Majitel Student Agency Radim Jančura se bez okolků pustil do ministra dopravy Antonína Prachaře. Vyzval ho, aby ze svého zaplatil údajnou škodu za čekání řidičů na dálnici D1, která je vyčíslena na 50 milionů korun.
Nechápu. Opravdu nerozumím tomu, proč by se SA měly snižovat tržby, když člověk se stejně bude chtít přepravit a je mu jedno, jestli to bude o půl hodiny dýl nebo ne. Snad nějaké procento může zvolit např. vlak, ale ten odliv podle mě nebude nijak zásadní.
Ale kdo nutí SA, aby při zpoždění vracela část jízdného? Kdo? Je to obchodní politika Jančury, nic víc. A proč by měl stát, tedy MY, hradit Jančurovy jeho dobrovolně nastavený business plán?
Pokud je zpoždění z "vyšší moci", pak pochybuji, že jakýkoliv předpis ukládá vracet část tržeb. A jestli je uzavírka do jednoho pruhu nutná či ne, tak ať posoudí odborníci na dopravní stavby a dopravu, a ne nějaký Jančura 8-s8-s:no:
nejde o tržby SA, jde o škodu, kterou ekonomice způsobí to, že lidé, kteří by jinak pracovali, trčí v autě.
Jančura by se měl zklidnit, snaží se přesvědčit ministerstvo, aby mu vyšli vstříc na železnici a pouští se do takových výpadů. To je jako říct holce, kterou balím, že je to kráva ale že jí miluju a měla by se mnou chodit. Když se mu něco nelíbí na D1, tak posílá SMS ministrovi a to opakovaně a to i když mu nikdo neodpovídá. To je zvláštní přístup.
ekonomice je fuk jestli par lidi nekde stoji v kolonach, natom ekonomika opravdu nestoji :-) navic ti lide v kolonach spotrebovavaji palivo ktery si pak musi dokoupit a tedy odvedou na nem dane :-)
oprava D1 je extremne medialne znamej fakt a pokud se nani nechci zdrzovat, mam jako ridic moznost zvolit nejakou objizdnou trasu
Tak tam nejezdi...ze zákona nemá nikdo nárok na náhradu škody při uzavření silnice, představ si, že se i zavírají benzínky a klidně na rok a víš co ta benzínka dostane? Kulový, protože jim nikdo příjezd a zákazníky garantovat nemusí, jinak bys neopravil ani parkoviště
Snažim se tam nejezdit. To co kritizuju je jednak kompletně špatně pojatá přestavba D1 a za druhý její nesmyslně dlouhý trvání. Za příklad dávám stejně dlouhej úsek v Německu mezi Norimberkem a Frankfurtem kterej se kompletně přestavuje ze 2 pruhů na 3 a přitom to bude hotový dřív
Naprosto pitomě naplánovaná. Za obrovský peníze a deset let budeme mít furt stejnou jen 2 proudovou českou hlavní dopravní tepnu vo který víme že nebude kapacitně stačit. Naprosto zbytečně a špatně naplánovaná a pojatá přestavba
Eště před začátkem týhle fakt blbě naplánovaný předražený opravy D1 sem viděl diskuzi Jančury a lidí z ŘSD a je mi líto kecalové a břídilové byli spíš voni. Jeho kritika tristního naplánování i realizace tý frašky na D1 je naprosto na místě.
5 :no: ? Koukám že tu je dneska samej znalec >:-[]
No i když se vám to nelibí tak bohužel Jančura má pravdu. Tahle fraška na D1 mě i vás bude stát desítky miliard a na konci budeme tam kde sme, s tim že kapacitně bude D1 furt stejně nedostatečná. A lepšit se to nebude ;-)
Kapacitně dostačuje, tvoje představa o volném levém pruhu neznamená kapacitní komunikaci. I kamiony v levém a osobní v pravém pruhu je pořád kapacitní komunikace. nejsi sám, kdo tam jezdí, občas je to o nervy ale dokud se dá jet 130, je komunikace pořád kapacitní.
Za 15 let se taky nestane můžná vůbec nic, za posledních 5 let doprava klesla, vývoj se nedá předpovědět.
když se neopravovalo špatně, když se opravuje špatně, tak nevím jaká je třetí možnost? vždyt i ty žluté autobusy jsou pěkně těžké a ničí dálnici, takže se to staví i k vůli němu.
Čekají všichni, nejen Jančura. Jsem zvědav jak vyčíslí ostatní. Já dneska taky čekal na křižovatce 3 intervaly, kolik dostanu? ... Spíš ať je to udělané aspoň trochu kvalitně a nerozkrade se zas 3/4 peněz.
utopie. Nedodržuje se 130, tak co chceš zlepšit se 100 kmh? Ale ano, 2 pruhy kapacitně ve špičce nestíhají, tedy ono jde o to, že to je vlastně 1 pruh + 1 pruh kamionů...
Není to tak dávno, kdy na trasu Praha-Brno přišla konkurence, SA okamžitě snížilo ceny jízdného na tak nízké dumpingové ceny, že to konkurence vzdala a opět je cena tam kde byla.
Navíc autobusy dlouho dopředu zaplněné, poslední jede pokud vím z Prahy už ve 21:30, ceny podstatně vyšší... Už pomalu odpadá důvod nejet vlakem...
Takže by měl pan janČura mlčet a nehysterčit.
