Ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne chce, aby Maserati v rámci společnosti hrálo stejnou úlohu jako Porsche v koncernu Volkswagen.
Tak to ještě budou muset hodně zamakat. Hlavně na kvalitě. Na fotkách to nevypadá, ale v Ženevě jsme si do těchto aut sedl - GT i Ghibli a interiér v reálu je velké zklamání. Vše působí hodně levně, plastově a fórově. Z fotek to ale skutečně poznat nejde.
S Porsche to jde strmě dolů z kopce už dlouho...to video to potvrzuje, určitě nebude jediný, to se holt pozná ''kvalitka'' od VW, vyrábí to po kvantech a je to samý šmejd. Nebo aktuální průse* s 911 GT3. To je snad nejhorší launch novýho auta za posledních 20 let.
Vážený kolego, výjimečně s vámi nesouhlasím :-). Chápu, že tě VW group může kálet, ale prozatím není důvod se obávat, že porsche půjde "zu grund". Jejich jedinou botou z poslední doby jsou ty nové bezpohlavní benzínové třílitrové oturbené šestiválce. Porsche je od prvního dotyku jiný svět, někdy dáme společnou testovací jízdu ;-)
Jediné Porsche, ve kterém jsem jel (byť jen jako spolujezdec), bylo 911 GT3 minulé generace. Jízdu jsem si užil, nic se nerozbilo, takže to asi tak horké určitě nebude ;-)
Klasika - jels jako spolujezdec v jediném Porsche (a osobně i o tom pochybuju), ale o tom, že to s Porsche jde strmě dolů, máš jasno.
Blá blá blá, ty "petrolheade" >:D
Ma talent ;-) ale takto odflaknute auto snad nemozu vyrobit ani v Rusku. To musel montovat 9 rocny syn jedneho zo zamestnancov - prodpokladam, ze toto je jediny takyto kus.
A v drtivé většině jde o vadu, která se dá řešit částkami v řádu desítek korun.
V tom linku to tipuju na špatně lepené sklo, chybějící či špatně usazenou gumovou průchodku nebo těsnění, kdy se voda dostává do elektroinstalace a dělá tam paseku.
Jo, jo, nějaká pitomost za dvě eura, kvůli které vymění elektroniky za statisíce korun. Pokud je to ojedinělý problém, tak pravděpodobnost, že to vyřeší, není velká.
Samovolné nastavování zrcátek, nebo sedadel je pak dobrá komedie. Zažil jsem to u Infiniti a je to kuriózní - jako kdyby auto mělo vlastní vůli.
Hovori tam o kabloch, ze su odizolovane, co som celkom nepochopil, ci to je tam od poslednej opravy, alebo od vyroby, ked napriklad montovali palubnu dosku, tak mohli priskripnut kable alebo to vzniklo pocas jazdy, ked sa ten kabel odieral o ostru kovovu hranu karoserie. Tu vodu tam nasiel, tak preco potom mechanici neopravuju pricinu, ale iba nasledky, ktore uz budu tak rozsiahle, ze by som to auto na jeho mieste uz nechcel - specene kable, kontakty, elektromotory ovladania bocnych skiel a zrkadiel...
Nejen na kvalite, ale rovnez na hmotnosti. I zakadni Ghibli s dieselem totiz vazi vice nez dve tuny, tedy o nejakych 200 kg vice nez srovnatelny model D3,
Somarina. Na Ghibli som aj jazdil, nielen v nom sedel, a kvalita interieru je uplne porovnatelna s nemeckou triednou konkurenciou. Kedy si naposledy sedel v Ecku?
V čems to proboha seděl? Nepleteš si Kia s maserati ;-)?
Interiér Ghibli může někomu připadat méně členitý (vyhýbám se slovu jednoduchý), ale materiály jsou naprosto v pořádku. Zpracování v případě maserati i ferrari šlo v posledních letech skokově nahoru. Jak může celokožený interiér působit plastově? Mimochodem např. Cayenne s plastovou (nikoliv koženou) palubní deskou nepůsobí "plastově"? GT sice stále ještě není morálně zastaralý, ale jako modelová řada už kroutí nějaký ten pátek, přesto je v interiéru vše O.K.
Mimochodem který imbecil byl první, kdo tady začal nazývat maserati Mase? Pojďme nazývat audi Au.
Nejel jsem v něm, ale plastový rámeček kolem navigace vrzal i ve stojícím stavu. Při otevřených dveřích byla vidět špatně sešitá kůže. Ghibli se mi moc líbí a uvažoval jsem o něm jako o nástupci meho nynějšího auta.Úplně zavrhnute nebylo, ale trochu se moje nadšení zchladilo. ;-\
Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
Asi už Fiat nebaví dělat z Alfy italské Audi nebo italské BMW, tak si dávají "lehčí" úkol udělat z Mase italské Porsche. Ve vymýšlení plánů jsou přeborníci, ale nějak se jim ty plány hromadí a furt nic hotového. Aby to jednou neskončilo tím, že z Fiatu budou dělat italskou Škodovku.
Ale některé věci jim jdou skvěle:
[odkaz]
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
Čísla prodejů zatím nejsou ani taková, jako u Porsche v době kdy se rozhodovalo jestli zkrachuje a skončí nebo pojede dál. Takže asi stále příliš malá na nějaké jásání. A to je asi také důvod, proč by rádi vybudovali "italské Porsche". Malosériová značka může být Ferrari, ale Maserati se musí dostat mezi sériové výrobce, protože není schopné prodávat za podobné ceny jako Ferrari..
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
To ano, ale taky neznam jedineho vyrobce aut (vlastne jakehokoliv vyrobce cehokoliv) ktery by se behem roku-dvou dostal z radove tisice kusu na radove statisice kusu. Takovy skok, pokud prijde, prijde postupne. No a prodejni cisla maserati ted prave vykazuji peknou dynamiku. Nerikam, ze se to maserati povede (dohnat Porsche), ale taky bych po jejich rekordnim roce netvrdil opak. ;-)
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
Já jenom vidím, že plány, které vyhlašují ohledně italských značek prostě neplní (na rozdíl od úspěšného Chrysleru) a v takové situaci vyhlašování dalšího plánu na italské Porsche bude bráno publikem už jenom v poloze "italská slibotechna". Myslím, že hodně lidí by ocenilo, kdyby méně slibovali a místo toho dodávali nové modely.
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
Ono takovéto mediální porovnávání pindíků (značek) vůbec pokulhává - viz Seat, co měl být volkswagenovskou Alfou Romeo a přiblížil se jí v porovnání o ostatními koncernovými značkami leda tak po ekonomické stránce. Já Maserati vnímám jako luxusnější a pohodlnější ekvivalent čistě sportovních Ferrari (konec konců leccos spolu sdílejí) a že by zrovna muselo být italským Porsche, automobilka s vozem jednoho neměnného tvaru, které přežívá díky SUV a ošklivé napodobenině Quattroporte - to spíše zavání jedním z mnoha Marchionneho (údajných) žvástů :no:
Blby pro Maserati je, ze si koupite maximalne Rapida a lidi co chteji sportak si koupi prave to Porsche, protoze je to fakt super kara se kterou se narozdil od italskych aut da i normalne jezdit, cimz je v tomto segmentu velmi unikatni.