
Za rozumné peníze 250-300tis. je Rapid slušné auto! :yes:
Vypadá pěkně a interier v této cenové je dobrý.
Sedadla výborná.
Design nadčasový a myslím že velmi povedený.
Auto vypadá nejlépe naživo.
Nicméně nad tuto cenovku už smysl nedává!
Já ji včera viděl, jak srazila cyklistu >:D Promáčkl jí blatník, ale vzhledem k tomu, že se chtěl s řidičem prát, tak ochrana chodců/cyklistů asi funguje dobře, nic mu nebylo >:D
Tak je to otázka preferencí >:D Mne Rapid nevadí, ceny už se ustálily a Škodovka šla s kvalitou interiéru dolů i u Oktávie (alespoň ty levnější a průměrné verze). Je asi na každém, co si kdo vybere, spolehlivost bych sem v dnešní době snižování nákladů vůbec netahal, takže rozhodne dojem, vzhled a jízda :-) Golf ani Focus to nebude, natožpak A3ka či BMW 1 :-)
Já hledat hatchback do 300 tisíc, určitě jdu Rapida alespoň poptat... P301/elyese bych volil asi jen při opravdové finanční tísni, i když proti vozum nic nemam a svůj účel plní :-)
301/Elyseé na živo v koloně aut vypadá celkem hezky, hezká barva + kola. Ale při bližším zkoumání je to fakt jen lowend.. Rapid umí bejt větší fešák, když chce a máš na to, v základu je to stejnej nuzák.. Nemá cenu si ale nalhávat, že je to také jen dobře vypadající a lépe se tvářící lowend . Kdyby si ale češi nehonili společenskej status vozem, tak mi Rapid přijde jako fajn volba pro široké spektrum potřeb. Od služebáku na krátké cesty po druhé auto do rodiny na městský provoz a nákupy, nebo auto pro mladý pár/kluka/holku :-) Otázka je, jestli místo spacebacku není lepší sáhnout třeba po Meganu (jenž se kolem 300 tisíc dá taky sehnat), který ač už dosluhující má ten interiér opravdu lépe zpracovaný, ale to už ať každý posoudí sám :-)
[odkaz] suhlas.... to bol tiez taky akoby spaceback svojej doby :yes:
co na spacebacku chvalim su vyvazene proporcie.... auto nie je siroke rozplacnute ale na druhej strane neposobi ani uzko kedze je kratsie ako lift a posobi vyvazenejsie, rapid ma velmi sikovne proporcie s idealnym razvorom ... tazko mu nieco vytknut.... kaban spravil kompaktny supertalent vlastnej triedy idealny aj do mesta ale aj mimo neho .... mna mrzi len cena a to ze to nema motor bez turba... inak fakticky o kvalitach nikto enpochybuje, skodovka ma velmi trvacne a vyborne zmontovane auta :yes: len tie ceny su velakrat mimo konkurencie
Velmi dobře si pamatuji, jak jsi nadšením hýkal v testu CElyseé, jak to ve všem nandává "Rapouchovi". Copak, něco se změnilo? Konečně si ty auta viděl i na vlastní voči? :-!
Inu baže, samotné stránky RedDot jsou taky takové bohémsky pomatené. Nakonec jsem tam ale vyšťoural galerii vítězů 2013. Výsledky za 2014 tam ještě nevisí, asi je do tisku nejspíš zatím meldují separátně obšťastnění výrobci, kterým už bylo umístění intimováno - jestli jsem správně pochopil indicie, tak oficiální ceremónie se tradičně koná až na začátku července.
Nemám čas se tím prokousávat, ale jeví se to takto:
- Existují 3 kategorie ocenění Red Dot Award - Communication Design, Product Design a Design Concept. Na trh již uvedené výrovky se tedy přihlašují do "Product Design" - v rámci kategorie pak existuje hafo podkategorií podle jednotlivých odvětví...
- Samotné ocenění má tři stupně: Best of the Best (Nej z Nej), Red Dot (červený punťa) a Honourable Mention (čestné uznání)
Zbytek přenechávám dalším pátračům. Dávám sem odkaz na ceny 2013, kategorie auta a jiné samohyby: [odkaz] (užijte si to ...)
