Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet investuje do výroby Voltu II devět miliard korun

Michal Fokt
Diskuze (7)
Elektrický Chevrolet Volt i jeho deriváty od Opelu a Cadillacu se dočkají nástupce. Jen do vylepšení výrobních závodů koncern GM nalije devět miliard korun.

Trh s elektromobily není zatím příliš velký, to by se však v dalších letech mělo zlepšovat a pokračování se tak vcelku logicky dočká i průkopník elektromobilů s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li), Chevrolet Volt a s ním i Opel Ampera a Cadillac ELR.

Je pochopitelné, že vývoj nové generace si vyžádá nemalé investice, o jejichž výši americký koncern mlčí, zato se ale pochlubil jinými dechberoucími čísly - do továny Detroit-Hamtramck Assembly, kde auta vznikají, investuje 384 milionů dolarů a do Brownstown Battery Assembly, kde se vyrábí Li-Ion akumulátory, pak dalších 65 milionů dolarů, celkem tedy závratných 449 milionů dolarů, čili devět miliard korun.

Něco mi tedy říká, že Volt II a jeho deriváty zase nebudou úplně ziskovým projektem, přičemž ztrátu se GM pokusí snížit dalšími dvěma "budoucími projekty", které naznačil vice president GM North America Manufacturing Gerald Johnson. Druhá generace Voltu je přitom na spadnutí, představit by se měla už někdy v průběhu příštího roku.

Ve fabrice Detroit-Hamtramck Assembly, která se dočká nového vybavení, se vedle zmíněných elektromobilů vyrábí také modely Chevrolet Malibu a Impala.

Michal Fokt
Diskuze (7)
12. 4. 2014 19:26
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
Záleží, jak si definuješ elektromobil. Tak, jak se používá, bych spíš řekl, že se snaží vymezit, tedy auto nemůže být hybrid i elektromobil najednou. Striktně vzato, jakmile to má i spalovací motor, je to hybrid. Ale pak tu máš pěkný příklad v podobě i3, což je elektromobil a verze s prodlouženým dojezdem není stavěná na provoz bez nabíjení.

Tohle rozdělení je zajímavé ve chvíli, kdy elektromobily požívají nějakých výhod navíc oproti hybridům a ty se tam chceš vmáčknout taky.
12. 4. 2014 18:52
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
Ano. Je to záležitost poměru předpokládaného využití jízdy na zcela elektrický pohon a jízdy s podpůrným generátorem proudu poháněném spalovacím agregátem. Z tohoto poměru vyplývají také jednotlivé konstrukce hybridů.

(Laicky tedy velké baterky a menší motůrek nebo menší kapacita baterií a vetší spalovací motor.)

Ať je ale hybrid jaký chce, když je plug-in jde vždycky strčit do zásuvky. Je pravda, že asi všechny range extender jsou zároveň plug-in.

12. 4. 2014 18:27
Re: krasa
Prius podle mne jako hybrid funguje lépe. A je citelně levnější.
12. 4. 2014 18:20
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
K poslednímu odstavci: Teoretický rozdíl mezi nimi by měl být v tom, že plug-in můžeš používat jako konvenční auto, jeho spalovací motor by měl být stavěný na takové použití. Kdežto range extender je stavěný na příležitostné prodloužení dojezdu.
12. 4. 2014 12:33
Re: krasa
oproti Priusu je to nádherný auto ... nechápu v čem je zakopanej pes a že se tolika Američanům líbí jezdit v něčem jako je Prius ...