Zakaz registracie RHD aut (Right hand drive - s volantom vpravo) v rozpore s pravidlami EU, ktore v tomto smere zakazuju "diskriminaciu". Skoro vo vsetkych clenskych krajinach unie je mozne auta s volantom na opacnej strane prihlasit po malych upravach (nastavenie svetlometov, presun zadnej hmlovky...) a administrativnych ukonoch. Plati to, s niekolkymi vynimkami, aj pre vyrobcov a urcovanie cien. Dokonca ani poistovne nesmu pre auta s volantom na opacnej strane uplatnovat ine sadzby ako pre rovnake auto so "spravnym" volantom. A plati to tak pre europske auta v Britanii ako aj pre "britske" auta na Kontinente. Stretnut v Londyne LHD auto (teda auto s volantom vlavo) a britskou SPZ nie je nic mimoriadne.
Osobne nevidim problem v soferovani akehokolvek auta po akejkolvek strane cesty, hoci musim povedat, ze najlepsie sa mi jazdilo v Britanii na britskom aute.
Otec si před pár lety přivezl z Německa MG Midget 1975 s německými papíry a RHD. Posledním majitelem auta byl sice Angličan, ale žil a jezdil v Německu (alespoň ke konci) a auto mělo i německá čísla. Tam tedy problém přihlásit Anglána skutečně nebyl, zatímco u nás je. Naše MG má ovšem veteránské RZ, takže to bylo v pohodě :-)
Já bych dal krk, že k mladýmu do školky jezdí baba s anglickym Volvem 60 na českejch a Roverem na anglickejch... Pokud na ní narazim, dám s ní rodičovskou debatu :-)
Mě vždy zajímalo, jestli u těch anglických aut, kde mají volant na pravé straně a řadící páku na levé je ta řadící kulisa stejná jako u našich aut, nebo jestli se tam řadí jakoby zrcadlově (jednička vpravo nahoru atd.)
Každopádně ať už se tam řadí jak chce, tak pro praváka musí být řazení levou rukou i docela obtížné, ne? :-)
To neni pravda. Jsou vzajemne prehozene packy steracu a blinkru. Jinak vlevo se jezdi normalne, je to logicke. A na neoznacenych krizovatkach se dava prednost zprava. Naopak nelogicke je davat prednost zprava tam, kde se jezdi vpravo. Defaultne by se u nas mela davat prednost zleva. Ten konflikt je videt na kazdem kruhovem objezdu. Jinak vlevo jezdi prakticky stejne obyvatel zemekoule, jako vpravo (Japonsko, Indie, Australie, N.Zeland, Britanie a spousta dalsich. Proto jsou take u kazdeho japonskeho auta zatky nadrze vlevo...
Spousta dalších = země Commonwealthu, tedy bývalé britské kolonie (až na Japonsko). Ádo, já bych souhlasil, taky s oblibou říkám, že Angličani jezdí po správné straně silnice, zatímco my jsme přešli na špatnou. Pravákům možná řazení v autě s volantem vpravo dělá problém, jak tu někdo vzpomenul. My leváci máme trochu výhodu :-)
Leváci by právě měli mít výhodu spíš v našem provozu, protože volant neustále ovládají rukou ve které mají větší cit. Naopak pro řazení žádná obratnost ani síla potřeba není, to jsou jenom rutinní pohyby.
Páčky přehozený nejsou, to jsem viděl jenom na Mercedesu W124 který má páčku jednu, jinak bývá blinkr normálně na levou.
Jinak nad tou nádrží jsem se X-krát zamýšlel - přijde mně praktičtější tankovat ze strany řidiče, což ale u japonských i evropských aut ve vztahu k domácí zemi většinou neplatí.
Logicky přece výrobce uvažoval tak, že řidič zajede celým vozem co nejblíže k "pumpě", příp. řadě pump a aby mohl pohodlně vystoupit musí hodně otevřít dveře a k tomu potřebuje volný prostor...Proto nádrž na opačné straně, než tam kde vystupuje řidič...
Co je na tom nepochopitelně nepraktického...?
Nejen zátky, ale i výfuk (pokud je jen na jedné straně) je na opačné pravé straně. Navíc i páté dveře se třeba u SUV otevírají u japonců opačně, než by bylo pro nás pohodlné a musíme je vlastně obcházet...
Jak píše Premda, všechno je stejně, dokonce i podložka na levou nohou bývá na svém místě (akorát je namontovaná na středovém tunelu). Řazení zas tak velký problém není, navíc se dá natrénovat i v levostranném autě z místa spolujezdce >:D >:D >:D
Horší je zvyknout si na přesně zrcadlový výhled z auta při couvání
jazdiť sa dá ale v istých situáciách to musí byť dosť nebezpečné..zober si také predbiehanie, ako "vykukneš" či nejde auto v protismere? Plus iné slepé uhly atď.
čiže jazdiť s pravostranným riadením sa dá aj v kontinentálnej európe ale..