Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jančura vyzývá ministra dopravy, aby zaplatil škodu za čekání na D1

Ondřej Chamilla
Diskuze (37)
Majitel Student Agency Radim Jančura se bez okolků pustil do ministra dopravy Antonína Prachaře. Vyzval ho, aby ze svého zaplatil údajnou škodu za čekání řidičů na dálnici D1, která je vyčíslena na 50 milionů korun.

Řidiči cestující mezi Brnem a Prahou po hlavní silniční tepně České republiky, dálnici D1, měli minulý a předminulý týden ztíženou situaci. Z důvodu instalace betonových zábran a dalšího dopravního značení tam totiž byl provoz na některých úsecích sveden pouze do jediného pruhu. Není tedy divu, že se v těchto místech začaly tvořit několikakilometrové kolony.

Radim Jančura k tomu říká, že svedení provozu do jednoho pruhu byl chybný krok ministra Antonína Prachaře a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Jančuru namíchla i laxnost ministra, kterého několikrát vyzýval, aby na průběh prací dohlédnul, nicméně nestalo se tak. Dálnice tedy byla podle podnikatele, jehož autobusy se údajně zdržely zhruba 20 minut, zúžena zbytečně dlouho. Někteří řidiči přitom v kolonách stáli i více než hodinu.

Zapravdu mu v této kauza dává předseda správní rady nadačního fondu stínového ŘSD Jiří Petrák, který udělal výpočet údajné škody podle takzvaného systému ekonomické efektivnosti silničních staveb. Vyšlo mu až 50 milionů korun. Podle Petráka je snížení počtu pruhů na méně než dva z důvodů bezpečnosti nutné pouze na několik desítek minut z důvodu instalace dopravního značení. „ Svaté pravidlo dva plus dva by mělo platit nejen na D1, ale na všech dálnicích a rychlostních komunikacích, které mají odstavný pruh, a kde hustota provozu toto vedení vyžaduje," dodal Petrák.

Radim Jančura ještě před začátkem prací na D1 kritizoval samotnou technologii oprav, to bylo v době, kdy Ministerstvo dopravy vedl Zbyněk Stanjura. Pro majitele Student Agency je přitom průjezdnost dálnice D1 klíčová, zpoždění autobusů pro něj znamená ztrátu tržeb. Při zpoždění větším než půl hodiny vrací zákazníkům čtvrtinu jízdného, při více než hodinovém zpoždění vrací celou cenu jízdenky. Možná i proto se rozhodl pro kontroverzní krok a zveřejnil číslo mobilního telefonu ministra Prachaře s výzvou, aby mu řidiči čekající v koloně napsali.

Ondřej Chamilla
Diskuze (37)
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2014 18:12
Re: janČURovy praktiky...
Jestli s tim "z oboru" myslíš že seš na týhle přestavbě nějak zainteresovanej, tak tě chápu :-)
Jinak oprava D1 přichází nějakejch deset let po maximálni životnosti, což ale jako člověk "z oboru" víš určitě sám. Stejně jako že tahle jako přestavba je nesmyslně dlouho trvající akce po který budou za nějakej čas následovat další velký uzavírky, to ale teď radši nezdůrazňujete, žejo? >:-[]
Jestli ty z hlavy víš kolik je plánovanej výhled na provoz u Hranic tak nemachruj a napiš to. Nejde ale až tak vo současnej stav jako vo to že to bude součást dálničního spojení Rakouska s Polskem. Až se konečně jednou postavíme naši část z Brna někam k Mikulovu nebo kudy to má vést
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2014 16:13
Re: Arogance vs. podnikatelská nenažranost
Koukám že seš velkej až obrovskej optimista :yes: ;-)
A samozřejmě že odhady vývoje existujou a zlepšovat se to fakt spíš nebude >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2014 16:11
Re: Arogance vs. podnikatelská nenažranost
Naprosto pitomě naplánovaná. Za obrovský peníze a deset let budeme mít furt stejnou jen 2 proudovou českou hlavní dopravní tepnu vo který víme že nebude kapacitně stačit. Naprosto zbytečně a špatně naplánovaná a pojatá přestavba
11. 4. 2014 14:58
Re: janČURovy praktiky...
Neujel, pokud je člověk opravdu z oboru a ne z "oboru", tak docela jasně tuší, co se s D1 děje a že je to i koncepčně správně. 3 pruhy nejsou vzhledem k očekávané dostavbě R35 vůbec potřeba, oprava D1 by musel tak jako tak přijít, takže dříve je lépe. A jestli nevíš, jaký provoz je očekávatelnýá u Hranic, tak mě zajímá, čemu říkaš "obor".

Problém s přípravou je, že se může začít projektovat až v případě, kdy jsou peníze na realizaci, dokud se peníze neodklepnou, nikdo nic nedovolí, až se odklepnou, chce to u velkých staveb 5-10 let přípravy a vyjednávání, což je samozřejmě na draka
11. 4. 2014 14:53
Re: Arogance vs. podnikatelská nenažranost
Kapacitně dostačuje, tvoje představa o volném levém pruhu neznamená kapacitní komunikaci. I kamiony v levém a osobní v pravém pruhu je pořád kapacitní komunikace. nejsi sám, kdo tam jezdí, občas je to o nervy ale dokud se dá jet 130, je komunikace pořád kapacitní.
Za 15 let se taky nestane můžná vůbec nic, za posledních 5 let doprava klesla, vývoj se nedá předpovědět.