Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v únoru 2009: Ford Fusion nejprodávanější z dovážených, Mazda 2 zpět v Top 10 mezi malými vozy

89 komentářů

Zbysek01
u mazdy 2 = lisovane PET lahve >😁
sir
juju taky jsem se lekl, ze neumim poznat mesice >😁 maji tam holt chybu...treba si daji tu praci a opravito 😄
A ty mas lisovany mozecek, vid? :no:
_Teddy_
Clanok ma nadpis "Cesky trh v unoru 2009"
A v tabulke vidim "Obdobi 1/2009"

To same bolo aj v clanku o mini-vozoch. Unor je ale druhy mesiac v roku. Nemalo by tam teda byt "Obdobi 2/2009"? Moze mi to niekto vysvetlit? Schvalne som si nalistoval clanok "Cesky trh v lednu", a tam je tiez v tabulke "Obdobi 1/2009"...
webpaja
Jsou tam prehozeny cisla, nestuduj to.
Navtech
Jsi velmi bystrý chlapec. Já zase nechápu, že se u nás prodává přes 300 Porsche za dva měsíce. Přes 5 kusů za den vye😜edujou na Smíchově ze suterénního skleníku svým frontu stojícím zákazníkům.
Avatar - Dinar
Dinar
To je včetně kusů rozdaných firemncích triček a čepic.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Třeba jsou to ty od Mountfieldu, ne... 😄
Sleeper
Za chybu se omlouvám, vznikla už u mne v excelí tabulce, formát a vzorce vždycky kopíruju z předešlého měsíce a jaksi jsem to zapomněl změnit....
Navtech
Zvláštní čísla na to, že se jedná o "plnohodnotný" vozy pro početnou českou rodinu. Prachů je asi zatim dost, když je předražený Polo tak vysoko a naopak třeba Punto za nějakejch stopade výměnou za starou manželku někde uprostřed.
Avatar - Dinar
Dinar
On už se najde někdo, kdo ti vysvětlí, proč se končící předražený krám prodává skoro třikrát tolik, co muréní kráska silnic, bude to něco o tupých stádech, nepochopení kvalit v kombinaci s příběhy těch, co již prohlédli a poznali praFdu. 😉
Navtech
Jasně... je to díky masivní reklamě a charakternímu kameramanovi 😄
Avatar - Emel
Emel
Je to díky tomu, že se před příchodem nového modelu prodává Polo s klimou za 234.000.
Navtech
Za celý loňský rok obsadilo i tak Polo 5 místo klima neklima.
Avatar - gld
gld
hm, piate miesto..to je milé
Avatar - marek.g
marek.g
jsi ještě nepochopil,že marketingové oddělení Volkswagenu je nejmocnější organizace na světě a dokáže zmanipulovat miliony lidí na celém světě aby dali přednost předraženému německému šrotu ,Polu,Golfu,Passatu...před nejlepšími auty na světě GP,Bravo,Croma...??? >😒]
Avatar - gld
gld
minimálne dvoch-troch tu prítomných presvedčilo stopercentne >😁
Avatar - radhro
radhro
u renaultu nechápu , že se prodá více Thalií než Clia- je to jen tou cenou nebo se to těm lidem vážně líbí?
Navtech
Asi ten kufr na harampádí, ne?
Avatar - radhro
radhro
asi jo až na to nepraktické využití ,trochu mi to připomíná arabské provincie a jejich oblibu v sedanech v jakékoliv podobě 😄
Avatar - gld
gld
viac priestoru za menej peňazí-magická formulka
Avatar - JGucci
JGucci
Nejprodavanejsi auta v Nemecku ze mesic unor😒br />
1. VW Golf
2. Skoda Fabia
3. VW Polo

Fabia je diky "srotovnemu" druhym nejprodavanejsim vozem v Nemecku! To se jeste nikdy zadne zahranicni znacce nepovedlo!!! Nemecka media jsou toho ted plna, vsude se o tom pise nebo mluvi, na N-TV rikali, ze za letosek si Skoda polepsila o 500 % !!! A potom se ptali ruznych novinaru z ruznych koutu sveta, za cim vidi uspech Skody a vsichni se v principu schodli na dobre cene, kvalite a tradici. Novinar z USA dokonce polytoval, ze se vozy Skoda neprodavaji na tamnim trhu, protoze si mysli, ze by se tam vozy Skoda prodavali tez dobre.

