Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen Golf GTI startuje v Německu s cenou 26.500 Euro (cca 712 tisíc Kč)

237 komentářů

ozawasan
tak cena více než slušná. S adaptivními tlumiči to může mít i zábavný podvozek. Pro kvedlaly - DSG vyzkoušejte, než začnete ofrňovat nos... Jen bych drobátko polemizoval se spotřebou - jestli budete někdo jezdit s tou udávanou kombinovanou spotřebou - tak Vás nejspíš budou vozit na plaťáku.....
S tím odtahem se u VW produkce tak nějak počítá předem 😉
Avatar - Pierro
Pierro
No nevypadá zle a dle údajů výrobce by měl i velmi slušně jezdit... Takže můžeme zvolat ať žije král?? Gé jako Guru, Gé jako GTI, BRAVO VW... 😉
Navtech
Kia-holota - jasná volba... kdo by si kupoval nějaký předražený gti s nesmyslnym podvozkem a tak silnym motorem?
Avatar - Pierro
Pierro
Já já!!!!! vždy jsem toužil po placatém volantu a kostkovaných sedačkách.... >😁
Navtech
Do tohodle si vem plenky, nebo kůži 😉
Avatar - Pierro
Pierro
pemprsky?? 😄
Navtech
Sleep and play 😉
Avatar - Pierro
Pierro
já tě dneska zabim, ty jeden provokatére... >😁
Navtech
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - radhro
radhro
tohle je vážně kus železa pro chlapy :yes: .Chválím celkový dojem (zvláště na fotce s GTI I.generace) ,co mi vážně nesedí jsou přední mlhovky (peugeot)myslím, že podélné ve stylu nového Pola by mu slušeli více (ale pouze můj pohled).Ale jinak je to pecka :yes:
Provocateur
Celkem povedenej tenhle golfík, jen světla se mu tolik nepovedla (konkrétně přední svislý mlhovky a zbytečně velká zadní světla).
Takže králem zůstává pořád GTI, ale stále tu máme ještě císaře a to FOCUS ST 😉
_Teddy_
Golf GTI: 155kW
Focus ST: 166kW
Focus RS: 224kW

Hm, tak kto je tu kral, a kto cisar?
Provocateur
Porovnávám hothatche, RS je jiná liga...
_Teddy_
v prvom rade, RS nie je hot-hatch? Myslim ze ano, da sa normalne kupit. A druha vec: myslim ze ST je predsa len o fo(c)us lepsi ako GTI. Motoricky ani nie (hoci ten 5-valec od Volva nie je vobec zly!), ale podvozkovo je o kusocek vyssie. Na tom sa zhodla vacsina ludi, co testovali a porovnavali GTI vs ST...
Avatar - white label
white label
Tak to se mýlíš, bylo to sice hodně těsné a ne moc podstatné, ale většinou to bylo právě naopak, viz známé angl. video kde po testu obou vozů na okruhu nutí testovacího jezdce k verdiktu, který on odmítá, protože chválí oba vozy, ale nakonec označí za těsného vítěze GTI. Nedávno jsem tu "vypisoval" všechny významná ocenění (nemyslím německá!) G5GTI od r.2004 až do 2009. Jedná se třeba o několik titulů sportovní auto roku,
z toho některé i napříč všemi sport. kategoriemi. Navíc GTI je spíš hothatch a ST spíš GT (větší délka, hmotnost-hlavně motor 5válec 2,5 apod.)
Navíc ani po celou dobu G5GTI(5let a prakticky ani dnes, nebyl nikdo schopen nabídnout jako alternativu k hothatch i automat, natož takový jako DSG, se kterého byli v roce 2004 nejen v USA doslova na větvi... 8-s
Deadlift
hothatch a automat, to by chtel jen m.a.g.o.r :no😒br />
hothatch a ST spíš GT ... hmm jestli to nebude tak ze hot-hatch je podkategie GT ve stredni tride.

Nedávno jsem tu "vypisoval" všechny významná ocenění ... to myslim jen nemecke, jinak bych chtel videt kde jinde vubec vyhralo nejake GTi.
Avatar - white label
white label
2009 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2009 Automobile Magazine - Among All Stars (GTI)
2008 CNN - Top Sporty Car (GTI/R32)
2008 AutoPacific Vehicle Satisfaction Award (GTI)
2008 Automobile Magazine - Among All Stars (GTI)
2008 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2007 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2007 Automobile Magazine - Car of the Year (GTI)
2008 Drive - Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Drive - Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Australia's Best Cars - Best Sports Car (GTI)
2005 Australia's Best Cars - Best Sports Car under $57,000 GTI)
2005 Auto E😜ress - Best Hot Hatch (GTI)
2005 Auto E😜ress - Best Sporting Car (GTI)
2004 WhatCar? Car of the Year (Golf V)
2004 Fifth Gear - Car of the Year (GTI)
2004 BBC Top Gear - Car of the Year (GTI)

Že toho ještě hodně nevíš, je jen a jen tvůj problém... :-!

P.S. V těch "podkategoriích" máš také "lehký" zmatek...např. od kdy je Golf ve střední třídě...?
neporovnavaj neporovnatelne... Ale GTI a ST su si blizki a asi len podla vykonu je to mimoza... Obecne vzate je 2.0 TFSI aj stara 200ps lepsia, ako T5 220 ci 225 ps (lienarenjsi priebeh, mensie opozdenie v rekacii na pedal a nizsia vaha - velmi podstatene v nizsej strednej.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Avatar - white label
white label
Proboha srovnavát auta na základě jednoho parametru...? To se dělá snad jen na ZŠ. Navíc R5T 2,5 s R4T 2,0. Navíc technicky skvělý FoRS, může mít parodoxně velký problém se silně omezenou cílovou skupinou. Např. velký výkon spojený s přenosem na př. kola (problém už i při vlhku, nebo jen nižších teplotách), sériový rozměr pneu 235/35!R19, interiér (středový panel-stříbrná plastová minivěž z Taiwanu, sedadla-nejdou nastavit tak nízko jak potřebuješ (stejně jako u FoST), to vše může i tak skvělému autu (momentálně tecnicky nejlepší spotr. předokolka)a za relativně super cenu podrážet "nohy" na trhu. FoRSI také nebyl zdaleka tak špatný jako jeho úspěch na trhu a s ním spojená (ne)návratnost... FoRSII má k úspěchu mnohem lepší předpoklady, ale nesuďme už dnes a už vůbec ne jen na základě výkonu.
Navíc jak jsem psal, Audi/VW má dnes k dispozici na platformě TT/A3/Golf techniku z TTRS se shodnou architekturou motoru jako FoRS - R5T (jako původní Q), navíc s větším výkonem než FoRS
(ano také není nejpodstatnější) a přenosem na všechna kola... Takže možnost verzí AudiRS3, nebo GolfR25T se docela nabízí...
PavelL
Leon Cupra: 177kW :-!
Vypadá věru moc hezky, škoda že pouze z venku. Uvnitř, dle mého subjektivního názoru, je to katastrofa oproti tomu, jak vypadá zvenku. :yes: :no: :yes: :no: :yes: >😒] :no:
Avatar - radhro
radhro
řekněme si to na rovinu - pokud v tomhe budeš sedět ,budeš řešit jestli máš pod zadkem károvaný potahy a nebo ne?? 😉
Nejde mi jenom o potahy, celá přístrojová deska je opravdu strašná. To je právě ten kontrast, kdy vidíš krásné auto a sedneš do něj a přístrojová deska, jak v nějakém polu. Což je velká škoda.
Avatar - white label
white label
Napiš co konkrétně je špatně (volant apod.) a kdo z přímé
konkurence to dělá podle tebe mnohem lépe.
Takhle je to jen plácání do vody... 8-s
GTI
Jsou auta, co se snaží vypadat. Jsou taky auta co nevypadají vůbec. Jsou auta, která projedou kolem tvých uší, když stojíš na chodníku ve frontě na lístek na metro a tebe ty uši brní ještě tejden. Jsou auta, která tě šlehnou přes konečky prstů a tebe mrazí, jen si na ně vzpomeneš. Jsou auta, co ti vyrvou srdce a ty víš, že se už nikdy neopustíte.

Vím, že je možné přicházet k odpočaté devětsetjedenáctce a už na dálku cítit to chvění uvnitř mozku, to vzrušení těsně před tím, než se sesuneš do sedadla. A ještě nevyjedeš. Ještě chvíli. Sedíš, položíš ruku zvolna na koženej volant, lehce zkusíš vůli řadičky, sem tam, sem tam. Pak pozvedneš oči šikmo vpravo, seřídíš zpětný, nakopneš to, a jsi v tom až po uši. Už není auto, nejsi ty, není vzduch a není slunce. Je to všechno dohromady. Plná dvě, plná tři. Jsi v tom a nikdo nikdy na světě nemůže vědět, co cítíš. Uvnitř zatáčky ti to pod levým žebrem buší na sto padesáti za minutu, za tebou řve džungle světa, ty dáváš kontra a ve zpětným sleduješ, jak gumy vyryly do silnice tvou křivku rozkoše.

V sedmdesátých létech minulého století dali do Golfu 1 kostkovaná sedadla, nadejchli motor a na záď napsali tři písmena – písmeno „G“, písmeno „T“ a písmeno „I“. A všichni kluci světa přicházeli po špičkách a se zatajeným dechem k tomuhle autu. A zničehonic pocítili silné vzrušení. Měli jeansy s našitejma kapsama a košile s třásněma, protože prej tam za mořem ve Frisku to teď pár maníků tvrdě rozjelo proti establišmentu. Ti kluci byli "On the Road" a mělo to velký grády.

Tak ti kluci si sedli tady v Evropě na ta kostkovaná sedadla, ale ještě nenastartovali těch sto pět koní. Napřed zkusili vůli řadičky, seřídili zpětný a… pak teprve do toho řízli. Cítili, jak jim volanty tečou ve vlásenkách v rukou, a cítili, jak je ty jejich předky tahaly dopředu, a zpívali si se stopětaosmdesátkama Semperit a s Beatles tu nekonečnou árii, Let it be, Let it be, jo, jo, nech to bejt… Dole, když se přehoupli přes vrcholky Alp, to na ně zkoušeli ostří bejčci, kluci v červených zaprášených Alfách Giulia, a to teda byly řežby. Ještě dnes jsou tam v pangejtech stopy těchto závodů.

Dnes, dnes už se nebude nikdo honit se zaprášenou Alfou, dneska asi kluci už před nastartováním nedají jen tak ruku na volant a nepohladí řadičku.... Nebo jo? Hergot bejci, kde jste? Kde je to chvění? Kde je ten prach všech cest? Vlezte do toho. A je jedno, jestli je to GTI, červená Alfa nebo žlutej cee´d. Sesuňte se na sedadla, položte ruce lehce na volanty, pohlaďte řadičky, zvedněte pohledy šikmo vpravo a seřiďte zpětná... :yes:
Avatar - Rysguf.
Rysguf.
90% vsetkych ludi nepozna auta, nevie aky je rozdiel medzi Octaviou a Passatom, poznaju len znacku Skoda a Mercedes (ale rozoznat ich uz je problem), atd.
Takymto ludom (tazkej vacsine svetovej populacie) mrazi konceky prstov mozno tak Escalade ale urcite nie Golf GTI, nerozonaju ho od zakladu, ani od V. genaracie, ani od IV. generacie a niektori ani od Sandera...

