Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat touží udělat z Maserati italské Porsche

Ondřej Chamilla
Diskuze (40)
Ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne chce, aby Maserati v rámci společnosti hrálo stejnou úlohu jako Porsche v koncernu Volkswagen.

Nelehký úkol si na svá bedra vzal Sergio Marchionne. Z Maserati by dle jeho slov měl vzniknout italský ekvivalent Porsche. Jenže stát se obdobou jedné z nejúspěšnějších automobilek světa nebude pro zatím spíše malosériového výrobce procházka růžovou zahradou. Nicméně Porsche se na svou pozici dokázalo vyšvihnout poměrně rychle, vždyť ještě v devadesátých letech před příchodem modelu Boxster balancovalo nad propastí zániku a hodně pomohlo i SUV Cayenne v minulém desetiletí, takže nic není nemožné.

Marchionnemu se líbí hlavně skutečnost, že Porsche je pro Volkswagen stálým zdrojem příjmů bez ohledu na ekonomickou situaci ve světě. Jenže Maserati za minulý rok prodalo pouze 15 400 vozidel, což je ani ne desetina prodejů slavné stuttgartské značky. V roce 2015 však Fiat plánuje prodat celých 50 000 kusů Maserati, k čemuž by mělo dopomoci hlavně chystané SUV Levante. Italský koncern si ale musí dávat pozor, aby z výrobce s neptunovým trojzubcem ve znaku neudělal relativně levnou značku. Maserati byla vždy zhruba o dvacet procent dražší, než podobně velká německá auta. I proto se údajně nechystá menší model než je Ghibli.

Zaznívají však rovněž skeptické hlasy, které říkají, že Marchionneho plány jsou příliš ambiciózní. Na druhou stranu velký potenciál mají nově rostoucí trhy s luxusními vozy jako je například Čína. K vyšším ziskům by pak italskému výrobci sportovních aut mohlo pomoci rovněž sdílení platforem, například s plánovanými velkými Alfami Romeo.

Ondřej Chamilla
Diskuze (40)
17. 4. 2014 14:41
Re: Mase
2058 kg
[odkaz]

2040 kg
[odkaz]

Maserati se ocividne inspirovalo u Jaguaru, ktery si hmotnosti uz leta vycucava z prstu.
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 4. 2014 14:27
Re: Mase
Pochybuj si o čem chceš, mě to nijak netrápí ;-)
17. 4. 2014 09:50
Re: Mase
Hovori tam o kabloch, ze su odizolovane, co som celkom nepochopil, ci to je tam od poslednej opravy, alebo od vyroby, ked napriklad montovali palubnu dosku, tak mohli priskripnut kable alebo to vzniklo pocas jazdy, ked sa ten kabel odieral o ostru kovovu hranu karoserie. Tu vodu tam nasiel, tak preco potom mechanici neopravuju pricinu, ale iba nasledky, ktore uz budu tak rozsiahle, ze by som to auto na jeho mieste uz nechcel - specene kable, kontakty, elektromotory ovladania bocnych skiel a zrkadiel...
17. 4. 2014 09:35
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
Ono takovéto mediální porovnávání pindíků (značek) vůbec pokulhává - viz Seat, co měl být volkswagenovskou Alfou Romeo a přiblížil se jí v porovnání o ostatními koncernovými značkami leda tak po ekonomické stránce. Já Maserati vnímám jako luxusnější a pohodlnější ekvivalent čistě sportovních Ferrari (konec konců leccos spolu sdílejí) a že by zrovna muselo být italským Porsche, automobilka s vozem jednoho neměnného tvaru, které přežívá díky SUV a ošklivé napodobenině Quattroporte - to spíše zavání jedním z mnoha Marchionneho (údajných) žvástů :no:
17. 4. 2014 08:57
Re: Udělat to, co naslibují. Ne, to evidentně nehrozí.
letos přijímá Mase cca 3500 objednávek měsíčně..tzn cca 42000 prodaných aut za rok 2014 by byl mega úspěch!..nic není nemožné [odkaz]