Fabia je pry tim nejrozumejsim vozem, co si dnes clovek muze na nemeckem trhu koupit.
:yes:
Navtech
To si sem neměl psát 😒 >😁
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nevím proč ne, mě úspěchy Škodovky nevaděj, je to dobrý pro tenhle stát. Ale že Fabia I byla celkem elegantní auto, zatímco Dvojka je vzhledová zprzněnina, na tom trvám. Už jenom kvůli tomu já bych jí v garáži mít nemoh... ;-\
Avatar - JGucci
JGucci
pro Navtech : To uz jsem si vsimnul, ze patricizmus se na nasich autoforech nenosi 😉
Kdybych to vedel, ze hodinu po mem prispevku se tu o tom objevi cely clanek, tak bych to sem ani nepsal 😄 Ale fakt me to potesilo!

Co se tyce Seatu Ibiza, tak si myslim, ze mensi zajem se u nej projevuje diky mensi cetnosti autosalonu Seat ( alespon v castech Nemecka, kde se pohybuji je 4x vice autosalonu Skoda jak Seat ).
Avatar - white label
white label
Je to tak, ale trochu naruby. Prvořadý je trh a zájem zákazníků o určitou značku. V jeho důsledku postupně houstne (nebo taky ne) síť dealerů a jejich autosalónů... Přece to nefunguje tak, že se hned po uvedení značky na trh stanoví pevný počet autosalónů v určitém státě. Určí se základ, ten se rovnoměrně rozmístí podle hustoty a kupní síly obyvatel... A podle prodejních výsledků jich postupně přibývá, nebo nepřibývá, nebo naopak některé zaniknou...
Takže: díky menšímu zájmu o značku Seat (než o Škodu) je v Německu i menší četnost těchto autosalónů... 😉
Avatar - radhro
radhro
no já bych na německém trhu viděl ten úspěch hlavně za cenou než za tradicí , ale zajímalo by mne jak si tam ve vztahu ke šrotovnému vede např. nová IBIZA? nemáš info?
Avatar - Dinar
Dinar
Ibiza není v první desítce. [odkaz]
Avatar - radhro
radhro
jo díky už jsem na to koukal vedle - takhle v tom grafu to vypadá také zajímavě -hlavně ten náskok golfa 😉 to je až do očí bijící
Avatar - Dinar
Dinar
Taky jsem si všimnul pozdě, že vedle je komplet tabulka. 😉
GTI
Golf je klenot Evropy, to víme všichni. A ti co to neví, ti neví nic. Polovina se prodá doma, polovina se vyveze. Mistrovské dílo.
Deadlift
Mistrovské dílo VW srotovací premie.
chegue
cim vic golfu se proda tim vic golfu se taky sesrotuje😊
Deadlift
Institut für Demoskopie Allensbach, urcite hodne nezavisle >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No Superb nebo Octavia asi jo. Možná i JáTy, ale Fabia na US trhu. Nevím, možná v hybridu by šla.
Avatar - gld
gld
možno by sa im taká fabka hodila...chodia tam aj hnusnejšie autá (dosť čo povedať) a teraz tam zrejme bude dopyt po hyper-ultra-mikro vozidlách..teda európsky b segment..navyše stačí spomenúť že tdi-čko spraví 70 mpg a je vymaľované 😄
Navtech
Dopyt je sice pěkná věc, ale jak se taková poctivě hamburgrama vykrmená američanka vejde do Fábie, to bych chtěl vidět >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
"Technologii" nastupování/vystupování jsem shodou okolností DNES odpoledne v diskuzi pod Lacia Thesis vysvětlila (Galiny (hranatý) Golf a její technika nastupo-/vystupo-vání)
Pěkný den (a na té titulce vám to opravdu "sluší" DARTH Vadere/D. RATHe)
Pěkný den 😄
Avatar - gld
gld
pch, ako o tom môžeš pochybovať...fábia je k*rva dáky etalón..
Navtech
A co s tim má společnýho etalon?

[odkaz]
Avatar - gld
gld
neviem povedať..odborníci na germanoidné autá ti vysvetlia

a tie fotá z rodinného albumu si nechaj na neskôr 😉
GTI
Tak mistr ještě předvedl své únorové skorozávěrečné číslo, čtvrté místo... BRAVWO POLO :yes: Fiesta ovšem úpí někde snad dokonce kolem poloviny tabulky? Nová Fiesta? No, tak to je šok.