Tie texty su moc orientovane na par jedincov, co chodia na Auto.cz pripadne vedia presny vykon svojho vlastneho auta >😁 Ale mysliet si, ze kazdeho jedneho na ulici zmrazi ked prejde okolo Golf GTI... je to skor pocit a tuzba vodica GTI.

Inak Golf GTI = :yes: :yes:
Už som si to raz prečítal. :yes: :yes:
P.S.: Vieš, že za GTI stojí len jeden jediný človek, ktorý ho postavil? Až potom vo VW doň dali do teraz už GTI-čok čo si povedal.
Avatar - T613
T613
Jo první GTI byla krásná černota tehdejších konstruktérů
Avatar - T613
T613
mimochodem, nevíš jak se jmenoval vůdce těch "partyzánů"?
Ty si strašne sprostý?
Avatar - Pierro
Pierro
ako to hovoríš s dospelým maličký??? 8-s
Ako vieš, že som maličký ty vól.
Avatar - T613
T613
a jéje .. zas někdo nechápe. GTI první generace byl projektem konstruktérů, kteří na něm dělali bez vědomí vedení VW. Dělali na něm zadara po pracovní době. Až později se stal oficiálním modelem. Proto píšu o partyzánštině, resp. partyzánech. Nicméně chápu to tak, že jméno hlavního konstruktéra nevíš. Ostatně, když to nevěděl ani Marko 😒
Avatar - Leg
Leg
Meno sa nevie, ale dodnes údajne diskutuje na nemenovanom autowebe vášnivo obhajujúc svoje dielo a bývalého zamestnávatela 😉

Navyše sa hovorí, že je rovnako dobrý majster slova ako konštruktér
ronick
P.S.: Vieš, že za GTI stojí len jeden jediný človek, ktorý ho postavil? No to je jasný. Jeho fotr přeci >😁 >😁
Franke
Tenhle text sem už někdy četl, nevadí. Dotknul ses toho, co už odeznělo a už nikdy nebude. Když svoji káru zmáčkneš a pak, až zastavíš, cejtíš chvění auta, chvění schvácených koní, cejtíš vůni spálenýho oleje a nespálenýho benzínu. Proto kupujme tahle stará auta, renovujme je, maj právo na život. Jsou nesmrtelný... :yes:
GTI
:yes:
GTI
Svůj život, svůj jedinečný život na tomto světě, rámovaný osmdesáti roky, z nichž když to dobře dopadne si nebudeš uvědomovat jen roků pět, tak tento svůj život prožiješ v éře GOLF, Gé Golf, Gé jako… GIGANT. Můžeš si nechat budoucnost předpovídat z lávových zrnek, můžeš se třikrát otočit v peřejích, přec stejně jednou skončíš v náručí VW. Není jiných cest. Jsou než slepé cesty a fůra marných gest. A pak… kam bys směřoval, ty přece míříš k těm nejlepším.

Tak tedy EPOCHA G6. Postav si je vedle sebe… jedničku tu, která stvořila svět levných rychlých kol, dvojku, která dospěla v milovanou dámu a trojku, která přepsala dějiny moderních kompaktních aut, stydlivou, leč nádhernou čtyřku, elegantní pětku a … dramatickou šestku. To napětí, které v tobě vyvolává její pohled, je napětím touhy, napětím srdce.

Co bude dál? No, naštěstí to všechno esteticky, technicky i společensky pokračuje v té správné linii. Jediné auto v Evropě, které může osedlat jak školník u vás na vsi, tak ředitel krajského gymplu… Oba pak budou řídit to nejlepší co mainstream (supermainstream) poskytuje – auto s nejlepší automatickou převodovkou, s nejlepším motorem světa, s příkladnou ergonomií a s něčím co nemá žádné jiné auto na světě v tomto segmentu – emoční nadstavbou.

Já… přiznávám se, si neuměl představit, že by se evolucí dalo z G5 udělat něco, co se stane rázem trhákem. Jo, obával jsem se o osud toho nejlepšího. Zbytečně. Je zde – hrdý, silný, oduševnělý a jedinečný. A nemá soupeře, tak to u těch nejlepších už bývá… jen jestli mezi ty nejlepší patříš i ty… :yes:
GTI
Ty, ikono ikon, co svým světlem naše životy prozařuješ. Ty, GURU z největších, co svou mocí nám cestu otvíráš.

Ty, první Svatý ze svatých, který svou vírou dlouhé táhlé vyhráváš. Ty, GOLFE GTI, smaragde našich nocí a slunce našich dní.

My, nezlomní a žádoucí, my, nadějní a oddaní, my v záři tvé síly klopíme zraky své a v prachu cest tušíme mapy svých snů.

A tedy tobě, GTI, klademe na oltář touhy svou naději, klademe tobě svou krev. Klademe tobě věčnost svou raději, vždyť jen tys ta… trefa tref.
Možno by to chcelo nájsť si iný fetiš. Možno by ti pomohol sex, nie sám so sebou, ale so skutočnou ženou >😒]
Nehnevaj sa, ale myslím, že jedna oslavná óda v tvojom prevedení by stačila a nie vyejakulovat 4 za sebou :no:
GTI
Je ti šedesát? Kup G6 v CR naftě. Je ti padesát? Proháněj nádrží devadesátpětku k dvoulitru. Je ti čtyřicet? Trhej asfalt geteíčkem. Je ti třicet? Lítej v jednačtyřce TSI a šetři na geteičko. Je ti dvacet? Ber u tří áček G5 GTI. Je ti deset? Jdi Do G6 Burago. Je ti pět? Netahej za sebou na provázku kačera, ale vezmi tátovi ze sklepa starý otřískaný dřevěný Géčko, Jedničku. A to tahej. Celej život tě pak potáhne za sebou on. Neboť král, Gé-král nikdy nespí.
simson33
Ale na něco podstatného jsi zapomněl, ve Tvé úvaze mi schází mírná (jak v případě VW jinak😄 kritika koncernu za zničení šestiválcové legendy, protože R32 mít nástupce asi nebude. A to je přeci velká škoda, žádné GTI-R přeci motor V6 nahradit nemůže. Tím samozřejmě nemyslím, že GTI-R nebude rychlejší, ale atmosferický motor V6 má zase jiné přednosti a jiné zákazníky, tak proč ho vyhazovat z nabídky, zvlášť, když se do auta rozměrově vejde a v jiných modelech koncernu je stále k dispozici (verze 3,6 použitá v Superbu není ani nijak extrémně žiznivá.
Avatar - white label
white label
Je tu ještě jedna docela reálná šance, nebo možnost. Místo čtyřkolky R32, R36, nabídnout G6 jako R25T (a u Audi jako RS3) s technikou Audi TTRS! na kterou výkonem a jeho přenosem nestačí ani skvělý FocusRSII...!
simson33
Jenomže ten nový motor 2,5 je "jen" pětiválec a ještě k tomu turbo=daleko podobnější R4 turbo než V6 atmosféra. Jak jsem psal výše, ne každému jde jen o výkony a není mi jasné proč VW vyřazuje z nabídky něco co by ho nestálo moc peněz navíc a svůj okruh zákazníků to má.

Jinak s tím na co stačí a nestačí FocusRS bych byl opatrný, pohon všech kol a výkon toho na okruhu zase tolik neřeší, tam jde především o hmotnost... viz výsledek Megane R26R x BMW M3 na Nurburgringu.
Avatar - white label
white label
Ano, to se ale bavíš o suchém okruhu, ale tyhle auta jsou snad hlavně na běžné cesty a jaké cesty a počasí u nás bývají a bývá víš taky.
Asi zákazníků na eventuální G6R36 moc není, jinak by ho VW udělal, navíc asi ne náhodou není ani v A/S3. V testech ani R32 nebyla zdaleka tak úspěšná jako G5GTI, vedle kterého nedávala nijak velký smysl...obě jsem řídil hned po sobě...
Provocateur
To tvoje imaginární srovnávání Focuse RS s TTRS je úžásný. Ty auta jsou jiná kategorie a i kdyby, tak je ještě nikdo neporovnal. Jinak pochybuju, že VW použije techniku z Audi TTRS, cena Golfu by se tím vyšplhala hodně nahoru a za tu cenu by si ho koupilo max. pár nadšenců (viz R32). Navíc VW z Golfa nikdy nedělalo nekompromisní náčiní jako Ford (Focus, Escort..).

IMHO pokud bude rychlejší Golf, tak to bude posílený GTI, nejspíše na haldexu.
Avatar - white label
white label
"Posílený GTI na haldexu"?! A co má asi tak podle tebe TTRS, torsen to není!!! Technika 4x4 takového Golfu by tím pádem nemusela být tak drahá jak píšeš a motor může být odladěn na nižší výkon, takže zas takový nesmysl to není a takovou RS3 vidím celkem reálně, takže udělat k ní G6R25T, by nemuselo být tak nákladné jak si myslíš. Navíc návratnost stejné techniky u 3 modelů je mnohem reálnější než jen u jediného modeu (FoRS).
Avatar - Leg
Leg
Moc sa v tom nevyznám, ale v R32 sídlila dnes už legendárna VR6, ktorá v päťke zavŕšila svoju púť... 3,6 FSI je úplne iný motor, tradičná V6, ktorá sa do kompaktu nevojde... možno sú to nezmysly, ale mám pocit, že je to tak ;-\
coolio
Je ti 70? Kup G Variant v černém laku, s bílejma záclonkama, sklop sedačky a lehni si do kufru, abys věděl, do čeho deš...
GTI
>😁 :yes:
Avatar - Pierro
Pierro
GTI tak tohle byla poklona pro Golfa jako hrom. BRAVO 😉
GTI
Umění milovat musíš objevit v sobě. Někde tam uvnitř, kde jsi to jen ty, se svými touhami, se svými jizvami, se svými nadějemi. Musíš se současně narodit ve správný čas. A ve správný čas se musí narodit i tvá budoucí láska. Zamilovat se, to umí každej blbec, milovat však, je umění než schopných.

Tak, to se takhle jednou probudíš a nejsi to ty... něco v tobě ti naznačilo, že to už bude navěky jinak. Nocemi tě ve snech provází dva proudy světel, co bičují tmu, jako maják nad rozbouřeným oceánem.

Tohle GTI, to se prostě tady v Evropě zas něco někomu jednou povedlo. Tak jako tě umí sejmout Miles Davis svou trubkou v Kind of Blue, jako tě sejme David Gilmour svou nekonečně melodickou kytarou ve Wish You Were Here, sejmulo jednou partu mladejch kluků auto, co mělo v rodném listu napsáno nadějné slovo, slovo - MOŽNÁ. A ono to zabralo. Oni ti kluci pochopili, že sice jde okopávat rohy baráků a toužebně klopit oči před devět set jedenácti pohledy, ale že lepší je vzít jiné, jim dostupné nářadí do náruče a zkusit to v něm... zkusit v něm dobýt svět. Vždyť každý pořádný kluk snad potřebuje aspoň jednou dobýt svět.

