Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Meriva 1.6 CDTI – Úspěšná transplantace srdce

59 komentářů

Avatar - dal
dal
na čase. Dlouhodobě totiž Opel měl suverénně nejhorší naftové motory, které svou "kulturou" chodu překonávali i pověstné 1,9TDi.
Tak se zdá, že nejhorší dieselové 1,6 dělá momentálně koncern! 😉
jossalito
Co je podle tebe nejhorší? Že nemají výkon?

Protože třeba kulturou chodu průběhem momentu a snad i spotřebou, to žádná tragédie není. 😉
Avatar - iudex
iudex
Nemajú výkon, sú otrasne sprevodované, kultúrou chodu tiež nevynikajú a spotrebou zaostávajú za 1,9 TDI, ktorú nahradili. 1,6TDI je najhoršia voľba motoru v rámci celej koncernovej nižšej strednej triedy (s výnimkou HTP v Rapide), všetko ostatné je len lepšia voľba. :-!
jossalito
Zajímalo by mne, co je špatné na tom zpřevodování?
Tam to naráží jen a pouze na to, že nemají výkon, proto je auto zdechlé, ale že by převodovka byla špatně poskládaná a na jeden převod to hučelo a na další zase nejelo, toho jsem si nevšiml. Mám zkušenost s O2, tam byl motor i velmi solidně odhlučněn.
A co se té spotřeby týče, těžko říct. Nedávno tu kdosi vylepil čísla průměrných spotřeb nových vs starých motorů a u nových byly nižší. Čemuž jsem se divil i já.
_Teddy_
No povedal by som ze co sa kultury chodu tyka, tak 1.6TDI je taky slabsi priemer na dnesnu dobu. Urcite si nemyslim ze je pre ten motor typicky (cit.) "tichý a kultivovaný běh" ako to nedavno videl pan Homolka pri teste "zelenej" Octavie...
Avatar - dal
dal
Tak to vezmi obráceně, který dieselový motor o objemu 1,6 je horší než 1,6TDi?
Avatar - Emel
Emel
Nevím kam se za těch pár let posunul Ford, ale moje poslední zkušenost s 1.6TDCi byla tristní.
jossalito
Pokud si vybíráš auta jen podle konkrétního objemu a nic vedle. Tak máš docela svázané ruce.
😉
Makovnik
Ani sa mi nechce verit, co citam, Vwavwe seka dobrotu na posledne dni svojho posobenia v redakcii, ze tak tak kladne vyznel cely test?
Avatar - iudex
iudex
Nikto z redakcie nič nepovedal, ale aj tak sa to celkom rýchlo rozšírilo. >😁
webpaja
LV patří do party, snad jen jezdci diamantu na kapotě měli občas problém 😉
Avatar - grifith
grifith
To spíš dotyčný měl problém s tím diamantem na kapotě >😒]
Makovnik
Holt, nie kazdy je na sperky .. Mozno ak by bol zenska, zajasal by >😁
Avatar - grifith
grifith
Stačilo použití lepící pásky a bylo by po problému. Ale chápu, už jenom ten pocit... >😁
spojka
Mě přišla 1,6dci lepší :yes:
Futurista
Taky jsem se hned podivil, jak autor zapomněl na 1,6 dCi, ale když jsem zjistil, kdo to psal, měl jsem jasno... >😁

Mimochodem - ve středu jsem si koupil AUTO7, a hned, že vítaj do týmu novýho člena, VWavwerku. A hned to bylo poznat. První článek - nejúspornější auta... A ejhle, 1,4 TSI Leon... >😁 Další Fabia combi 1,2 TDI - nadčasový design, bohatá výbava, prostorný interier... A v mínusech úzký interier... Asi schíza... No jo, VWavwerka začal úřadovat ihned. Takže ten časopis už nemá smysl kupovat...