Fiesta, problém měsíce 😲 Ví někdo, co se děje?
Navtech
Všichni fiesťáci přechází na model Ka z Turína, takže je to jen přechodně hluchý místo.
GTI
To byl ale úprk...
Deadlift
Rikaji marketingovy odbornici na lidova auta od Mercedesu >😁
Deadlift
Hlavne ze si prehledel zase Fusion, ktereho se prada vic 1x tolik nez Pola. A propo Fiesta si vede velmi dobre. Tak ze cca Ford 600 aut v Bcku? A VW ma 180 >😁 :yes: :yes:
Jsem Fordomil, ale pocitat umim. 1xneceho=neco. Kdyz tak 2x tolik 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
😄 Jsem nevěděl, že by se to mohlo navzájem vylučovat. >😁
Deadlift
>😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
[odkaz]
Veď preto je VW pod Fordom. Čo je na tom smiešné, že predáva menej aut a je preto horšie umiestnený? Nemali ste ešte násobilku?
Deadlift
Smesne je to BRAVWO POLO 😉
Avatar - miromen
miromen
Problem je POLO ktere jak si psal že to bude nej auto segmentu B na mistra FIESTU prostě nema.
Deadlift
A navic v CR se prodava jste i stara generace Fiesty.
Avatar - white label
white label
Nejdiskutovanější, ale i nejkritizovanější výrobce aut je tady (diskuze na auto.cz) určirě VW (potažmo celý koncern) a z jeho produkce dlouhodobě nejprodávanější produkt v Evropě - Golf. Když jeho kritikům (občas i oprávněným) začnou postupně docházet argumenty, vytáhnou hlavní trumf jeho CENU!
...A že za tu cenu máte super vybaveného korejce s lepším zákl. motorem, nebo mnohem větší Lagunu s podobně silným motorem...
Když pominu obecnou logiku nakupování u nás (akční letáky ve stylu-hlavně vše větší a více za méně peněz), podivuji se hlavně nad tím, proč by někdo v jakémkoli jiném oboru "podnikání" významně snižoval ceny, když by jeho výrobky měly i přes vyšší cenu prokazatelně nejlepší úspěch na trhu.
Zkuste někdo přesvědčit lidi od Nike (nebo Adidas), že jejich sportovní obuv je předražená a že třeba ve Stivalu, nebo
u Vietnamců mají daleko levnější boty, které vám můžou vydržet
i o celý rok déle...
Navíc komerčně mezi prestiží a cenou platí vždy přímá úměra, nikdy ne naopoak. Proto tolik lidí "rádo" připlatí na zdánlivě stejném triku za malou "nenápadnou" fajku...
Nebo jsou podle vás také zákazníci firem jako Nike (a stovky dalších), jen slepé stádo ovcí, co nepoznají "kvalitu" za "přiměřenou" cenu?
A nejste ti zákazníci právě vy, co tady tak zásadově kritizujete cenovou politiku VW...? :😉
Deadlift
Evropa a DE neni cely svet.
Avatar - white label
white label
Jé, ty už jsi zase tady, včera ses nějak vytratil, tak co říkáš na ty neněmecké(ty německé by se už nevešly)ceny pro GTI5, je tam celý Svět, nejen Evropa, ale i Amerika, Austrálie a je jich tam za těch 5-6let opravdu hodně, přetáhl jsem to včera hlavně pro tebe a ty mi hned utečeš...
P.S. A ty kategorie už si nastudoval...
Deadlift
Jiste hlavne tento rok v DE s VW akcemi typu Umweltprämie plus ....

"V Německu nabízí největší ekologický bonus podle deníku Bild Volkswagen. Při koupi nových modelů Sharan nebo Touareg zákazník dostane dodatečně ke státní prémii bonus (Umweltprämie plus) ve výši 7500 eur (téměř 200.000 Kč). I s inkasováním státního šrotovného tak může kupující ušetřit 10.000 eur, za něž si teoreticky může přikoupit další levnější vůz. Lákavé bonusy ve výši 4000 eur nabízí Volkswagen rovněž u modelu Passat, oblíbený Golf zlevnil o 2500 eur."

[odkaz]