Vyjímečnost Golfu spočívá v tom, že se nesnaží vyjímečným být. On prostě jen vyjímečným je. Nabídne ti svou dlaň. Je horká, jistá, věrná, a nikdy tě nezradí. Po tobě vyžaduje to nejmenší, tvoje srdce. Rád mu ho věnuješ.

Golf je jistý v designu a drzý v pohledu. Tedy má to, po čem kluci celého světa touží tisíce let. Být ostrý, drsný. Současně je ve svých tvarech oduševnělý a milý. Po tom také touží kluci světa - být něžný, být chápavý a být rytířský. Jo Golf je rytíř, neokázalý, charakterní, spolehlivý.

Golf GTI nemá dnes slabiny. Má silný motor, jede jak přikovaný, současně s nim zažiješ i luxus běžné jízdy. A když to pak jednou nad ránem zatneš v dlouhém táhlém, přivřeš oči, a sevřeš volant do dlaní... zažiješ opojný pocit... jo, to ti Artušův meč udává směr, to ti 911 hvězd v dohasínající noci svítí na cestu, to ti Bílá velryba proráží vlny na cestě nekonečným vesmírem. Na cestě životem, po níž tě jako věrný druh doprovází oddaně tvůj Golf GTI :yes:
Dute
Fetišizmus je sexuálna úchylka v objekte - to znamená, že jedinec dokáže dosiahnuť vzrušenie, prežívať slasť a zažiť vyvrcholenie iba pomocou fetišu. Tak ako každá úchylka, aj táto má rôznu intenzitu a naliehavosť.
jossalito
Tvůj příspěvek je nemístný.

Pro GTIho :yes:
Příspěvek je naopak zcela na místě, tolik autoerotiky tu už dlouho nebylo. Tvůj rektální alpinismus je už pouhou třešničkou na dortu GTIho ukojení >😁
jossalito
Vzhldem k blafům, co zde pokládáš za své příspěvky se tvé rakaci ani nedivím. Když není odkud brát, že...
Avatar - ryman
ryman
být marketingový ředitel ve VW tak máš džob jistý 😉 :yes😒br />
skoro jsi mně rozplakal :😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Galina Tatjana ivanovna si těch svých "30 stříbrných" vskutku ZASLOUŽí (i to co příjde PO skončení její pozemské "mise" >😒] )
Avatar - Plautus
Plautus
ešteže sa na ten post nikdy nedostaneš, nie že by som Ti to neprial, ale ak by som mal tieto texty na jednu stranu vidieť v každom časopise či na bilboardoch, tak by mi bol Golf naprosto sprofanovaný, zhnusený...
Radšej sa v tých časákoch, či na bilboardoch, budem naňho pár sekúnd pozerať alebo ho behnem odskúšať osobne, ak zaujme, tak pak je to slovo do bitky...
Jemné GTI úpravy mu však pristanú, i keď u mňa to po dizajnovej stránke nie je bez výhrad, napr. už pre tie vyššie spomenuté zadné svetlá...
Dute
Ja byt marketingovy riaditel, zaplatim GTI aby prestal pisat o VW. Tolko antipatie kolko sa skrze neho prenieslo na VW, to nema na tomto serveri ziadna ina znacka/koncern.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mne to NEuvěřitelné štěstí milovat a být milována potkalo, ale VW se nám do toho naštěstí NEpletlo a za skoro HŘÍCH považujiv souvislosti s k TAK mimořádným prožitkem "vwamburger" připomínat! 8-s :no:
PS: Buřtík vám vzkazuje, že NEmáte "machrovat" s M. Davis(em), když N8HODOU znáte JEDNO jeho staré LP (prý DALEKO lepší "ďábel" Miles byl na Bitches Brew a na ... 😉 a také .... 😄 )
PPS: A "Wish You .." prý NEní "špatné", ale až jednou PROCITNETE z toho "pvwokletí" a hudbu začnete nejen "poslouchat", ale i "cítit", tak zjistíte že takové "Crime of the Century" z té doby je JEŠTĚ o něco dál ... :yes:
Já bych dodala, že OBA vás "spláchne" Glen Gould a jeho verze Goldberg(ových) variací, ale to už by na vás, má milá GTi, bylo asi už "příliš"
Pěkný den (a NEbubněte tu hlavu těm "mladým chlapcům nevinným"!)
Avatar - Pierro
Pierro
Máš SZ.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Uz jsi konecne najdi zenskou, vlastne v tvem pripade - zaplat. >😒]
Hele, ale to fakt myslím, nechceš napísať tak jednu knihu? Nie žeby zrovna toto bolo až na knihu, ale ty proste vieš písať. Každý by mal robiť to čo vie. Nehovorím, že ty to nerobíš, pretože já neviem, čo robíš. Ale viem, že vieš perfektne písať. A keď niekto začne prejavovať svoj talent zrovna tam, kde ho treba, ale až úplne za štandard, potom to takto dopadne. Ako diskutér čo vie najlepšie písať. Ale prečo nemať slovo autor, aj pri, aspoň jedinej knihe? Možno, že nie tým najlepším, ale určite výborným. :yes:
Klaudius
Preboha a kto by to čítal...? Však by som zaspal po prvom odstavci... >😁
Četl by to 507 >😁

Nicméně, GTI psát umí. Jen by to chtělo upustit od některých kydů o VW, které někdy postrádají jakýkoli smysl...
GTI je to dost dobrý, ale moc slov. Nám zkušeným stačí jen pohled a víme ... >😁 :yes:
luxus beznej jazdy.... No to si ma dostal 😄 Ano, v ramci HH bol GOLF V dost pohodlny. Sedel slusne a tlmil tiez slusne, ale tvrdy je aj tak dost... Mozno koncernovy bratranec Leon FR je o nieco tvrdsi a tlmi o nieco horsie (na pocudovanie aj sedi), ale je to podobna liga - a Navtech z toho bol minule dost zdeseny, ze ano
Avatar - white label
white label
V rámci HH je GTI relativně pohodové, "univerzální" a kvalitně zpracované auto, jiné takové mne nenapadá, snad FoST, i když...
simson33
pokud jsem se dobře díval tak "šestkové" GTI už bylo minulý týden i v českém ceníku VW.
Avatar - white label
white label
Taky jsem hodně se divil, že to redakci uteklo. Cena v ČR😒br /> man./6- 690.500,-Kč
DSG/6 - 744.300,-Kč
To je v přepočtu 26Kč/1Euro, navíc je u nás na rozdíl od Německa sériově k dispozici i tempomat! a multifunkční volant! s řazením pod volantem (uDSG) a to je dalších 448 Euro u nás
k dobru! :yes:
Nebo nákup rovnou v Německu😒br />
man./6 - 611.400 Kč ( 22.511 EUR )
DSG/6 - 654.500 Kč ( 24.097 EUR )

+ v obou případech 350 EUR za dopravu k prodejci.
+ nižší ceny za jakýkoliv příplatek
+ ceny jsou o 15% nižší než katalog, stačí zagooglit

Tak asi tak 😉
Avatar - white label
white label
Takhle jsem nové auto dovezl z D před necelými 2 roky, ale to byly ceny u nás absolutní nesmysl a to se opravdu vyplatilo. Navíc si tam dobře hlídají abys nebral další auto v kratším období, zaplatíš 2x DPH, jedno ti sice vrátí, ale jsou s tím spojené určité starosti a min. jedna cesta do D pro auto.
Dnes můžu mít u nás slevu 10% a to i dále na celý servis auta!
Při výhodnějších oficiálních cenách (kurz koruny) u nás se to už zdaleka tak moc nevyplatí...
Tak asi tak 😉
Euro se už zase ubírá tím správným směrem, ale i nyní se 80-90.000 Kč hodí, ne ?

Další úspora za příplatkovou výbavu, bez té to nejde ani u GTI provedení ( páté dveře, šíbr, ... atd. )

Za tu cestu vlakem do Drážďan to stojí a DPH jak píšeš ti vrátí.

Tak asi tak 😉
Navtech
Nebo můžeš použít kajak do Hamburku... Pár vemen tady má cestovku na nákup aut s heslem "vyjebeme se Škodovkou".
Řeč je o Golfu, tedy Volkswagenu¨.

Ani se nedivím snaze "vyje.bat se škodovkou", když škodovka se všemi vyjebává dobrých 10-15 let.

Škodovek se doma prodává méně a méně, takže spokojení zákazníci asi moc nebudou ...
Navtech
No jo, všichni jsou prostě vyjebanci a kupujou si to, co jim kde kdo strčí pod rypák. Normální blbci.

Pak je tu druhá parta těch, co to maj v hlavě srovnaný, sednou na kajak, nebo do vlaku a jedou si koupit káru skoro za melouna do Kodaně.

Já bych si taky jel koupit Astona do Drážďan, než od českýho dealera.
Avatar - jazva
jazva
Ja tomu tiež nerozumiem... Skúsil sa niekto pozrieť na ceny? napr. u nás v SR Octavia Scout predvádzačka 01/08(18t km) za 28t EUR. U vás v ČR 11/07(29t km) za cca 18000. Obe vo veľmi podobnej výbave a s rovnakou farbou... Pozeral som aj DE, ale tam ceny začínajú na 25t EUR...
Avatar - white label
white label
10% sleva je také jak na auto, tak přípl., tak nevím proč je pořád tak zdůrazňuješ. Navíc 10% na servis, to je při jeho cenách také pádný argument. Kurz prudce kolísá, teď je "celkem" dole (26,50-střed), ale momentálně jsou of. české ceny výhodnější + tempomat a multif.volant. Ušetříš i 350Euro za zprostředkování a cestu na dálný "sever" Německa, nebo v lepším případě přímo do Wolfsburgu. Firmy jako APL totiž zprostředkují obvykle prodej s dealerem z konce "světa", kde je poměrně malá kupní síla a je pro ně lepší málo než nic. U VW máš naštěstí vždy možnost(i při objednání u nás!) vyzvednout si auto přímo ve Wolfsburgském Autostadtu...
Tak že když to spočítáš pořádně, nedostaneš se dnes ani na polovinu toho co tady slibuješ...nemluvě o skvělých 10% na servis...
Tak asi tak 😉