Nějak mám poslední dobou dojem, že lepší než VWavwerka by byla jakákoliv ženská. Ta aspoň nebude tak KOREKTNÍ k určité značce. 😉
Avatar - grifith
grifith
V jakém malém MPV se tato 1,6 dCi objevuje? Srovnání se Scenicem totiž pokulhává na obě nohy...
Makovnik
Fabia combi nadcasovy dizajn a prostorny interier? oslava pri prijimani musela byt velmi husta >😁
Az si pojdem prelistovat, co je to za platok 😊)
Avatar - grifith
grifith
Troufám si tvrdit, že Opel Meriva se může směle pasovat na jednoho z králů třídy malých MPV.
I když byla představena před třemi lety, její design je velmi nadčasový a retuše vzhedu pomalu nebyly ani třeba. Unikátní systém otvírání zadních dvěří bude rozdělovat veřejnost na odpůrce a příznivce, chce to pouze zvyk a trochu více prostoru kolem sebe. Interiér svou variabilitou nezapře víceúčelové zaměření, ani zde se zub času nikterak negativně neprojevil. "Přetlačitkovanost" jsem v tomto modelu nijak nevnímal. Na malém půdorysu je vtvořen solidní prostor pro 4 člennou posádku, které sekunduje dostatečně velký zavazadelník.
Skladba motorů se díky implementaci dieslové 1,6ky dostala o pěkný kousek dopředu a určitě si vybere každý. Nabízí jak slušný benzín, tak konečně také hodnotnou naftovou verzi. Podvozkově byl model na výši již v době svého uvedení a tento status si drží stále.
Co dodat? Ceny se i po faceliftu tváří opravdu příznivě a tak mohu zopakovat - dle mě jde o jeden z nejlepších modelů své třídy. Společně s retro fiatím retro modelem 500L.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Suhlasim s tym ze to papierovo moze byt jedno z najlepsich MPV svojej triedy, motor, rozmery, flexibilita, styl a prevedenie... nemam namietky uznavam kvality

mne osobne sa ale viac pacila stara meriva s klasickymi dverami [odkaz] ... viac mi sedela ta maska aj celkove hranatejsie a kompaktnejsie proporcie auta

novy styl masky opla a celkove ponatie tvaru merivy ma nechava chladnym ;-\ asi by som skor pozeral po konkurencii ale kvality auta uznavam :yes:
Avatar - grifith
grifith
Stará Meriva je na mě prostě stará. Jak píšeš, při pohledu na ni je jasné, že má již několik křížků na kontě, ale tímto ji nechci vůbec srovnávat s aktuální verzí. Design je poplatný době uvedení na trh, což u první generace byl rok 2003.
Každý si může vybrat dle libosti, mnoho lepších vozů ve třídě opravdu není. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne nesedi tvar merivy.... mam rad "pevnejsie" tvary .. nova meriva na mna posobi ako roztopeny bonbon alebo ako nejaky amorfne tvarovany balvan..... stara meriva sa mi z hladiska dizajnu pacila viac... mala jasne definovane tvary a rysy .... samozrejme ze nie je uz taka dobra a namakana ako nova meriva ale ked porovnavam len dizajn tak u mna stara meriva vedie a dodnes sa mi paci. Novu merivu sem tam stretnem ale nazivo je to dost divne vajce. Zvlast v nejakej striebornej alebo bielej farbe vyzera doslova priserne, v tmavej farbe to este ujde. Nepaci sa mi ani sposob otvarania zadnych dveri.... tym netvrdim ze to je zle riesenie pre kazdeho ale mne by to v stiesnenych parkoviskach mesta nesedelo.... vyberal by som inde.

Co na merive ocenujem je snaha o originalitu.... ci uz zadne dvere ci celkove stvarnenie auta tu sa muzi uznat ze meriva sa nesnazila byt nudna a stereotypna a ja to beriem... auto je svojske aj ked mne jej dizajn skutocne nesedi... ale to neznamena ze inemu sa nebude pacit..... meriva je zaujimave auto a urcite kvalitne auto a ja to uznavam 😉 :yes: drzim jej palce
Avatar - grifith
grifith
Brát ti názor nehodlám, každý to vidíme odlišně. Systém otvírání jak zde píšeš znáš jen z fotek, doporučuji vyzkoušet, pak si můžeš na tuto odlišnost stěžovat, z fotek toho moc nepoznáš. Každý si vybere dle vlastních preferencí 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉 :yes:
Avatar - John Doe
John Doe
"mne nesedi tvar merivy.... mam rad "pevnejsie" tvary .. nova meriva na mna posobi ako roztopeny bonbon"

a pod "Lexus-om NX 300h" cháliš jeho tvary!