Jediná schopná konkurence je jízdomat, ať žije! :yes:
Ono se stačí podívat na železnici Praha - Ostrava. Vagony staré, rozvrzané, mnohdy špinavé. Nefungující klima, topení, WC.... Kdo si nepotrpí na to, že je celou cestu umlčován tím, že dostane plno věcí zdarma a další za minimální ceny, tak jezdí něčím jiným. Navíc, aby mě co 20 minut někdo doslova obtěžoval (protože to má nařízené z vedení pod vysokými sankcemi za nedodržování) to opravdu nepotřebuji.
Srandovní je, když tento odkaz kdokoliv dal na Facobookový profil RegioJetu, tak byl obratem bez vysvětlení smazán a daný uživatel zabanován. Proč asi?
Jančurova kritika naprosto pitomý absurdně dlouho trvající zbytečný úpravy 2 proudový dálnice na 2 prodoudovou dálnici za desítky miliard, která za první 2 roky realizace nabrala rok a půl zpoždění je naprosto na místě :yes:
Přesně tak jak odborníci dávno naplánovali. Nejdřív dostavba horní trasy R35 přes Hradec na Olomouc. A když za desítky miliard přestavovat D1 tak naprosto jednoznačně na 3 pruhy protože už teď víme že kapacitně nebude stačit! Stejně dlouhá dálnice mezi Norimberkem a Frankfurtem se předělává podobně jako D1 ale právě ze 2 na 3pruhovou. A dobrej fór na závěr, bude hotová dřív
Hm, víš, že třeba D1 na tři pruhy ani přestavět nejde? V několika místech mezi poli ano, ale jinde prostě ne... A nebo za cenu, která je naprosto neúměrná zisku.
Ne to nevim. Když to samý de v Německu tak to samozřejmě de i tady. Ale máš pravdu, taky sem tyhle trapný výmluvy slyšel. No a to že za pár let bude D1 kapacitně k.o. to je smutná realita. Tak třeba to pak "najednou" pude i tady >:-[]
Nech si ten čecháčkovský řev - v dalším článku o R35 jasně vidíš, že čekat na severní variantu jsou věky, toto je nejjednodušší a nejrychlejší řešení. 3 pruhy se staví tam, kde 3 pruhy potřeba jsou, což většina D1 kromě okolí pravy a Brna není, bylo by to mrhání peněz, kdy každý jouda by jezdil jako u prahy uprostřed a situace by v levém byla úplně stejná.
U Hranic jsou 3 pruhy v každém směru a každý řve, co je to za zbytečnou blbost, lidi si nevidí do huby a budou plivat vždyky...
V Německu nejsou lidi takoví vychcouši, jako např. starosta na R35, lidi budou pořád špekulovat a až někdo řekne dost, tady máš, co si podle zákona zasloužíš, tak začnou utíkat do Štrasburku, hnus...
S tim čecháčkovskym řevem si docela ujel. Já jen stejně jako všichni z oboru zám 2 desetiletí starý studie. Že na ně všichni politici i vedení ŘSD kašlali je jiná věc. To že sme tak dlouho bojkotovali blížící se průser v podobě nedostavby severní trasy kterej aktuálně korunujeme nesmyslnou strašně dlouho trvající přestavbou D1 která naprosto nic neřeší je vrchol absurdnosti. Což většině lidí dojde až když se za nějakejch dalších 10? let k úpravám D1 vrátíme.
Nevim z hlavy jakej je provoz u Hranic a jakej je tam plánovanej do budoucna, ale nadávat na tři pruhy může podle mě spíš jen idiot. U takovejhle staveb nemůžeš přece koukat jen na dnešní stav, to je stavba na desítky let dopředu. A co se týče nejen R35, asi se prostě musej změnit zákony, pozemky pod dálnicema sou potřeba všude na světě a zhruba který se ví dlouho dopředu. Tak jak sem zmínil v diskuzi o R35 musí s tim desetiletí dopředu počítat i stát a zamezit kšeftování atd. Jde to i jinde, třeba v tom Německu neni důvod aby to líp nefungovalo tady
Neujel, pokud je člověk opravdu z oboru a ne z "oboru", tak docela jasně tuší, co se s D1 děje a že je to i koncepčně správně. 3 pruhy nejsou vzhledem k očekávané dostavbě R35 vůbec potřeba, oprava D1 by musel tak jako tak přijít, takže dříve je lépe. A jestli nevíš, jaký provoz je očekávatelnýá u Hranic, tak mě zajímá, čemu říkaš "obor".
Problém s přípravou je, že se může začít projektovat až v případě, kdy jsou peníze na realizaci, dokud se peníze neodklepnou, nikdo nic nedovolí, až se odklepnou, chce to u velkých staveb 5-10 let přípravy a vyjednávání, což je samozřejmě na draka
Jestli s tim "z oboru" myslíš že seš na týhle přestavbě nějak zainteresovanej, tak tě chápu :-)
Jinak oprava D1 přichází nějakejch deset let po maximálni životnosti, což ale jako člověk "z oboru" víš určitě sám. Stejně jako že tahle jako přestavba je nesmyslně dlouho trvající akce po který budou za nějakej čas následovat další velký uzavírky, to ale teď radši nezdůrazňujete, žejo? >:-[]
Jestli ty z hlavy víš kolik je plánovanej výhled na provoz u Hranic tak nemachruj a napiš to. Nejde ale až tak vo současnej stav jako vo to že to bude součást dálničního spojení Rakouska s Polskem. Až se konečně jednou postavíme naši část z Brna někam k Mikulovu nebo kudy to má vést