P.S.Pokud potřebuješ nutně "taxi" s dalším párem dveří, běž raději třeba do Passatu CC a nekaz si (po česku) styl hothatche... a "navrtat" si do střechy díru na závaží(šíbr) za 30 litrů mi u hothatche taky nepřijde dvakrát rozumné ... :-! 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Šíbr je zbytečnej, i když "rakev" na GTi musí bejt celkem zábavná. Ale jinak stačí tažný zařízení s odundavací koulí, ne..? >😁
Beaumont.
Páté dveře na hot hatch ?!? PROČ ?!? 😲 😲 😲
Avatar - white label
white label
Předpokládám, že myslel 5 dveří, ne 5. dveře, protože 3., příp 5. dveře jsou samozřejmě u každého hatche v základu... >😒]
Beaumont.
Jasně, tak jsem to myslel, díky za opravu. I když být si zrovna u Golfu jistý něčím v základu...? >😁
Avatar - radhro
radhro
tak údajně bude 155kW [odkaz]
simson33
Těch 155kW má GTI a pro O RS budou těžko vymýšlet odlišný software, spíše by mě zajímalo, jestli dvoulitr také dostane vodou chlazené turbo jako má jednaosmička???
Avatar - radhro
radhro
no já spíše čekal ,že nechají původní 147kW aby to odstupňovali v rámci koncernu pod GTI (ovšem jsou další věci např.adaptivní tlumiče ,co posunou GTI na žebříčku výše), popravdě jsem zvědav co udělají s těmi předními světly (nějak si je na RS nedovedu představit), jinak ten motor vychází konstrukčně z 1,8 takže asi bude i turbo chlazeno stejně
Řeknu ti naprosto přesně, co udělají s předními světly: nic >😁 Odlišné od OIIFL budou pouze mlhovky 😉
Avatar - mustafa
mustafa
Jak si přišel na tu blbost, že 2,0T nemá vodou chlazený turbo?
simson33
Při představení motoru 1.8 TSI byly jako novinky uváděny😒br /> - šestiotvorové vstřikovače pracující s tlakem 150 barů,
- vodou chlazené turbodmychadlo K03 od firmy Borg Warner,
- vyvažovací hřídele a variabilním časování sacích ventilů,
tak předpokládám, že motor 2.0 TFSI 147kW nic z toho zatím neměl a že se tyhle novinky objeví v jeho evoluční verzi 155kW. I když slovo "evoluční" je možná v téhle souvislosti chybné, protože na jednom německém serveru jsem četl, že motor 2.0 TSI 155kW je zcela nový a nejde "jen" o upravenou verzi motoru 2.0 TFSI 147kW - čert aby se v tom vyznal. Pokud k tomu máš nějaké info tak sem s tím......
jossalito
Novy 155kW TSI bude mít Octavia RS po FL. Včetně těch tebou vypsaných novinek.
octaviu RS teda hlavne klasicky liftback si moze kupit len niekto velm, velmi divny (kombi aspon trosicku dava zmysel, ako rychle kombi)
jossalito
Takových "nesmyslných" aut je poměrně hodně. A přesto se prodávají. :-!

Ukazatele prodejů omluví existenci kdečeho.
To nejde o nezmyselnost. Z pohladu toho, ze HH je celkovo nezmyselne auto, lebo je moc tvrde a rodinu v tom aj tak nemozes vozit.

Ide o to skor, ze Octavia ma v akzdej verzii urcite najhorsi podvozok na platforme (porovnanie s Leon, Golf). A teda nechapem, ako moze niekto dat prednost OII RS pred Leonom FR a uz vobec nie GTI. Cenovy rozdiel tak velky nie je. Ako tak chapem len OII RS KOMBI, lebo to je aspon rychly kombimk a ma dost miesta a to pre niekoho moze byt faktorom, aby si to kupil - prednost pred bratrancami zo Seatu, ci VW.
Preaje RS ale mala, ono dost pojde o vlastenectvo v CR... A par ludi sa najde aj inde. Navyse je to uz dost lacne, vyobit take nieco, moc ladit netreba, koncern vsetko doda. Nic to nemeni na tom, ze motor ten isty, riadenie skor horsie ako bratranci, prevodovka identicka a podvozok suvernne najhorsi. To fakt len ten kufor? Ale ked kufor, tak uz KOMBI... :-!
Avatar - mustafa
mustafa
Turbo K03 se dávalo už do základních 1,8 Turbo v Octavii 1. Koncepčně je už x let starý, ale osvědčený. Tady k tomu motoru se jen udělal jinej odlitek kolem výfukové části, kterej nyní se svodama tvoří jeden celek. Dneska už jsou snad všechna turba pro benzíny chlazená jak olejem, tak i vodou. Jen Diesely maj některý jen olejem chlazený turbo. Co se týče toho časování, tak tam jde jen o úpravu hlavy a dosazení toho mechanizmu. Tedy pokud už nebyla připravovaná dávno na to, že jednou tuhle technologii bude mít...
Ale v Octavii I malo to turbo este par problemov, dost casto sa menilo (samozrejme velke percento problemov, ze sa ludia k turbo nevedia spravat).

Dalsia vec je ale, ze akokolek chladene, aj tak sa k turbu treba spravat slusne, nenahanat moc za studena a nevypinat stylom plny kotol, brzda, vchod na parkovisko, zaparkovanie vypnut motor... stale to TURBo potom moze mat kratky zivit.

2.0 TFSI a 147 kW uz bol fakt dobry motor. Stara 1.8T tiez nebola zla, ale nove TSI/TFSI motory su uplne ina liga. Iste modifikacie pre novy 211ps motor urcite este vylepsia, ale aj tak robil VW najlepsie TURBI I4 bezne (nepocitam top verzie EVO, ci STI)
Klaudius
Heeej, ľudia, nemá niekto nejaké prášky na ukľudnenie pre GTI-ho? Však sa nám tu rozpustí vzrušením... >😁
Navtech
Snad by si nechtěl, aby měl erekci u Renaultu, nebo Kia, ne?! To si nějak nedokážu představit 😲
Klaudius
Ani ja, ale bola by to prča... >😁 >😁 >😁
kuko
Myslel jsem, že to umí jenom ženy (nebo přítulky >😒] ) ale koukám, že dnes měl GTI první mužský mnohonásobný orgazmus :-!

Bravwo GTI :yes: (za to zrovnoprávnění 😉 )
Navtech
To víš... v Saabu si před holkou uřízneš leda vostudu >😁
kuko
před obyčejnou možná jo, ale správná holka Saaba ocení :-!
Navtech
Záleží na tom, co je to "správná holka". Z Dubí? >😁
kuko
samozřejmě vždy to závisí na definici 😉

Dubí? Neznám. Tam bydlí ty co letí na votunění Golfíčka? >😒]
ladlen
Krásny voz, super motor, výbava, ale čo si s ním počať na Slovensku. Viem si predstaviť, ako krásne by sa na ňom dalo šĺapať po nových východonemeckých diaľniciach, rovné, široké, neobmedzená rýchlosť, to áno. Ale u nás? Po zime slalom medzi dierami, kde i 50-tka je nad limit, policajti s novými radarmi merajúci už pomaly z každej autobusovej búdky aj kilometer dopredu, na miestach, kde je nová tabuľa označujúca začiatok obce a kde sa doteraz bežne jazdilo, koľko kto chcel, teraz sa len môžme obzerať, kde "zelení pandrláčikovia" zase sú. A k tomu tvrdý podvozok na GTI, raz som na štvorkovom absolovoval 300 km do Bratislavy, stačilo, hoci išiel fakt krásne. A tak môžme Nemcom zaželať pekný pôžitok z "Guru" a sem-tam ich príležitostne v Nemecku obdivovať, u nás si to môže kúpiť fakt iba "blázon", v dobrom slova zmysle.
Avatar - miromen
miromen
....ale pokuď chcete to nejlepši tak musite k fordu to je ten co ma nejlepši podvozky. Dle testu zabavnějši a ovladatelnějši a co mě udivilo tak se jim u golfa nezamlouvala sedadla.
Avatar - white label
white label
Který test to byl? Zatím spíš ve všech testech kritizují vysokou polohu sedáku ST a RS i v nejnižší nastavené pozici. U FoRS naposledy v Autocaru a v sobotu v A na Primě (celková hodnocení auta byly obě výborné). Navíc u GTI5 byly klasické sport. sedačky, nebo skořepinové za příplatek, tak nevím které myslíš.
Avatar - miromen
miromen
Ony ty sedačky až tak nekritizuji jen řikaji že by mohli byt niž ale to bude spiš konstrukci auta protože i v civilnich verzich jsou vyš.Takže možna tak menši vytka jinak sedačky jsou skvěle oproti golfu ktere skritizoval jen je viděl a po jizdě i potvrdil a byl to pravděpodobně ten anglicky test ktery davali v češtině na tušim DISKOVERY. Diky větši zabavě a lepši ovladatelnosti dal přednost FOCUSU pokud by golf měl jine sedaky a ještě něco ale to už si nevzpomenu dal by přednost golfu.Jinak hodně vyrovnana auta. A co se tyče RS tak ten je bezkonkurenčni.Všude kde ho testovali tak jsou jim unešeni a je pro ně lepši než bavo a evo takže momentalně asi nej předokolka.A pokud je tak skvěla na suchu tak myslim že na mokru na tom nebude huř než jine předokolky a pokud se budeš chtit vyblbnout tak určitě ne za špatneho počasi. Prostě FORD nema v podvozcich konkurenci.
Navtech
BMW myslíš jedničku? Pokud by byl někde test 135i vs. RS, to by mě celkem zajímalo, jak dá někdo přednost předokolce. Ale BMW neni zas takovej speciál.
simson33
No vzhledem k tomu, co jsem zatím četl o diferenciálu Qaife, tak docela chápu, že někdo raději koupí FocusRS než 135i.
Avatar - white label
white label
Přes slabost pro BMW i motor 35i, bych také raději volil FoRS před malou, ale designově neomluvitelnou 1čkou, to bych spíš zkousl ten interiér Focusu. V případě 335i Coupe už bych raději zůstal u BMW. I když to nejsou také moc srovnatelná auta.
Ve FoRS bych se raději pořádně svezl, ale koupil bych nakonec to 335iC. A podobné (bez ohledu na ceny!) je to u i FoRS proti GGTI. Jedna věc je "svezení", druhá běžné denní ježdění...
Quaife... to si cital na ioch strankle nie? Ved je to praobycajny samosvor. Samosvor ma aj mazda 3 mps a nezchrani ju nikto.
Inak cele je to postavene zle, 135i je iba coupe, HATCH od bmw je iba 130i. A 130i sa mi moc nepaci, podla mna je tazky na cumak. 135i som nesiel a to asi bude ina liga. Tam si tiez mozes dat samosvor a pozor - aj od Quaife si tam mozes kupit!! aj na 135i, to je co? >😒]
Avatar - miromen
miromen
Ten test je někde na YOUTUBE
DanWer
Vzhľad a dizajn ako taký je fakt pekný. Ale myslím si, že pod tú kapotu mohli dať niečo lepšie ako motor s 10 koňmi navyše oproti defaultnemu 2.0 TFSI. Keď si vezmem, že súčastný model GT s 1.4 TSI má okolo 170 koní, tak tých 210 koní mi na GTIčko pripadá trošku "málo". A to ani nespomínam konkurenciu.
Avatar - white label
white label
Tento motor měl vG5GTI30ED 230PS, v S3 má 265PS. To přece není o tom, že VW nemá, nebo neumí silnější motor. Filosofie GTI nestojí na tom honit se za nejvyšším výkonem motoru. Je to o dokonale vyváženém autě, dost sportovním, ale pořád krásně použitelným na denní ježdění, delší cesty i do města s důrazem na kvalitní dílenské zpracování a individuální volbu přípl. výbavy. Který hothatch můžeš, ale nemusíš mít i s DSG(nebo aut. vůbec!), s adaptivním podvozkem, parkovacím asist. s kamerou, adaptivní xenony, nebo ad.tempomat(později), audio-Dynaudio apod...
Pokud ti jde hlavně o výkon (a víš proč) skoč výkonově o level výš do FoRS. se všemi pro a proti co k tomu patří...
jossalito
Pěkně si to napsal. Tohle je přesně filozofie, kterou razí VW se svým GTI.
Focus RS je sice velmi povedené auto, ale pro běžné ježdění se prostě nehodí. Stejně jako se nehodí Myšák Evo apod.
az na to, ze GTI podla mna iez pre mnohych ludi nebude kazdodenny. Na nasich cestach Ta tiez vytrasie...
S tym 2.0 TFSI a ohrnanie nosom mas ale 100tnu pravdu. VW ho vie vyladit daleko na lepsie cisla, ale u GTI nie je treba proste
Avatar - white label
white label
Myslel jsem v rámci HH
Avatar - Perun
Perun
po nějaké době na Jarově sednul do Golfa.. A že to nebylo GTI? Neva, základ je stejnej. Dobrá pozice za volantem, útulnej pocit, všechno při ruce v parádním interiéru.. Nejsem zrovna podměrečnej, ale za sebou jsem našel spoustu místa i pro mojí kopii...
Ale už si všímám i těch několika vzácných neduhů..
Základní bezpříplatkový volant je tvrdý a úzký a v místech nad rameny má zvláštní trojúhelníkový průřez, který se nepříjemně drží.. Takže na ten zapomeňte a hezky si připlaťte za lepší.
Kryt podlážky zavazadlového prostoru je jako z kovralu v předsíni.. Ale to je tak zhruba všem.
GTI je ovšem o trochu dál.. dojem kazí úplně zbytečně ten tradicionalistickej babiččin gauč místo sedaček (to je prostě hrůza, opravdu strašný.. trochu jako moje flanelová pracovní košile 8-s ) a z G5 GTI převzatá kýčová kola.. A přitom umí VW i skutečně excelentní tvary na lehkých slitinách, viz třeba Scirocco, nebo CC. Tohle mě odpuzuje a jen doufám (bez bližšího studia ceníku), že bude možné volit mezi vícero kreacemi. A to už budeme i s pár drobnostmi navíc někde kolem devíti stoveček 😄
Takže k těm ulepeným ódám o "Umění spamovat" se přidám, až uvidím sérii bez flanelový košile a na vkusných kolech... takhle to jedničku s hvězdičkou opravdu není :-!
Navtech
Dáš tam snad kůži ne? Takový auto si tesil ani nezaslouží a kol bude na výběr dost. DSG, navi, černou metlu a pálíš do kopců.
Avatar - Perun
Perun
Já bych upřednostnil kombinaci kůže na okrajích (ať to drží a netlačí) a alcantary, nebo spíš 3D perforace něčeho prodyšnějšího pod zadkem a na zádech, ať zůstane košile suchá. Nedělám si u Golfu iluze kolem odvětrávaných sedaček 😄
DSG je sice paráda, ale zrovna u takovýho auta bych asi chvíli váhal... U klasický střední ani sekundu a v normálním kompaktu taky ne.. jen v opačným gardu.
Černá je ok, jen to musí bejt s perletí, ať to není hned jak jetel 😉
Avatar - white label
white label
Dyť píše "černou metlu"... 😉
Navtech
To ještě kdyby viděl u prémie chromnitschwarz >😁
Avatar - white label
white label
>😁 tohle nové GTI má zatím speciálně jen pro něj tmavě šedou perleť- carbon steel, ta je mnohen zajímavější a živější než všudepřítomná černá metla :-!
Navtech
Šedivá nuda frčela někdy po revoluci z lačnosti po těch vínovejch a modrejch, černá elegance je věčná :-! I když u takovýho bobka je to fuk.
Avatar - white label
white label
No tak počkej, vínovou a modrou sem nepleť, proti těm je černá absolutně dokonalá... :-!
Navtech
Když chceš kvedlat, tak kvedláš, když jedeš Ječnou nahoru, tak "jedeš" a koukáš na telku, ne?