Schiza?!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lexus ma pevne tvary 😉 ... vyzera super, ma jasne rysy a pekelne linie :yes: je dokonaly ... nie je to ziadne amorfne vajce
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
odstávajúce predné blatníky? to nevie výroba dopasovať? hranaté bočné smerovky? to nemajú dizajnéri trošku viac fantázie? hranaté kľučky dverí? je dnes rok 2014, a nie 1968. odprskaná farba na zadných blatníkoch na ledva 2 ročných kusoch? to je kvalita? interiér z bakelitu, vrzgajúce plasty, otrasné sedadlá, výrazný hluk od podvozku, slabé brzdy, no neviem neviem 😒 8-s :no:
Avatar - grifith
grifith
O čem že to točíš? Pokud máš tak špatné zkušenosti s aktuální Merivou, pak nemůžu sloužit, já mám jiné a přít se s tebou nehodlám. 😉
GTI
Oceňme na merivě výborně střižený kabát. Vizuální hravost koresponduje s charakterem auta - vůz pro mladé rodiny, vůz radostný, sympatický a designově vyspělý. Oceňme též motorizaci, jízdu, výjimečnost v uchycení dveří a akcent na detail, který je cítit z každého zákoutí. Opel, zřejmě slušnej oddíl...

Konečně oceňme též pana testéra. Pokud se proBLESKující informace potvrdí, jedná se o test na rozloučenou. Od občana, přes POLOtestéra až po karierní završení zdejšího angažmá s přívlastkem PAN testér. Se svým mnohdy až hromosvodným psaním to zde často schytával, v drtivé většině však nedůvodně, přesto i u drsnějších reakcí vždy udržel fazónu diskusního garážového gentlemana. Ostatně, ať hodí šroubovákem, komu se občas nějaká ta větička nepovede k radosti všech...

No, nelze jinak - Díky, Lukáši (smím-li si dovolit toto osobnější oslovení), díky za Vaše čestné testy, díky za Vaše upřímné reakce, koneckonců díky za úroveň zdejších stránek, které jste dlouhou dobu významně spoluvytvářel. Přeji Vám mnoho štěstí v další životní etapě.

Dnes velmi upřímně - BRAVO LUKÁŠ :yes:
webpaja
Souhlas GTI, připojuji se. A polarizaci názorů v diskuzi bych neodsuzoval. Až na chronický blby, kteerých sem chodí velmi málo, šlo povětšinou o konstruktivní připomínky 😉

Každopádně i veřejně hodně štěstí Lukáši a předpokládám, že se budeme často vídat v diskuzích! 😄
Avatar - donPedro
donPedro
Dovoluji si rovněž připodepsati se pod výše napsané. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Je slušné rozlúčiť sa, ale ešte slušnejšie by bolo, keby sme sa to dozvedeli oficiálne, od redakcie, a nie v kuloároch.
Btw. hoci som s Lukášom nemal žiaden problém, tvrdím, že jeho testy boli slabé a nezriedka neobjektívne, nedokázal sa odosobniť od osobných preferencií, nerozlišoval, aké auto a pre akú cieľovú skupinu testuje a na niektoré autá jednoducho nemal (vek, schopnosti, prax). Takže tvrdím, že jeho odchod veľkou škodou nebude. Každopádne mu rovnako želám veľa úspechov v novej redakcii (auto 7 ale čítať nebudem 😉 ).
jossalito
No, upřímně, Lukáš nebyl nejslabším článkem redakce. Pořád tam jsou min dva adepti, kteří jsou v tomto směru, řekněme slabší.

Jinak se připojuji k přání dalších úspěchů na novém místě.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nesuhlasim.... tu su testy od vsetkych chlapcov na jedno kopyto.... rozsahom, zameranim sa na veci, sposobom prevedenia... ziadne velke rozdiely v kvalite nie su a tak tazko niekoho kritizovat ze ten bol slabsi ako ten.... to sa neda.... vsetci su na urovni aku si urcili a aku preferuju.... kto chce citat testy ktore su rozsahom a aj informaciami o level vyssie ma moznost na autoforum cz miesto kritizovania konkretnych osob ... inak pripajam sa .. vsetko dobre zelam
_Teddy_
Podla mna pan Vaverka pise (pisal) vyborne testy, ale iba tie kde neslo o koncern. Akonahle islo o test auta so stylizovanym "W" na kapote (alebo s "okridlenym sipom"), bola tam dost casto vyrazna "pozitivna diskriminacia". Obcas som s nim nesuhlasil, ale respekt mu samozrejme patri...
Avatar - Jaros71
Jaros71
At' se daří...! Ty testy se někdy povedly více a někdy méně.. 😉
Avatar - Emel
Emel
Jestlipak bude nějaká rozlučková party s čtenáři 😄?
Makovnik
Jasne, spojena s blahorecenim Renaultu 😊)
vrkuboy
[odkaz]
jossalito
Ale notak! >😒] >😁
vrkuboy
Nemyslím to zle... prostě mám rád nekorektní humor >😒] [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len aby sme sa raz nedockali aj takejto situacie : [odkaz] 😉

