Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus byl v roce 2013 nejprodávanější auto světa

78 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady za to si to zalouží a těším se na facelift. 😄

Osobně mne těší i úspěch Jetty, která se u nás i přestala prodávat. Je to Škoda, sedany jsou hezká auta, bohužel češi prahou po praktičnosti 😄
Bravo VW 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sedany sa mi tiez pacia 😉

kedysi ich bolo v eu viac okrem nemeckych sedanikov ako bora neskor jetta astra focus a podobne sme tu mali ( linea, fabia sedan, stare toledo, accent, stary civic, male volvo S40 a podobne )

a dnes? par mensich sedanov ... v sucasnosti niektore napr ako rio sedan su len na par trhoch v eu, je to skoda podla mna, sedany si zasluzia v eu viac priestoru a mozno by sa im aj viac darilo.

K focusu uprimne ... nepaci sa mi..... ale zhodou okolnosti v tej modrej vo verzii sedan je najkrajsi .. krajsi ako hatch
Avatar - dal
dal
Je to jen nabídka - poptávka, víc za tím nehledej.
pargi
Prostor mají, nikdo (brát s rezervou) je nechce. Tady frčí hatche, kombíky, SUV a crossovery. Nebo proč a jak bys dal sedanům víc prostoru?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to tak, ale dost mne překvapilo, že když jsem byl minulý týden v Belgii, tak zrovna Jetty tam používá hojně místní policie a vůbec to auto tam jezdí hodně často. To v Praze abys ji pohledal.. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak Rio se mi paradoxne taky nejvcí líbí jako sedan ( jmenuje s to Cerato, pokud to je rio, ale vypadá tak)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
myslim ze cerato je sedan velkostne ako ceed niekde sa oznacuje ako kie forte ( USA, Kanada ) inde zasa ako K3 ( korea, cina ) a niekde ako cerato ( egypt, india ) ... je to fakticky celosvetove auto ktore ma 3 rozne nazvy podla lokalit kde sa predava ... je to nieco ako elantra od hyundaia [odkaz]

kia K3 korea [odkaz]
kia forte sedan USA
[odkaz]
kia cerato egypt
[odkaz]
stale je to jedno a to iste auto

rio sedan je rio sedan aj v egypte aj v usa aj v australii aj v eu .... rio je proste rio 😉 nespominam si na iny nazov tohto prcka .... priznam sa ze niekedy mam aj ja uz v tych oznacieniach niektorych kii trosku chaos kedze sledujem kiu aj na inych trhoch nielen v eu kedze kia je svetova znacka
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha.. já ho viděl v Egyptě myslim >😁 A přišlo mi to celkem malý 😄 proto sem to řadil jako sedan od Ria,
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mozno si videl stare cerato to bolo trosku mensie [odkaz]

ale to je jedno..... rio je proste rio snad vsade na svete 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, asi tohle, ale myslim že i to, cos postnul.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Rio Sedan je v podstate Accent sedan, myslím posledná generácia. Kia má mierne zmeny hlavne v predu. Inak technicky tusim zhodne auta.
marianek
Cerato je pro znacku KIA to same co Accent pro Hyundai. Ta sama technika, odlisuje se jen vzhledem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
cerato je velkostne ako elantra 😉 [odkaz]

accent je na urovni kie rio 😉 [odkaz]

nepletme teda hrusky s jablkami .... tiez nemozes porovnavat fabiu sedan s vw bora .... obe auta su ina trieda

cerato je technicky aj rozmerovo vlastne totozne s hyundaiom elantra

😉
marianek
Pravdu dis, na Elantru jsem uplne zapomnel. :yes:
Mino21
"sedany si zasluzia v eu viac priestoru a mozno by sa im aj viac darilo" ???

Člověče, zamysli se trochu. Např. Focus 3 sedan se tu prodával a už je to také minulost. Honda Civic to samé, do ČR se to v devété generaci odvážil dovážet snad jen jeden dealer a do roku od toho upustil a prodává se to jen v těch zemích Evropy, kde sedany ještě jakž takž drčí. Sedany se budou v EU nabízet, když je v EU někdo bude chtít. Jejich prodeje nejsou malé proto, že je nikdo nenabízí.