Ještě větraný sedačky u Golfa, to by bylo keců z kiabambinária! >😁
Avatar - white label
white label
Jó, kdo nemusel nějakou dobu kvedlat, ten to stejně nikdy nepochopí >😒]
GTI
>😁
Avatar - Perun
Perun
Tak zrovna ten šestikvalt v Golfu je radost držet v ruce... a při jízdě kouká na telku z prvních sedadel je spolujezdec u taxikáře, co tam má takovou tu placku od Tranga z tržnice.. Každá slušná značka ti to zatrhnne softwarově ihned po rozjetí :-! 😉
Navtech
Je vidět, že si ještě "nejel" Ječnou a dnes Legerkou :-! Nepředpokládal bych, že se na TV díváš za jízdy. Já obyčejně ne.
Avatar - Perun
Perun
Jo jo, beru.. Automatem už jsem si "pár" tisícovek odkroutil a pak je to fakt jako doma na gauči 😄
Jen pořád nevím, jestli ten třetí pedál nebude chybět právě u aut typu GTI.. 😐
Avatar - white label
white label
Každá, nejen slušná, teda pokud to je TV přímo z výroby, takže vlastně zatím spíš slušná... Ale dá se to zas softvérově odblokovat, třeba pro spolujezdce...
Avatar - Perun
Perun
Dá, ale vůbec to není žádná prča. Znám chlápka, co si to nechal udělat ve 407čce.. chvíli mu to šlo a pak šlo všechno do "nouzáku". Hezky to pak nechal vrátit zpátky a bylo ticho >😒]
Avatar - white label
white label
Tak všechno je třeba dělat u profíků. Mám to také odbloklé už dva roky se zárukou na funkčnost, stálo to sice majlant, ale bez problémů...
kozu do GTI? To znie ako zly vtip... nejake recaro alcantra, ale len po bokoch, inak textil.
Avatar - white label
white label
kozu ne!, když už tak dvě pěkné na Recaro spolujezdce... :yes: >😁
presne tak :-!
Navtech
Echte leder je ve vozech VW běžná věc... individualizace už taky.
ale v GTI? Individualizacia OK, je to v europe strasne moderne. Ale klasicka kozeena sedacka v GTI? To mi tam fakt totalne nejde... Spomen si na jazdu FR... GTI nie je o nic (no mozno o chlp) pohodlnejsi, halvne ak bude na 17''. Ale stale na Tovje pomery (a vacisny ludi) kostritras. Na co koza? Potrebujes ked uz iny pol, RECARO, co podrzi v zakrute
Avatar - white label
white label
Tak to tě zklamu, kola jsou jen 17" v základu celo stříbrné, nebo kovově lesklé 18" "dvoubarevné". 18" kola z GTI5, považuji za jedny z nejhezčích (a zároveň nejprakričtějších) vůbec!
Když přečteš kterýkoli starší test tohoto auta s těmito 18" koly, tak na jejich design najdeš pravidelně velkou chválu.
Ale je jasné, že úplně všem se líbit nemohou, stejně jako retro káro sedačky, které byly v G5GTI o něco méně výstřední.
Takže úplně jiný design kol z výroby objednat nejde a na jiné potahy bys musel dokoupit kůži... Nevadí, přece nemůžem všichni jezdit ve stejných autech, to by byla nuda, ne...? 8-s
Avatar - Perun
Perun
Považuj je tedy za co chceš, pro mě je to vrchol kýče a nevkusu.. předčí je jen jeden extra-speciál od starší Alfy, ale ten se jim trochu podobá..
Škoda pro Golf.
Kůže bez větrání má smysl tak snad v S-classe, kde je tedy opravdu kvalitní.. a jaksi.. dýchá. Já tedy jezdil navíc odvětrávanou, takže už mám trochu deformovanej pohled, ale jiná varianta už pro mě není. Polokůže zato ano, alcatara taky, kvalitní (!) textil taky.. Ale na kožených křeslech (pokud to není třeba ta S-classe, možná i to Éčko) je tý kůže tak 25%.. zbytek je syntetika.. V kategorii "Golf" bez jakýchkoliv pochybností.
Takže buď se mi bude potit "kaňon", nebo budu popíjet čajíček u babičky na kanapi.. Dík :-!
Avatar - white label
white label
Tak ty kola z té Alfy taky nemusím, ale tyhle jsou docela jinde...podle mme.
Celou kůži taky neberu, lepší po všech stránkách je kombinace s alc., příp kvalitní látkou...
Navtech
Do toho golfa to bude možná dělat přímo Recaro a za posledních tak 10 let si nepamatuju podobnou sport. sedačku bez kombinace s alcantrou. Kdo ví taky, co s tim zadkem děláš, když máš takový problémy. Dubovou mast si dávaj ženský po porodu, to by ti mělo na těch 25% stačit >😁

Kola jsou příšerný, to je fakt. Přitom VW kola umí...

[odkaz]

[odkaz]
GTI
Pokud jakákoliv automobilka nabízí kůži, pak je nejméně všude tam , kde příchází do styku s tím, kdo na sedadle sedí. Syntetika se dává když tak, na zadní část opěradel případně zadní čás opěrek. Na kuži a to i v golfu se ti nebude potit nic, to je vyloučeno z podstaty kůže.

Odvětrávání je luxus luxusních vozidel, podle tvého postoje by to mohli v takovém caymanovi s kůží rovnou zabalit. A nejenom v něm.

Kůže v autech má ovšem jisté problémy, avšak jiné - studí v zimě (a to i v Bentley) takže je nutností mít vyhřívaná sedadla. Druhým problémem je, že pokud je kůža seřezávaná dohladka, může na ní klouzat kalhota, zejména tedy v zatáčkách.

Samozřejmě, že na rozdíl od látkových sedadel, která jen vyluxuješ, musíš kůži i udržovat. Jsou na to ale již výborné výrobky, takže je to spíše radost. Dělám to jednou měsíčně a trvá mi to deset minut. Mimochodem, nezapomínej čistit kůží potažený volant, pokud ho máš a něděláš to, vyzkoušej ho přejet třeba vlhkým ubrouskem... to bude šok.
Navtech
Indulóna je výborná >😁 Mám tedy poslední dobou raději tu kombinaci s alcantrou pro to klouzání a údržbě. Bohužel se musí oplakat to větrání.
GTI
>😁 Já kupuju roky Armol all nebo tak nějak, výborně to voní. Nedávno jsem pro zkoušku nakoupil ještě výrobek od dvou výrobců, ale postrádá to vůni. Jo, ta kombinace je dobrá, pouze si říkám, že při údržbě kůže tím voskem musíš dávat bacha abys nepřetáhl.
s tym potenim na kozi nesuhlasim... V bentley som este nesedel, ale v 7me napriklad vela krat... A bez odvetravania sa clovek proste proti.
GTI
Kostkovaná sedadla :yes: jsou vždy jako jedna z možných alternativ. Skutečnost, že neznáš legendu a postrádáš smysl pro detail je problém tvůj nikoliv golfu.