mam rad takyto humor palec hore vrkuboy 😉 ... dobry zmysel pre humor :yes:
vrkuboy
Dobří holubi se vracejí 😉 Navíc lidé se mění takže se nám třeba Lukáš vrátí jako jiný člověk, který dokáže i stáhnout okno u Renaultu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
aby to nebylo spíš takto 😄

[odkaz]
Klaudius
fuj
Avatar - Bristol
Bristol
jenom taková dotěrná otázka: odkdy je Renault Scénic konkurent pro Opel Meriva a Fiat 500L, není to snad výrazně větší vůz?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli je to jeden z posledních testů od pana Vaverky, pak jsem za to rád. Můj dojem už je dlouho takový, že nejen mnozí čtenáři byli a jsou nespokojení s novými záBLESKy na těchto stránkách. A dělat testy za trest, psát tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá... Ne, čtenář tohle zkrátka pozná a autora to nebaví. Jen se poněkud "děsím" toho, kdo přijde místo něj. Při vzpomínce na znovuvzkříšené automotorevue na ČT totiž mám obavy o zdravý rozum některých jedinců...

Z tohoto testu mám pocit, že konečně byl psán svobodně, a minimálně za to si zaslouží :yes: :yes: :yes:
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: >😁 To AMR je fakt hrůza... :no:
Tady se necháme překvapit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kvalita zpracování, bytelnost, design a nyní i motorizace na špici třídy. Kdo by to byl před 5, 7 lety řekl. Ale je to tu, Opel jednoznačně jde za svým a pracuje na sobě dlouhodobě. A na výsledcích je to znát.

Meriva vlastně nemá slabé místo, navíc cenově vychází velmi výhodně. Tohle je jasná volba malých MPV, vůbec nevím, proč bych měl volit cokoliv jiného. Jen musím přistoupit na řešení zadních dveří, které je ovšem u MPV na správném místě.

Za mě by si Meriva zasloužila 5* :-!
jossalito
Vtipné. 😉
LudaBaxa
Proč?
Avatar - Jaros71
Jaros71
Facelift pomohl..motor super! :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale nejsou ty motory evoluci fiatich dieselu? Nekde jsem cetl neco o licencni smlouve... ale ted to nemuzu najit.
LudaBaxa
Tyhle jednašestky už by měly být kompletně jejich motory vyvinutý s Čínou. S Fiatem to nemá nic společného. Ty licenční smlouvy byly na staré dieslové motory.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no, nevím... objem mají stejnej... vrtání x zdvih mají stejnej... a jediný, co jsem na internetu teď narychlo našel je, že nové motory byly vyvinuty Opelem v Turíně... to už je hodně náhod najednou, ne?
😉
LudaBaxa
To platí pro dvoulitry, ty mají snad ještě starou litinovou konstrukci, ale to nechci lhát.
Šestnácky by měly být vyvinuté s čínskou BAIC, stejně jako nastupující benzínové agregáty.

Podle mně už s Fiatem nemá Opel společného nic (až na Opel Combo). Ale pokud se mýlím, opravte mne 😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
ale já to taky nevím... to nebyla jen řečnická berlička.
😉
Takže opravovat si netroufám.
Teda co se týče motorů. Že Corsa jezdí na podlaze Punta, tedy Grande, je jasný, ne?
😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky jsou obě auta pořád výborné a ve formě.. 😉
I po faceliftech se dobře prodávají!
Avatar - trapid
trapid
Docela by mě zajímalo jak to s tím motorem doopravdy bude. Tvrzení o nejlepším dieselu mezi 1,6 je dost silná káva, obzvlášť s přirovnáním k doposud "nejlepší" 1,6 i-DTEC od Hondy.
Raťo Chvála Hondu (v porovnání s konkurencí) na vrchol nestavěl.
Asi to bude výborný motor, ale hned nejlepší? ;-\