Jen tak namátkou jsem zkusil dát do autoscout24.de Focus všech tří generací a napsat sedan. Našlo mi to 23 aut. Zkusil jsem napsat 4D, našlo jich 10. Takže máme 33 sedanů, těžko říct,kolik jich nemělo karoserii napsanou. Zkusil jsem Turnier, 7100 výskytů, Kombi/Combi dalších 370. Mobile.de - 23000 Focusů, z toho 2000 3D verzí, 9000 kombíků, zbývá 11000 aut. Sedan a 4D mi daly 200 výskytů, navíc může být samozřejmě několik neoznačených, ale docela dobře vidím, že třeba v případě Focusu to moc úspěch nemělo, a to hovořím o všech třech generacích.
Th0r
A je to škoda nebo Škoda? Jestli ti už neleze ten koncern na mozek, že už ho pak vidíš (píšeš) všude.
Mirasr
Jj češi místo hezkých aut kupují jen praktický. Dnes když si koupíte něco většího, tak vám to přivezou. Mám raději sedany nebo sporťáčky 😉
Nicco
To je ako ze nepotrebujem rezervne koleso, leb ked v dnesnej dobe dostanem defekt, tak za 2hodiny dorazi asistencna sluzba.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S Jettou je to zvláštní - potkávám ji pomalu na každém rohu, a to se u nás už snad minimálně rok neprodává kvůli nízkým prodejům.
nasua23
Ten předek mi přijde hrozně uměle napasovaný. Hlavně na tom bílém HB mě to dost bije do očí.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
ford nemal nikdy dokonalé autá. dnes je ten rozdiel, najmä v interiéroch priepastný. dnešný focus by som dal na úroveň GM, napríklad Cruze. 😢 😢
Nicco
Dokonale ani nahodou, ale mal dobre nasadeny pomer ceny a vykonu/vybavy so slusnou spolahlivostou, nie daleko od Mazdy - co sa benzinu tyka. V CR napriklad ma pruznu servisnu siet (akcie, marketing,diely a ceny na webe, servis v sobotu, -20%na 5+rocne,...) s nizkymi cenami dielov a mechnickej prace. V niektory pripadoch sa podaril aj dizajn na EU pomery. A po mechanickej a elektrickej stranke je slusne navrhnute auto. Golf je mozno celkovo lepsi, ale skus si porovnat cenu 1.4TSI 9xKW a 1.0EB 92KW.
pargi
Mi se to naopak docela líbí. Hlavně celý fokus, na začátku jsem byl spíš zděšen, dnes naprosto ok. Až na ten interiér, ten podle mého gusta opravdu není ;-\
Avatar - Jaros71
Jaros71
Nyní po faceliftu je to už OK! :yes:
Předek je dívatelný. Zadek ujde. Kombík je stále dost malý ale pěkný.
Interier velký posun!! :yes: 😉
pargi
Interiér sice posun, ale je to na mě furt moc enterprise. Hodně členitý, nesedí mi výdechy ventilace, nelíbí se mi chromové orámování budíků. Ale i tak jednoznačné zlepšení.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Na Ford je to dobrý.. 😄
pargi
😄
Avatar - Armin Tamzarian
Armin Tamzarian
Nutno říci, díky bohu!
Upřímně nedokážu se vžít do role nikoho, kdo se dobrovolně rozhodne utratit svoje peníze za tohle auto. Tak zrůdný design (exteriér I!! interiér) jako předvádí aktuální generace FF (a ty předchozí nebyly o moc lepší) nemá ani Hyundai a Ssangyong dohromady.

Když postavím FF vedle VW Golf...propastný rozdíl.