Přečti si článek podrobně, tohle není produkční vetze Golfu, nýbrž jeho nástřel. Kola si můžeš jako vždy vybírat z velkého množství. Je to radost, ale nesmíš koukat na peněženku. Auta jsou drahou radostí. Pro toho, kdo na ně má, jsou radostí, pro toho, kdo šetří i na dovolenou na bibione jsou auta jen... drahá.

Getei je v porovnání s tím základním golfem tam, kde je emtrojka v porovnání se základní trojkou... Vypadá to,že jestli tu budeš dál psát ty bláboly o základu a o sportovní mutaci, či o kožených sedadlech, že ti brzy budu muset doporučit nějaké podrobné školení.
oIoo
to auto je tak prudce nudný, že by neurazilo ani na plecháčích a poklicích z Lidlu
Avatar - white label
white label
Zdravím Me2de, nevadí od tebe jsem žádné slitování s VW ani nečekal 😉 aspoň držíš lajnu...
V posledním Autocaru už je dokonce i srovnávačka Šíra :yes: a MegC :no:
oIoo
...no přijde mi to trošku škoda ne? Z celýho auta se mi líbí volant, no dobrý, ale na vzetí za srdce?
Už jenom to šílený retro - károvaný vzor, jo dobře retro sem retro tam, ale retro bude brzy OUT.
...muset, tak bych si ještě RÁD koupil Šíro, ale tohle?
...jak píše GTI - je ti čtyřicet (a chceš-li mít image 40 - nikoho takového neznám) kup si G6 GTI.
to je presne problem. GTI V - no mal dobry posed za volantom. Podovozk slusny, to je fakt. Motor kvalitne turbo, to VW vie... Ale strasna nudaaaaaaaaa. Prejav motoru - nuda. Riadenie - des. Prevodovka - nic moc. Vobec ziadne hardcore... Ale VW to tak zas ani nechcel. Moze soferovat aj 20 rocny novacik.
oIoo
koukal jsem jestli někde není nějaký povedený tuning, byť G5 - a ani to s vyjímkou W12 není, a není to proto, že to nejskalnější fanoušci = německá postpuberta nekupuje a netuní
Avatar - white label
white label
Tak proč tedy nikde není...?
oIoo
co proč není? To bylo jako k "Mythos GTI" - když přišla G5ka, tak se nikdo nehnal aby si ji koupil (což by se asi dalo čekat) - pro potenciální zákazníky byla ASI drahá nebo bezcharakterní nebo cokoliv....
ja si ale myslim, ze tuningov bolo dost... Teda ak myslis optituning... Podarenych asi nie, ale to uz tak s aftermarketom chodi 😄

Predaje GOLF V GTI ale neboli zle... na HH lepsi prieme stale
Avatar - white label
white label
GTI5 bylo po GTI4 bezcharakterní a drahé a špatně se prodávalo. No to si děláš srandu...
Naopak bezcharakterní bylo GTI4, které jsi bez nápisu "GTI" od běžnější verze vůbec nepoznal a proto mohl mít někdo logickou touhu to "napravit"
GTI5 už mělo proti čtverce decentní vkusný, ale jasný tovární tuning, úplně jiná maska, rozšířené blatníky, plasty, typická kola...
I na GTI5 se nabízel měmecký značkový tuning jako ABT (Kemptn), Ottinger, Projektzwo apod., ale jeho výsledky byly velmi rozpačité a neviděl jsem nic co by nějak zásadně překonalo originál, spíš naopak...
Nejsi žádný hlupák, ale Golfech GTI toho asi zrovna moc nevíš...nebo spíš nechceš vědět...

Golf GTI se zejména v I., II. a V. generaci zapsal zlatým písmem do světové automobilové produkce ("sportovních") automobilů, a to se dá dokázat už dnes. Někdo s tím nemusí souhlasit, někomu se to nemusí líbit, ale to je tak všechno co s tím může dělat... :yes:
s tymto sa da suhlasit. Aj s tym, ze ABT, Ottinger a spol. to skor pokazili.

Ja by som to videl, ze GOLF IV sa mi pacil viac, ako V. Ale GTI je to presne naopak.

GTI I, II, III. Urcite mali nieco do seba, aj ked ziadnym z nich som uz zial nesiel 😄
Avatar - white label
white label
I. nevím, ale jel jsem ve II. 1,8 16V, (i v G60) ale ne úplně ideální stav, v III. už jsem zkoušel i jako nové 2,0 8V 115PS. 2,O 16V 150PS i VR6. IV. to snad ani GTI nebylo- 1,9 TDI postupně 110,115,130,150PS - všechno špatně, 2,3V5 divné, těžší a nic moc 1.8T, nejlepší motor do GTI4.

I. generace - čestné místo, průkopník
nejlepší II. a V. generace, II. lepší pro puristy a milovníky "starých časů"
potom dlouho nic
pak III. a nakonec IV. gen. GTI
oIoo
😄 No to se musím ohradit, vím toho Golfech celkem dost - HLAVNĚ jsem nic nepsal o G4. V mém podání je to tak, že Golfy jsou předmět zájmu nízkopříjmových kategorií v Německu (můj dojem, z desítek hodin dokumentů ze satelitů), takže to není o tom, že lidi přejdou z předchozího na následujícího Golfa. Já mířil tam, že prostě ani lidi co měli doma staršího Golfa, nenašli dostatečný důvod pro upgrade, což by se u fandů dalo čekat. - doufám že teď můj původní comment dává jiný/větší smysl
Avatar - white label
white label
Ale nemůžeš přece odhadovat "nízké" prodeje G5GTI, na základě úspěšnosti při hledání jeho tuningu na netu...? 8-s Copak to je nějaký argument...?
oIoo
No a to že nějaký auto vyhraje "Sport Car of the Year" >😁 tak s tím na mě nechoď, prostě sportovní, znamená něco úplně jiného. Uznávám megagult Golfu, znám poměry mezi fanoušky Opelu a Golfu a jejich války gangů, ale kultovní a sportovní bych fakt nemíchal. Takže jestli bych si při slově "sportovní" z posledních 20ti let vybavil Golf? To ani náhodou.
Avatar - white label
white label
Já jsem ty ceny neuděloval ani nenazval, pokud si myslíš, že ti co ty ceny udělují mají menší přehled než ty, je to jen a jen tvůj názor...
Slovo sportovní je velmi obecné a nelze tak úzce specifikovat, každý má hranici mezi běžným a sportovním v čemkoli úplně jinde.
Trošku zbytečně slovíčkaříš, je tam i dost těch "best hothatch" i "Car of the Year", ale beru to jako tvou zvláštní a zbytečnou formu "obrany"
A jestli mě něco na GGTI fakt nezajímá, tak je to jeho kult ve smyslu trapných "válek" gangů příznivců Opelu a Golfu jak píšeš. Tyhle znalosti ti k pochopení spojení slov sportovní a GTI určitě nepomohou...
...přiznám se, že jsem diskusi nečetl. Jen jsem zvědavý, jak si Golf GTI poradí s Focusem RS, na jehož adresu se s chválou již tradičné nešetří, a s Méganem R26R, takřka nedotknutelným borcem, kterému zatím šlapal na paty pouze Focus 😄

Vím, že mi většina z Vás odpoví, že to kult GTI nemá zapotřebí, neboť se jedná o vyvážený automobil. Ano, máte pravdu. Ale pochybuji, že bude definovat nový standart v ovladatelnosti. Uvidíme... 😉
GTI
Neuhodil se do hlavy? Golf GTI je soupeřem Focusu ST. RS je frdobestie, ostré takřka závodní náčiní. Nastuduj napřed mutace, začni u Opelu Astra a pak sem vypisuj moudra, takhle se tu jen ztrapňuješ.
Kdyby nabídl VW v podobě Golfu GTI takové náčíní, jako Focus RS, zavaříš klávasnici...
Avatar - white label
white label
Už jsem tady psal, že techniku (R5T) na této platformě VW má a s vyšším výkonem než FoRS a navíc 4kolkou...Jestli ji ale použijou i pro G6, je otázka...
Navtech
RS3?
Avatar - white label
white label
Teď představené TTRS a z toho velmi pravděpodobně to RS3 a možný je i Golf R25T...
aj sucasna S3 a su verzie 300ps (vymenene ojnice, piesty, turbo...)
Avatar - white label
white label
Současná S3 má sériově 265PS (R4T), ale já myslel
TTRS 340PS (R5T)
iste, ale RS3 tu este nemame... Uvidime, ci budeme mat. Podla mna je postavene na starej platforme... Ked si zoberies nejake A3 1.8 TFSI dnes, tak uz snad aj GOLF Mk6 je lepsi podvozokovo. A to sa moze odzrkadlit aj vyssie. Sasi je sasi, a vsetko sa dohnat za cenu tlmicov, pruzin a stabikov neda. Hlavne ak nechces kostitras, co ale nie je snad ziadne AUDI
Navtech
Pořád Ford nabízí tak polovinu toho, co VW... Někdy mi to připadá, že je tady RS a R26R jen proto, aby jejich patolízalové měli něco na obranu.
Avatar - white label
white label
To je pravda, rád bych viděl kolik z těch, co tady ohrnujou nos nad 210PS tohoto GTI, má aspoň polovinu koní ve svých "vytuzených" kárách... 8-s
Mně tenhle výkon na místní "stezky" bohatě "stačí"... Nejsem ani tak rychlý řidič, ani tak rychlý vrah... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já "koníky" RÁDA (i v Brumlovi jich s sebou vozím 211 😄
Jinak nové GTi zas (výkonově) NEní nějak "výjimečné" (jak nás zpravila Galina GTi)
Clio - 203 koníků
Mito - 240
Mégane - 250
Mazda 3 - 260
Focus - 305
370Z - 331
Podle tohoto to vypadá, že by malé Clio mohlo "favorita" (s malým "ef", toho s tím velkým má zrovna v servisu ..) Galiny Tatjany ivanovny 210PeSového new golfíka GTi docela "potrápit" 😄
PS: Také mne taková "autíčka" kdysi bavila, dnes již raději "poklid" většího atmosférického motoru
Pěkný den
Navtech
Ty spíš tak "na koníčka", ne? >😁 >😁
Pěkný dEn
Navtech
No, kdyby se GTI oškubal, jako ten tvuj slavnej rendl, tak kdo ví... Nesmíš na to koukat jen z pozice stopek na okruhu, nebo skončíš s blábolem, že to renault natře i S-class. /i když tam už si skoro byl/
Avatar - white label
white label
>😒]
Ukaž mi někoho, kdo dobrovolně řekně, že to Renault natře S - Classe. To neřeknu ani já 😉
Navtech
Ve dřevě určitě, ne? >😁
Avatar - white label
white label
Jen si nemysli, první generace Meganu byly "parádní" dřeva...
>😒]
Už jsme zase u toho...co na to říct? Tisíckrát diskutované téma...
Navtech
Tak se čti s Boumontem... pořád dokola... jízdní vlastnosti, pohodlí, materiály, interiér... jako v Mercedesu, Bentley. Už to vidim v blogu s Velsatanem, pokud to teď nepřepíšeš, tak to srovnávání tam je na 100%
Článek je dávno hotový, ale plán nemalý. Nemůžu prakticky hned po Avantime tam cpát Vel Satis. Chce to trochu odstup. Prvně bude Alfa SZ, pak skvost s kosočtvercem ve znaku 😉
Navíc, nemám důvod článek měnit či přepisovat.
Avatar - white label
white label
Jak to vy Rendlíci umíte okecat, prý: ..."skvost s kosočtvercem ve znaku" tedy myslím hlavně ten kosočtverec... >😒]
ja som sa renaultu tiez dlho smial... Ale ta divizia RS, to su sikovni chlapci. Clio 172, 182 cup, Nove CLIO RS(ale cup versia), R26, ... Nie su to vobec zle auta... Hlavne sa Renault tiez naucil urobit tvrde auto, ale ktore pri prejazde vyfrezovanej nerovnosti, alebo kanalu nevytlcie zuby.. fakt tlmia slusne a to sa ceni. A zabavnosti maju dost, co zas postrada trochu aj CUPRA trebars, hoci nema vela slabin
Avatar - white label
white label
Jo ty Clia se povedly. I R26, na běžné ježdění bych ho nikdy nekoupil, ale jinak ho taky "beru".
tak tak...
Inak Clio RS na bezne jazdenie skoro fakt ide, ale a trochu zakerny podovozok a to zas by som musel CUP,a lebo R27 😄
Megane RS naopak je teda tvrdy neskutocne, to snad nema tlmice, ale ina nejaku rukovat z metly (koste). R26 sa mi zdal makksi, ale tvrdy je stale dost. Na bezne jazdenie? No mozno ja hej, ale nedopurucujem 😄 😄

