Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar: Ne turbodmychadlům pro sportovní vozy

Jaguar potvrdil, že neplánuje používat přeplňování turbodmychadlem pro své sportovní vozy.
Zpět na článek
10. 4. 2014 15:02
10. 4. 2014 16:20
10. 4. 2014 16:54
11. 4. 2014 00:18
11. 4. 2014 17:31
11. 4. 2014 07:27
Avatar - Barrichello
10. 4. 2014 14:58
Supercharged
Ten chápek od Jaga se mi začíná líbit, naprosto s ním souhlasím a líbí se mi že Jaguar se nedá cestou turba, ale zůstaně věrný kompresoru.
Alespoň někdo má rozum.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - fOE
10. 4. 2014 15:02
Re: Supercharged
Preju si aby na tom bylo neco pravdy, ale zaroven vim kolik podobnych prohlaseni clovek slysi dnes a denne od ruznych automobilek a kolik se jich nakonec v tichosti stejne podridi (a je jedno cemu, jestli tlaku zakazniku, emisnim normam...).
10. 4. 2014 15:12
Re: Supercharged
Prohlášení od JLR má stále násobně větší váhu než plány AR ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2014 15:49
Re: Supercharged
Plány AR. To je oxymoron dne! >:D ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2014 15:51
Re: Supercharged
Kompresor by mohl být i u nižších objemů, kdyby byl hnán nezávisle elektricky.
Avatar - .StenLi.
10. 4. 2014 15:53
Re: Supercharged
Aku vyhodu by mal elektricky pohanany kompresor pri nizsich objemoch ??
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2014 16:26
Re: Supercharged
"Tim Clark ale také přiznal hlavní nevýhodu kompresoru, kterou jsou vyšší ztráty. Ty však prý nejsou u motorů nad tři litry objemu naštěstí tak znatelné." Elektricky hnaný kompresor by byl nezávislý na mechanickém spojení se spalovacím motorem, vč. možnosti nezávislé regulace.
10. 4. 2014 18:48
Re: Supercharged
Už to někdo zkoušel? Mně to moc nedává smysl. Co vím, tak se zkouší spojení turbodmychadla s elektromotorem. V nizkých otáčkách by bylo hnané elektricky, ve vyšších pak spalinami. Elektřinu je nutné ale nějak získat a to je další investice v podobě rekuperace brzdné energie.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2014 16:20
jaguar
auta podla mojho gusta a za ten kompresor :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2014 16:54
Diskrepance
Nejefektivnější by samozřejmě bylo recyklovat všechny možné ztráty. Ale otázka je, proč by malosériová sportovní auta měla být hnána ve jménu ekologie k maximální efektivitě, když jejich celkový příspěvek není ani měřitelný. Pokud má fungovat tržní ekonomika, kde zákazník poptává někdy i věci čistě pro zábavu, neměl by logicky být žádný problém se sportovními auty s kompresorem, nebo s atmosferickým plněním. Pochopitelně, vyšší efektivita znamená i vyšší výkon, ale od toho jsou extrémně drahé high-tech stroje jako McLaren P1. Nevidím žádný důvod, proč by nemohly automobilky nabízet lehce plýtvající sportovní modely, pokud se jich prodá pár tisíc. Běžná užitná vozidla jsou segment, který je pod tlakem na zvyšování efektivity právoplatně.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pekelná Micinka
10. 4. 2014 17:44
Re: Diskrepance
:yes: :yes: Škoda, že si to nemyslí i v Průselu.
11. 4. 2014 00:18
Re: Diskrepance
V zastupitelské demokracii jsou zástupci nevyhnutelně odstřihnutí od části reality. Ale pořád je to zdaleka nejlepší systém, jaký kdy byl zaveden do praxe. Navíc konkrétně EU je v mnoha ohledech na vrcholu společenského vývoje globální civilizace - spoustu věcí, o které se tady snažíme, jsou úplně poprvé, nebo poprvé v takovém měřítku. A naprosto všechno, co EU dělá, je poprvé v historii lidstva uskutečňováno nad tak rozmanitou skupinou kooperujících států.

Stěžovat si prvoplánově na Brusel je trapné a hloupé.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 4. 2014 01:39
Re: Diskrepance
Ano, ale stejně tak jak mohou mít dobrá rozhodnutí dopad na velkou populaci, mají i ta špatná. Navíc, čím více se něco globalizuje, tím větší část populace cítí nutnost určitého kompromisu. Globalizovat lze jen ty obecné hodnoty, jako je ochrana svobody a životů, Ani určitá ekonomická kooperace není špatná. Cokoliv jiného, jako čím dál více centralizované řízení různorodých skupin, povede k jejich čím dál větší nespokojenosti. A v tom je prostě EU špatná. Ano, možná to je poprvé, co se něco takového děje, ale experimenty v tomhle měřítku by měly být něco, čeho se je zcela legitimní se obávat.

Pokud se ztotožňuješ s EU v její současné byrokratické podobě, pak jsem nepochopil, proč se v prvním příspěvku divíš, že automobilky musí dělat to, co dělají, respektive, že nedělají to, co bychom si přáli, tedy vyráběli sportovní modely bez nějakých větších, veskrze nesmyslných omezení.
11. 4. 2014 17:31
Re: Diskrepance
Neztotožňuju se a nevymezuju se. Úroveň centralizace a unifikace je pochopitelně otázka, kterou nejde snadno vyřešit. Fakt, že v Evropě zavádíme jednotné normy nutící výrobce hnát efektivitu vzhůru tempem odpovídajícím technologickému vývoji, je vesměs pozitivní. Fakt, že jednotnost daných norem nebere na vědomí malé a příjemné odchylky od obecného účelu aut, je politováníhodný a nepříjemný. Je to věc, která by se asi dala konceptuálně vyřešit (už ne tak snadno vyladit), ale v mase záležitostí, kterými se odpovědné orgány musejí zabývat, a časovém horizontu, na kterém mají věci platit, to není samozřejmost. Svět se mění čím dál rychleji, a instituce EU nejsou v principu navrženy k fungování v tak dynamickém prostředí (což je ten zásadní nedostatek). I ony se to musí nejdříve "naučit". A naučí se to chybami - některé naneštěstí napáchají nevratné škody. Zrovna v tomhle případě se to prostě trochu přehnalo s regulací.
Každopádně musí být jasné, že do budoucna (tím myslím pár století, neboli pouhý geologický okamžik) jedině těsná kooperace v kontinentálním a globálním měřítku, s nezanedbatelnou regulací antropogenních vlivů, může spolu s racionalizací populace zaručit, abychom přežili jako druh. Najít tu rovnováhu, aby regulace nezasahovala do pohodlí lidí není a nebude jedoduché.
Avatar - Dinar
11. 4. 2014 07:27
Re: Diskrepance
No, problém je, že tady o žádnou zastupitelskou demokracii nejde, resp. zkus mi nějak demonstrovat reálný vliv europarlamentu na řízení EU Evropskou komisí.
Avatar - donPedro
11. 4. 2014 09:51
Re: Diskrepance
Tož jen s dovolením doplním vysvětlení pojmů:

Europarlament = žvanírna bandy trafikantů a odloženců, se zástupem podržtašků, to celé na permanentním tripu.

EU komise = tlupa byrokratů utrženejch ze řetězu, nepodléhajíc nikomu a ničemu,
kormidlována zdatně lobisty k jejim světlým zítřkům.

Čest vyjímkám (jsou-li).

Tož tak. ;-) :-!