Ford Focus 8-s [odkaz]
VW Golf :yes: [odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale jezdí dobře 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nutno dodať jazdí lepšie - vo všetkých generáciách. >😁
Th0r
Obligátní argument. Když už nemám nic měřitelného, tak sáhnu po subjektiví hodnotě typu jízdních vlastností. Osobně jsem ho měl měsíc jako náhradní auto a … nic. Žádnej kulervoucí zážitek se nedostavil. Asi možná proto, že jsem se musel dívat na hnusnej interier s nějakým šíleným pádlem pod volantem a řadicí páka byla jak vařečka píchlá do podlahy. Přípomínalo to trochu Š 100 neblahé paměti. O motoru raději nemluvim. Ale má to skvělý jízdní vlastnosti >😁 Tak všechno hodim za hlavu a budu čuchat smrad v interieru, jen proto, že nějakej ňouma rozhodl, že to má skvělej podvozek >😁 Ford je Trabant 21. století a tak to zůstane :-!
Petrko
Využití potenciálu auta záleží na umění řidiče. Nevztekej se na zrcadlo když máš sám křivou hubu. Trabante
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nejaký základný holobyt ako náhradné auto ... a má ti to poskytnúť kulervoucí zážitok? A čo si čakal od náhradného auta? Predpokladám že to bol základ a v holobyte. Ťažko od takého auta očakávať niečo viac ako presun z bodu A do bodu B a je jedno od akej značky to náhradné auto bude.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nonsens
Vidno, že že ford ide na to cez čínu a nové trhy, pre nás v eu je orientačný predaj v eu. Ale musím sa zastať FF1 - mám s ním dlhoročnú skúsenosť a je (bolo) to skvelé auto aj technicky aj dizajnovo. Nemá cenu porovnávať s golfom, to sú 2 prístupy, 2 svety a každý má svoje plusy a mínusy, golf to robí správne, ale správne to urobil aj FF1 - ponúkol protipól golfu s rovnocennou technikou a trh to ocenil. Dnešný focus tápe - asi daň globálu, ale fejslift (snáď aj naladenie) je vydarený.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nutno doplniť, že v dobe keď FFI. mal vzadu (a stále má) viacprvkovú nápravu, tak jeho súčasník Golf IV. ťahal "jednoduchú lešenársku trubku" a pruženie bolo ťažko nazvať pružením. 😄 No a keď som niečo neprehliadol aj FF II. aj FF III. majú vzadu stále viacprvok na rozdiel od Golfu VII. kde to majú len vyššie motorizácie.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
keby slo fordu silou mocou byt predajnou spickou v EU tak sem uz davno dotiahne nejake "normalne" mondeo a sucasny "cinsky" focus by vyzeral tiez uplne inak.... je jasne ze ford pozera globalne a EU ma na haku.... ale ved ja sa fordu ani necudujem, to len my europania si myslime ze co sa predava v eu super a co je robene prioritne pre eu tak len to je najlepsie a najkvalitnejsie v celej gaalxii... mame dost uzkospektralne videnie ... ja osobne zavidim cinanom a amikom ich auta
Nonsens
v eu ide predaj do kytek, preto na eu niektorí výrobcovia kašlú, je to prosté. A podľa mňa je ok, že chceme autá na našu mieru (za normálnych okolností je eu atraktívna pre každého výrobcu, ale dnes sú okolnosti nenormálne), ak v indii niekto potrebuje na fokuse kravy prevážať, neznamená to, že sa to zíde aj nám.
Avatar - wakantanka
wakantanka
On je konkrétne FF vo všetkých generáciách úspešný aj v USA, nielen v Číne. 😄
webpaja
To je tak subjektivní pohled...mě FF nevadil nikdy, naopak a i současná generace je vždy ve výběru, pokud já nebo někdo jinej potřebuje tuto třídu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nikto ťa nenúti si to kúpiť >😁 Dizajn je čisto subjektívny pohľad na jednu vec. Jednému sa páči, inému nie. U FF snáď až na prvú generáciu platí, že zo začiatku sa človek zhrozí s čím to prišli a potom sa mu to páči viac a viac. Kdežto taký Golf V. si k tomuto efektu pomohol až kvázi VI. generáciou. Dobré je to že každý má na výber.
figurka
Ano i ne. Pro nejvíce zákazníku na celém světě byl v roce 2013 Focus nejlepší volbou. Tedy nejlepší.
pogo26
Mě by spíš zajímalo, kolik z těch prodejů udělal Focus současné a minulé generace. na hodně trzích se totiž ještě prodává starý Focus.
Petrko
Kolik jsi vymyslel a vytvořil věcí které by byly nejprodávanější na světě?
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jojo to je fair, davat vedle sebe zaklad s cernyma klikama, malima kolama a focenym na silnici nejakym umelcem a pocitacovou maluvku na extra velkych kolech a dobre nastinovanou >😒] :no😒br /> Zatim na me Golf v zakladu zezadu pusobi spise levnou ucelnosti, neco jako Rapid, mozna horsi nez ten Focus, ale rozhodne ne jako ta maluvka
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MichalSVK
MichalSVK
Minimálne prvej generácii teda ohromne krivdíš...
Ako hovoríš, keď postavím Focus vedľa Golfu je to teda ohromný rozdiel, ako zvonka tak zvnútra...