Ja skor sa prikladnam k variantom HH ostrejsim, hardcore. Ale fakt to treba za ucelom, ze parkrat zoberiez za rok na okruh. Nemusis merat casy, ale zabavit sa. Vozit v tom deti, to si neviem dost dobre predstavit 😄 Aj ked to ani v tom GTI asi nie 😄
Avatar - white label
white label
V GTI to fakt není problém, mám vyzkoušené...
ja tiez, ako pre mna nie je prbolem vselico... Ale dost ludi uz na 17'' by Ti povedalo, ze nie dakujem - tvrde. A na 18'' je to uz fakt dost, aj ked oproti Megane RS perinka
Avatar - white label
white label
V zimě ContiWC 205/50 17", v létě 225/40 18" Conti SC3(SC2 je moc tvrdá) vše na dusíku (secur apod.) a není problém...
Conti SC3 má sériově i FoRS, ale 235/35 19"!
Avatar - white label
white label
Nevíš kam zmizel Deadlift??? Že by mu z té spousty neněmeckých ocenění GTI5 spadla čelist tzv. "Deadlift efekt"... >😒]
Prý hothatch je podkategorie GT ve střední třídě... >😁
No to je přímo na platinový ventil :yes:
Renault to tu už natrel aj PORSCHE CAYMAN S.
GTI ale vobec nieje konkurencia RS, R26R ani nic podobne... Na to moze byt tak S3 (ktora ma problem, ze stoji na pekne starom sasi a je to stare auto proste), alebo pripadne RS3 (ale ze je to stare auto tam smrdi stale).
GTI je konkurenciou tak hlavne pre Focus ST, mozno tak mazdu 6 a ine skor GT verize, ak oostre R, RS, ...

Inak preco z R26R su az tak vsetci po... to nechapem. Ved je to len limitka, GTI tiez mal 230ps verziu. R26 - viezol som sa slusne, ale podobne ako obych RS - tvrde a to dost teda. Neviem, preco na ostrovoch tak uznavaju R26 a maju problem s CTR, CTR je menej tvrde (ale horsie tlmi nerovnosti, to je fakt). Pravda ale je, ze R26 je slusna motokara, ovladatelnost je velmi dobre. Motor by mal ale byt linearnejsi, 2.0 TFSI je uplne inde. A riadenie a prevodovka su dost hrozne
Avatar - white label
white label
Já to říkám taky, že tyhle "extratvrdé" limitky jsou dobré spíš na honění stopek po okruhu, ale podle některých je to průkazný parametr celkové kvality auta - počet koní a čas na okruhu - magická čísla! 8-s
Je to tak... Ja sam HH mam a je to riadne hardcore, osobne by ma zas GTI fakt nebavil. to ale neznamena, ze je t ozle auto, alebo jeho 211 ps ze je malo.
Zas si ale so svojim HH nieco vytrpim a hlavne to nie je uplne jedine auto, je aj rodinne. Niekto by mohol namietat, ze preco nemam nejaku zabavnu RWD, ale ono tato zima ukazala, ze ani v BA to nemusi byt s RWD sranda a navyse sa ich zatial bojim, chce to vediet soferovat, aby si to clovek uzil (inak je vacisnou v zakrutach pomalsi, ako s FWD)... 😄

A co sa tyka FRS2. uvidime. O FRS1 nakecalo spusta ludi kopec veci, ale malokto sa tym odviezol... Ja som mal 2krat to stastie a tam veru - ziadne kazdodenne. Tak tvrde auto som asi este neazil... Ale fungovalo aj na rozibtej okreske. Ja osobne by som ho bral, ale nepisal by som, ako je to najlepsie auto na nakup kazdodenny 😊
FRS2 - inak nadseni su z neho hlavne Briti zatial a Ti to beru ako svoju domacu znacku. Ja mu stale moc neverim...
figurka
:yes: :yes: Jo, jo. Stačí si uvědomit, že obecně jsou HH spíše o komprosmisu, resp. o spojení sportovosti a schopnosti denního použití. Pak jsou "různé" speciální verze, nebo limitované edice, které jsou postaveny hodně do sportovosti a už poměrně dost vybočují z "obecné" charakteristiky HH. Samozřejmě jsou středem pozornosti, protože jsou "nejrychlejší", hodně se o nich mluví, ale reálně už si je málokdo koupí.
O FoFoRSII se mluví taky hodně, jsou k dispozici i první testy, resp. novinářské prezentace. Zatím to vypadá, že se Fordu povedlo zvládnout ten výkon, ale zaujal mne fakt, že zatím všechny testy byli provedeny pravděpodobně na novinářské prezentaci na vybraných silnicích. Jsem velmi zvědav na porovnání z "běžných" okresek odkudkoliv (Anglie, Německo, ČR) třeba s ST, GTI, CTR
Avatar - white label
white label
Souhlas...
simson33
Nevím cos myslel tím "starým" podvozkem u S3, protože platforma kterou používá S3 je ta samá jako aktuální GTI, vzadu víceprvek na rozdíl od příčky u MeganuRS.
Ty si strašne hlúpu. Jednak neviem odkiaľ berieš, že R26 je nedotknutelný a jednak neviem odkiaľ berieš, že RS a R26 sú HOT-HATCH.
Taky Ti přeji hezký den >😒]
Ani nevieš na to odpovedať ty pako.
Klaudius
Sklapni už, nič iné ako nadávať nevieš, tak načo sem píšeš... :-!
A ty sem čo píšeš?
Avatar - white label
white label
A co si ještě čekal? Spi sladce...?
Česky se píše "páka" s dlouhým á, ale na Slovensku, podle tvého oslovení, asi s krátkým... 8-s
Na Tvůj dotaz jsem Ti odpovídal nesčetněkrát. Nemůžu za to, že máš sklerózu už v tak mladém věku, ty trubko >😒]
Z mého, výše uvedeného příspěvku to neberte tak, že odmítám skousnout kult GTI. Myslím si, že každý sportovní nadšenec by si měl Golfíka, opatřeného tímto kouzelným symbolem, alespoň vyzkoušet. Přirozeně s výjimkou ofláknuté čtvrté generace. Pětka to však zase vrátila do starých, dobrých kolejí, no a šestka bude určitě stát za to :yes:
Navtech
Pozdě... >😁 >😁
Mě to bylo jasný. Pozdě, ale přece 😉
Avatar - white label
white label
Mám z tebe radost, učíš se pilně a rychle, nekazíš nám schválně školní výtah a nechodíš za školu jako "Deadlift"... >😒]
Ách jo...tady je zas někdo chytrej >😁 ...
Avatar - white label
white label
Já vím, my pedagogové prostě máme nepopularní autoritu v krvi... >😁
no cital som to tu iba zbezne, ale par vyrokov "stragastov" ma udivuju.
Prave GOLF je praotcom triedy HH, aj ked tu si uz dnes vysvetluje viacero ludi svojim sposobom. Su hlavne dva prudy.
1. Vyslovene rychle auto, ale na kazdy den. Slusna ovladatelnost, ale ziadne vyslovene zavodenie (hlavne podvozkovo nie). Toto je GTI, Leon FR, Focus ST, MAZDA 3 MPS...
2. Naozaj R, alebo RS verzia. Mohla by sa stale dat pouzivat kazdy den, ale predsa len s istym sebazaprenim. Skor taka anglicka verzia, ktori sado HH uplne zblaznili... Najlepsie kupovat s tym, ze sa parkrat auto pozrie aj na nejake volne jazdy na okruh a podobne.... Zastupcovia Focus RS, R26, R26R, TYPE R, OPC, Clio RS CUP, ...

Porovnavat nejako GOLF GTI s R26 je fakt divne, to ma na takeho skuseneho diskutera ako je Avantime fakt prekvapuje.
Na druhej strane koza do GTI - to tiez. Kombinacia textil brusena koza, alcantra je tam skor beznejsia vec. A ze by GTI zas bolo luzusne jazdenie na kazdy den... No tazko, to nie je ani Focus ST na nasich cestach. Obaja tlmia rany slusne, ale kopiruju vozovku predsa len dost a tym padom posadku vytrasu. GTI nie je o nic pohodlnejsie ako Leon FR (mozno o fuz) a to Navtech v blogu oznacil za kostritras brutalny... No po resadnuti z R klasse urcite. Ale celkovo uplne pohodlne auto nie je urcite ani GTI.

