.......elektromobilů s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li).........
Elektromobilu s prodlouženým dojezdem se říká, že má range extender. Plug-in hybrid je elektromobil s možností dobíjení z vnějšího zdroje, tj, třeba ze zásuvky.
To je, kur*a, tak obtížné naučit se a pochopit pár pojmů, když chci napsat veřejně do poloodborného média nějaký materiál ? :no😒br />
To samozřejmě nevylučuje možnost, že elektromobil může být jak plug-in hybrid, tak může být současně vybaven range exteder - prodloužením dojezdu. Jen je potřeba to správně formulovat.
_MT_
0
K poslednímu odstavci: Teoretický rozdíl mezi nimi by měl být v tom, že plug-in můžeš používat jako konvenční auto, jeho spalovací motor by měl být stavěný na takové použití. Kdežto range extender je stavěný na příležitostné prodloužení dojezdu.
gil54
0
Ano. Je to záležitost poměru předpokládaného využití jízdy na zcela elektrický pohon a jízdy s podpůrným generátorem proudu poháněném spalovacím agregátem. Z tohoto poměru vyplývají také jednotlivé konstrukce hybridů.
(Laicky tedy velké baterky a menší motůrek nebo menší kapacita baterií a vetší spalovací motor.)
Ať je ale hybrid jaký chce, když je plug-in jde vždycky strčit do zásuvky. Je pravda, že asi všechny range extender jsou zároveň plug-in.
_MT_
0
Záleží, jak si definuješ elektromobil. Tak, jak se používá, bych spíš řekl, že se snaží vymezit, tedy auto nemůže být hybrid i elektromobil najednou. Striktně vzato, jakmile to má i spalovací motor, je to hybrid. Ale pak tu máš pěkný příklad v podobě i3, což je elektromobil a verze s prodlouženým dojezdem není stavěná na provoz bez nabíjení.
Tohle rozdělení je zajímavé ve chvíli, kdy elektromobily požívají nějakých výhod navíc oproti hybridům a ty se tam chceš vmáčknout taky.
jagprg
0
dokonaly design, hlavne se mi libi ten interier :yes:
kdyby jen tohle nabizeli i s benzinovym nebo naftovym motorem..
Paulie88
3
oproti Priusu je to nádherný auto ... nechápu v čem je zakopanej pes a že se tolika Američanům líbí jezdit v něčem jako je Prius ...
_MT_
1
Prius podle mne jako hybrid funguje lépe. A je citelně levnější.
Elektromobilu s prodlouženým dojezdem se říká, že má range extender. Plug-in hybrid je elektromobil s možností dobíjení z vnějšího zdroje, tj, třeba ze zásuvky.
To je, kur*a, tak obtížné naučit se a pochopit pár pojmů, když chci napsat veřejně do poloodborného média nějaký materiál ? :no😒br />
To samozřejmě nevylučuje možnost, že elektromobil může být jak plug-in hybrid, tak může být současně vybaven range exteder - prodloužením dojezdu. Jen je potřeba to správně formulovat.
(Laicky tedy velké baterky a menší motůrek nebo menší kapacita baterií a vetší spalovací motor.)
Ať je ale hybrid jaký chce, když je plug-in jde vždycky strčit do zásuvky. Je pravda, že asi všechny range extender jsou zároveň plug-in.
Tohle rozdělení je zajímavé ve chvíli, kdy elektromobily požívají nějakých výhod navíc oproti hybridům a ty se tam chceš vmáčknout taky.