Focus😒br /> [odkaz]
[odkaz]

Golf😒br /> [odkaz]
[odkaz]

Nehovoriac o tom aké skvelé auto to na svoju dobu bolo, vlastnil som ho 6 rokov...
wagi007
to máš pravdu.focus je originál, na golfu stojí dalších dvacet aut.golf vyopadá 20 let stejně, stejně nudně, přístrojovka je strašná, ale pro lidi u nás, je golf pecka auto.jde vidět jak jsme usedlý národ.aspon že ve světě mají jiný názor.bežte už s tím golfem fakt do *!!!
wagi007
tam mělo být d-o-p-r-d-e-l-e, holt cenzůra, tedy demokracie😞
Avatar - Hittman
Hittman
To jen dokazuje, že se Golf ještě neprodává všude po světě... 😉
Avatar - Emel
Emel
To spíš to, že se sedan nejmenuje Golf.
Nicco
Pretoze to je ine auto, na inom podvozku a s inymi motormi a ze to tak je dokazuju aj nulove protesty z Vlkohradu.
Avatar - Emel
Emel
Otázka je, co je důležitější - jestli prodat nejvíc aut, nebo prodat nejvíc aut pod jedním jménem.
Avatar - sabbath_stones
sabbath_stones
Zaujímalo by ma s akými motormi sa predával Fous v 2013. To by ukázalo aký je trend dnes u najpredávanejšieho auta - viac benzín alebo diesel, v akej kubatúre, prepĺňanie atď.
Nicco
Kedze v predajoch vedie Cina, potom USA, zvysna Azia a az na konci je naftova EU s Indiou, tak je jasne, ze to bude benzin, otazne len je, ze ktory.
pogo26
A navíc ještě půjde o minulou generaci Focusu. 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sinuhet
TO VUBEC NENI PRAVDA!!!!!!!!!!!!!!!!!! NEJPRODAVANĚJŠÍM VOZIDLEM JE ŠKODA OCTAVIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!IHNED TENTO ČLANEK SMAŽTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nicco
Je to trochu nefer postavit auto pre cinsky vkus, predavat ho po celom svete, ale tazit z obrovskeho cinskeho trhu v statistikach.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nicco
Postavil to so zamerom predavat to na celom svete, ale teraz tazia z toho, ze sa to vo velkej Cine uchytilo. Osobne povazujem za narocnejsieho zakaznika Europana pred Japoncom, Americanom a Cinanom, takze zvitazit v EU je pre mna vyssia trofej. Focus je 1. v Cine a 6-ty v EU, takze pre mna nie je az takym dobrym autom - akym by mohol byt pri spravnom investovani ziskov z predaja.
Petrko
Většina Evropanů si myslí že jsou něco víc. A pak jsou i takoví kteří si myslí že jsou víc než ti ostatní Evropané. 😉
Nicco
Predstavim teda typickych zastupcov😒br /> Rus = zlate doplnky, premiove vozy
Cinan = zlato+dlhy rozvor, premie
American = muscle, plna vybava, pickup, 22palcove kolesa, customizacia
Japonec = 12.000tisic otacok, benzin, max 110kmh, kozmicky dizajn
Europan = hatchback/kombi, kufor, ergonomia, prakticke zalezitosti, jazdne vlastnosti, nafta, dizajn, ze auto vyzera ako auto (konzervativny), neobmedzene kombinacie vybav
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zlysoused
modelu se Fordu evidentně vyplácí, i když se mi současný FF moc nelíbí.
pogo26
Spíš se mu vyplácí to, že se vše jmenuje Focus. Pokud by se třeba sedan jmenoval trochu jinak a byly rozlišeny i různé generace, tak by to na první místo zdaleka nestačilo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je z obecnějšího pohledu jen a jen dobře, že Focus III zamířil mnohem výš než na mistra Evropy. S Focusem se evidentně Ford trefil a to, že Focus ztratil mnoho ze svých ryze evropských předků, jej trápit nemusí. V Evropě sice možná spoustu zákazníků zklamal, ale dokázal oslovit mnohem různorodější klientelu. Postavit auto, které uspěje na "všech" kontinentech, tomu říkám umění. Zkrátka nejslabší Evropa dostala padáka, stejně jako u Mondea. Je to sice špatně pro nás, ale pro dobro Fordu.