GTI V po odflaknutej IV verzii bolo slusne auto. V tej kateorii 1. fakt skoro kral. Totalne linearne turbo a slusny podvozok... Dokocna aj brzdy slusne, nie klasika VW - vsetko v 2cm. Akurat je to cele nuda auto, ale hrozna. V 5ke aj ked clovek akurat mal tych 200 konikov, mohol zaspat od nudy 😄 (riadenie je pekelne nudne a covek moc nevie, co sa deje pod kolami, ci este drzia, ci nie) A ta novsia verzia nebude ina. Na druhej strane ale chcem zdoraznit tu lienaritu, to je uzasne. 2.0 TFSI 200 ps jasne ukazal, preco sa bez problemov da ladit aj do 260ps do S3 (stale maly turboefekt, nepretacal nezmyselne kola).... Dokonca fakt aj do 300ps. To dokzal len T5, ktory ma lienaritu ale horsiu a navyse zbytocne velku vahu - ten 5valec citit aj vo Focuse ST, aj ked pod vplyvom britanie sa to clovek nikde nedocital.
Pre mna v kategorii 1. bol ale GTI V asi fakt kralom. Focus ST je podla mna nedotacavejsi, tlmi lepsie, motor ma vacsi turboefekt (cize odozvu na pedal), ale lepsi zvuk podstatne, Focus lepsie riadenie, prevodovky nic moc - mozno lepsie GTI. V ST je ale peklo vysoka pozicia za volantom.
Otazka by bola este kam zaradit CUPRU. Leon FR ma sklamal, ale CUPRA sla. vykon uz je nad R26, cize skor 2ka, ale zas charakter a hardcore - nie o moc iny, ak oten GTI... 😊
GTI VI okrem par konikov navyse nic moc extra nove neprinesie. Trebars u 1.4 160ps verzie GOLF Mk6 skor podvozok podla mna pokazili... Vraj ale 2.0 TDI zas jazdi oproti Mk5 lepsie... Takze GTI, uvidime
Avatar - white label
white label
Tak celý G6 je prostě trochu okecaný G5, včetně GTI. Ten skvělý šok G5GTI po G4neGTI, se ani nedal zopakovat. Každopádně to byl Golf5GTI kdo vyprovokoval konkurenci k "obnově" svých tehdejších HH (např.Megan)...
jo, presne. To ja cele vidim ako problem GOLVU VI. Ze je to okecana Vka, lebo je to fakt skor F/L. A do 2012 to moze byt dlha doba... Ale Golf je etalon, uz zije len z mena (a opravnene). A kto vie, co vsetko prinesie kriza, tu sa vsetko hodnoti inak. A ak VW usetril vyvojom VI-ky vela penazi, nakoniec moze profitovat a teraz sa mu to vrati x-nasobne. Sice moc ludi asi nepreda svoj GOLF V GTI, aby si kupilo VI GTI... ale uvidime.
GOLF IV GTI fakt nestal za moc. Tam mozno by som sa priklonil k VR6 ale s nejakym tuning podvozokom, lebo v serii bola dost nedotacava... VR6 nemam rad, celkovo V6 do kompatkov asi nepatri (je to proste tazke), ale zas ten zvuk bol fajn a askoro neznicitelny motor... Rychlost tiez nebola zla 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Akorát to moc nezatáčelo, já jsem naopak pro ty malé přeplňované motory v této kategorii, pamatuju jak na mě kdysi opovržlivě zhlížel majitel corrada VR6 (což bylo tehdy letadlo), když jsem mu říkal že mě kompresorová 1,8 oslovila mnohem víc. Ono to vyhnilo vlastní cestou, a R36 ukončí ten nesmysl, šestiválec do tak malého auta může obstát jen při klasické koncepci, jinak to zabije jízdní vlastnosti. Jako ideální (bohužel zatím jen hypotetické) HH auto kategorie nižší střední bych viděl Scirocco s 1,8 tsi a výkonem kolem 200 koní. Více netřeba, ty zpěvy o meganech R26 a podobných ultimativních strojích jsou hezké, každý si to rád projede, ale kdo si to koupí? Tahle auta musejí fungovat taky jako dopravní prostředek, asi proto je výskyt podobných variant omezen na různé televizní pořady, kde v rukách zkušených jezdců předvedou, co umí, kluci na auto.cz pustí slinu, napíšou pár oslavných ód na Dieppe a ti, co mají peníze si jdou koupit golf GTI. 😉
Avatar - white label
white label
Jo to je přesné...
Jen nevím proč ti v tom Šíru nevyhovuje to 2,0TFSI, když má přesně tvůj požadovaný výkon (200PS) a co čekáš tak zásadně lepšího od 1,8TFSI příp. vyladěného až na 200PS, protože nižší hmotnost to podstatně určitě nebude...
Avatar - Dinar
Dinar
Scirocco s 2,0 tfsi mi vyhovuje, no problem, když tak mrkni ke mně na blog, ale 1,8 tsi by bylo lepší, a ano, jedním z důvodů je váha, je tam rozdíl cca 20 kg a na předku se počítá každé kilo a taky spotřeba při běžném ježdění by byla o nějaký litr menší. Prostě s 2,0 tfsi je šíro skvělé, s 1,8 by dle mého bylo ještě lepší.
to sa mi nejak nezda... 20kg? Ved 2.0 ma tusim len vyssi zdvih ako 1.8, takze ina klukovka a mozno vacsie turbo. Pri tychto pomeroh byva rozdiel vahy tak 6kg
Avatar - Dinar
Dinar
Zdá nezdá, zkus si najít údaje.
Avatar - white label
white label
Ten váhový rozdíl nemůže být ani tak velký a spotřeba, ovšem při stejném výkonu! 200PS, bude v podstatě shodná
Avatar - Dinar
Dinar
Samo že bude rozdíl ve spotřebě, hodnota max. výkonu nehraje takovou roli jako zdihový objem, při normálním ježdění si 2,0 vezme k devíti a s 1,8 to půjde kolem osmi.
Avatar - white label
white label
Dobře i kdyby nakonec jo, je to spíš jen teorie, v praxi s takovým autem ekorally asi nepojedeš a stylem jízdy, ten rozdíl ovlivníš nesrovnatelně závažněji. Navíc 1.4 TSI (160ps) a 1.8TFSI (160PS), také žádný podstatný rozdíl spotřeb jen k vůli objemu (+O.4l) nemají. Asi připomeneš kompresor, ale i tak...
Spekulovat u takového auta nad 1,8 se zvýšeným(+40PS)
výkonem (otázka co by takové zvýšení udělalo i s tou váhou, při zachování původní životnosti a odolnosti celého agregátu), když už mám ověřené 2,0 s požadovaným výkonem mi k vůli "litru" spotřeby přijde malicherné...
Avatar - Dinar
Dinar
Ale jo, já tě chápu, jen říkám, že mají vedle skvělého 2,0 i 1,8 což by byl ideál, sice jsou ty výhody oproti 2,0 malé nebo relativní, ale mluvíme teoreticky o tom co by mohlo být úplně nejlepší řešení. Ono se počítá i s jinými efekty, např. úpravy, kdy 2,0 tfsi si koupí někdo k úpravám, větší brzdy, podvozek od bilsteinu a čip za tácek ojro, a pak se s šírem za pár kaček dostává do sfér sporťáků o patro výš, u VW tyhle efekty znají a umí s tím pracovat. Pro tohle je 2,0 určitě lepší základ. Mě prostě jen přijde optimální výkon pro malou a obratnou předokolku kolem těch 200 koní a tu obratnost podpořit každým uspořeným kilem nad přední nápravou, proto by se mi 1,8 líbilo víc, přestože proti projevu šíra 2,0 tfsi nemám zhola nic.
figurka
Co dodat :yes:
Nedostane se ti v dohledné době do ruky FoFo RSII ? Docela by mě zajímalo, jak se ti bude pozdávat. Zatim z těch testů, co jsou k dispozici je vidět jen "pár" průjezdů po velmi solidním kusu asfaltu a nepřišlo mi, že by někdo z testujících to auto "opravdu drtil". Spíš taková rychlá, plynulá jízda, která ale moc nenapoví, jak moc dobře/nebo špatně se u Fordu vypořádali s tim (pro mne) nesmyslnym výkonem a krouťákem na danou koncepci.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak RSII jsem měl jet v únoru, jelo se ale beze mně, bohužel jsem byl jinde, a nutno dotat, že mě to teď, vzhledem k ohlasům, dost mrzí, ale myslím, že ještě bude příležitost. Co mám info od vrtulkářských testerů, tak z toho auta byli dost vyplesklí, jeden z nich, soukromě vlastnící 135i v úpravě Hartge (se samosvorem) tvrdil, že to je jediné auto v podobné cenové hladině, které se focusu RS postavit může, ale i 135i s performance packetem (bez samosvoru) bude mít s RS problémy. Myšleno, co do jízdních vlastností, motoricky z toho zas tak unešení nebyli, a jako o nejslabším článku mluvili o pomalé převodovce. Ale je třeba si uvědomit, s čím se srovnává, pokud bude cena RS do mega, pak to bude opravdu nejlepších 300 koní za podobné peníze, tedy pokud zkousneš ten tuzerský vzhled.
otazka je, ako to so RSII naozaj bude, nadseni su zatial hlavne v anglicku a tomu sa verit moc neda... Ale aj v nemecku ked si aj niekto bude mysliet, ze to nie je uplne ono, malokto sa uz odvazi to povedat nahlas, nie to este napisat.
Avatar - Dinar
Dinar
Otázka to není, aspoň pro mě ne, člověk, se kterým jsem to rozebíral je pro mě v tomto směru dost autorita, skutečný tester, který má navíc s čím porovnávat. Ale klidně věřím, že se tady objeví nějaký pilot z honda klubu, aby nám vysvětlil, že zas takový zázrak to není, CTR rulezz a podobné obvyklé nesmysly. 😉
figurka
Děkuji :yes: Tak to vypadá, že se Fordu opravdu povedlo postavit nejlepší ( resp. nejvýkonější ) předokolku, která je i dobře ovladatelná a zábavná.
Jo, preto vravim, ze VR6 na nejakom sportovom podvozku... Iste ale agilitu moc nema ani tak. GTI IV ale bol zly uplne, aj ked zatacal asi o malo lepsie.

HH - to je fakt uhol pohladu. Podla mna pre rodinu nie je HH ziaden, ani GTI, ani Focus ST. Vsetky su tvrde. Ako vravim, staci si pozriet Navtechov blog o FR, sice na 18'', ale pre bezneho cloveka kostitras a FR o moc tvrdsie oproti GTI na rovnakych gumach urcite nie je.
A potom sa na to ludia pozeraju ak Briti a tam relativne dost tvrdy CTR sa predava lepsie ako GTI... A ich cesty tiez nic moc...
Avatar - Dinar
Dinar
Tak jistě, že jsou hranice, zatímco GTI nebo ST v pěti dveřích se dají bez problémů využívat jako rodinná auta, pak takový R26 nemluvě o R26R je v tomto mimo, plus hluk od motoru a podvozku, který je u těch hardcore verzí silný kvůli absenci různých tlumících hmot, tohle prostě nejsou auta s tou druhou cestovací a praktickou tváří. A podle mě je podstata pravého HH právě v tom, že je to auto dvou tváří, jasně že dvoutvářnost musí znamenat urč. kompromisy na každé straně, ale ten kdo ten kompromisní poměr zvládne nejlíp, ten je vítězem a etalonem. Zatím je to GTI, i když ST je silný soupeř.
A teď vážně - v podstatě je pravda, že se R26R nemůže rovnat se zbytkem hot - hatch, protože se jedná o limitovanou edici opravdu ultimativního modelu. Pro Golf je optimální konkurent Megane RS (vrámci kousků z Dieppe).
Z uplne vseobecneho pohladu mozno ano... Ale megane nema nijaku GT verziu a GTI zas nie je R. Takze tie auta su predsa len na nieco ine. Megane RS ma lepsiu ovladatelnost, ale je to fakt kostitras. A motor ma sice viacej koni a celkom ma prekvapil, ale nie je az tak dobre odladeny, linearny a bez samosvorou na vyjazdoch dost lieta z cesty.
Ale ako vravim, je to R (alebo RS) verzus GT a nie uplne priami konkurenti
Avatar - Falco
Falco
[odkaz]

PS: opět kvalitní diskuze >😁
To jsi sem neměl dávat...dojde ke kolapsu sítě >😁