Fiat touží udělat z Maserati italské Porsche
Nelehký úkol si na svá bedra vzal Sergio Marchionne. Z Maserati by dle jeho slov měl vzniknout italský ekvivalent Porsche. Jenže stát se obdobou jedné z nejúspěšnějších automobilek světa nebude pro zatím spíše malosériového výrobce procházka růžovou zahradou. Nicméně Porsche se na svou pozici dokázalo vyšvihnout poměrně rychle, vždyť ještě v devadesátých letech před příchodem modelu Boxster balancovalo nad propastí zániku a hodně pomohlo i SUV Cayenne v minulém desetiletí, takže nic není nemožné.
Marchionnemu se líbí hlavně skutečnost, že Porsche je pro Volkswagen stálým zdrojem příjmů bez ohledu na ekonomickou situaci ve světě. Jenže Maserati za minulý rok prodalo pouze 15 400 vozidel, což je ani ne desetina prodejů slavné stuttgartské značky. V roce 2015 však Fiat plánuje prodat celých 50 000 kusů Maserati, k čemuž by mělo dopomoci hlavně chystané SUV Levante. Italský koncern si ale musí dávat pozor, aby z výrobce s neptunovým trojzubcem ve znaku neudělal relativně levnou značku. Maserati byla vždy zhruba o dvacet procent dražší, než podobně velká německá auta. I proto se údajně nechystá menší model než je Ghibli.
Zaznívají však rovněž skeptické hlasy, které říkají, že Marchionneho plány jsou příliš ambiciózní. Na druhou stranu velký potenciál mají nově rostoucí trhy s luxusními vozy jako je například Čína. K vyšším ziskům by pak italskému výrobci sportovních aut mohlo pomoci rovněž sdílení platforem, například s plánovanými velkými Alfami Romeo.