Ford :yes: :yes: :yes:
pogo26
A kolik se tedy těch Focusů III prodalo?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1.097.618, vždyť to máš hned v první větě článku
pogo26
Ale já jsem se ptal na Focus III. V první větě článku jsou prodeje všech Focusů dohromady.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a kde se prodává IIka?
pogo26
V roce 2013 se Focus II prodával na hodně trzích, včetně Číny a Jižní Ameriky.
Avatar - Emel
Emel
Pokud Ford přijde o část evropského trhu, pak to pro něj moc dobře není... možná mu to kompenzují úspory nákladů, ale možná taky že ne. Teď tedy mám na mysli hlavně Mondeo, Focus se tu neprodává zase tak špatně.
x.IceMan.x
Automobilky jsou firma jako každá jiná a každá firma musí dělat tak aby vydělávala a přežila a myslím, že se to Fordu daří..viz globalizace Focusu, ať se to milostpánům Evropanům líbí nebo ne 😜
Psát tu, že design Focusu je hnus apod. je dost ubohý. Design je čistě osobní věc, každý ma jiný vkus a má na něj právo. Mě osobně se nový Focus velice líbí (i všechny předchozí generace), design hatchbacku byl asi trochu šok,ale jde jen o zvyk, zezačatku mě nijak nenadchnul,ale ted se mi líbí čímdál víc, po faceliftu naprosto v pohodě pěkné auto. Můj favorit je ale kombi...myslím že zde nění co vytknout, vypadá moc hezky, sportovně. I Interiér se mi velice líbí, možná právě proto že se tak odlišuje od nudnýho standartu a působí tak robustně a pěkně obepíná řidiče. Mě teda rozhodně více berou designove odvážnější auta, se sportovnim nadechem, než totálně nudný design VW (neurazí,nenadchne).
A co se týče techniky, kvality, spolehlivosti .... to že tu nějakej ignorant tady napíše že Ford nikdy nemel dobry auta..to je dost k smíchu >😁 Fordy jsou jedny z nejrozsirenejsich znacek, oblibenych (vitezove anket Auto roku v ruznych zemich), prodeje taky dokazují své.
At uz vezmem např. Fiestu, Focuse, Mondeo ...jsou to jedny z nejprodavanejsich aut ve svych tridach. Sám ze své zkušenosti (a zkušeností lidí v okolí) můžu porovnat techniku, kvalitu, splehlivost atd. Fordů vs. koncern VW a rozhodně jsem pro Ford a vždy zůstanu! já osobně mám už druhý Mondeo a 100% spokojenost po vsech stránkach. Co se týče kvality zpracovaní, nemají si s VW co vytknout, je to na stejné urovni a proste zálezí co se komu víc líbí a jak se hlavne majitélé od počátku k autu chovali. Co se týče interierů tak u Fordu i po 200 a 300tis km je interier skoro jako nový, což nemohu říct o VW které mame v rodině, ani Audi (vše beru samozřejmě shodné generace). To samé pozoruju i o spolehlivosti, s Fordy žádný problém. A ty výborné jízdní vlastnosti jsou příjemný bonus pro člověka který řídí rád a užívá si to a nemá auto jen pro presun z bodu A do bodu B (to pak stačí VW..kde žádné emoce za volantem nečekejte 😊) A samozřejmě skvělé jízdní vlastnosti jsou důležité z hlediska bezpečnosti, jednou me vyloženě zahránili, nebyt to Ford tak sem byl v příkopě. Výborná stabilita a ovladatelnost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ford bohužel měl problém s korozí a nevím, jestli je to konečně OK, byť už se o tom tolik nemluví. Jenže způsob provedení třeba předních podběhů i u aktuální Fiesty si podle mého o korozi tak nějak sám říká... Focus si momentálně nevybavím.