Něco o cenách za rok 2014 napoví odkaz z Motor Reportu (ovšem, je to australský časák, takže ho zajímají značky prodávané tam): [odkaz]
A tady je německé čtení pro příznivce koncernu: [odkaz]
Někdy by si zdejší redakce mohla dát trochu práce a místo prostého přebírání (často nepodařených) překladů press releasů trochu zagooglovat a připravit si vlastní materiál - s porovnáním (a uvedením) různých zdrojů, jak se na pravé žurnalisty sluší. Na stránkách RedDotu je např. také povídání o historii a okolnostech celé té soutěže, které by asi stálo za počeštění nebo aspoň výcuc.
tu první kulatejsi
mel jsem jich několik, najel jsem s nima pres 300tis km.
ta první me vydržela jenom rok, protože jsem ji rozstrelil, zbyly jen zadni svetla, ale odesel jsem po svých, i když jsem se druhej den nemoh ani hnout jak me všechno bolelo.
Tohle mi v této barvné kombinaci přijde opravdu hezké. Na druhou stranu verze již od by na tu cenu asi nedosáhla. I tak mi Spaceback přijde jako solidní auto, zajímavá volba mezi Fabií a Golfem. Zaplní mezeru :-)
Škoda, že jsem tuhle verzi ale nikdy na živo ještě neviděl :(:D
...tak ty jsi zhýčkaný z Piaggia, že? >:D ... mít to kvalitativně i esteticky interiér jako Octa... nebo aspoň Hyundai... stačilo málo - lepší materiály, lepší sedadla - ne ta bidýlka, jedna lišta, pár chromových serepetiček a na mega úspěch zaděláno. Vizuelně střílí do orlů, ale náboje má na ledva na vrabčáky.... ;-) ....nebýt to takový holomatěj tak si spejcbeka umím představit i u mě :-)
Zas taková trága to není, jel jsem v Istanbulu taxíkem tvé oblíbené značky se lvem, pežó 301, a to byl teprve interierový návrat do doby, kdy mé vlasy měly barvu havraní. >:D;-)
Přesně tak, já se cítím úplně dezinformovaný, jak je to vlastně je, kdo je vítěz, kde je pravda, co je to red dot, komu slouží, a co na to Jan Tleskač... >:D;-)
...o to větší škoda je, že z ní udělali takovou holo...dku. Kdyby to mělo o fous lepší interiér než 10let starý kurník, tak by to byla trefa do černého. S takovou se nedá říci než nahoře huj ...... doplní si každý sám.... :-!
Nedávno tu byl článek, že red dot dostala snad čtyři auta. A Rapid tam nebyl, pokud si dobře pamatuji (četl jsem myslím jen podtitulek). Jsem teď trochu zmatený. :-)
Patrilo by sa uviesť, že toto ocenenie dostalo spolu s Rapidom aj viacero ďalších áut (inak vzniká dojem, že je len jedna cena a víťazom je len Rapid).
Btw. týmto sa Rapid zaradil medzi takých dizajnových velikánov (ocenených tiež Red Dot Award), ako Kia Carens či Ceed Sportswagon (2013), Picanto (2012) či Venga (2010). >:-[]
Pane "redaktore", když opisujete tiskovou zprávu, nemůžete to dělat 1 : 1 metodou copy & paste a pak se pod to podepsat svým jménem. Pokud tak chcete činit, aspoň vysekejte PR vstuvky jako "precizní linie" - nebo nám vysvětlete, co jste precizními liniemi chtěl říci. Jako že je u auta tak špičkové slícování, že okna v předních dveřích navazují na okna v zadních dveřích a že to nikdo jiný neumí navrhnout, natož vyrobit? A co je to ten svěží design? Já na jednoho rapida ve verzi Fresh koukám den co den z kanceláře, ale ani s otevřeným oknem žádnou levandulovou, mátovou ani citronovou svěžest necítím.
Gratuluji škodě k úspěchu!
Rapid spaceback vypadá opravdu dobře, obzvlášť ve verzi s prosklenou střechou prodlouženou až do pátých dveří. Octavia RS taky nádherné auto :yes: Co trošku v mých očích shazuje anketu je fakt, že ocenění dostal i Roomster :-!