Levnejsi uz VW a Skoda v DE nemuze byt, nez je! 😉
Avatar - white label
white label
Promiň, nevím na koho jsi chtěl reagovat, ale podle obsahu na mou reakci určitě ne... 8-s
Deadlift
Na blabol jak Golf vede po celem svete se reaguje dost tezko. 8-s V Americe, Australii vedou uplne jine auta, rozhodne ne ty od VW 😉
Avatar - white label
white label
Psal jsem jen o oceněních G5GTI po Světě, které sis ty včera nepřímo vyžádal svou "cool" reakcí na mne . O tom jak si G5GTI vedl po celém světě to jistě něco vypovídá. Kdo kde vede
v prodejích je jiná otázka a o tom jsem nic nepsal...
Ale pokud ti dělá problém psaný text, nebo nějaký komplex,
tak to se ti potom opravdu dost těžko reaguje, to chápu...
Avatar - woody-alien
woody-alien
A dostáváš Čestný řád za trpělivost... >😁
Avatar - white label
white label
Konečně, věděl jsem, že jednou to přece přijít musí :yes:
jossalito
Mrtvej vejtahář je případ pro psychiatra. Ten neuzná žádný podpořený argument a furt si mele svoji. Takže s ním se nevede diskuze, ale monolog. Do zdi... 😉
marianek
Adidas i Nike jsou (reknem luxusni) znacky, za ktere si lide radi priplati. Volkswagen je...jen Volkswagen. Mainstream jako kterakoliv jina znacka ve stejnem segmentu. Rozdil je jedine v tom, ze Volkwagen ma vypilovanou PR, ktere uveri cast obyvatelstva. To neni nic ve zlem, i me garazi v dnesni dobe stoji i Volkswagen.
Avatar - white label
white label
Adidas a Nike nejsou luxusní značky, stačí se podívat kolem sebe, to je všude plno luxusu... Luxus je třeba "pravá" kabelka LouisVuitton..., těch už tolik neuvidíš, tedy pokud ji ponáš od kopie... 😉
marianek
Pokud jsi nepochopil, srovnaval jsem Adidas, Nike a ostatni obuv za bezne ceny na trznici a Volkswagenem a ostatnim beznym mainstreamem.
Pokud chces pokracovat v tvem pochybnem srovnani LuisVuitton by byl ve srovnani s automobilovym mainstreamem o tridu vys. Takze srovnani vysoce nemistne.
Avatar - white label
white label
Ty jsi napsal, že Nike a Adidas jsou luxusní značky, já ti na to napsal, že opravdu luxusní značka je např LV! Vše ostatní už je jen tvá konstrukce... "Exkluzivita" VW je srovnatelná třeba s Adidasem a jako konkurence třeba Ford alias fa Puma, ale k LV bys už musel přirovnat třeba Bentley...chápeš
Nebo chceš tvrdit, že třeba Adidas si průměrně vydělávající člověk nemůže dovolit, tak jako LV, nebo Bentley...?
marianek
Napsal jsem v zavorce "rekneme luxusni". Adidas ani Nike nejsou na stejne urovni jako boty z trznice. Volkswagen ale je na absolutne stejne urovni jako kterakoliv jina znacka mainstreamu.
jossalito
Marianku ne. Tady opět střílíš mimo. Adidas a stejně tak Nike jsou obyčejný střední proud. Pokud chceš oparvdu "luxusní" nebo jinak kvalitní ošacení/obuv, existují značky, o kterých si asi ani neslyšel a jsou řádově úplně jinde. Jak sportovní, tak dejme tomu konfekční. Adidas a Nike jsou jen pořádně marketingově protlačovány - stejně jako VW.
marianek
V porovnani s obuvi kazdodenne koupenou v supermarketech i na trznicich jsou tyto znacky o "tridu" vyse. Stejne jako Volvo je o tridu vyse nez Volkswagen.
Zde vsak nejde o boty na trznici. Jde o pomer ceny/kvality/hodnot. Jde o postaveni znacky Volkswagen, ktera se pohybuje ve stejne vysi jako kterykoliv mainstream.
Avatar - white label
white label
Je mi úplně jedno jestli to nemůžeš, nebo nechceš pochopit...
...ale považovat za jakýkoli luxus něco v čem stojí lidi i ve frontě na pracáku to taky o něčem svědčí, stejně jako tvrdit, že VW má podobné postavení mezi auty, jako boty z tržnice...
Nevím jaké boty bys přirovnal třeba k Loganu, Ladě, nebo Tatě?...
asi žabky (obě levé), nebo papírové boty zn. Jarek Nohavica...
Tebe ten VW, ale pěkně s..e co...až je mi tě chvílemi skoro líto... 8-s 😒
jossalito
K botám se již vyjadřovat nebudu, tam jsi prostě mimo.

No, osobně bych Volvo rozhodně neviděl o třídu výše než VW. Stačí si porovnat jejich nabídku jak modelů, tak třeba motorů. Vždyď Volvo nemá ani svůj osmiválec. Chybí mu šestiválec v naftě. A že se tváří jakože luxusně? To na to, abych ho já zařadil o třídu výše, nestačí. To je můj dojem.