Je to sice pohled svým způsobem přežitý, ale když se dnes podíváš na 15 let staré koncernwágeny, pak pokud nebyl bouraný a je udržovaný, pak nemá problém s korozí. Podíváš se na stejně starý Ford a jsi rád, když ještě nehnije. Faktem ale ,e, že dnes je rok 2014 a ne 1999 a koncern šel s kvalitou spíš dolů, zatímco Ford se spíše zlepšil.

Problém Focusu ale je neuvěřitelně nehospodárně využité místo. Design po FL - paráda, konečně zmizela prapodivná příď. Interiér dostal hodnotnější materiály. Ale to prohospodařené místo... To prostě Focusu neumím odpustit. I přesto by to ale byl jeden z mých favoritů - Ceed - Focus - Leon.
x.IceMan.x
Ano, přesně jak říkáš. VW jde dolů. Ford nahoru, musíme koukat na současnost, minulost nema cenu řešit, to je pryč.
Je pravda, že u těch starších modelů nebyla antikorozní ochrana nejlepší,ale ani bych neřekl že nejak hrozná. Měl sem starší Fordy a s korozí nebyl problém, je to prostě o tom starání se o auto, jestli to je bourané apod.
Jak jsem psal, můžu porovnat Fordy a VW(Audi,Škoda)...(třeba modely 1998 - 2004) a s korozí jsou na tom uplne stejně, dá se říct že s Fordy nemám vůbec problém, bez koroze. A ikdyž třeba se koukám na Fordy a VW na parkovištích tak sou na tom uplně stejně, vidím stejně tak rezavé Passaty,Oktávky atd. a to na místech kde bych to nečekal. U fordů takhle právě moc rzi teda nevídám. To že se mi objeví rez u Forda na spodku dveří,prahů ...to bych chápal.
Co sem seděl v novým Mondeu, Focusu..tak podle mě kvalita, interiér absolutně OK. Ano s využitým místem si asi Focus pohoršil,ale asi měl výrobce holt jiné priority u tohoto modelu. A upřímně auto téhle třídy si nekupuju kvůli obrovskýmo prostoru, na to si koupím Mondeo.C-ma, S-max apod., pokud potřebuju auto na stěhování, nebo časté cesty s velkým množstvím zavazadel nebo osob, tak si nekoupím auto nižší střední třídy. Myslím, že Focus splňuje to co odpovídá jeho zařazení, a jeho vynikající jízdní vlastnosti jsou aspon pro mě určitě přínosnější než honění se za papírovými litry zavazadelníku..viz Oktávka.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Ford je v Evropě tradičně silná značka, spolu s VW takový klasický mainstream. Focus kombi se mi docela líbil v tom sportpaketu, je to takové kompaktnější Mondeo... s tím silnějším EB by to mohla být docela zajímavá varianta.