Potom tady opět vidím šermování se slovem "kvalita". Již jsem zde musel několikrát vysvětlovat, že ten pojem není ekvivalentem ke slovu "spolehlivost", jak si to asi myslíš ty. On totiž tu "kvalitu" VW opravdu má. Pokud nevíš, co pojem kvalita znamená, zadej do googlu a přiuč se, poté mi dáš zajisté zapravdu.
Avatar - white label
white label
Ale ten úplný konec je v tomto případě z tvé strany přehnaně a až naivně optimistický... 😉
jossalito
Přesto mu dám šanci, taky jsme býval mladý a potřeboval vedení. 😄
Avatar - white label
white label
Vedení...? Neblázni, tady má malou šanci i metoda C+B(cukr a bič)
a na nějaké vedení už je pozdě i v tomto věku...! 😉
Tady by to chělo opravdu spíš tu odbornou pomoc...
GTI
Adidas a Nike jsou luxusní značky pro mistRRa... >😁 Na maRRiánka pozor, je to patnáctiletej hošík, co se tu stylizuje do role kapitána automobilového průmyslu. Takže jeho hodnotová měřítka nutno brát s velmi velkou rezervou. Jednou tu vypisoval pěknou story, jak znechuceně prodával poruchového Range Rovera, jindy, že všechna svá auta kupuje výhradně za Západě, ačkoliv za tejden tu horoval za Finsko (asi nemá mapu), jen prý manželce koupil Forestera v Česku. Jezdí prý na chatu brodem, tak aby se neutopili. Je s ním zábava hlavně na jeho blogu. Nyní vidíš, že jednu ze svých početných garáží vybavil i Volkswagenem 😄
pogo26
Mě se VW drahý nezdá. Když kupuješ auta reálně zjistíš, že nejsou takové rozdíly jako slyšíš na diskusích. Renault prodává za babku sedana z Turecka určeného pro východní trhy a rázem je levný celý Megane. Pak přijdete do autosalónu a zjistíte že hatche dáte stejně jako golva nebo Octávku. A prodeje má logicky největší, když je německý a spol. trh největší. Nehledal bych v tom nějakou vědu.
jossalito
Jistěže. On totiž ten, kdo opravdu chce koupit (ne ti ceníkoví kovbojové tady v diskuzích), zajde si do autosalonu a nechá si udělat nabídku. A co zjistí? Zajímavé věci... :-!
GTI
Ceníkový kovboj... >😁 :yes: Bravo
Polo je najlepšie supermini na svete. Prečo? Hoci je to už staré auto, tak staré, že prišiel nástupca dokáže niečo, čo nedokázalo okrem Fabie tuším nijaké iné auto-konkurovať novým generáciam konkurentov. Polo nemá problém s Grande Puntom. Polo nemá problém s Clio. Polo nemá problém s FIestou. Polo nemá problém s Fabiou. Polo je lepšie než Peugeot 207. Má s niekým Polo problém? Toto sú špičky triedy. Nehovorím, že sa im 100% vyrovná. Ale tá skutočnosť, že Polo si to dokáže rozdať s novými špičkami a to aj v predajoch, to hovorí o tom, že sa jedná o skutočne nadčasové auto a vlastne najlepšie supermini. Obzvlášť vtedy, ak si uvedomím, že Polo sa nepredáva ako AKCIA ako u Fushionu. To umiestnenie hore, to ohoromí.

P.S.: Odporúčam počkať na POLO. Nové POLO. To bude totiž subprémiový model. :yes:
_Teddy_
Lenze toto iste sa da povedat aj o Fusion. Taktiez stare auto, na konci svojho zivota (navyse o nastupcovi zatial nie je rec). A za 2 mesiace tohto roku sa ho predalo 2x viac, ako Pola. Zeby preto, lebo je horsie? 😉
Teddy, čítaj ma celého. Povedal som, že bez AKCIE ako Fusion.
Deadlift
S akci 😉
Deadlift
Polo sa nepredáva ako AKCIA ako u Fushionu .... ze ne, precti jsi neco o VW Umweltprämie plus. 😉

Levne Polo ma problem, a to s lepsim Fusionem. 😉

čo nedokázalo okrem Fabie tuším nijaké iné auto-konkurovať novým generáciam konkurentov ....

hmm to moc aut neznas, treba 10lete KA od Fordu porazilo 4 lete VW Fox [odkaz]
Ka je supermini?
To Polo stojí ešte stále dosť.
Deadlift
Nestoji, je levnejsi.

Akcni Polo od 244 900 Kc
Akcni Fusion od 249 990 Kc

Nova Fiesta stejne vede prodeje B v EU.
Až do doby príchodu nového Pola.
Camry
No, jestli bude stát 234.000,- v akci s klimou, tak na to bych si nevsadil. Každý model na konci životního cyklu se prodává s minimální marží.